Jaa, kukaan mies ei sitten tullutkaan juttelemaan
Joskus täällä palstalla väitettiin, että kumppanin löytää kun vain menee venelaiturille istuskelemaan. No, testasin tätäkin kesän aikana. Menin venelaiturille istuskelemaan, mutta kukaan ei tullut juttelemaan. Saati, että olisin löytänyt suhteen. Olen myös istunut yksin kahvilan ja baarin terassilla, mutta ihan rauhassa sain olla.
En tarkoita, että miesten pitäisi tulla juttelemaan juuri minulle, tai että juuri miesten edes kuuluisi tehdä aloite. Kommentoinpa vain palstalla väitettyä. Että kuulemma naiselle tullaan aina juttelemaan ja siksi naisen on helppo saada suhde (kunhan hyväksyy vain sen juttelijan kumppaniksi). Testasin tätä, ja hiljaista on ollut. Ja ihan heterolta varmaankin näytän, olen normaalipainoinen ja pitkätukkainen, en näytä myrtsiltä enkä tätimäiseltä - mutta toisaalta tälläkään ei kai palstan mukaan pitäisi olla väliä, koska ei väitettykään, että vain hyvännäköiset naiset saavat seuraa. Väitettiin, että nainen kuin nainen löytää suhteen kun vain menee jonnekin istuskelemaan. Erikseen mainittiin venelaiturilla, siellä kuulemma tullaan aina juttelemaan. No, minulle ei ainakaan tultu.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilasitte lähestymis kulttuurin Metoo pelleilyllä. Vääränlainen mies lähestyy naista = automaattisesti ahdistelua naisten mielestä.
Yyy olen uhri
Lapsellinen sinä ainakin olet. Ehkä siksi olet jäänyt yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen menee istumaan yksin baaritiskille niin varmasti saa juttuseuraa miehistä. Tilaavat juoman itselleen ja ehkä jopa sinulle.
Ei tarvi minulle tilata. Sitä paitsi jos istun baaritiskillä, minulla varmaan on jo juotavaa. Ja jos ei ole, en varmaan haluakaan juoda mitään.
Aivan älytön aihe ja nostaa melkoisesti intohimoja ja julistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytön aihe ja nostaa melkoisesti intohimoja ja julistuksia.
Minusta tämä ketju on viihdyttävimpiä tänään.
Ei ne uskalla nuorille sinkuille jutella, tulevat turvallisesti keskustelemaan maailman menosta vanhojen vaarattomien varattujen mummojen kanssa. Istuskelen itsekin usein yksin milloin missäkin ja melkein aina tulee joku juttelemaan. Voi kyllä johtua ihan pelkästään mukana istuskelevasta viehättävästä koirastakin.
Koira voisi auttaa ja laiturillaistuskelu koiran kanssa olla tehokkaampaa.
Olen lukenut sanasta sanaan saman avauksen aiemminkin. Asiahan sinänsä ei ole mitenkään uusi tai outo. Äärimmäisen harvalle naiselle tulevat miehet juttelemaan, jos hän istuskelee yksin, ellei juttelemiseksi lasketa huutelua tai känniläisten pokausyrityksiä. Ravintolan terassi on todennäköisesti ainoa paikka, jossa voi saada juttuseuraa. Se, onko kyseessä vapaa mies, joka on hakemassa seuraa tositarkoituksella, on sitten taas ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
mankka kirjoitti:
Sori, mutta moni meistä ei uskalla lähestyä naista enää siinä mielessä kuten ennen. Metoo on saanut yllättävän monet miehet varpailleen koska pelkäävät leimautuvan ahdistelijaksi jos lähestyminen ei mene juuri 100%:sti nappiin ja jonkun koodin mukaan. Riskit ovat nykymaailmantilanteessa monelle liian suuret. Kymmenen vuoden päästä tilanne voi olla aivan toinen. Pelimerkit ovat tällä hetkellä kaikki naisilla.
