Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pk-seudun siirtolapuutarhat

Vierailija
08.08.2022 |

Ovat niin suosittuja, että tuollaista lähes mahdoton saada ja näistä myös makstaan paljon???
1. Näissä ei ole omaa rauhaa, vaan asutaan lähes kerrostalomaisella tiheydellä
2. Näissä ei ole vettä, rantaa, eikä saunaa.
3. Näissä ei ole maaseudun suuria tiloja, ei talossa, eikä pihoilla, eikä voi harrastaa lähes mitään mökkeilyyn liittyvää.
jne
Miksi joku hankkii tällaisen mökin?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivinokka ei ole siirtolapuutarha, Herttoniemen siirtolapuutarha on ihan toista maata. Siellä on hienojakin mökkejä, itse ihailen niitä puutarhoja. Zarron omistajalla on upea puutarha.

Niissä ei ole merta lähellä, kuten kesämajoissa on. Minulle meri merkitsee paljon. Pääsee uimaan ja veneilemään.

Ihan on omaa merenrantaa Herttoniemen siirtolapuutarhassakin ja Kivinokka aidan takana. Venekin on siellä puolella.

En tiennyt tuota. Herttoniemessä on kyllä tosi hienoja siirtolapuutarhamökkejä. Osa on pieniä minihuviloita.

Toivoisin että rakennettaisiin enemmän minihuvila-alueita. Kaarevia katuja ja pieniä tontteja joilla ekologisia, erilaisia minihuviloita. Uudet minitalot ovat aina parakkimuotoisia ja liian suorassa.

Vierailija
42/98 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivinokka ei ole siirtolapuutarha, Herttoniemen siirtolapuutarha on ihan toista maata. Siellä on hienojakin mökkejä, itse ihailen niitä puutarhoja. Zarron omistajalla on upea puutarha.

Niissä ei ole merta lähellä, kuten kesämajoissa on. Minulle meri merkitsee paljon. Pääsee uimaan ja veneilemään.

Ihan on omaa merenrantaa Herttoniemen siirtolapuutarhassakin ja Kivinokka aidan takana. Venekin on siellä puolella.

En tiennyt tuota. Herttoniemessä on kyllä tosi hienoja siirtolapuutarhamökkejä. Osa on pieniä minihuviloita.

Toivoisin että rakennettaisiin enemmän minihuvila-alueita. Kaarevia katuja ja pieniä tontteja joilla ekologisia, erilaisia minihuviloita. Uudet minitalot ovat aina parakkimuotoisia ja liian suorassa.

Kyllä. Sellaisia on mm Hollannissa ja aivan ihania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viherkummussa on oma tontti ja maauimala 300m päässä.

Se on stadilaiselle autottomalle liian kaukana.

Vierailija
44/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok- talo korvaa mökin. Ja töihin voi pyöräillä. Ongelmana se että Helsingissä aletaan rakentaa ympäristö täyteen betonilaatikoita, maisema on jo nyt rumentumassa.

Täti Vuosaaresta

Vierailija
45/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös nuo ole tarkoitettu pienpienviljelyyn. 1 omenapuu/marjapuska ja vähän perunaa ja tomaattia ja se koppi on lapion ja haravan säilytystä varten

Vierailija
46/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talin siirtolapuutarha-alue Pitäjänmäen kupeessa on ihana. Siellä on kiva kävellä ja katsella kauniita pihoja.

EI mun hermoilla semmosita kauneutta saisi aikaan!

Joo, asiasta...se Talin golfkenttä joutais kaavoittaa uudelleen. Juuri tuommosia pieniä "mummonmökkejä", joissa voisi asua ympäri vuoden.

Haaskataan kallista rakennusmaata joutavaan. JA golf on pois muodista, ei kai niitä osakkeitakaan kukaan enää osta. Toivottavasti ainakaan!

Vierailija
47/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri siksi kun....

"Ihmisiä on kuin muurahaisia

ne loputonta polkuansa taivaltaa

On kaukaa katsottuna kaikki samanlaisia

Niin ettei heitä toisistaan voi eroittaa

Kurkistaa jos voisi sielun syvyyteen

Niin kahta samanlaista eipä ois"

Vierailija
48/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä on taas kateellisten rutinaa.

Vierailija
49/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ihmetellyt samaa. Tonttikin vuokralla ja aina on riski että kaavoitetaankin johonkin asuinkäyttöön kuten Kivinokassa oli uhkana. Eli omistat n.60000 e arvosen lautakasan ja jotain marjapuskia. Ei kyllä järkeä kun näissä ei ole omaa saunaa ja paljon rajoituksia mitä saa laittaa/rakentaa. Ainoo mikä ois ymmärrettävää niin autottomalle tämä kai ainoa mökkeilyvaihtoehto.. Uudeltamaalta saa kuivanmaan mökkejä halvemmalla missä on oma tontti ja rauha.

Maksaako nuo tosiaan oikean mökin verran? On siinä vanhalla laudalla hintaa..

Riippuu mikä on oikea mökki. Esim. Helsingissä halvin siirtolapuutarhamökki tällä hetkellä Oikotiellä maksaa 34 500. Kallein 95 000.

Esimerkkinä Porvoossa halvin yhden tai kahden huoneen minimökki 68 000. Kallein samoilla spekseillä 218 000.

Helsingin mökeissä on tietääkseni varaus, saa myydä vain helsinkiläiselle. Asun tuon Talin vieressä melkein, mutta Espoon puolella. Ainakaan silloin ei saanut ostaa Talista kun kyselin.

Hangossa samat hinnat 59 000- 154 700.

Vierailija
50/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noissa mökkien hinnoissa on roimasti ilmaa. 😅

Ilman käsite hinnoissa on aina suhteellista. Mikäli kauppa käy, niin hintahan on sopiva vaikkei se pohjautuisi käytettyihin raaka-aineisiin, käytettyyn työhön ja kohtuulliseen tuottoon.

Vierailija
51/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaskataan kallista rakennusmaata joutavaan. JA golf on pois muodista, ei kai niitä osakkeitakaan kukaan enää osta. Toivottavasti ainakaan!

Pari vuotta sitten oli lehdissä uutisia, että golf on suositumpaa kuin koskaan. Laji on vahvasti menettänyt eliittistatustaan ja harrastamisen kustannukset tulleet niin alas, että laji ei eroa muusta liikkumisesta.

Vierailija
52/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ostaa kalliin mökin viljellåkseen itse?

Jos haluaa asua kerrostalossa kaupungissa, mutta kuitenkin olla aina välillä lähempänä luontoa ja puuhailla kesät omassa puutarhassaan.

Kovin ekologista tuo ei taida olla, mutta eihän kesämökin pitäminen ole ikinä.

Vierailija
53/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ArnolD kirjoitti:

En ostaisi 100000 €: n kaupunkimökkiä vuokratontilla ikinä. 60- 100 km: n päästä löytyy samalla rahalla isolla tontilla hyviä mökkejä. Mutta jos ei ole autoa onhan se selvää että tuollainen voi olla hyvä vaihtoehto. Ei ole hölmö se joka pyytää vaan se joka maksaa.... sanotaan. Ja jos on maksavia ostajaehdokkaita, tottakai kannattaa hintaa pyytää.

Itse omistan kaupunkimökin Turusta. En usko että hinnat tulee ainakaan tippumaan lähitulevaisuudessa, joten koen että aika riskitön ostos oli. Itse kuljen mökiltä töihin n. 4kk vuodessa. En ikinä enää halua viettää kesäiltoja kerrostalossa ja ok-taloa en halua. Näillä bensanhinnoilla en myöskään haluaisi että mökkimatka olisi esim 80km suunta. Nou nou. Luulen että en myy mökkiäni ikinä. Siinä on eläkkeellä edullinen majapaikka kesäksi jos haluaa oleilla talvet ulkomailla. Plus aika huoleton pitää kun ei ole vesijohtoja sisällä. Minulle mökin osto on ollut paras hankintani ikinä. 

Vierailija
54/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talin siirtolapuutarha-alue Pitäjänmäen kupeessa on ihana. Siellä on kiva kävellä ja katsella kauniita pihoja.

EI mun hermoilla semmosita kauneutta saisi aikaan!

Joo, asiasta...se Talin golfkenttä joutais kaavoittaa uudelleen. Juuri tuommosia pieniä "mummonmökkejä", joissa voisi asua ympäri vuoden.

