Työpaikallani minua on alettu syyllistämään koska en osaa jutella ihmisten kanssa/olen introvertti
Firman työntekijä saattaa tulla tauolla pöytääni istumaan tiedottaen kaikille tulevansa tähän pöytään istumaan koska tässä pöydässä ei tarvitse jutella mitään.
Toinen työntekijä huutaa kovaan ääneen kuinka kivaa oli tehdä päivä töitä kun oli hyvää juttuseuraa ja tämän jälkeen hän kertoo kaikille etten minä puhunut koko päivänä mitään.
Kommentit (112)
Esimiehelle ilmoitus asiattomasta käytöksestä.
Tuohan on työpaikkakiusaamista. Ota yhteyttä esimieheen tai luottamusmieheen. Ei tarvii jutella ellei ole mitään sanottavaa. Hymy riittää
Kerro, että juttelet vain ihmisille.
Älä välitä ja jatka vaan olemista sellainen kuin olet. Kyllä ne kyllöstyyy vuosien mittaan ihmettelemään. Mullakin oli tuollaista alkuun ja siitäkin nälvittiin kun kävin lounaalla yksin eri aikaan kuin muut (kun eräälle hienolle rouvalle ei kelpaa lounas meidän duunarien kanssa jne). Mutta kyllä ne siihen tottui millainen minä olen, ja olen ollut talossa jo yli 10 vuotta ja tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on työpaikkakiusaamista. Ota yhteyttä esimieheen tai luottamusmieheen. Ei tarvii jutella ellei ole mitään sanottavaa. Hymy riittää
Se on lievästi asiatonta käytöstä toki, mutta itse en lähtisi vielä tuosta mitään melua pitämään, siitä saa vaan hankalan ihmisen maineen ja sitten yt:issä se muistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Esimiehelle ilmoitus asiattomasta käytöksestä.
Tässä on se ongelma, että kyseessä on tehdas jossa vaihtuu jatkuvasti porukka. Sinne haetaan taukoamatta uusia työntekijöitä jotka perehdytetään työhön ja viikossa saattaa lähteä 3 työntekijää kävelemään. Toinen kiusaaja on tehnyt töitä 10 vuotta ja toinen 7 ha itse olen koeajalla rekrytointifirman kautta. Jos menen kantelemaan niin ei niitä kiusaajia potkaista ulos firmasta vaan minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on lievästi asiatonta käytöstä toki, mutta itse en lähtisi vielä tuosta mitään melua pitämään, siitä saa vaan hankalan ihmisen maineen ja sitten yt:issä se muistetaan.
Ymmärsit täysin asian ytimen. Uutena työntekijänä saan lähdön hyvinkin nopeasti ja ne kiusaajat jotka ovat työskennelleet vuosia saavat jatkaa.
Niillä on joku ongelma, itsensä kanssa huono olla tai jotain. En jaksaisi välittää, ajattelisin heitä myötätunnolla koska ei onnellinen ihminen käyttäydy toista kohtaan noin.
No kyllä kai introvertitkin osaa jotain puhua ja small talkia.
Kaikki pieneen jutusteluun kyhyesti kykynee.
Jos ei kykene, silloin on kyllä aspergerin kirjoilla ta aivan helvetin tyhmä, niin ettei kykene puhumaan mistään, kun ei tiedä mitään mistään.
Tavallinen lyhyt small talk kuluu jo jokaiseen perus työelämän etikettiin.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos te "introvertit" opettelisitte käyttäytymään ja puhumaan kuin tavalliset ihmiset, niin ei tarvitsisi täällä palstalla marista "syrjinnästä"!!
Entä jos ekstrovertit opettelisikin vaihteeksi olemaan hiljaa ja olemaan hiljaisuudessa normaalisti ettei tarvis jauhaa joka välissä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos te "introvertit" opettelisitte käyttäytymään ja puhumaan kuin tavalliset ihmiset, niin ei tarvitsisi täällä palstalla marista "syrjinnästä"!!
Siinäpä se tenppu seisoo ja häntäänsä heiluttaa!
Ei mua kiinnosta ripsivärit, kampaamot, häät, ristiäiset, auton korjaamiset, avantouinti, höpöhnlöpön juttuja kaikki.
Ne asiat, jotka mua kiinnostaa, ei taas kiinnosta yhtään ketään! Siksi en puhu mitään!
Vierailija kirjoitti:
No kyllä kai introvertitkin osaa jotain puhua ja small talkia.
Kaikki pieneen jutusteluun kyhyesti kykynee.
Jos ei kykene, silloin on kyllä aspergerin kirjoilla ta aivan helvetin tyhmä, niin ettei kykene puhumaan mistään, kun ei tiedä mitään mistään.
Tavallinen lyhyt small talk kuluu jo jokaiseen perus työelämän etikettiin.
Osaan kyllä jutella lyhyesti ja vaihtaa kuulumiset työ tai kotiasioista sekä jutella lähiaikojen ajankohtaisista tapahtumista mutta kyseessä on rutiininomainen työ ja minun tulisi osata ylläpitää keskustelua taukoamatta koko työpäivän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Introverit naiset katsovat olevan kuin joitakin kuningattaria, että juuri heillä on oikeus käyttäytyä miten vaan ja millon vaan.
He kun ovat niitä introverttejä.
Ei introverttius ole mikään sairaus, elle siitä itse tee itselleen sairautta.
Ja sairaus asteelle se tosiaan menee, ellei kykene edes tavalliseen jutusteluun työpaikalla tai muuallakaan. Tuollainen jatkuva tuppisuuna oleminen on jo röyhkeää välinpitämätyämyyttä muita ihmisiä kohtaan
Tympeää käytöstä.
Ei se nyt niin voi mennä, että introvertti saa sanaa suustaan työpäivän aikana, eikä missään tilaisuuksissa.
Kannattaa hankkia uusi työpaikka jos mahdollista. Työskentelen itse 500 hengen organisaatiossa, ja meillä on tasan yksi juntti joka käyttäytyy noin kuin nuo sinun lapselliset kollegasi. Kaveri on yleisesti tunnettu huonosta käytöksestä ja kuittailee aina, jos ei joku puhu hänen mielestään tarpeeksi tai on liian hiljaa. No, hänet siirrettiinkin sitten toimihenkilötöistä varastolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Introverit naiset katsovat olevan kuin joitakin kuningattaria, että juuri heillä on oikeus käyttäytyä miten vaan ja millon vaan.
He kun ovat niitä introverttejä.
Ei introverttius ole mikään sairaus, elle siitä itse tee itselleen sairautta.
Ja sairaus asteelle se tosiaan menee, ellei kykene edes tavalliseen jutusteluun työpaikalla tai muuallakaan. Tuollainen jatkuva tuppisuuna oleminen on jo röyhkeää välinpitämätyämyyttä muita ihmisiä kohtaan
Tympeää käytöstä.Ei se nyt niin voi mennä, että introvertti saa sanaa suustaan työpäivän aikana, eikä missään tilaisuuksissa.
Voin sanoa, että tunnistan itseni introvertiksi. Olen myös nainen. Kyse ei ole siitä, ettenkö pystyisi normaaliin jutusteluun. Yleensä on vain kyse siitä, että kaltaisesi henkilön kanssa ei saa mitään järkevää keskustelua aikaiseksi. Ei edes pinnallisella tasolla. Miksi siis vaivautua, kun ei vaan kiinnosta. Kyllä me introvertit ne työt kuitenkin hoidetaan, ihan yhtä hyvin kuin sinä, tai tekstisi älyllisen köyhyyden perustella todennäköisesti vielä paremmin.
Kyllä tässä on taas joku muu syy taustalla kuin introvertteys. Se näet ei tarkoita tuppisuisuutta eikä huonoja käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia uusi työpaikka jos mahdollista. Työskentelen itse 500 hengen organisaatiossa, ja meillä on tasan yksi juntti joka käyttäytyy noin kuin nuo sinun lapselliset kollegasi. Kaveri on yleisesti tunnettu huonosta käytöksestä ja kuittailee aina, jos ei joku puhu hänen mielestään tarpeeksi tai on liian hiljaa. No, hänet siirrettiinkin sitten toimihenkilötöistä varastolle.
Milloin tuo tapahtui, siis varastoon siirto? Mietin vaan että oletko kenties joku työkavereistani kun niin tutulta kuullostaa... 😁 Ai että mikä ilon päivä se olikaan kun sai tietää ettei tarvitse enää katsella tuota urpoa
Ekstrovetiaaliisuus johdattelee ihmisen ajattelua ja introvertiaalisuuus antaa aikaa harkita ajatuksia.
Vuosia sitten itselläni vastaavaa.
Työnjohtaja tuli määkimään, että kun muut puhuvat, kun en juttele kenellekkään vaan teen vaan kokoajan töitä.
Sanoin työnjohtajalle, että " Sa...na, en mä tänne ole kavereita tullu hommaamaan vaan töihin! "
Sen koommin en asiasta kuullut ja työnjohtaja luikki häpeissään pois.
Te eksovertit, kannattaisi keskittyä siellä työmaalla siihen työntekoon ainaisen juoruamisen sijaan, niin ei jatkuvasti tulisi joka tuutista, miten Suomen kilpailukyky on niin huono, kai se tuottavuus nyt on surkealla tasolla, kun porukka työmaalla vaan jauhaa son*aa! Saataisiin joskus liittokierroksella jonkinlaiset korotuksestkin!
Sinulle ap. paljon tsemppiä, olet hyvä juuri sellaisena, kuin olet! <3
Älä yritä muuttua kenenkään tai minkään takia.
Kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia, ihmisten erilaisuus on rikkaus, se olisi hyvä kaikkien muistaa.
sano niille, että kuka teidän kanssanne haluaisi puhua