Kun puhutte ihmisarvoa alentavasti narkomaaneista loukkaatte vain omaisia
Kun kirjoitatte narkomaaneista hirveällä ihmisarvoa alentavalla raa'alla tavalla niin tiedoksi että ne juttujen kohteet eivät sitä kuule eikä lue, mutta me omaiset kyllä luetaan ja kuullaan.
Te loukkaatte vain perheenjäsenensä huumeille menettäneitä ihmisiä, joilla on jo se tuska harteillaan että joutuu sydän syrjällään seuraamaan kuinka läheinen, ehkä oma lapsi, kuihtuu pois ja on vaarassa.
Narkomaanien Kelan maksamaa asumista yms. On täysin turhaa kadehtia, koska ei siellä eletä mitään ihmisarvoista elämää.
Me omaiset ei voida auttaa. Yritin kerran, mutta siinä on rikollisuus ympärillä enkä voinut olla siellä.
Me omaiset ollaan tavallisia ihmisiä, jotka hävetään, pelätään ja monesti myös mietitään, mitä itse on tehnyt ehkä väärin kun omainen on huumeaddikti.
Mun läheinen ystävä kuoli ja olen yrittänyt lohduttaa hänen äitiään, olla se ihminen jolle asiasta voi suoraan puhua kun hän pelkää leimautumista ja häpeää.
Meillä on ihan tarpeeksi tässä taakkaa ilman, että tarvii kuulla tai lukea mitä pahaa toivoisitte meidän päihdeongelmaisille läheisille.
Kiitos.
Kommentit (132)
Käytön aloittaminen on ihan oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ja olen itse mt-ongelmainen jonka olisi ollut helppo lähteä vetämään viinaa ja pillereitä. Se on oma valinta. Mt-ongelmat ei ole.
Ap on aivan oikeassa tässä. Vähän jokainen meistä voisi miettiä sanomisiaan ja tekemisiään.
Vierailija kirjoitti:
Näin sanoo ihminen, jolla ei vielä ole omakohtaista kokemusta lähipiiristä.
Höpö höpö ap. Jos loukkaannut tosiasioista, niin se on vain oma vikasi. Veljeni on narkomaani ja vaikka hän on kuinka rakas minulle tiedostan, että hän on rasite yhteiskunnalle, naapureille ja muille kanssaeläjille. Ymmärrän hyvin ettei kukaan halua millään muotoa rahoittaa narkkarin elämää tai asua sellaisen naapurissa. Me narkkareiden läheiset tiedetään, että huumeiden käyttöön liittyy lähes aina rikollisuutta. Jos narkkari varastaa jopa omilta perheen jäseniltä, niin entäpä sitten naapureilta. Eikä se narkkielämä ole yleensä kovin rauhallistakaan. Häiriöitä esiintyy varmasti. Ei kenenkään pitäisi joutua sietämään sellaista. Ei meidän perheenjäsenten eikä kenenkään muunkaan. Joten ymmärrän varsin hyvin, miksi narkkareista ei puhuta kovin nätisti eikä heitä haluta omalle asuinalueelle. Me omaiset voimme yrittää tukea ja auttaa, mutta ei meidänkään tarvitse ymmärtää.
Harva niitä kelan asumistukia kadehtii. Enemmänkin onnkyse siitä, että ärsyttää ja pistää vihaksi, että yhteisiä rajoja hassataan kaiken maailmaan paskaan ja turhuuteen eikä siihen voi itse millään tavalla vaikuttaa.
Ei solvaaminen ainakaan paranna kenenkään tilannetta.
Täyttä helvettiähän se sellainen elämä on.
Tulee osalliseksi hämäristä kuvioista, joissa ei ole koskaan onnellista loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähipiirissä monta alkoholistia. En koe yhtään sympatiaa heitä kohtaan. Jokainen pienikin vastoinkäyminen on syy vetää itkukännit ja valittaa kun on niin rankkaa ja elämä potkii.
t. 4
No enpä tiedä. En koe sitä noin.
- narkkarin sisko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin tottahan tuo on. Turha yrittää selitellä jotain muuta ja etsiä sitä syypäätä jostain muualta.
Eri
Narkomaanit tuhoavat resursseja päihteettömien palveluilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ja olen itse mt-ongelmainen jonka olisi ollut helppo lähteä vetämään viinaa ja pillereitä. Se on oma valinta. Mt-ongelmat ei ole.
Mt-ongelmat on usein naisilla TRENDI. Käydään ruikutusterapiassa ja valitetaan burn outia että oltaisiin erikoisempia ja huomattaisiin!
Miksi narkkari haluaa pysyätellä elävänä, jos hän aiheuttaa itselleen väkivaltaa narkkaamalla? Miksi ei ota kerralla niin paljon aineita, että pääsee varmasti elämästä pois?
Suurin osa ihmisistä kannattaa eutanasiaa näissä tapauksissa, muttei ääneen eikä loppuviimeksi tosissaan, koska sitä matopurkkia ei hevillä saataisi suljettua.
Ap pahoittelut puolestasi, toki, mutta kaikilla meillä on omat ristimme kannettavina. Älä siis yritä kontrolloida toisten luonnollisia reaktioita itsesäälillä ja moralisoinnilla.
Kiitos. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Ei solvaaminen ainakaan paranna kenenkään tilannetta.
Täyttä helvettiähän se sellainen elämä on.
Tulee osalliseksi hämäristä kuvioista, joissa ei ole koskaan onnellista loppua.
Ei tarvitse solvata, mutta turha myöskään hyssytellä, hymistä ja vähätellä/kieltää todellisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmat on usein naisilla TRENDI. Käydään ruikutusterapiassa ja valitetaan burn outia että oltaisiin erikoisempia ja huomattaisiin!
Ehkä joillakin. Itselläni on ollut mt-ongelmia pienestä lapsesta asti. Mitä luulet, mietinkö silloin mikä olisi mahdollisimman trendikäs diagnoosi? :)
t. 4
Kaikki lähtee kotikasvatuksesta (enkä nyt puhu kannabiksen kasvatuksesta). Minulle haukuttiin vanhempien toimesta narkit ja huumeet niin alimpaan helvettiin, ettei olisi tullut mieleenkään kokeilla, sillä tiesin, että sen jälkeen olisin ollut vanhemmilleni ikuinen a l i-i h m i n e n. Auttoi hyvin pysymään erossa kamasta ja niistä porukoista.
Sanon vielä, että itsekin soitan poliisit jos naapurissa narkomaanit metelöi ja ärsyttää välillä todella paljon, kun pitäisi töihin herätä.
Silti ei auta mitään vihata, kadehtia tai kirjoitella nettiin että toivoo pahaa niille ihmisraunioille.