Talissa katsohan käy silmäätekeviä golfaamassa(lue "sopimassa seuraavista grynderihankkeista Stadissa). Mm entiset pormestari kavereineen. Siksihän koko alue on kaupungilta vuokrattu pilkkahintaan ja saivat uskomattomia tukiaisiakin kaupungilta vaikka pienen piirin leikkikenttä. Kas kummaa, kun nousi poru kaupungin tuista, "laajensivat" toiminnan kaikille avoimeksi. No kuka tuonne haluaa mennä kun sisäpiiri asuttanut paikan ja sikariporras siellä nauttii ökyalueesta keskenään.

Golfkenttiä on pk- seudulla lähes 30. Voisi tuonkin maan ottaa kaupunkilaisten virkistyskäyttöön. Sen sijaan ent. pormestari on halunnut uhrata historiallisen Malmin kentän alueen betonilähiöksi ja jatkaa golfailuaan tuetulla kentällä kavereidensa kanssa.. 🙈

Vierailija
55/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso karttaa. Meri on lähellä Herttoniemen siirtolapuutarhaa. Kivinokan uimarannalle on kävelymatka, samoin Tuorinniemeen.

Vierailija
56/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku palstalainen ei halua olla mökillä muiden seurassa, ei tarkoita, ettei kukaan muukaan haluaisi olla. Jokaisella siirtolapuutarhamökillä on oma aidattu tonttinsa, kyllä siellä saa olla omassa rauhassaan. Mökiltä pääsee nopeasti töihin pyörällä, autolla, julkisilla tai kävellen. Jos ostat mökin Porvoosta, on työssäkäynti sieltä paljon hankalampaa eikä itse mökkeilyyn jää aikaa.

Siirtolapuutarhamökissä on velvollisuus hoitaa puutarhaa. Mikäli koet tämän haitaksi, älä osta siirtolapuutarhamökkiä. Mikäli kaipaat omaa puutarhaa, on tämä tietysti vain vahvuus.

Kaikkiin Helsingin siirtolapuutarhamökkeihin tulee vesi. Turhaa väittää, että ovat vedettömiä ja sähköttömiä mökkejä. 

Monessa siirtolapuutarhamökissä on sauna. Ja monessa siirtolapuutarhassa on yleinen sauna jossa pääsee peseytymään.

Vierailija
57/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että joku palstalainen ei halua olla mökillä muiden seurassa, ei tarkoita, ettei kukaan muukaan haluaisi olla. Jokaisella siirtolapuutarhamökillä on oma aidattu tonttinsa, kyllä siellä saa olla omassa rauhassaan. Mökiltä pääsee nopeasti töihin pyörällä, autolla, julkisilla tai kävellen. Jos ostat mökin Porvoosta, on työssäkäynti sieltä paljon hankalampaa eikä itse mökkeilyyn jää aikaa.

Siirtolapuutarhamökissä on velvollisuus hoitaa puutarhaa. Mikäli koet tämän haitaksi, älä osta siirtolapuutarhamökkiä. Mikäli kaipaat omaa puutarhaa, on tämä tietysti vain vahvuus.

Kaikkiin Helsingin siirtolapuutarhamökkeihin tulee vesi. Turhaa väittää, että ovat vedettömiä ja sähköttömiä mökkejä. 

Monessa siirtolapuutarhamökissä on sauna. Ja monessa siirtolapuutarhassa on yleinen sauna jossa pääsee peseytymään.

..Mökkeihin ei kannata vetää vettä. Liekö luvallistakaan. Vesipisteet mökkien lähellä. On vain kesävesiputket, talveksi vedet katkaistaan ja talvivesi haetaan kauempaa.

Ihmiset tehneet luvatta saunoja, ei näissä mökeissä ole saunaa ja ainakin jossain vaiheessa oli tiedossa että ei saa rakentaa. Yhteissauna on ja siellä saunavuoroja kaiken aikaa pitkin viikkoa.

Vierailija
58/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten oli lehdissä uutisia, että golf on suositumpaa kuin koskaan. Laji on vahvasti menettänyt eliittistatustaan ja harrastamisen kustannukset tulleet niin alas, että laji ei eroa muusta liikkumisesta.

"Syrjäisemmillä seuduilla golfosakkeita voi olla edelleen myynnissä vaikkapa vain yhden euron hintaan"

Vierailija
59/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjaniemessäkin on uimaranta lähellä. Ja hienot yhteissaunat mökkialueella. Kelpaa presidentillekin :)

Vierailija
60/98 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin omani pois 6v sitten. Työleiri ei enää innostanut. Mutta muutaman hyvän ystävän sieltä löysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi