Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt en osaa päättää tai tiedä mitä tehdä

Vierailija
07.08.2022 |

Olen toiminut 25 vuotta hoitajana, ja mielestäni olen hoitanut työni peräti kiitettävästi.
Työyhteisöissä minua on kiitelty ja olekin ollut vähän sellainen jokapaikan osaaja.

Vaihdoin nyt 3-vuorotyöstä päivätyöhön ja päivätyöhön kuuluu paljon etätyötä kotoa käsin.

Sain tarvittavat välineet kotiin ja liudan sähköpostia missä on paljon erinäisiä ohjeita etäyhteyksien luomiseen, tulostimien hakemiseen, asennusohjeita ohjelmien lataamiseen, tunnuksien hakemiseen ohjeita jne.

Sen valtavan informaatiotulvan ja uuden työn jännittämisen vuoksi tunnen itseni hieman osaamattomaksi. Minulle yli 50v naiselle on tuollainen tietotekninen vähän vierasta ja pyysin IT alalla työskentelevältä puolisolta apua.

Mitä teki puoliso? Aloitti minulle napisemisen miten olen tyhmä, näin helppojen asioiden hoitaminen onnistuu lapsiltakin. Aikansa siinä mäkätti ja huusi suu vaahdossa ja kysyi miksen kysy neuvoa työkavereilta tai esimieheltä? Yritin änkyttää, että olisi kiva selvitä ns omin avuin ja etenkin kun puoliso on IT puolen osaajia yli 30 vuoden ajalta.

Juttu päättyi sitten sitten niin, että puoliso sanoi minulle että nykyaikana on edellämainitut asiat osattava ja hallittava, jos näitä ei itse osaa niin ei ole työkykyinen.

Minulle suositteli etten ikinä tekisi mitään työtä, kun olen niin tyhmä ja kehoitti minut irtisanoutumaan etten häpäisi itseäni työelämässä.

Otanko työterveyteen yhteyttä, että läheisellä on huoli työkyvystäni ja haluan työkykyselvitykset ja mahdolliset muistitestit jne?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin keljua ja ilkeää käyttäytymistä mieheltä. Hän on kuitenkin oikeassa siinä, että nämä asiat kuuluvat esimiehen kanssa selviteltäviksi, ei puolison. Ihan jo siitäkin syystä, että työohjelmissa ja niiden asentamisessa voi olla sellaistakin asiaa, jota ei ole tarkoitettu ulkopuolisten silmille. Uuden työn esimiehen kuuluu myös saada totuudenmukainen kuva juuri sinun osaamisestasi, ei teidän yhteisestä. Jatkossa pitää kuitenkin osata niitä ohjelmia käyttää. Jos ohjeiden mukainen asentaminen ym tuntuu noin hankalalta, niin mahtaako kotoa käsin tietokoneella tehtävä työ olla sinun juttusi? Työkyvyttömäksi se ei tietenkään tee, jos ei näitä osaa, se on selvä, eikä viittaa mihinkään sairauteen.

Mm en ymmärtänyt miksen saanut suojattua etäyhteyttä toimimaan, ja tähän pyysin puolison tukea onko työkone yhdistetty meidän WLAN verkkoon ja salasanaa meidän koti WLAN verkkoon.

Miten asentaa puhelinohjelmat koneelle jne

Mitään selkää työhön liittyvää en tietenkään puolison näkyville laittanut!!

Vain yleistason apua mistä, miten edetä jne.

Olen etätyötä tavallaan jo työssäni tehnyt työpaikalta käsin, mutta niiden tarvittavien ohjelmien etsiminen kotikoneelle oli haastavaa.

En minä nyt niin avuton ole ettenkö omaa työtäni osaisi tehdä? En vain ole ikinä mitään tuollaista etsi ja asenna juttuja tehnyt, enkä ole mitään koulutuksia niihin saanut. Ohjeet kyllä oli sähköpostissa.. muttei esim tulostimien ohjeita löytynyt, eikä sitä tulostinta saanut etätukikaan toimimaan

Ap

Eikö työnantaja antanut firman läppäriä, jossa tarvittavat ohjelmat on asennettuna? Omalla koneella ei yleensä suositella tekemään mitään firman asioita tietoturvan vuoksi. Vähän outoa, jos jossain firmassa ei noin toimittaisi, mielummin uskon, ettei tässä ole muusta kyse kuin vähän hupaiseksi ajatellusta mielikuvituksen tuotteesta.

Vierailija
22/22 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työnantaja antanut firman läppäriä, jossa tarvittavat ohjelmat on asennettuna? Omalla koneella ei yleensä suositella tekemään mitään firman asioita tietoturvan vuoksi. Vähän outoa, jos jossain firmassa ei noin toimittaisi, mielummin uskon, ettei tässä ole muusta kyse kuin vähän hupaiseksi ajatellusta mielikuvituksen tuotteesta.[/quote]

Ei ollut kaikkia tarvittavia ohjelmia vielä asennettu, ja firman kone on käytössä.

Puhelimeen piti asentaa myös joku turvaohjelma, sen asentaminen oli mahdonta minulle, mutta syykin selvisi (en saanut asennettua sitä koska varmituskoodi meni entiseen työnumeroon.. eikä työnantaja ollut vielä vaihtanut uutta numeroa puhelinluetteloon)

Siis kaikkea pientä joista tuli loppupeleissä ongelmia ja näihin olisin tarvinnut tukea ja apua, kun hommat ei edenneet kuin ohjeissa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä