Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40-50v on paras ikä perustaa perhe, kun jo vähän elämä rauhoittunut.

Vierailija
07.08.2022 |

Siinä vaiheessa tietää mitä haluaa, talous on vakaammalla pohjalla ja on ylimääräistä vapaa-aikaa. Jää lapsellekin aikaa enemmän.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on omaan makuuni liian myöhään, ideaali olisi noin 35-40v. Siis minun mielestäni.

Toki ainoa lapseni syntyi kun olin alle parikymppinen, mutta se ei ollutkaan toivottu tai suunniteltu juttu..

Pakko kyllä lisätä, että ne tuttavapiirin pariskunnat, jotka ovat saaneet lapsia vielä 45-50v, ovat ikäryhmässään aika simpsakoita ja energisiä. Tosin nämä 45-50v lapsia saaneet tuttavapariskunnat ovat saaneet lapsia myös nuorempana, eli ei ole eka kertaa tulleet vanhemmaksi vasta silloin. 

Tuo voi kyllä liittyä hedelmällisyyteenkin, että ovat simpsakoita ja energisiä. Eihän kaikki tule enää raskaaksi tuossa iässä.

No ei vaikuta olen todella läskinä 45v tullut luonnollisesti raskaaksi.

Vierailija
42/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 47v , eikä todellakaan olis intoa hoitaa mitään naperoita. Nuorin on mulla 13v  , onneks. Välillä jaksais sitäkään enää. Kaipaan jo omaa aikaa, eikä jaksa keksii mitää tekemistä kellekkään , saati ei huvittais keksii enää mitään "mitä tänään syötäisiin". 

Onneks ei oo monta vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mutta omat on nyt jo aikuisia ja odottelen niitä lapsenlapsia.

Minulla on ne lapsenlapsetkin jo ja olen eläkkeellä.

Vierailija
44/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kun siinä iässä alkaa lapsia tekemään niin saan lapset koulussa hävetä vanhoja vanhempia. Lisäksi on todella iso sukupolven välinen kuilu muiden lasten vanhempiin kun ollaa isoisä ja isoäiti-iässä. Lisänä tulee kaikenlaisia sairauksia ja ei välttämättä näe edes lapsensa ylioppilasjuhlia.

Kyllä lapset pitää tehdä siinä 20-30 vuotiaana, kun vielä jaksaa niitä hoitaa ja valvoa öitä. 

Vierailija
45/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset nauttii tuossa iässä jo omasta ajasta ja lapset aikuisia. Vähempi mulla nyt on rahaa kuin nuorempana eikä terveyttä senkään vertaan. Paras ratkaisu oli tehdä lapset nuorena vaikka silloinkin oli samanmoisia "tietäjiä". Ois jäänyt lapset tekemättä jos ois odottanut keski-ikään.

Tämä on sinänsä hyvä pointti, että ei kaikilla ole vanhempana enemmän rahaa kuin nuorempana, eikä kaikille kerry ylipäätään ikinä mitään mainittavaa varallisuutta tai suuria tuloja.

Moni on matalapalkka-aloilla, tulee konkursseja ym. Ei kaikki 40+ ihmiset ole mitään massikeisareita. 

Naapurissa asuu viiskymppinen pariskunta joista mies olisi halunnut tehdä lapset parikymppisenä, mutta nainen halusi matkustella ja tehdä uraa ensin. Saivat lapset sitten lähempänä neljääkymppiä, ja siinä vaiheessa miehelle tulikin konkurssi josta jäi velat. No, tuo nainen on tienannut ihan hyvin ja perhe pärjännyt, mutta mies olisi ollut elatuskykyisempi silloin nuorena.

Vierailija
46/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä aikaa lapselle tuossa iässä välttämättä ole, melkeinpä päinvastoin. 40-50 - vuotiaana monilla on huoli omista ikääntyneistä vanhemmista, jotka tarvitsevat apua. Työurakin tuossa vaiheessa vaatii usein panostusta, ollaan joko jo vastuullisissa tehtävissä tai pitää vaan muuten huolehtia ettei tipahda kelkasta. Siinä vaiheessa auttaa paljon, että lapset jo itsenäisempiä.

Vierailija
47/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijakkaa. Nelikymppisenä odotellaan lapsenlapsia. Mummoäiteys ei pitäisi olla kenelläkään tavoitteena.

Kuulostaa aika kamalalta elämältä, jos täytyy jo nelikymppisenä odottaa lastenlapsia.

Vierailija
48/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaimo täyttää 52v. Mulla vauvakuume tuli. Meinasin rennyt tehdä. M48

Mutta sitten onnekseni huomasit, ettet olekaan Harlin lompakkoineen ja julkkisstatuksineen. Voihan kyynel!

Vierailija
49/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset nauttii tuossa iässä jo omasta ajasta ja lapset aikuisia. Vähempi mulla nyt on rahaa kuin nuorempana eikä terveyttä senkään vertaan. Paras ratkaisu oli tehdä lapset nuorena vaikka silloinkin oli samanmoisia "tietäjiä". Ois jäänyt lapset tekemättä jos ois odottanut keski-ikään.

Tämä on sinänsä hyvä pointti, että ei kaikilla ole vanhempana enemmän rahaa kuin nuorempana, eikä kaikille kerry ylipäätään ikinä mitään mainittavaa varallisuutta tai suuria tuloja.

Moni on matalapalkka-aloilla, tulee konkursseja ym. Ei kaikki 40+ ihmiset ole mitään massikeisareita. 