No ei mennyt kuin kymmenen minsaa kun tuli tämä vastaus. Jokainen normaali mies ymmärtää että naista saa edelleen lähestyä kohteliaasti mutta ei edellenkään ahdistella. Metoo kertoo seks ahdistelusta eikä sillä ole mitään tekemistä normaalin ihmisten kohteliaan vuorovaikutuksen kanssa.
Selvästi et ole lukenut niitä metoo-tarinoita, mitä kuumimpana jaksona ilmestyi. Niitä kirjoitti myös naiset, jotka osallistuivat aktiivisesti, mutta selittivät, että heistä tuntui siltä, että heidänkin pitäisi olla aktiivinen. Ja siksi mies oli sika. Eikä asian oikea laita selvinnyt vasta kuin sen jälkeen kun housut oli jo lannassa. Kysymys lähinnä on; kannattaako lähestyä, jos on mitään menetettävää (työ, varallisuutta, lapsia). Rationaalinen päätös on ettei kannata. Tinder jmv rajaa riskiä (mutta ei poista sitä).
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut sanasta sanaan saman avauksen aiemminkin. Asiahan sinänsä ei ole mitenkään uusi tai outo. Äärimmäisen harvalle naiselle tulevat miehet juttelemaan, jos hän istuskelee yksin, ellei juttelemiseksi lasketa huutelua tai känniläisten pokausyrityksiä. Ravintolan terassi on todennäköisesti ainoa paikka, jossa voi saada juttuseuraa. Se, onko kyseessä vapaa mies, joka on hakemassa seuraa tositarkoituksella, on sitten taas ihan eri asia.
Olet oikeassa. Mutta menikö sulta aloituksen pointti jotenkin ohi?
Vierailija kirjoitti:
Nainen kuin nainen saa parisuhteen, jos viitsii nähdä edes murto-osan siitä vaivasta, jonka mies joutuu parisuhteen saadakseen näkemään.
Taas tuo "saa parisuhteen" - käsite. Eikö parisuhde synny silloin, kun kaksi ihmistä ihastuu toisiinsa, alkaa tapailla ja tutustua ja seurustella ja se ihastuminen syvenee rakastumiseksi? Eli kyse on siitä, että löytää ihmisen, jonka kanssa syntyy molemminpuolinen kiinnostus, joka syvenee rakastumiseksi.
Siihen tarvitaan aina ne molemmat osapuolet eli aina kun syntyy parisuhde, sekä mies että nainen on kohdannut ihmisen, johon on ihastunut ja joka on ihastunut häneen.
Minä en ollut kovin aktiivinen viimeksi sinkkuna ollessani, myönnän. En jaksanut enää käydä baareissa enkä jäädä töiden jälkeen hengailemaan kaupungille erilaisiin tapahtumiin (sen esti sekin, että oli kiire kotiin koirien luokse). Siksi meni seitsemän vuotta ennen kuin kohdalle osui ihminen, jonka kanssa heräsi molemminpuolinen kiinnostus ja se syveni nopeasti ihastumiseksi ja kehittyi parisuhteeksi.
Yhtä lailla aktiivisuus vaikuttaa jokaisen mahdollisuuksiin. Mitä enemmän on tilaisuuksia tutustua uusiin ihmisiin, sitä nopeammin ja todennäköisemmin kohtaa sellaisen ihmisen, jonka kanssa se molemminpuolinen kiinnostus herää. Väitän, että lukuisat ikäiseni miehet pariutuivat niiden seitsemän vuoden aikana jopa useaan kertaan, koska olivat aktiivisempia kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan tule ettei tule ahdistelusyytettä. Voit kiittää vihreitä sisariasi.
Ja kuitenkin normaalit miehet tekevät keskustelualoitteita palstan ulkopuolella aivan kuten ennenkin. Kerroin jo viikko-pari sitten siitä, kuinka joku mies kahvilan kesäterassilta otti kontaktia, kun olin ulkoiluttamassa koiraani. Ei tullut mieleenkään huutaa meeeetooo, kun hän tervehti ja kysyi koirani ikää ja vaihtoi pari sanaa siihen liittyen.
