Jungle Juice Bar - kuinka ne pärjäävät vaikka niissä ei käy kukaan?
Nuo mehubaarit jotka ovat aina tyhjillään ilman jonoja, silti niitä on joka paikassa. Onko joku täällä ollut sellaisessa töissä, tai ostanut sieltä jotakin? En ole tainnut nähdä koskaan niissä asiakkaita, myyjä on siellä yksin näpräämässä kännykkää. Kuinka ne voivat olla kannattavia?
Kommentit (186)
Imeytyminen muuttuu kun hedelmän koostumus muuttuu. Mutta se ei siti poista niitä vitamiinejä ja kuituja.
Nyt täytyy erottaa toisistaan smoothiet (soseutettuja hedelmiä) ja mehut: hedelmästä puristettu pelkät mehut, jotkut jopa keittämällä, mikä sekin pilkkoo ja vähentää ravinteita. Ja lisäksi teolliset smoothiet, jotka on usein tehty lisäämällä mehuun hieman sosetta ja koostumusta kiinteyttävää ainetta. (Teollisistakin löytyy toki sellaisia, joissa on hyvin ravintoaineita ja kuituja). Ja onko smoothien neste saatu jäämurskasta vai mehusta...
Karkeasti: smoothie hyvä, mehu huono.
Vierailija kirjoitti:
Imeytyminen muuttuu kun hedelmän koostumus muuttuu. Mutta se ei siti poista niitä vitamiinejä ja kuituja.
Nyt täytyy erottaa toisistaan smoothiet (soseutettuja hedelmiä) ja mehut: hedelmästä puristettu pelkät mehut, jotkut jopa keittämällä, mikä sekin pilkkoo ja vähentää ravinteita. Ja lisäksi teolliset smoothiet, jotka on usein tehty lisäämällä mehuun hieman sosetta ja koostumusta kiinteyttävää ainetta. (Teollisistakin löytyy toki sellaisia, joissa on hyvin ravintoaineita ja kuituja). Ja onko smoothien neste saatu jäämurskasta vai mehusta...
Karkeasti: smoothie hyvä, mehu huono.
Soseutettu hedelmä on parempi kuin hedelmästä puristettu mehu. Sekin on silti huonompi kuin hedelmä sellaisenaan.
Tämäkin käy ilmi Mustajoen kirjoituksessa. Hedelmäsose aiheuttaa myös verensokeripiikin ja sen jälkeisen verensokerin laskun, mutta ei yhtä voimakkaana kuin hedelmämehu.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko oikeesti niin tyhmiä että luulette omenan sisällön muuttuvan jos se muutetaan toiseen muotoon? Ei hyvää päivää
Kyllä sisältö muuttuu. Luepa nyt uudelleen ja ajatuksen kanssa seuraavat linkit:
https://www.perttimustajoki.fi/hedelmat-voittavat-hedelmamehut-6-0/
https://kotiliesi.fi/ruoka/ideoita-ruoanlaittoon/onko-hedelma-vai-smooth...
On se kumma kun ei edes hedelmiä enää osata syödä vaan ostetaan ylikalliita smuuuuuthieita!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko oikeesti niin tyhmiä että luulette omenan sisällön muuttuvan jos se muutetaan toiseen muotoon? Ei hyvää päivää
Ihan tutkitusti se hedelmä nestemäisessä muodossa lihottaa, koska nostaa nopeammin verensokerin ja myös laskee sen matalammalle tasolle. Nestemäisenä nautitut kalorit ei lisää kylläisyyden tunnetta kuten kiinteänä nautittu ruoka.
Nyt oikeesti mitä hemmettiä. Se omena muussaantuu viimeistään teidän suussanne! Voi elämän kevät teidän kanssa.
Onko teidän mielestänne vesi ja jäätynyt vesikin eri ainetta? Täyttävät mahaa eri tavalla?
Tyhmyrit wannabe-trendipellet ostaa kalliita smuuutttieita ja vielä kalliimpia latte macchiaaaaattoooja, kun se on niin HIENOOO ja muka TRENDIKÄSTÄ. Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tutkitusti se hedelmä nestemäisessä muodossa lihottaa, koska nostaa nopeammin verensokerin ja myös laskee sen matalammalle tasolle. Nestemäisenä nautitut kalorit ei lisää kylläisyyden tunnetta kuten kiinteänä nautittu ruoka.
Nyt oikeesti mitä hemmettiä. Se omena muussaantuu viimeistään teidän suussanne! Voi elämän kevät teidän kanssa.
Onko teidän mielestänne vesi ja jäätynyt vesikin eri ainetta? Täyttävät mahaa eri tavalla?
P.S Tuo Pertti vaikuttaa hivenen harhaiselta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden myymälät on usein käytäväkoruja, eli halvimpia myyntitiloja. Meidän lähisellaisessa (Sellossa) on melkein aina jono, vaikka usein kaksi työntekijää vuorossa.
