Jaa, kukaan mies ei sitten tullutkaan juttelemaan
Joskus täällä palstalla väitettiin, että kumppanin löytää kun vain menee venelaiturille istuskelemaan. No, testasin tätäkin kesän aikana. Menin venelaiturille istuskelemaan, mutta kukaan ei tullut juttelemaan. Saati, että olisin löytänyt suhteen. Olen myös istunut yksin kahvilan ja baarin terassilla, mutta ihan rauhassa sain olla.
En tarkoita, että miesten pitäisi tulla juttelemaan juuri minulle, tai että juuri miesten edes kuuluisi tehdä aloite. Kommentoinpa vain palstalla väitettyä. Että kuulemma naiselle tullaan aina juttelemaan ja siksi naisen on helppo saada suhde (kunhan hyväksyy vain sen juttelijan kumppaniksi). Testasin tätä, ja hiljaista on ollut. Ja ihan heterolta varmaankin näytän, olen normaalipainoinen ja pitkätukkainen, en näytä myrtsiltä enkä tätimäiseltä - mutta toisaalta tälläkään ei kai palstan mukaan pitäisi olla väliä, koska ei väitettykään, että vain hyvännäköiset naiset saavat seuraa. Väitettiin, että nainen kuin nainen löytää suhteen kun vain menee jonnekin istuskelemaan. Erikseen mainittiin venelaiturilla, siellä kuulemma tullaan aina juttelemaan. No, minulle ei ainakaan tultu.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy kuin muutaman kerran vuodessa baarissa, mutta perjantai iltana kävin. Kyllä sieltä sai juttuseuraa. Naiset tulivat keskustelemaan, jopa kaltaiselleni tavismiehelle.
No, huomasihan sen kyllä heti että olivat ottaneet vähän ilolientä, mutta ei se mitään. Se kuuluu varmaan ihan asiaan, eikä se häirinnyt minua. Eivät olleet liian humalassa.
Eli jos te naiset haluatte seuraa, niin kannattaa olla hieman myös sitä oma-aloitteisuutta, eikä vain odottaa passiivisena ja kuin jonkinlaisena "palkintona" jos se unelmien mies tulisi noutamaan. Voi olla että se tulee, tai voi olla että ei tule?
Oma parisuhteeni on alkanut nimenomaan naisystäväni aloitteellisuudesta. Ja voin rehellisesti sanoa että naisystäväni on todellinen helmi ja löytö, emmekä olisi varmaan koskaan kohdanneet ellei hän olisi ollut se keskustelun aloittaja ja avaaja.Täällä lairurille menoa edellisessä viestissäni suunnitellut. Minua ei kiinnosta löytää uutta kumppania. Haluan vain osoittaa vääräksi sen, että jos kuka tahansa nainen menee istuskelemaan laiturille, niin joku mies tulee juttelemaan. Istuskelen laiturilla hymyillen noin tunnin, jonka jälkeen kerron, kuinka monta miestä ja millä asialla he tulivat juttelemaan.
Luulen, että saan istua ihan rauhassa paitsi
Että ehkä joku tulee tivaamaan mitä oikein norkoilen venelaiturilla mutta se jää nähtäväksi.
No, kyllähän toi provo tuli jo selväksi. Minä kävelen laiturilla veneelleni jatkossakin ohitsesi ja puhumatta yhtään mitään. Tsemppiä valitsemallasi uralla.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ketjun naisille:
Jos vieras mies juttelee kanssanne (asiallisesti) ja puolisonne/poikaystävänne tulee paikalle, käykö miehenne vieraan miehen kimppuun? Miten todennäköisenä pidätte riskiä, että asiallisesta juttelusta päiväaikaan venelaiturilla tai vaikka kesäkahvilan terassilla saa turpaan?
Et voi olla tosissasi. Näin on käynyt monesti eikä hän ole ikinä vetänyt ketään turpaan. Miksi vetäisikään, jos juttelija on ollut kaltaisesi pelokas raukka, hän on juosten paennut.
Itseasiassa olen itsekin ajanut häiriköitä pakoon vain sanomalla, että hei, mieheni tulee tuolta.
Pelkurit ovat vähemmistö, samoin vähemmistössä ovat turpiinvetäjät. Nämä on vain aggressiivisia pelkureita.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä turha trollata enempää, ei nämä miehistä surkeimmat jämäeksemplaarit mitään opi. Paras kaikille että jatkavat syrjäytymistään.
Pidetään ne muut hauskaa keskenämme, niin miehet, naiset kuin muut, olkaamme toisillemme hyviä ja rakkaita ja pskat näistä ressukoista, jotka pelkäävät omaa peilikuvaansa ja ovat siksi täysin kykenemättömiä kehittymään ulos omista virheistään.
vaikutat erittäin terveeltä tapaukselta
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ketjun naisille:
Jos vieras mies juttelee kanssanne (asiallisesti) ja puolisonne/poikaystävänne tulee paikalle, käykö miehenne vieraan miehen kimppuun? Miten todennäköisenä pidätte riskiä, että asiallisesta juttelusta päiväaikaan venelaiturilla tai vaikka kesäkahvilan terassilla saa turpaan?
Minun mieheni ei ole ainakaan käynyt kenenkään kimppuun. Minä kerron kyllä odottavani miestäni, jos juttelemaan tulet. Näin on joskus käynytkin. Mieheni on istunut viereeni ja joskus esim laittanut käden olkapäälleni, jos joku siihen on jäänyt. Yleensä se tulija lähtee matkoihinsa ja toivottaa hyvää illanjatkoa
Se on joku siinä viestinnässä. Itselläni on työkaveri, tosi naisellinen ja nauravainen, mutta elopainoa on kyllä aika paljon. Silti ei jää koskaan yksin. Jos seistään 5min hotellin aulassa odottamassa jotain, niin tämä kihertää jo jonkun vieraan miehen kanssa. Uskomaton tapaus. Joku siinä olemuksessa ja ilmeissä viestii koko ajan sitä, että "tulkaa tänne kaikki miehet..." Tosi kiva ihminen siis kyllä ja hauska. Joskus vaan mietin, että miten tuo sen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä turha trollata enempää, ei nämä miehistä surkeimmat jämäeksemplaarit mitään opi. Paras kaikille että jatkavat syrjäytymistään.
Pidetään ne muut hauskaa keskenämme, niin miehet, naiset kuin muut, olkaamme toisillemme hyviä ja rakkaita ja pskat näistä ressukoista, jotka pelkäävät omaa peilikuvaansa ja ovat siksi täysin kykenemättömiä kehittymään ulos omista virheistään.
vaikutat erittäin terveeltä tapaukselta
Tunnistan ongelmani ja korjaan ne. Ne eivät lähtökohtaisesti ole muissa ihmisissä.
Mutta sinähän olet täydellinen ja virheetön ja juuri sen vuoksi yksin :D
Vierailija kirjoitti:
mankka kirjoitti:
Sori, mutta moni meistä ei uskalla lähestyä naista enää siinä mielessä kuten ennen. Metoo on saanut yllättävän monet miehet varpailleen koska pelkäävät leimautuvan ahdistelijaksi jos lähestyminen ei mene juuri 100%:sti nappiin ja jonkun koodin mukaan. Riskit ovat nykymaailmantilanteessa monelle liian suuret. Kymmenen vuoden päästä tilanne voi olla aivan toinen. Pelimerkit ovat tällä hetkellä kaikki naisilla.
Tämä on minulle täysin fine, en kaipaa tuntemattomien miesten lähestymisiä. Mutta sitten ei varmaan kannata palstoilla valehdella, että naisilla on helppoa kun aina joku tulee juttelemaan - jos kerran kuitenkin tiedetään, ettei kukaan oikeasti mene juttelemaan kenellekään.
Eivätkö kaikki miehet olleet sinulle tuntemattomia ennen tutustumista aivan lähisukulaisia lukuunottamatta? Toivottavasti uskallat jutella muidenkin miesten kun isäsi, veljesi ja serkkujesi kanssa.
Nikkilä kirjoitti:
Lataa tinder niin sulla on viimestään illaksi pano tiedossa itsellesi jos olet vähääkään hyvän näköinen.
Miksi pitäisi olla hyvännäköinen? Eikö sen pitänyt mennä niin, että tavisnainen ja jopa rumakin nainen saa helposti seksiä komistuksilta, ja että komistukset jopa kilpailevat näistä taviksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mankka kirjoitti:
Sori, mutta moni meistä ei uskalla lähestyä naista enää siinä mielessä kuten ennen. Metoo on saanut yllättävän monet miehet varpailleen koska pelkäävät leimautuvan ahdistelijaksi jos lähestyminen ei mene juuri 100%:sti nappiin ja jonkun koodin mukaan. Riskit ovat nykymaailmantilanteessa monelle liian suuret. Kymmenen vuoden päästä tilanne voi olla aivan toinen. Pelimerkit ovat tällä hetkellä kaikki naisilla.
Tämä on minulle täysin fine, en kaipaa tuntemattomien miesten lähestymisiä. Mutta sitten ei varmaan kannata palstoilla valehdella, että naisilla on helppoa kun aina joku tulee juttelemaan - jos kerran kuitenkin tiedetään, ettei kukaan oikeasti mene juttelemaan kenellekään.
Eivätkö kaikki miehet olleet sinulle tuntemattomia ennen tutustumista aivan lähisukulaisia lukuunottamatta? Toivottavasti uskallat jutella muidenkin miesten kun isäsi, veljesi ja serkkujesi kanssa.
Uskallan, mutta en varsinaisesti kaipaa juttutuokiota tuntemattomien kanssa - eikä ole kyse vain miehistä, en erityisemmin jaksa jutella tuntemattomien naistenkaan kanssa. Jos joku jotain juttelisi, toki vastaisin, eikä ole kyse mistään ujoudesta, mutta en vaan tarvitse sellaista. Ja koska en etsi nyt parisuhdetta, ei senkään vuoksi ole mitään tarvetta tutustua uusiin miehiin. Myös kavereita on jo ennestään paljon. Toki, jos sattuisin tutustumaan uusiin ihmisiin, niin eihän se negatiivistakaan ole, mutta en vain juuri nyt toivo tai kaipaa mitään sellaista. Asia on lähinnä neutraali, melkein yhdentekevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ehdotan ihan vilpittömästi, että kaikki palstan sinkut menevät tänään tuonne auringonpaisteeseen, katselevat ihmisiä silmiin, heittäytyvät juttusille tilaisuuden tullen ja käyttävät päivänsä paljon mukavammin kuin aiheesta teoretisoimiseen tällä palstalla. Ei, ei kannata jankuttaa "muttakunmetoo", lupaan ettei kukaan huuda metoota jos tervehdit ystävällisesti jotain ihmistä ja mikäli hän vastaa, heität tilanteeseen sopivan replan. Ellet sitten halua mennä tervehtimään varta vasten sitä nenä pystyssä louboutineissa ja chanelin kassin kanssa kulkevaa bikinibimboa, jonka koko sanaton viestintä huutaa, että hän ei halua edes katsoa sinuun päin. Tai 17-kesäistä pissistä.
Ja vinkki: ei kannata lähestyä vain niitä oman ikäisiä naisia vaan yhtä lailla jututtaa mummoja, pappoja ja muita kohdalle osuvia ihmisiä. Siitäkin saa paljon enemmän iloa kuin tällä palstalla vänkäämisestä.
Joo, suomalaiset on tuollaisessa tilanteessa todella hillityn passiivis-aggressiivisia. Ei varmaan kukaan huutais. Sen sijaan et voi luvata, etteikö se nainen menis välittömästi kaverilleen juoruamaan tai paikalliseen fb puskaradio -ryhmään heittämään jotain "OMG joku Random tulee vaan tervehtii yhtäkkiä ja hymyili ja kaikkee!!!! Omg mikä häirikkö!!!!!"
Tai voit luvata, mutta sillä ei ole mitään virkaa.
Niin voi hyvin käydä, vaikka ihminen toimisi kuinka asiallisesti. Tai vaikka mitä sinä lupaisitEli keskustellaanko nyt siis 19-vuotiaista pissiksistä? Ei aikuisista naisista? Olisi aika olennainen tieto, puhutaanko nyt kolmekymppisistä vai kolmetoistavuotiaista, tai edes parikymppisistä. Olen itse kuvitellut koko ajan, että ap on lähempänä kolmea- kuin kahtakymmentä ja samoin muut keskustelijat.
Siksi toisekseen: mitä ihmeen merkitystä sillä olisi, jos se teinipissis kirjoittaisi someen tai kertoisi kaverilleen?? Eihän se sinun elämääsi millään tavalla heilauttaisi.
Ei henkilökohtaisesti vaikuttaisikaan. Olen yli 30 v perheellinen heteronainen. Mutta en minä hyväksy yleisesti ottaen toisten julkista lynkkauta, leimaamista ja syyllistämistä. En oikein ymmärrä asennettasi.
Meidän paikallisissa fb-ryhmässä on tuomittu viattomia monenlaisissa eri yhteyksissä. Sittemmin selvinnyt koko totuus ja osoittautunut alun mesoaminen erilaiseksi.
Myös sek rikolliseksi jahtaajaksi saatiin eräs leimattua täysin vain mielikuvituksen avulla Se case päätyi muuten oikeuteen asti.
Ihanko totta tuollainen on jotenkin harmitonta, josta ei tulisi välittää?
"Ajeli edestakaisin ja kyttäsi lapsia" – työmaakohdetta etsinyt jyväskyläläinen rakennusmies kertoo, kuinka hänestä tehtiin perättömästi pedofiili | Keski-Suomi | Keskisuomalainen (ksml.fi)
No, tuo on varmaan hyvä syy olla moikkaamatta kaupan kassajonossa sitä naista, jonka kanssa usein satut samaan aikaan ostoksille ja joka itsekin katsoo silmiin ja hymyilee. Ainakaan ei kannata moikkauksen lisäksi aloittaa mitään keskustelua, sellaista minkä voisit yhtä hyvin aloittaa jos hänen tilallaan olisi puolituttu 75-vuotias naapurinmummo. Koska minä puhun tässä ketjussa sellaisista normaaleista sosiaalisista taidoista ja keskustelunavauksista. Minun on ihan äärettömän vaikea uskoa, että se tutunnäköinen nainen kotiin päästyään ryntäisi someen tekemään OMG OMG OMG avausta tai nimittämään pedofiiliksi. Eikä se nainen sitä tekisi, vaikka ei olisi entuudestaan tutunnäköinenkään.
Mutta minulle on täysin fine, että ette koskaan puhu sanaakaan vieraille ihmisille. Ei ole millään tavalla itseltäni pois. Minä puhun ja vastaan jos puhutellaan ja heittäydyn juttusille (paitsi jos toinen on ympärikännissä tai aggressiivinen). Onneksi sellaisia miehiä ja naisia on edelleen maailma täynnä, joiden kanssa se sujuu luontevasti.
Sitten et usko. Ei siinä ole sen kummempaa. Se ei muuta kenenkään kokemusmaailmaa yhtään vähemmän tärkeämmäksi kuin mitä omasi on.
Luoja varjelkoon puolisoasi, jos olet parisuhteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ketjun naisille:
Et voi olla tosissasi. Näin on käynyt monesti eikä hän ole ikinä vetänyt ketään turpaan. Miksi vetäisikään, jos juttelija on ollut kaltaisesi pelokas raukka, hän on juosten paennut.
Itseasiassa olen itsekin ajanut häiriköitä pakoon vain sanomalla, että hei, mieheni tulee tuolta.
Pelkurit ovat vähemmistö, samoin vähemmistössä ovat turpiinvetäjät. Nämä on vain aggressiivisia pelkureita.
Minä (joka tuon kysymyksen postasin) olen siis nainen. Juttelen usein ventovieraiden ihmisten kanssa enkä ikimaailmassa osaa kuvitella tilannetta, jossa mieheni tulisi aggressiivisena paikalle. Viimeksi, kun oli tällainen tilanne, juttelin terassilla vieraan miehen kanssa sillä aikaa kun mieheni jonotti juomia (yhteiseltä tililtä maksoi, ei tarvitse siitä huudella, ja itse tarjoutui hakemaan). Kun hänkin sitten tuli paikalle, kerroin että kyseinen mies harrastaa myös asiaa X (puolisoni harrastus) ja heillä riitti asiasta pitkä tovi juttua.
Kukaan ei huutanut metoota eikä kukaan saanut turpaan.
Mitäs sitten, jos tuntemattomat miehet (tai naiset) eivät tulleet juttelemaan.
Pitää varoa mitä toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Se on joku siinä viestinnässä. Itselläni on työkaveri, tosi naisellinen ja nauravainen, mutta elopainoa on kyllä aika paljon. Silti ei jää koskaan yksin. Jos seistään 5min hotellin aulassa odottamassa jotain, niin tämä kihertää jo jonkun vieraan miehen kanssa. Uskomaton tapaus. Joku siinä olemuksessa ja ilmeissä viestii koko ajan sitä, että "tulkaa tänne kaikki miehet..." Tosi kiva ihminen siis kyllä ja hauska. Joskus vaan mietin, että miten tuo sen tekee.
En jotenkin itse osaa nähdä kauhean tavoiteltava olotilana, että joka ikisessä paikassa päätyisi jonkun random miehen kanssa kihertelemään. Kuulostaa enemmän oireelta jostain. Ihme juttu, jos miehet jaksavat tuollaisesta kihertelystä innostua, mutta se on toki heidän valintansa ja kukin tavallaan.
Väitän naisena, että selvästi valtaosa naisista tuntee vähintään yhden (1), mutta yleensä useamman naisen, joka kokee tulleensa iskuyrityksen kohteeksi, silloin kuin muut eivät asiaa samoin näe.
Koin valtavaa myötähäpeää kun kuulin kaverini selittävän, kuinka ei saa KOSKAAN olla rauhassa kun laittaa jotain verkkareita naisellisempaa päälle. Aika monta kertaa olen ollut seurassaan viettämässä iltaa. Enpä ole moista huomannut...
Mutta varmaan ne on sitten ne kaikki muut kerrat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä te luuserit ette löydä ketään? Olen pulska ruma mies ja jopa minulla on nainen kainalossa. Ootte säälittäviä.
Tarkoitatko ap:ta? Hänhän tässä ruikuttaa, kun ei kukaan taaskaan lähestynyt eikä itse uskalla ketään lähestyä. Oletko kenties miehenä esiintyvä, lihava palstamamma, joka öyhöttää suu viinistä vaahdoten lauantai-iltana vauvapalstalla?
Ei ap mitään ruikuttanut. Hän vaan todisti sun paskaväitteesi paskaksi. Sulla meni sitten heti tunteisiin..
Voimmeko luottaa siihen että ap todella kävi laiturilla?
Ettei kyse olisi nyt vain keksitystä tarinasta johon miehiä vihaavat palstanar... neidit tarttuivat kuin cittarin viimeiseen sidukkapulloon.
Missä kohtaa näet miesvihaa aloituksessa? Ihan riipumatta siitä, oliko hän oikeasti laiturilla. Millä lailla on miesvihaa todeta, että palstalla on liioiteltu?
Oliko aloitus aidosti tarpeellinen?
Jos ei, niin sen tarkoituksena oli vain pilkata miehiä.
Se on miesvihaa.
Ei se noin mene. Ap kertoi vain oman kokemuksensa, ei puhunut kaikista miehistä eikä alentavaa sävyyn. Jos tunsit piston sydämessäsi, tunnistit varmaan itsesi.
Menee toki, ei hän puhunut itsestään, vaan siitä etteivät MIEHET tule juttelemaan vaikka "palstalla luvattiin"
Senkin perään kyselin, puhuuko hän omasta kokemuksestaan vai keksikö tarinan?
Tiedämme kaikki mikä on vastaus.
Tuon "tunsit piston sydämessäsi, tunnistit itsesi" on vanha vähättely ja hiljenyskeino sekin. Sekin on yksi osoitus miesvihastasi.
En ole ap, mutta minäkin olen kyllä muutaman kerra tänä kesänä istuskellut terassilla (joko baarin tai kahvilan), ja muutenkin hengaillut julkisilla paikoilla kesäkaupungin keskustassa. Ei kyllä kukaan mies ole tullut juttelemaan. Yksi vanhempi nainen kerran päivitteli sään nopeaa vaihtumista, mutta siinäpä olivat tuntemattomien lähestymiset tältä kesältä. Joten olisinhan minäkin voinut tehdä tällaisen aloitteen - en toki istunut terasseilla ja muualla testatakseni palstaväittämää, mutta siellä kuitenkin olin. En mitenkään odottanut tai toivonutkaan lähestymisiä, mutta eihän kukaan ajatuksiani osaisi lukea.
Ajatukset näkyvät naamaltasi. Se miesviha paistaa läpi kun huomaat miehen kävelevän suuntaasi joten hän osaa jouhevasti jatkaa matkaa ohitsesi.
Ei kai mitään vihaa ole, ettei etsi seuraa, tai ettei ole juttelutuulella?
Sanoinko että se olisi vihaa? Sanoin että hänen miesvihansa näkyy.
Millä lailla ja mistä kohtaa tekstiä luit miesvihaa? Tekstissähän vain kerrottiin, että hänelläkin on sellainen kokemus, että ihmiset eivät yleensä tule juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä AP nyt halkoo hiuksia käytöksellään. En mä itse ainakaan miehenä tahtoisi mennä juttelemaan ventovieraalle naiselle, joka ei kiinnitä muhun mitään huomiota. Se nainen saattaisi kokea sen aika kiusallisena. Yleensä ihmiset tahtovat olla rauhassa, jos ei muuta kerrota.
Sen sijaan, jos se nainen katsoisi muhun päin ja osoittaisi kiinnostuksensa hymyilemällä, mä saattaisinkin mennä juttelemaan. Ei semmoista kylläkään ole koskaan tapahtunut.
Ei ap, vaan eräät palstamiehet, jotka tuon väitteen ovat keksineet. Heille on sanottu toistuvasti ettei asia ole noin ja Ap todisti teoriansa vääräksi.
Muuten olen samaa mieltä viestisi kanssa, tuo on normaalia kommunikointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ketjun naisille:
Minä (joka tuon kysymyksen postasin) olen siis nainen. Juttelen usein ventovieraiden ihmisten kanssa enkä ikimaailmassa osaa kuvitella tilannetta, jossa mieheni tulisi aggressiivisena paikalle. Viimeksi, kun oli tällainen tilanne, juttelin terassilla vieraan miehen kanssa sillä aikaa kun mieheni jonotti juomia (yhteiseltä tililtä maksoi, ei tarvitse siitä huudella, ja itse tarjoutui hakemaan). Kun hänkin sitten tuli paikalle, kerroin että kyseinen mies harrastaa myös asiaa X (puolisoni harrastus) ja heillä riitti asiasta pitkä tovi juttua.
Kukaan ei huutanut metoota eikä kukaan saanut turpaan.
Olipa NOLO käänne!!
Kukahan se aggressiivinen pelkuri oikein oli? Ehdit jo kuvitteellisen miehen haukkua. Säälittävää. Todella pateettista tuo miesten vih aaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ehdotan ihan vilpittömästi, että kaikki palstan sinkut menevät tänään tuonne auringonpaisteeseen, katselevat ihmisiä silmiin, heittäytyvät juttusille tilaisuuden tullen ja käyttävät päivänsä paljon mukavammin kuin aiheesta teoretisoimiseen tällä palstalla. Ei, ei kannata jankuttaa "muttakunmetoo", lupaan ettei kukaan huuda metoota jos tervehdit ystävällisesti jotain ihmistä ja mikäli hän vastaa, heität tilanteeseen sopivan replan. Ellet sitten halua mennä tervehtimään varta vasten sitä nenä pystyssä louboutineissa ja chanelin kassin kanssa kulkevaa bikinibimboa, jonka koko sanaton viestintä huutaa, että hän ei halua edes katsoa sinuun päin. Tai 17-kesäistä pissistä.
Ja vinkki: ei kannata lähestyä vain niitä oman ikäisiä naisia vaan yhtä lailla jututtaa mummoja, pappoja ja muita kohdalle osuvia ihmisiä. Siitäkin saa paljon enemmän iloa kuin tällä palstalla vänkäämisestä.
Eli tämäkin ohje oli miehille, vaikka nainen vinkuu kun ei lähestytä?
Kyllä se koski kaikkia sinkkuja. Naiset eivät ole koskaan sanoneet, etteivät voi aloittaa juttelua metoon takia, siksi se oli kohdistettu miehille. Viimeisessä kappaleessa olisi pitänyt lukea "ei kannata lähestyä vain niitä oman ikäisiä ihmisiä", siinä on selkeä typo. Jäänyt luultavasti päälle tuosta metoo-kohdasta.
Ap ei vinkunut. Hän osoitti vain todeksi sen, ettei palstalla jatkuvasti viljelty väite "naista lähestytään aina" pidä paikkaansa, ja sitä ei kukaan voi kiistää.
Eivät tietenkään sano, koska kaksoisstandardit ovat vahvassa. Eihän naisten ja miesten käytökseen suhtauduta samalla tavalla. Sinäkään et suostu raottamaan pientä mieltäsi edes sen verran, että haluaisit ymmärtää noiden miesten näkökannan. Aloitat mielummin vit...lun. Se on sun valintasi tässä valintojen viidakossa.
Minä väitän edelleen, että jos mies tervehtii naista, jonka kanssa on jo saanut katsekontaktin, ja naisen tervehdittyä takaisin heittää tälle jonkin tilanteeseen sopivan replan, kukaan ei huuda meetoooota eikä syytä ahdistelusta. Tätä tapahtuu omassa kuplassani aivan koko ajan ja on tapahtunut aina ennenkin. Ihmiset seisovat bussipysäkillä tai jonottavat kaupan kassalla tai tapaavat luontopolulla tai istuvat kahvilassa vierekkäisissä pöydissä jne jne ja vaihtavat keskenään muutaman sanan. Joskus siitä voi kehittyä enemmänkin, joskus se on vain joku kommentti tilanteeseen liittyen.
Minä väitän myös, että miehet, jotka vetoavat meeeetooooohon eivät kykene tällaiseen normaaliin kanssakäymiseen. Eivät he oikeasti pelkää ahdistelusyytteitä vaan heidän sosiaalisten taitojensa puute, ujous, jännittäminen, sosiaalisten tilanteiden pelkonsa tai joku muu tekee heidät kyvyttömiksi ottamaan normaalisti kontaktia ihmisiin. Mutta sitä he eivät halua täällä kertoa vaan vetoavat siihen, ettei naisia saa lähestyä. Jos joku haluaa kumota väitteeni, niin hän varmaan kertoo, kuinka ottaa kontaktia pappoihin ja mummoihin ja oman ikäisiin miehiin. Veikkaan ettei hän ota kontaktia heihinkään, ei osaa, keksi, halua tai kykene juttelemaan vieraiden ihmisten kanssa. (Luultavasti joku jopa tuhahtaa, että miksi edes pitäisi, kun eihän hän heistä ole kiinnostunut vaan naisista, mikä vain vahvistaa väitteeni, että normaali kanssakäyminen on hänelle vieras asia.)
Iloitset estottomasti kesän tulosta – ikään kuin ilmojen lämpeneminen tarkoittaisi oikeutta tapittaa himokkaasti jokaista silmääsi miellyttävää vastaantulijaa. Luulet, että laittaudumme sinulle.
Keskusteluihin ja kommentointeihin osallistuva vastaa siitä, että hänellä on kaikki tarvittavat tekijänoikeudet ja muut oikeudet ja/tai oikeudenhaltijoiden suostumukset palvelussa julkaisemaansa materiaaliin. Jos keskustelija tai kommentoija haluaa käyttää jonkun toisen kirjoittamaa aineistoa viestinsä osana, lähde on ehdottomasti mainittav
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tämäkin ohje oli miehille, vaikka nainen vinkuu kun ei lähestytä?
Kyllä se koski kaikkia sinkkuja. Naiset eivät ole koskaan sanoneet, etteivät voi aloittaa juttelua metoon takia, siksi se oli kohdistettu miehille. Viimeisessä kappaleessa olisi pitänyt lukea "ei kannata lähestyä vain niitä oman ikäisiä ihmisiä", siinä on selkeä typo. Jäänyt luultavasti päälle tuosta metoo-kohdasta.
Ap ei vinkunut. Hän osoitti vain todeksi sen, ettei palstalla jatkuvasti viljelty väite "naista lähestytään aina" pidä paikkaansa, ja sitä ei kukaan voi kiistää.
Kysyin lähdettä ja siihen sanottiin että yhdessä ketjussa oli näin väitetty. Hän ei tosin vaivautunut edes kertomaan missä tarkalleen...
Nyt se onkin jatkuvasti viljelty väite?
No mutta hienoa että tuo tuli kumottua, mikä seuraavaksi? Vaikkapa se, ettei naisten mielestä kaikkia poika_lapsia tarvitse murskata?
Mielestäni linkitin kyllä ketjun. Se on tämä - ketjussa nimenomaan puhuttiin venelaiturilla istuskelusta, että takuuvarmasti tullaan juttelemaan kun sinne menee:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4664976/deittailumaailma-muuttunut-yha-…
Lisäksi ne kymmenet tai sadat ketjut, missä väitetään, että kyllä nainen saa aina seuraa kun vaan menee ulos jonnekin.
Mitä helvettiä , joku pelkää saavansa turpaan? :D
Sit ei ole kyllä ihan normaalit jutut :D