Kun puhutte ihmisarvoa alentavasti narkomaaneista loukkaatte vain omaisia
Kun kirjoitatte narkomaaneista hirveällä ihmisarvoa alentavalla raa'alla tavalla niin tiedoksi että ne juttujen kohteet eivät sitä kuule eikä lue, mutta me omaiset kyllä luetaan ja kuullaan.
Te loukkaatte vain perheenjäsenensä huumeille menettäneitä ihmisiä, joilla on jo se tuska harteillaan että joutuu sydän syrjällään seuraamaan kuinka läheinen, ehkä oma lapsi, kuihtuu pois ja on vaarassa.
Narkomaanien Kelan maksamaa asumista yms. On täysin turhaa kadehtia, koska ei siellä eletä mitään ihmisarvoista elämää.
Me omaiset ei voida auttaa. Yritin kerran, mutta siinä on rikollisuus ympärillä enkä voinut olla siellä.
Me omaiset ollaan tavallisia ihmisiä, jotka hävetään, pelätään ja monesti myös mietitään, mitä itse on tehnyt ehkä väärin kun omainen on huumeaddikti.
Mun läheinen ystävä kuoli ja olen yrittänyt lohduttaa hänen äitiään, olla se ihminen jolle asiasta voi suoraan puhua kun hän pelkää leimautumista ja häpeää.
Meillä on ihan tarpeeksi tässä taakkaa ilman, että tarvii kuulla tai lukea mitä pahaa toivoisitte meidän päihdeongelmaisille läheisille.
Kiitos.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä kannattaa eutanasiaa näissä tapauksissa, muttei ääneen eikä loppuviimeksi tosissaan, koska sitä matopurkkia ei hevillä saataisi suljettua.
Ap pahoittelut puolestasi, toki, mutta kaikilla meillä on omat ristimme kannettavina. Älä siis yritä kontrolloida toisten luonnollisia reaktioita itsesäälillä ja moralisoinnilla.
Kiitos. 🙂
Suurin osa meistä ihmisistä osaa erottaa narkkauksen ja ihmisen sen takana. Sillä ihmisellä on arvo ja ihmisoikeudet. Narkkaavaa ei tarvitse hyysätä, mutta sitä pitää ajatella ihmisenä eikä ehdottaa sen eliminointia.
Lässyti. Nämä varkaat ja paskiaiset saisi kaikki vapauttaa lopullisesti murheistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytön aloittaminen on ihan oma valinta.
Ei se aina ole oma valinta. Et taida tuntea sitä maailmaa?
Kyllä se on oma valinta. Ei "sieltä maailmasta" tulee ketään, joka pakottaisi kadulla vastaantulevan ihmisen ottamaan sen ensimmäisen huumeannoksen.
Niinhän sinä luulet.
Noin se on, tiendä sen, en vain luule.
Mutta mitähän sinä itse luulet?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö ap. Jos loukkaannut tosiasioista, niin se on vain oma vikasi. Veljeni on narkomaani ja vaikka hän on kuinka rakas minulle tiedostan, että hän on rasite yhteiskunnalle, naapureille ja muille kanssaeläjille. Ymmärrän hyvin ettei kukaan halua millään muotoa rahoittaa narkkarin elämää tai asua sellaisen naapurissa. Me narkkareiden läheiset tiedetään, että huumeiden käyttöön liittyy lähes aina rikollisuutta. Jos narkkari varastaa jopa omilta perheen jäseniltä, niin entäpä sitten naapureilta. Eikä se narkkielämä ole yleensä kovin rauhallistakaan. Häiriöitä esiintyy varmasti. Ei kenenkään pitäisi joutua sietämään sellaista. Ei meidän perheenjäsenten eikä kenenkään muunkaan. Joten ymmärrän varsin hyvin, miksi narkkareista ei puhuta kovin nätisti eikä heitä haluta omalle asuinalueelle. Me omaiset voimme yrittää tukea ja auttaa, mutta ei meidänkään tarvitse ymmärtää.
Tämän asian voi tunnustaa ja ymmärtää, mutta ei se sitä tarkoita, että pitää riisua narkkareilta ihmisarvo kokonaan ja haukkua sen minkä kerkiää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lähtee kotikasvatuksesta (enkä nyt puhu kannabiksen kasvatuksesta). Minulle haukuttiin vanhempien toimesta narkit ja huumeet niin alimpaan helvettiin, ettei olisi tullut mieleenkään kokeilla, sillä tiesin, että sen jälkeen olisin ollut vanhemmilleni ikuinen a l i-i h m i n e n. Auttoi hyvin pysymään erossa kamasta ja niistä porukoista.
Hohhoijaa kuinka yksinkertainen ja mustavalkoinen ajattelu taas. Ei se kaikki aina lähde kotikasvatuksesta.
Ja jos sun vanhemmat olisi todella alentaneet sun ihmisarvon huumeidenkäytön seurauksena niin eipä siinä rakkaudesta voi puhua. Eli lasta rakastetaan vain ja ainoastaan jos se tekee niinkuin vanhemmat sanoo ja käskee.
Vierailija kirjoitti:
Narkomaaneja höösätään, sillä ne on väkivaltaisia ja rikollisia, psykopaatti-narsisteja. Tietysti on poikkeuksiakin, mutta noin pääsääntöisesti.
Itse asiassa ne on juuri päinvastaisia. Herkkiä ja älykkäitä. Tutkimusten mukaan. Useat itselääkitsee itseään. Osa hakee aluksi jännitystä, mutta jää koukkuun, eikä pysty pitämään käyttöä kontrollissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on oma valinta. Ei "sieltä maailmasta" tulee ketään, joka pakottaisi kadulla vastaantulevan ihmisen ottamaan sen ensimmäisen huumeannoksen.
Itse asiassa ei ole. Tiede on todistanut, että valinnanvapaus on harhaa. Aivot tietävät mitä teet jo ennen kuin itse päätät sen tehdä. Toisin sanoen kaikki ovat omien aivojensa orjia.
Oma nistipoika yritti viedä puukolla hengen minulta ja isältään vieroitusoireissaan, koska emme avanneet lääkekaappia, isänsä sai vakavan osuman keuhkoihin, joten siihen katkesi meidän välit eikä meillä ole enää poikaa. Muista lapsistamme tuli aivan tavallisia ihmisiä samoilla kasvatusmetodeilla, mutta jostain syystä poika lähti ihan väärille urille jo esikouluiässä. Nykyään tämä poika on jo 36-vuotias ja mitä muut lapsemme pitävät yhteyttä häneen vielä, niin ihan samalla tavalla tölväilee kuin ennenkin ja yhä syvemmissä vesissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä kannattaa eutanasiaa näissä tapauksissa, muttei ääneen eikä loppuviimeksi tosissaan, koska sitä matopurkkia ei hevillä saataisi suljettua.
Ap pahoittelut puolestasi, toki, mutta kaikilla meillä on omat ristimme kannettavina. Älä siis yritä kontrolloida toisten luonnollisia reaktioita itsesäälillä ja moralisoinnilla.
Kiitos. 🙂
Suurin osa meistä ihmisistä osaa erottaa narkkauksen ja ihmisen sen takana. Sillä ihmisellä on arvo ja ihmisoikeudet. Narkkaavaa ei tarvitse hyysätä, mutta sitä pitää ajatella ihmisenä eikä ehdottaa sen eliminointia.
Lässyti. Nämä varkaat ja paskiaiset saisi kaikki vapauttaa lopullisesti murheistaan.
Miksi? Siis ei annettaisi mahdollisuutta selvitä? Ja ihan oman lapsesikin vapauttaisit murheistaan ihan tuosta noin vaan?
Vastauksesksi ei kelpaa että sinä et tunne ketään kuiville selvinnyttä narkkaria eikä sitä että eihän toki sun lapsi huumeisiin voisi sortua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkomaaneja höösätään, sillä ne on väkivaltaisia ja rikollisia, psykopaatti-narsisteja. Tietysti on poikkeuksiakin, mutta noin pääsääntöisesti.
Itse asiassa ne on juuri päinvastaisia. Herkkiä ja älykkäitä. Tutkimusten mukaan. Useat itselääkitsee itseään. Osa hakee aluksi jännitystä, mutta jää koukkuun, eikä pysty pitämään käyttöä kontrollissa.
Nyt tulee tarinaa taas. Vaarallinen väkivaltarikollinen on tietysti herkkä ja älykäs 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei ole. Tiede on todistanut, että valinnanvapaus on harhaa. Aivot tietävät mitä teet jo ennen kuin itse päätät sen tehdä. Toisin sanoen kaikki ovat omien aivojensa orjia.
Ei tuo kyllä sitä tarkoita, ettei olisi muka valinnanvapautta.
Noin sanoo vain ja ainoastaan ihminen, joka haluaa ulkoistaa itsensä kaikesta vastuusta ja päätöksistä. Itse asiassa, voisin hyvinkin kuvitella jonkin narkin suusta kuulevani jotain noin typerää selitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö ap. Jos loukkaannut tosiasioista, niin se on vain oma vikasi. Veljeni on narkomaani ja vaikka hän on kuinka rakas minulle tiedostan, että hän on rasite yhteiskunnalle, naapureille ja muille kanssaeläjille. Ymmärrän hyvin ettei kukaan halua millään muotoa rahoittaa narkkarin elämää tai asua sellaisen naapurissa. Me narkkareiden läheiset tiedetään, että huumeiden käyttöön liittyy lähes aina rikollisuutta. Jos narkkari varastaa jopa omilta perheen jäseniltä, niin entäpä sitten naapureilta. Eikä se narkkielämä ole yleensä kovin rauhallistakaan. Häiriöitä esiintyy varmasti. Ei kenenkään pitäisi joutua sietämään sellaista. Ei meidän perheenjäsenten eikä kenenkään muunkaan. Joten ymmärrän varsin hyvin, miksi narkkareista ei puhuta kovin nätisti eikä heitä haluta omalle asuinalueelle. Me omaiset voimme yrittää tukea ja auttaa, mutta ei meidänkään tarvitse ymmärtää.
Tämän asian voi tunnustaa ja ymmärtää, mutta ei se sitä tarkoita, että pitää riisua narkkareilta ihmisarvo kokonaan ja haukkua sen minkä kerkiää.
Nimen omaan näin. En halua olla missään tekemisissä aktiivinarkin kanssa. Tunnen kuitenkin ihania enstisiä narkkeja tai jopa korvaushoidossa olevia. Moni ei anna edes heille ihmisarvoa, ainakaan samaa kuin muille. Itse en omaa edes kahviadiktiota. Ja harvoin juon edes lasillista viiniä. Inhoan myös aktiivitupakoimista. Samalla tavalla sillä terrorisoidaan naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo kyllä sitä tarkoita, ettei olisi muka valinnanvapautta.
Noin sanoo vain ja ainoastaan ihminen, joka haluaa ulkoistaa itsensä kaikesta vastuusta ja päätöksistä. Itse asiassa, voisin hyvinkin kuvitella jonkin narkin suusta kuulevani jotain noin typerää selitystä.
Turhaan vänkäät kun asian on tiede todistanut.
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Enemmän voisi empatialla suhtautua asioihin ja ihmisiin, mutta tuntuu että se puuttuu monelta kanssaeläjältä. Jos tekee virheitä niin kyllä ihmistä potkitaan, eikä haluta vahingossakaan että pääsisi pohjalta ylös ja siitä tulee sanonta että maailma on julma, mutta jokainen voi omalla käytöksellään halutessaan vaikuttaa miten julma paikka tämä maailma on. Yksin ihminen ei pysty ihmeisiin, mutta jos kaikki laittaisi tikkua ristiin. Narkomaaneja ei tarvitse hyysätä ja ymmärtää ylenpaattisesti, ymmärrän että moni heistä voi olla myös vaarallinen tavalliselle kansalaiselle kun pää on aivan sekaisin mutta sanon vaan sen verran että mieheni on entinen narkomaani ja ollut kuivilla nyt 12v, ei enää rikollista elämää, loistava perheenisä ja aviomies, korvaa tötöilyjään nyt käymällä töissä ja elämällä kuin kunnon kansalainen... Silti on ihmisiä jotka nauttii halveksua häntä... Hänellä ei koskaan ollut isää, oli alkoholisti äidin kasvattama ja ADHD, nämä aiheuttivat hänessä henkistä rikkinäisyyttä ja ajoivat huumeidenkäyttöön. Kyllä, jokainen päättää itse laittaako piikin suoneensa, mutta kuinka pitkälle 14v lapsi tiedostaa tekojensa seuraukset varsinkin jos ei ole ollut kunnon kasvatusta niin elämä luisuu helposti sivuraiteelle
Sen takia meillä painotetaan rauhallista ja turvallista kotielämää, lapselle rakkautta ja rajoja.
Onhan se omaisille kurjaam, mutta ei se silottelemslla parasne eikä ole niiden syytä, jotka asiasta puhuvat.
Turhaan te omaisen puolesta häpeää tunnette. Niin kävi, se ei ole teidän syy.
Te kaikki, jotka puolustatte narkkeja, niin toivottavasti saatte sellaisen naapuriinne. Uskallan sanoa, että ääni kellossa muuttuu varmaan hyvinkin nopeasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. 🙂
Katsotaan sitten kun narkkari alkaa kunnioittamaan toisten omaisuutta.
Kyllä ne on ala-arvoisinta tässä kastissa. Siperiaan joutaisi heikot yksilöt.
ketä kiinnostaa jonkun nistin vanhemmat. olisi kannattanut kasvattaa se kakara vähän paremmin
Ymmärrät varmaan, että monet narkkarit käyttäytyvät usein itse "hirveällä ihmisarvoa alentavalla raa'alla tavalla" kanssaihmisiä kohtaan. Onhan se sääli että joku sairastuu narkomaniaan ja heittää koko elämänsä pois.
Joo, näin se kyllä tosiaan on.
- narkkarin sisko