Väitän jopa, että minua olisi pidetty erittäin kummallisena, jos olisin niin tehnyt. Mutta ilmeisesti neuroepänormaaleille sellainen keskustelun avaus on yksinkertaisesti mahdoton. Joko pitää olla katsomattakaan naisiin tai sitten kysyä saisiko pllua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestymistapa on sinänsä oikea, mutta unohdit yhden tärkeän seikan: alkoholin. Ensi kerralla menet viini/viinapullon ja kahden lasin kanssa laiturille ja johan löytyy seuraa. Jotain koktailpiirakoita voisit myös ottaa tarjolle, viinirypäleitä ja valikoima hyviä juustoja.
Ja kuinka kauan juustoja on tarkoitus seisottaa lämpimässä seuraa odotellen? Veikkaan, että jokainen kuvittelisi tällaisen naisen odottavan jo sovittua seuralaista. Aika kännissä saa olla, jos pitää koko kesä lipittää viiniä laiturilla odotellen, että joku kiinnostuu alkoholista ja tulee pyytämään lasillista.
Mä olen testannut tota miehenä Turussa Aurajokirannassa: viinapullo auki ja 15 minuutin sisään kavereita riittää. Kaverit ei tosin olleet naisia tai edes mitään yhteiskunnan tukipilareita, mutta. Miksi ei toimisi naisilla muka?
Alkuperäinen väite alkaa muokkautua jo täysin toisenlaiseksi, jos pointti ei olekaan se, että miehet lähestyvät naisia, vaan he lähestyvät alkoholia. Siinäpä oiva neuvo kaikille seuraa etsiville sinkkunaisille: avaa viinapullo ja houkuttele sillä viinanhimoisia miehiä, niin saatat saada ryyppykaverin.
Suomalainen mies tarvitsee rohkaisua. Ei kai ap mitään sielunkumppania ollut etsimässä, vaan ketä tahansa, joka uskaltautuu juttusille? Kyllä siinä muutama tovi voi vierähtää mukavia turinoiden eikä sen tarvitse välttämättä johtaa mihinkään, kaverinakin voi ihmisiä kohdata.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ap, minä olen istuskellut yksin baarit, ravintolat, keikat, festarit, liikennevälineet, museot sun muut tapahtumapaikat naisena, kahdella eri mantereella ja neljässä eri maassa. Useissa maissa olen käynyt 10 kertaa. Ainoa juttelemaan tullut mies oli uskonnollinen mies, joka halusi Helsingin metrossa vängätä sitä vastaan, että en saa lukea työmatkalukemisenani ollutta astrofysiikan kirjaa, kun sitä ei ole Raamatussa :D
Että se siitä :D Edelleen sinkkuna, muttei ehkä tarpeeksi kinkkuna?
Jos olisit itse mennyt juttelemaan miehille, niin sinulla olisi ollut jo tuhansia miehiä joista valkata sopiva suhteeseen : D
Kuka sulle ap on noin sanonut?
Uskotko muuten kuitenkin että miehet ahdistelee naisia aina ja kaikkialla? Sun kuuluu pelätä niitä SIKOJA eikä miettiä venelaiturilla niiden kanssa juttelemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestymistapa on sinänsä oikea, mutta unohdit yhden tärkeän seikan: alkoholin. Ensi kerralla menet viini/viinapullon ja kahden lasin kanssa laiturille ja johan löytyy seuraa. Jotain koktailpiirakoita voisit myös ottaa tarjolle, viinirypäleitä ja valikoima hyviä juustoja.
Ja kuinka kauan juustoja on tarkoitus seisottaa lämpimässä seuraa odotellen? Veikkaan, että jokainen kuvittelisi tällaisen naisen odottavan jo sovittua seuralaista. Aika kännissä saa olla, jos pitää koko kesä lipittää viiniä laiturilla odotellen, että joku kiinnostuu alkoholista ja tulee pyytämään lasillista.