Naapurissa asuu viiskymppinen pariskunta joista mies olisi halunnut tehdä lapset parikymppisenä, mutta nainen halusi matkustella ja tehdä uraa ensin. Saivat lapset sitten lähempänä neljääkymppiä, ja siinä vaiheessa miehelle tulikin konkurssi josta jäi velat. No, tuo nainen on tienannut ihan hyvin ja perhe pärjännyt, mutta mies olisi ollut elatuskykyisempi silloin nuorena.

Läsnäoleva isä on lapselle parempi kuin elatuskykyinen aina töissä oleva. Lastenpsykiatri Jari Sinkkonen on sanonut näin: "Lapselle on sama onko isä narkomaani vai työnarkomaani, kummassakin tapauksessa hän on poissa."

Vierailija
50/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle hyvä ikä tulla isäksi on yli 40, naiselle alle 30.

Naiselle alle 30 on huono ikä tulla äidiksi. Nelikymppisen miehen sperma on huonoa.

Jos haluaa hyvää spermaa ja kyvykkään miehen, niin pakko katsella yli 50-vuotiaita.

🤣🤣🤣😂😂

Vierailija
51/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Jos talous on kunnossa, siihen saa vierelleen sellaisen 25-30 v nuoren naisen joka haluaa itsekin lapsia.

Harva nainen haluaa nuorena vanhuksen omaishoitajaksi. Eläkeikäkin tulee niin eri aikaan, että yhteisistä lomista ei ehdi nauttia.

Vierailija
52/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läsnäoleva isä on lapselle parempi kuin elatuskykyinen aina töissä oleva. Lastenpsykiatri Jari Sinkkonen on sanonut näin: "Lapselle on sama onko isä narkomaani vai työnarkomaani, kummassakin tapauksessa hän on poissa."

Miksi kuvittelet, ettei työssäkäyvä isä voisi olla läsnäoleva isä? Oma isäni oli menestynyt nuori yrittäjä, ja todellakin läsnä. Meillä on läheiset välit olleet aina, puhun enemmän isälle asioista kuin äidille (joka oli paljon kotona).

On tuo konkurssin tehnytkin isä töissä, tietenkin. Ei se sen enempää kotona ole kuin muutkaan isät. Rahaa vaan oli enemmän nuorena kuin nyt.

Vierailija
53/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 17v ja 18v. Minä olen vasta 42v ja mies 45v. Tämä sopii meille oikein hyvin.

Vierailija
54/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä oli, että kaikille eläkeläisille ei riitä hoitoa ja apua seuraavan 10 vuoden aikana ja viranomaiset luottavat siihen, että omaiset hoitavat eläkkeellä olevat vanhempansa siitä huolimatta, että heillä on pieniä lapsia.

Vierailija
55/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä oli, että kaikille eläkeläisille ei riitä hoitoa ja apua seuraavan 10 vuoden aikana ja viranomaiset luottavat siihen, että omaiset hoitavat eläkkeellä olevat vanhempansa siitä huolimatta, että heillä on pieniä lapsia.

Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.

Vierailija
56/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisille ei ole kodin siivouspalvelua. Joko omaiset siivoavat eläkeläisen kodin tai eläkeläinen ostaa siivouksen siivousyritykseltä.

Kunnilla ja kaupungeilla ei ole siivouspalveluita.

Vierailija
57/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Itse tein muksun kun olin 45 vuotias (lapsi on nyt 10 v) ja suosittelen vahvasti tekemään lapset nuorempina. Kyse ei ole tässä vaiheessa siitä etten jaksaisi, mutta minulla on paha tapa laskea tulevaisuuteen. Kun lapsi on 20 v. nin itse olen ...jne...nyt mennään paljon joka puolella ja elämä on aktiivista, mutta miten sitten kun olen 65...75...verrattuna muksun ikään. Haluaisin olla läsnä lapsen elämässä ja tukemassa häntä pidempään kuin minun matematiikkapääni antaa myöten. Toinen puoli vanhemmalla iällä lapsen tekemisessä on taas se, että olen paljon tasapainoisempi ihminen kuin olin esim. 25 vuotiaana. Uskon olevani parempi isä nyt kun tein lapsen vanhemmalla iällä. Se tosin on yksilöllistä. Mutta pääasia...tehkää lapsia, se on kuule mahtavaa olla isä...

Vierailija
58/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei, siinä iässä lapset on jo isoja ja muuttamassa pois kotoa, saa vanhemmat olla, tulla ja mennä rauhassa.

Ei näytä hyvältä kun 50v rällää kuin teini yökerhoissa. Kyllä se on nuorena elettävä ja kokeiltava asioita. Kun 40v koittaa, niin alkaa rauhoittua. Se on hyvä aika perheen perustamiseen.

Voi lapsi rakas, viiskymppisiä ei vois vähempää kiinnostaa, miltä joku "näyttää".

Vierailija
59/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisille ei ole kodin siivouspalvelua. Joko omaiset siivoavat eläkeläisen kodin tai eläkeläinen ostaa siivouksen siivousyritykseltä.

Kunnilla ja kaupungeilla ei ole siivouspalveluita.

Ateriapalvelu tuo lämpimän mikrossa lämmitettävän ruoan, se maksaa noin 7,50 annos.

Muut ruoat tilataan netin kautta kaupasta. Kauppa ottaa kotiinkuljetusmaksun.

Kodinhoitaja jakaa lääkkeet ja auttaa pukemisessa, maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan eli noin 400 - 1000 euroa kuukaudessa. Kodinhoitaja käy noin 2-3 kertaa päivässä ja on 10 min. kerralla.

Vierailija
60/69 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei rauhoitu milloinkaan