Olen sellon kojun ohi kulkenut kaks tai kuus kertaa, enemmän kuin neljä kuitenkin, enkä ikinä ole nähnyt niissä ketään! Paitsi myyjän.
Kaksi tai kuusi=enemmän kuin neljä :D Noilla lähtökohdilla lienee aika mahdoton päätellä, että pari kertaa ei kerro mitään kokonaisuudesta.
Huoh rautalangasta saa aina täällä vääntää, se oli siis huono vitsi.
Kuljen siitä bussille ja junalle ja toisippäinkin edes takas!
Ai niin. Ensin pysäkeille, sitten takaisin kun on työt tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P.S Tuo Pertti vaikuttaa hivenen harhaiselta
Ja muuten, smoothieissa hedelmiä ei ole puristettu mehuksi vaan soseutettu muussiksi.
Itse olen kauppakeskuksessa töissä ja ainakin täällä sinne riittää asiakkaita. Tosi pikkuinen tilahan se on missä myyvät niitä tuotteita.
En ole itse käynyt, mutta eivät nuo ole ihan niin kalliita kuin luulin. Kahvilaankin menee helposti toista kymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai joku luule oikeasti, että mehut ja smoothiet on terveellisiä? Ei todellakaan ole, ovat sokeripommeja joista saa turhia kaloreja.
Kuten ravitsemusterapeutit opettavat, hedelmät kannattaa nauttia hedelmiä, ei mehuina.
On olemassa smoothieita ja sit smoothieita. Kyllä mä pidän omia smoothieitani terveellisinä. Vihreään tulee parsakaalia, pinaattia, kurkkua, minttua, puolikas vihreä omena ja pähkinöitä. Punaiseen tulee marjoja, avokado ja puolikas vihreä omena. Mikä tuossa on epäterveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai joku luule oikeasti, että mehut ja smoothiet on terveellisiä? Ei todellakaan ole, ovat sokeripommeja joista saa turhia kaloreja.
Kuten ravitsemusterapeutit opettavat, hedelmät kannattaa nauttia hedelmiä, ei mehuina.
On olemassa smoothieita ja sit smoothieita. Kyllä mä pidän omia smoothieitani terveellisinä. Vihreään tulee parsakaalia, pinaattia, kurkkua, minttua, puolikas vihreä omena ja pähkinöitä. Punaiseen tulee marjoja, avokado ja puolikas vihreä omena. Mikä tuossa on epäterveellistä?
Terveellisyydestä en tiedä mutta ainakin helvutun pazkan makuisia litkuja valmistat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Itse laitan smoothieen esim. omenan, puolikkaan avokadon, pinaattia ja maustamatonta jogurttia. Tietysti voisin syödä jokaisen erikseen jolloin ne muussaantuisi suussani. Minä nyt satun tykkäämään smoothieista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisyydestä en tiedä mutta ainakin helvutun pazkan makuisia litkuja valmistat.
Tottumiskysymys
Vierailija kirjoitti:
Jonothan noissa johtuu vain siitä, että on niin hidasta tehdä se smoothie.
Ihanko totta. Me muut kun ollaan oltu siinä uskossa, että pihvi paistaa itse itsensä ja hedelmät menevät ihan itse blenderiin.
Asun Oulussa, ja täällä Jungle Juice Barissa käy kyllä asiakkaita. Itsekin ostan mehuja tai smoothieita silloin tällöin, tyttöni tykkää niistä niin hänelle ostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siihen se perustuu että kun pureskelee ruokaa, niin tulet kylläiseksi nopeammin, verrattuna siihen että juot nesteenä hedelmät.
Mutta tästä huolimatta en usko että pari hedelmää päivässä ketään lihottaa vaikka ne muussattuna tulisikin nautittua. Ja toisaalta enpä minä jaksa paljon mitään kiloja seuraillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siihen se perustuu että kun pureskelee ruokaa, niin tulet kylläiseksi nopeammin, verrattuna siihen että juot nesteenä hedelmät.
Mutta tästä huolimatta en usko että pari hedelmää päivässä ketään lihottaa vaikka ne muussattuna tulisikin nautittua. Ja toisaalta enpä minä jaksa paljon mitään kiloja seuraillakaan.
Kylläiseksi nopeammin? Voitko selittää tämän? Mitä väliä sillä on jos sulla on edessäsi vaikka 3 hedelmää jotka ovat sun ainoa aamupala. Joko muussaat ne suussa tai blenderissä. Mahaan ne menee joka tapauksessa. Lopputulos on sama. Ja lopettakaa se mehusta puhuminen. Hedelmästä PURISTETTU mehu on eri asia kuin muussattu hedelmä.
Aina kun käyn, joudun jonottamaan. Kerran jonotin ja odotin yhtä kusista smoothieta 50 min!
Jumbossa riittää asiakkaita, mutta vain yksi työntekijä, ihan sama onko suosittu shoppailupäivä vaiko jouluaatto. Paskaiset lattiat ja mehuista unohtuu aineksia, hups.