Mä olen testannut tota miehenä Turussa Aurajokirannassa: viinapullo auki ja 15 minuutin sisään kavereita riittää. Kaverit ei tosin olleet naisia tai edes mitään yhteiskunnan tukipilareita, mutta. Miksi ei toimisi naisilla muka?
Alkuperäinen väite alkaa muokkautua jo täysin toisenlaiseksi, jos pointti ei olekaan se, että miehet lähestyvät naisia, vaan he lähestyvät alkoholia. Siinäpä oiva neuvo kaikille seuraa etsiville sinkkunaisille: avaa viinapullo ja houkuttele sillä viinanhimoisia miehiä, niin saatat saada ryyppykaverin.
Suomalainen mies tarvitsee rohkaisua. Ei kai ap mitään sielunkumppania ollut etsimässä, vaan ketä tahansa, joka uskaltautuu juttusille? Kyllä siinä muutama tovi voi vierähtää mukavia turinoiden eikä sen tarvitse välttämättä johtaa mihinkään, kaverinakin voi ihmisiä kohdata.
Ei ap etsinyt ketään, vaan testasi ainoastaan palstaväittämää. Ja nyt vääristelet taas: kysehän oli siitä, että aiemmin oli sanottu, että nainen löytää parisuhteen helposti vain istuskelemalla laiturilla. Eli ei ollut mistään kännisten turinasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat viimein uskoneet että katse on seksuaalista häirintää eivätkä naiset todellakaan kaiaa juttuseuraa miehistä.
Olkaa iloisia ettei mies tule juttusille tai noteeraa naista mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ap, minä olen istuskellut yksin baarit, ravintolat, keikat, festarit, liikennevälineet, museot sun muut tapahtumapaikat naisena, kahdella eri mantereella ja neljässä eri maassa. Useissa maissa olen käynyt 10 kertaa. Ainoa juttelemaan tullut mies oli uskonnollinen mies, joka halusi Helsingin metrossa vängätä sitä vastaan, että en saa lukea työmatkalukemisenani ollutta astrofysiikan kirjaa, kun sitä ei ole Raamatussa :D
Että se siitä :D Edelleen sinkkuna, muttei ehkä tarpeeksi kinkkuna?
Jos olisit itse mennyt juttelemaan miehille, niin sinulla olisi ollut jo tuhansia miehiä joista valkata sopiva suhteeseen : D
"Valkata sopiva suhteeseen". Kerro, mitä parisuhde sinulle tarkoittaa. Mistä ja miten se syntyy, mitä se edellyttää, miten ihmisistä tulee pari?
Olisi mielenkiintoista kuulla myös, millaisia kokemuksia sinulla on ihastumisesta ja rakastumisesta. Puhumattakaan intohimosta!
Juuh, nämä keskustelut menee aina samalla tavalla Miesten vika, aina miesten vika.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sulle ap on noin sanonut?
Uskotko muuten kuitenkin että miehet ahdistelee naisia aina ja kaikkialla? Sun kuuluu pelätä niitä SIKOJA eikä miettiä venelaiturilla niiden kanssa juttelemista.
Taisi olla tämä ketju, missä niin sanottiin. En nyt jaksa kahlata koko pitkää keskustelua läpi, mutta muistelen että oli tämä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4664976/deittailumaailma-muuttunut-yha-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä huudatte meetoota kurkut kipeiksi asti niin ei ihme. Tämän palstan mukaan naista ei saisi lähestyä missään eikä milloinkaan.
Siksi valitsinkin ulkkarinaisen vaikka olen varsin komea ja suomalaisia naisikin olisi kiinnostanut.
Ulkomailtahan se metookin on?
Tää saatta tulla sulle ehkä yllätyksenä mutta niitä ulko maita on enemmän kuin yksi.
Arvasin tämän!
Tietty vänkääjä ja väittelyjen "mestari" tarttui täkyyn.
Kyllä me miehet sitten luullaan kuinka naisilla on helppo saada miesseuraa. Ihan kaikki palstamiehet luulee, nih!