Sähkönsäästö, kaikki vinkit kehiin
Sähkölasku nousee ihan järkyttävästi , ilmianna parhaat keinot
Kommentit (126)
Mene kytkimelle ja käännä kytkin 0 asentoon.
100% säästön saa sulaketaululla pääkytkimen avulla.
Mulla on siirtomaksut 3 kertaa enemmän, kuin itse sähkö, ja sille mä en mahda mitään. Niille siirtomaksuille pitäisi valtion tehdä jotain, sekä sähköverolle.
Sytytä kiinteistösi tuleen. Ei tule sen jälkeen mittarimaksujakaan.
Laita huoneisiin laite jossa voi polttaa mitä haluaa,itse onnekas puusauna siinä poltan kaikki oli sitten muovia märkääpuuta ja silleen.Tässä sitä nyt ollaaan ku uskottiin viherpipertäjiä ja maailma muka pelastuu.
Käyn kuntosalilla aina suihkussa ja saunassa. Ennen tulin kotiin. Varmistan , että turhia sähkölaitteita ei ole päällä.
Eipä tuo sähkö vielä niin kallista ole, että mitään ihme temppuja viitsisi alkaa miettimään. Turha kulutus vain pois.
Parasta sähkön säästöä on mennä illalla aikaisin nukkumaan. Ruokaa laitan kerralla moneksi päiväksi. Yhdellä uunin lämmityksellä syödään lähes viikko. Edelleen kannattaa katsoa, että ne pesukoneet ovat varmasti täynnä ennen päälle laittoa. Meillä pidetään salaattipäiviä, eli kylmän ruuan päiviä. Ei aamupuuroja, vaan muroja, maitoa ja hedelmiä. Meillä on kaksi pesukonetta, joissa on sähköllä käyvä lattialämmitys. Mukavuussyistä pidän ne päällä, mutta vähän haaleana. Kuukauden sähkölasku on nyt 35 euroa. Talo on kaukolämmössä.
Et voi juuri säästää sähköä.
Voit säästää sen sijaan muusta. Leikkaa hiuksesi itse. Älä käy kämpaajalla. Leivo itse. Tee ruokaa itse. Älä käytä autoa. Älä osta uusia vaatteita vaan käytä vanhat loppuun. Käy kalassa. Poimi marjoja, sieniä. Marjat on erittäin ravintorikkaita.
Sähkön hinnan kanssa nyt tulee vielä toimeen mutta tuo siirto. Siihen kun ei voi vaikuttaa ja on aina enemmän kuin itse sähkö. Miksi se ei voi olla esimerkiksi 10 prosenttia siitä mitä käyttää sähköä niin olisi edes jotenkin järkevää.
Ei enää saunaa. Ei lämmintä ruokaa vaan syö kaikenlaista kylmää ruokaa kuten leipiä. Kiuas ja hella ne on pahimmat sähkönsyöpöt. Siitä jos mennään edemmäksi niin tietokone ja televisio sitten myös pois. Valot ei kuluta sentään paljon niin että näkee lukea ja syödä leipää.
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hinnan kanssa nyt tulee vielä toimeen mutta tuo siirto. Siihen kun ei voi vaikuttaa ja on aina enemmän kuin itse sähkö. Miksi se ei voi olla esimerkiksi 10 prosenttia siitä mitä käyttää sähköä niin olisi edes jotenkin järkevää.
Kun se sähkö on halpaa, mutta siirto ei. Kuka nyt ilmaiseksi rakentaisi johdot ja pitäisi ne kunnossa. Suomessa työn teettäminen nyt vain on kallista.
Paljon helpompi on säästää muutama kymppi tai satanen jostain muualta kuin sähköstä. Tavallisella kuluttajalla ei ole niin paljoa turhaa sähkönkulutusta, että siellä olisi mistä vähentään. Helpompi on vaikka hankkia lisätuloja muutama satanen. Aika pienellä vaivalla tekee vähän ylitöitä. Sitten voi nauttia elämästä luopumatta sähkösaunasta ja lämpimästä ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Sähkölämmitys vie eniten, siitä voi saada suurimmat säästöt, sitten lämmin vesi, eli suihku. Muut keinot ovat likimain merkityksettömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se sähkö on halpaa, mutta siirto ei. Kuka nyt ilmaiseksi rakentaisi johdot ja pitäisi ne kunnossa. Suomessa työn teettäminen nyt vain on kallista.
Kantaverkko rakennettiin aikanaan ihan meidän verorahoilla ja sitten annettiin bisnesmiesten käsiin. Voitaisiin se myös palauttaa takaisin veronmaksajien huomaan niin jokainen maksaisi sen mukaan mikä tuloveroprosentti on.
Juuri oli juttua jostain joka 1200 e/kk maksaisi sähköikin ensitalvena kuukaudessa. Meillä samankokoinen kämppä. Voin nyt jo kertoa ettei meillä ainakaan onnistu tuon summan maksaminen puoliinkaan. Jos siis paikkansa pitää. Mennään silloin ensitalvi kyllä aikalailla "tippa nenänpäässä". Talvivaatteet sisällä päälle ja värisemään. Sen verran oltava plussan puolella ettei vesiputket jäädy. Sehän se suurin ongelma. On siis pakko olla jonkinmoinen peruslämpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksiössä nyt siirto ollut n.17e/kk. Sähkön osuus 3-4,5e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Pöhö pöhö. Missä ei siirto ole kalliimpaa kun sähkö? Missä ei siirto yhtiö tuota enempi voittoa kun sähkön myyjä?
Ei ole olemassa mitään ihmetemppuja sähkön säästämiseksi.