Ette te työssä käyvät mitään kermaeliittiä ole.
Kyllästyttää, kun täällä moititaan työttömiä jatkuvasti. Tuo "marjakeskustelukin", niin ihmettelen kyllä, etteikö täällä oikeasti äly riitä niin pitkälle, että ymmärtäisi sen, että työttöminä ollaan monesta eri syystä. On työkyvyttömyyttä, paikkakunnalla ei ole töitä, irtisanottuja ynnä muuta. Harva lopulta on työtön siksi, että tuet olisi niin hyvät vuosia. Käytännössä elät kuilun reunalla ja tukituloilla ei saa mitään ekstraa elämään.
Ja mitä tulee työssä käyviin, moni on niin työhönsä kyllästynyt ja mikään palkka ei riitä ja se kyllä näkyy ja tuntuu asiakkaillekin. Niin koulussa kuin terveyspuolellakin. Myyjiltäkin saa parempaa palvelua ja kohtelua, kuin joltain ylimielisiltä muka korkeakoulutetuilta.. sydämen viisautta ei saa korkeakoulusta.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Anna olla ja jatka siellä sohvalla makoilua
Sellaisia sohvalla makoilijoita työttömät onkin, työssä käyvät käyvät lomalla myös ahkerasti marjametsällä.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin tällaisessa maailmantilanteessa vastakkainasettelu etenkin raha-asioissa on helppoa.
En usko, että työssäkäyvät kokevat olevansa mitään "kermaeliittiä", mutta kun on talous tiukilla, niin on helppo kääntää katseensa sellaisten ihmisten suuntaan, jotka eivät näytä kantavan korteaan kekoon vaan sen sijaan nauttivat muiden työn hedelmistä ja ovat vain saajaosapuolena.
Jos sulla on oikeasti hyvä syy olla työttömänä (työkyvyttömyys), niin turha kantaa syyllisyyttä, mutta ehkäpä et itse tuo keskusteluun mitään hyvää vähättelemällä työssäkäyvien ihmisten kokemuksia.
No en minä lapsuudestani saakka ole työkyvyttömyyseläkkeellä ollut, vaan ihan oikea työura on takanani. Harmittelen vaan, kun aina karsinoinaan samaan sontaan aktiiviset ja elämäntapatyöttömät. Jos kerrot jollekin, että elät tuilla, koska ei töitä löydy (hakemisesta huolimatta), niin aika selvää on, että selän takana susta puhutaan "sekin lusmu".
Olen itse maksellut veroja ihan kivasti, ja kyllähän se vtutti, kun naapuriin jäi lonkkaa vetämään isoja raavaita miehiä, jotka siinä samaan aikaan kun lähdin linja-autoon, lähtivät he kaljaostoksille. Onneksi oli enemmistö kuitenkin aktiivisia työläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Töitä nyt ei vaan riitä kaikille, jollain nolla-sopparilla ei elä.
Mutta työttömien kirjoista pääsee pois jo tekemällä viikossa yhden tunnin töitä.
Ja sekö on eri asia? Tuilla on kuitenkin elettävä. Ja eikös aktiivimallin mukaan joudu myös osapäivätyöläiset laittamaan hakemuksia?
Minä ihmettelen sitä, että monet puhuvat siitä kuinka töitä ei löydy. Tämähän ei pidä paikkaansa, koska monellakin alalla on jatkuva pula työntekijöistä. Nyt en puhu pelkästään terveydenhoitoalasta vaan myös kirjanpitäjiä haetaan jatkuvasti, samoin ravintola- ja matkailualalle.
Ei tietenkään ole pakko mennä töihin epämieluisalle alalle, mutta on epärehellistä väittää, että mitään töitä ei kertakaikkiaan ole jos kyse on lähinnä siitä, että mikään ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna olla ja jatka siellä sohvalla makoilua
Sellaisia sohvalla makoilijoita työttömät onkin, työssä käyvät käyvät lomalla myös ahkerasti marjametsällä.
Totta, nähnyt sen myös omassa tuttavapiirissä.
Wokejen ja Amnestyn pitäisi puuttua peruskansanosan puheisiin vaikka puhutaan vihapuhetta alisteisesta asemasta käsin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen sitä, että monet puhuvat siitä kuinka töitä ei löydy. Tämähän ei pidä paikkaansa, koska monellakin alalla on jatkuva pula työntekijöistä. Nyt en puhu pelkästään terveydenhoitoalasta vaan myös kirjanpitäjiä haetaan jatkuvasti, samoin ravintola- ja matkailualalle.
Ei tietenkään ole pakko mennä töihin epämieluisalle alalle, mutta on epärehellistä väittää, että mitään töitä ei kertakaikkiaan ole jos kyse on lähinnä siitä, että mikään ei kelpaa.
Ei joka kunnassa ole pilvin pimein työpaikkoja. Täällä vain 20 paikkaa auki, lähipaikkakunnissa vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Wokejen ja Amnestyn pitäisi puuttua peruskansanosan puheisiin vaikka puhutaan vihapuhetta alisteisesta asemasta käsin.
Työttömät kansanryhmä, jota vastaan ei saa kiihottaa?
No eipä silloin voi tehdä mitään. Muuttamaan ei voi pakottaa.