Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun puhutte ihmisarvoa alentavasti narkomaaneista loukkaatte vain omaisia

Kukaan ei haluais tätä itselleen
06.08.2022 |

Kun kirjoitatte narkomaaneista hirveällä ihmisarvoa alentavalla raa'alla tavalla niin tiedoksi että ne juttujen kohteet eivät sitä kuule eikä lue, mutta me omaiset kyllä luetaan ja kuullaan.

Te loukkaatte vain perheenjäsenensä huumeille menettäneitä ihmisiä, joilla on jo se tuska harteillaan että joutuu sydän syrjällään seuraamaan kuinka läheinen, ehkä oma lapsi, kuihtuu pois ja on vaarassa.

Narkomaanien Kelan maksamaa asumista yms. On täysin turhaa kadehtia, koska ei siellä eletä mitään ihmisarvoista elämää.

Me omaiset ei voida auttaa. Yritin kerran, mutta siinä on rikollisuus ympärillä enkä voinut olla siellä.

Me omaiset ollaan tavallisia ihmisiä, jotka hävetään, pelätään ja monesti myös mietitään, mitä itse on tehnyt ehkä väärin kun omainen on huumeaddikti.

Mun läheinen ystävä kuoli ja olen yrittänyt lohduttaa hänen äitiään, olla se ihminen jolle asiasta voi suoraan puhua kun hän pelkää leimautumista ja häpeää.

Meillä on ihan tarpeeksi tässä taakkaa ilman, että tarvii kuulla tai lukea mitä pahaa toivoisitte meidän päihdeongelmaisille läheisille.

Kiitos.

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytön aloittaminen on ihan oma valinta.

Oma valinta kyllä mutta lapsuutta ei voi valita. Minulla ja veljelläni oli helvetilliset kotiolot kun olimme lapsia ja nuoria. Veli pakeni huumeisiin, minä sairastuin psyykkisesti. Nyt veli kuivilla ja onnellinen mutta minulla helvetti jatkuu. Huumeidenkäyttäjien omaiset, älkää antako ilkeiden epäempaattisten ihmisten sanojen satuttaa.

Nyyh nyyh. Sanotko tuon myös niille viattomille ihmisille, joita narkkari on väkivaltaisesti ryöstänyt tai hakannut?

Vierailija
102/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun narkkari on velkaa, niin toiselle velkaantunelle narkkarille annetaan tehtäväksi periä velka tai antaa väkivallalla viesti, että velat on maksettava tai henki lähtee. Missä on silloin narkkarin ihmisoikeusarvostus sitä toista narkkaria kohtaan. Ei missään. Väkivaltaa käytetään armotta, jotta saadaan kamaa ja mahdollisesti oma velka anteeksi. Se empatia, jota jotkut täällä hokevat, on täysin vierasta narkille, kun omat kamat on loppu ja velka painaa päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on kyllä aivan h*lvetin epäempaattisia ihmisiä. Narkkareiden kuolemaa toivoville toivon hienoa tulevaisuutta. Olette te kyllä upeita ihmisiä.

Vierailija
104/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä narkomaanien ihmisarvoa pidä ollenkaan vähähisempänä kuin vaikkapa kokoomuksen äänestäjien. No, tai muidenkaan. Mutta jos ihminen on sellainen, että käytöstä ja toimia ei voi ennustaa ja todennäköisesti ainakin jonkinasteisesti rikollisuuden kanssa tekemisissä, varon ainakin mielelläni.

Vierailija
105/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sanoo ihminen, jolla ei vielä ole omakohtaista kokemusta lähipiiristä.

Mulla on lähipiirissä monta alkoholistia. En koe yhtään sympatiaa heitä kohtaan. Jokainen pienikin vastoinkäyminen on syy vetää itkukännit ja valittaa kun on niin rankkaa ja elämä potkii.

t. 4

Veljeni oli alkkis ja olen helpottunut, kun kuoli. Ei tarvitse pelätä enää. Toinen sukulainen on narkki ja olen katkaissut välit kokonaan. En todellakaan halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Yritin auttaa joskus, mutta käytti vain hyväkseen ja varasti lapseni kukkarosta hänen säästämänsä rahat. Nuorena jo kehui, ettei aio päivääkään töitä tehdä ja ei ole tehnytkään. Tuilla on elänyt koko elämänsä.

Ei riitä sympatia

Vierailija
106/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on kyllä aivan h*lvetin epäempaattisia ihmisiä. Narkkareiden kuolemaa toivoville toivon hienoa tulevaisuutta. Olette te kyllä upeita ihmisiä.

Nistit on alhaisinta saastaa.. 🤮 Itse ovat elämäntapansa valinneet, joten turha itkeä. Mitä hyötyä nisteistä on yhteiskunnalle tai ylipäätään muille ihmisille? Niinpä.

Vierailija
107/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sanoo ihminen, jolla ei vielä ole omakohtaista kokemusta lähipiiristä.

Mulla on lähipiirissä monta alkoholistia. En koe yhtään sympatiaa heitä kohtaan. Jokainen pienikin vastoinkäyminen on syy vetää itkukännit ja valittaa kun on niin rankkaa ja elämä potkii.

t. 4

Veljeni oli alkkis ja olen helpottunut, kun kuoli. Ei tarvitse pelätä enää. Toinen sukulainen on narkki ja olen katkaissut välit kokonaan. En todellakaan halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Yritin auttaa joskus, mutta käytti vain hyväkseen ja varasti lapseni kukkarosta hänen säästämänsä rahat. Nuorena jo kehui, ettei aio päivääkään töitä tehdä ja ei ole tehnytkään. Tuilla on elänyt koko elämänsä.

Ei riitä sympatia

Tämä. Just tuollaisia nistit on. Varastavat jopa lapsilta, jotta saavat annoksensa. Hyi helv.. millaisia haittaeläimiä..

Vierailija
108/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina ole oma valinta. Et taida tuntea sitä maailmaa?

Aika lailla on. Omassa nuoruudessa ihan itse käytön aloittivat ne kaverit, jotka narkkas.

Lapseni kavereita kun seurasi, niin ehdoin tahdoin alkoi osa porukasta ensin pössytellä ja sitten siirtyi vahvempiin. Ihan hyvien perheiden lapsia. Mutta ihan itse hakeutuivat näihin hommiin. Ei niihin ajauduta

Vierailija
109/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on turha vedota, että eivät voi mitään, ku heillä on joku riippuvuus geeni.

Minulla on vahvat alkkisgeenit ja nuorena huomasin, että alko kyllä maistuisi hyvin ja tupakasta jäin heti riippuvaiseksi.

Joten heitin koko homman pois, kun ajattelin, että näillä termeillä ei paljon tarvitsisi viinan ja aineiden kanssa värjätä, kun koukussa olisin.

Ihan oma valinta. Tupakasta oli jo ihan kauhea vieroittua

Vierailija
110/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan puhunut ihmisarvoa alentavasti yhdestäkään narkomaanista, en tule sitä myöskään koskaan tekemään. Vaikka omassa lähipiirissä ei päihteiden käyttäjiä ja itse en ole koskaan käyttänyt alkoakaan, niin en koskaan puhuisi alentavasti heistä. Olen aina ihmetellyt miksi heistä puhutaan niin alentavasti. Toivon että heistä puhuttaisiin kuin kenestä tahansa, jolla addiktio, oli kyseessä alkoholi, päihteet, pelit jne. Olen 60 v nainen.

Varmaan juuri siksi, kun et ole kokenut elämää narkin kanssa.

Minä olen elänyt lapsuuteni alkoholisiveljeni varjossa, joka käytti kaikki mömmöt, mitä sai.

Monena yönä heräsin, kun yritti tappaa meidät ja raiskata minut 7 vuotiaana. Pelkäsin sängyssäni, kun heitteli astioita seinään ja yritti saada rahaa ja kuristi äitiä.

Kun tarpeeksi itse kokee, ei riitä myötätunto

Vierailija
111/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nistit on alhaisinta saastaa.. 🤮 Itse ovat elämäntapansa valinneet, joten turha itkeä. Mitä hyötyä nisteistä on yhteiskunnalle tai ylipäätään muille ihmisille? Niinpä.

Pakko sanoa että hyi s*atana. Olet vastenmielinen olio. Ihmiseksi en voi kutsua.

Vierailija
112/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että hyi s*atana. Olet vastenmielinen olio. Ihmiseksi en voi kutsua.

Narkit ovat vastenmielisiä olioita, eikä niitä voi ihmisiksi kutsua!

Vierailija
113/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Minulle ihminen, joka puhuu heikommista rumasti (sis. narkomaanit) ja totaalisen empatiakyvyttömästi, on täysi nolla.

En voisi olla sellaisen ihmisen kaveri, en tapailla sellaista ihmistä tai mitään.

Työpaikalla tms. voin asiallisesti pakolliset kommunikoinnit hoitaa, mutta en sen enempää. Ei kiinnosta katsoa edes silmiin tuollaista, halveksin niin syvästi. 

N29, sekakäyttäjän läheinen

Vierailija
114/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No comment!

Vierailija
115/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap olla itse käyttäjä?

Vierailija
116/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis jos ihmettelet miksi joku ghostaa tai lähtee livenä tilanteesta sanomatta sanaakaan ja katsomatta enää sinuun päinkään, niin voi johtua joskus tuollaisestakin, että olet möläyttänyt jotain liian rumaa esim. päihdeongelmaisista.

Kaikenlaisten ihmisten kanssa ei haluta olla, hyvien tyyppien kanssa sen sijaan halutaan. Ja hyvät tyypit on mukavia ja elämää laaja-alaisemmin ymmärtäviä ihmisiä. Sellaisilla on harvemmin tapana tuomita ketään. Baskanpuhujattt, juoruilijat ja tuomitsijat evvvk, eivät ole hyvää seuraa kenellekään. 

Vierailija
117/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on sille käyttäjälle. Mutta ei ole äidin valinta eikä kasvatuksen tulos, että lapsesta tulee narkomaani

-sivusta. (kiitos avauksesta  ap,  samassa veneessä ollaan)

Vierailija
118/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki narkomaanit eivät saa yhteiskunnan tukia. Oma lapseni tekee satunnaistöitä, saa soviteltua päivärahaa ja toki asumistukea. Mutta ei toimeentulotukea koska tulot ylittävät tuen rajan.  Ei suostu hoitoihin, yritetty on ja kerran tilannetta jopa pahentaneella hoitojaksolla ollut (sai uusia tuhoisia virikkeitä )

Vierailija
119/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'

Matteus 25

Vierailija
120/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki narkomaanit eivät saa yhteiskunnan tukia. Oma lapseni tekee satunnaistöitä, saa soviteltua päivärahaa ja toki asumistukea. Mutta ei toimeentulotukea koska tulot ylittävät tuen rajan.  Ei suostu hoitoihin, yritetty on ja kerran tilannetta jopa pahentaneella hoitojaksolla ollut (sai uusia tuhoisia virikkeitä )

Njoo ja oma läheiseni asuu kadulla. Kerää pulloja ja pääsee meidän läheisten kustantamana välillä ravintolaan tai ostetaan vaatetta hänelle. Saa myös lahjoituksina jotain välillä, ja asunnottomien päiväkeskuksessa lounaan. 

Lapsuudenkaverini narkkasi 18-25v, ja kävi koko ajan samalla töissä ja opiskeli. Arkisin aamulla piriä, että jaksaa päivän, ja illalla savut että nukahtaa. Viikonloppuisin/vapaalla essoja ym. Lopussa käytti joka päivä subua. Ja tosiaan opiskeli yhden tutkinnon, teki rappusiivousta ja viikonloppuisin baarityötä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi