Osalta ihmisistä puuttuu kokonaan kuolemanpelko
He jopa odottavat innolla kuolemaa (tiedän tällaisen henkilön). Miten tämä on mahdollista?
Kommentit (55)
Tarpeeksi paska elämä ystäväni, tarpeeksi paska elämä.
koska ei tämä elämä niin ihmeellistä ole
Ehkä he ovat nähneet jo tarpeeksi, ja käsitelleet ajatuksen kaiken loppumisesta niin hyvin, ettei enää ole pelkoa.
Veikkaan, että enemmistö ihmisistä ei pelkää niinkään sitä että kuolevat, vaan sitä miten kuolevat. Osalle taas ei kuolemasta saisi edes puhua, tai tulee ahdistuskohtaus.
Miksi kuolemaa pitäisi pelätä? Sehän tulee väistämättä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuolemaa pitäisi pelätä? Sehän tulee väistämättä kaikille.
Oikea asenne. Kuolemaa ei kannata pelätä, mutta kuolemanjälkeistä aikaa on syytä pohtia, hieman pidempään
mies54v
Hän kuoli vaikka kuolema ei mitenkään kuulunut hänelle... Sirkka Turkka runoili.
Olen usein ihmetellyt, kun vuorikiipeilijöistä puhutaan etteivät he pelkää kuolemaa, tai että halveksuvat kuolemaa, kun minusta se harrastus kertoo alitajuisesta kuoleman tavoittelusta, eli itsetuhoisuudesta.
Itse pelkään nukkumaan mennessä, että herään aamulla kuolleena!
Stoalainen viisas ei pelkää kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Itse pelkään nukkumaan mennessä, että herään aamulla kuolleena!
Heräät kuolleena?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää kuolla :(
Koska se kylkiluusta väsätty mokas
mies54v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies54v
Äitisi mokas
En pelkää kuolemaa, mutten odota sitä innolla, sillä into kuuluu elämään. Kuolema tulee kyllä, sen eteen ei tarvitse tehdä muuta kuin elää.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi paska elämä ystäväni, tarpeeksi paska elämä.
Ei välttämättä. Minä suhtaudun kuolemaan mielenkiinnolla, en kuitenkaan toivo sitä. Suhtaudun vähän samalla tavalla kuin synnytykseen; jännittävää, mahdollisesti kivuliasta ja epämiellyttävää, mutta kuitenkin kokemus joka ennenpitkää koittaa eikä sitä kannata kauhistella. Uskon että sielu palaa kuollessa "kotiin", samaan tilaan jossa se oli ennen syntymää.
Se että ei pelkää kuolemaa on eri kuin haluta kuolemaa. mitähän ap tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies54v
Äitisi mokas
Tuon kylkiluuteirian mukaan: kyllä.
Yksinkertaista. Kun elämällä ei näe olevan oikein mitään hyvää tarjottavaa enää, kuolema alkaa vaikuttaa hyvinkin houkuttelevalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen usein ihmetellyt, kun vuorikiipeilijöistä puhutaan etteivät he pelkää kuolemaa, tai että halveksuvat kuolemaa, kun minusta se harrastus kertoo alitajuisesta kuoleman tavoittelusta, eli itsetuhoisuudesta.
Sitähän se on. Samoin kaikki kiipeilyt paikoissa, joissa ei todellakaan saisi kiipeillä. Tietävät, että kun lipsahtaa, tulee satavarmasti kuolema eikä tarvitse pelätä jäävänsä eloon vihanneksena. Kukaan pitkää elämää toivova ei aseta itseänsä alttiiksi satavarmalle kuolemalle.
Joo kuolema on kaikille satavarma, mutta tarkoitan nyt sitä, että no kyllä te tiedätte moro.
Ehkä ne pelkää enemmän elämää.