Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun puhutte ihmisarvoa alentavasti narkomaaneista loukkaatte vain omaisia

Kukaan ei haluais tätä itselleen
06.08.2022 |

Kun kirjoitatte narkomaaneista hirveällä ihmisarvoa alentavalla raa'alla tavalla niin tiedoksi että ne juttujen kohteet eivät sitä kuule eikä lue, mutta me omaiset kyllä luetaan ja kuullaan.

Te loukkaatte vain perheenjäsenensä huumeille menettäneitä ihmisiä, joilla on jo se tuska harteillaan että joutuu sydän syrjällään seuraamaan kuinka läheinen, ehkä oma lapsi, kuihtuu pois ja on vaarassa.

Narkomaanien Kelan maksamaa asumista yms. On täysin turhaa kadehtia, koska ei siellä eletä mitään ihmisarvoista elämää.

Me omaiset ei voida auttaa. Yritin kerran, mutta siinä on rikollisuus ympärillä enkä voinut olla siellä.

Me omaiset ollaan tavallisia ihmisiä, jotka hävetään, pelätään ja monesti myös mietitään, mitä itse on tehnyt ehkä väärin kun omainen on huumeaddikti.

Mun läheinen ystävä kuoli ja olen yrittänyt lohduttaa hänen äitiään, olla se ihminen jolle asiasta voi suoraan puhua kun hän pelkää leimautumista ja häpeää.

Meillä on ihan tarpeeksi tässä taakkaa ilman, että tarvii kuulla tai lukea mitä pahaa toivoisitte meidän päihdeongelmaisille läheisille.

Kiitos.

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, maksoin juuri useita tonneja kun siivosin ja remppasin asuntoni narkomaanivuokralaisten jäljiltä, joten kärsivällisyyteni on lähes miinuksella. Tämä sen lisäksi että eivät maksaneet vuokriaan. Mutta oma vissiin mokani.

petoeläimen jäljiltä 😅

Vierailija
82/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittääkö ap syyttää muita oman perse hedelmänsä kasvatuksesta VIKA ON AINOASTAAN KASVATUKSESSA ELI VANHEMMISSA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on minusta oikeassa. Netissä on muka hienoa kirjoittaa näitä juttuja kylmästi ilman empatian murentakaan, mutta monikaan ei tölvisi samoja kommentteja ap:lle tosielämässä päin naamaa. Etenkin ihmisten kuoleman toivominen on todella alhaista ja typerää, eikä ainakaan ratkaise mitään ongemmaa.

Vierailija
84/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on minusta oikeassa. Netissä on muka hienoa kirjoittaa näitä juttuja kylmästi ilman empatian murentakaan, mutta monikaan ei tölvisi samoja kommentteja ap:lle tosielämässä päin naamaa. Etenkin ihmisten kuoleman toivominen on todella alhaista ja typerää, eikä ainakaan ratkaise mitään ongemmaa.

Miksi näitä mielipiteitä edes pitäisi sanoa ääneen kasvotusten?

Vierailija
85/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ironista, että ketju on täynnä viestejä joissa haukutaan narkomaaneja ja hekumoidaan heidän kuolemallaan, kun ap juuri yritti kertoa, ettei ne narkomaanit täällä vauvapalstalla tietenkään näitä kommentteja lue, mutta narkomaanien läheiset kyllä lukevat. Onko tuo aikuisten oikeesti teidän mielestä parasta keskustelua, mitä tästä aiheesta voidaan käydä?

Ja niille jotka tässä ketjussa esiintyvät kuin auktoriteetteina, koska ovat päihdeongelmaisten läheisiä: kaikki eivät koe asioita samalla tavalla ja ihmisten tilanteet ja taustat ovat valtavan erilaisia. Ap:n kokemus päihdeongelmaisen läheisenä on ihan yhtä todellinen kuin teidän, jotka olette eri mieltä.

Vierailija
86/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeiden käyttö on aina valittu elämäntapa. Jotain on mennyt pieleen kasvatuksessa. Omaisten on syytäkin katsoa peiliin ja miettiä miten tuli tuollaisen ihmishirviön kasvatettua. Narkkarit on alinta saastaa ja heistä ei ole muuta kuin haittaa 🤮🤮

Vierailija
87/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkarit on alinta saastaa ja ne ei ansaitse mitään tukia yhteiskunnalta. Jos ei pelaa yhteiskunnan säännöillä, nii hoidot, tuet yms. pitäisi katkaista.

Vierailija
88/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te kaikki, jotka puolustatte narkkeja, niin toivottavasti saatte sellaisen naapuriinne. Uskallan sanoa, että ääni kellossa muuttuu varmaan hyvinkin nopeasti

Omalla asuinalueellani on paljon "narkkeja" ja vaikka en heistä erityisemmin pidäkään niin en toivo että he kuolisivat vaan toivon että he saisivat apua. Tai pikemminkin että olisivat saaneet apua jo 10v sitten.

Vierailija
89/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on aivan oikeassa tässä. Vähän jokainen meistä voisi miettiä sanomisiaan ja tekemisiään. 

Olen samaa mieltä. Kaikki narkomaanit ovat samanarvoisia ihmisiä, kuin muutkin. Heidän ja heidän läheistensä rinnalla kuuluu jokaisen seistä. Jos on tuollainen tragedia elämässä, ihminen tarvitsee tukea.

Vierailija
90/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytön aloittaminen on ihan oma valinta.

Ei se aina ole oma valinta. Et taida tuntea sitä maailmaa?

On se oma valinta pyöriä niissä porukoissa. En tunne, en halua tuntea. Ne kun levittää saastaansa, äkkiä alkaa hävitä omaisuutta ja poliisit vierailla. Fiksu pysyy kaukana.

Vierailija
91/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkari voi myös ryöstää muita ihmisiä väkivallalla.

Siksi nämä pitäisikin todella kostaa narkkareiden vanhempiin. Silmästä silmään!

Vierailija
92/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva niitä kelan asumistukia kadehtii. Enemmänkin onnkyse siitä, että ärsyttää ja pistää vihaksi, että yhteisiä rajoja hassataan kaiken maailmaan paskaan ja turhuuteen eikä siihen voi itse millään tavalla vaikuttaa.

Tämä! Ei narkomaaneja tarvitsisi päästää asumaan ns. normaalien asuinalueille, vaan heille voisi rakentaa jotain halpoja 16 neliön pikkuyksiöitä kaupungin laitamille. Eikä sinne mitään joukkoliikennettäkään tarvitsisi järjestää.

Vierailija
93/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaisen ole tarvis loukkaantua narkomaaneihin kohdituvista mielipiteistä. Elleivät ole sitten itse jotenkin syypäitä siihen narkomaaniaan tai sen syntyyn. Jokainen vastaa itse omista teoistaan, myös ne narkomaanit. Ei läheiset ole heidän teoistaan vastuussa.

Vierailija
94/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei selvästi ole joutunut olemaan töiden tai naapuruuden vuoksi näiden kanssa tekemisissä, saati joutunut heidän rikoksiensa uhriksi. Nistit sotkevat sivulliset heidän elämäänsä aiheuttamalla häiriöitä tai vaaratilanteita, puhumattakaan kaikista niistä resursseista jotka yhteiskunta joutuu heihin turhaan käyttämään. Monet ovat surkeita tapauksia, joilla on ollut elämässä paljon ongelmia, mutta heillä on ollut valinnan mahdollisuus haluavatko käyttää huumeita vai eivät. Tämän vuoksi kovin monella ei ole sympatiaa nistejä kohtaan, vaikka he saattaisivat olla heidän sukulaisiaan tai perheenjäseniä.

Vierailija
95/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on aivan oikeassa tässä. Vähän jokainen meistä voisi miettiä sanomisiaan ja tekemisiään. 

Olen samaa mieltä. Kaikki narkomaanit ovat samanarvoisia ihmisiä, kuin muutkin. Heidän ja heidän läheistensä rinnalla kuuluu jokaisen seistä. Jos on tuollainen tragedia elämässä, ihminen tarvitsee tukea.

Väitätkö, että narkkari on samanarvoinen, kuin tunnollinen ja työtä tekevä ihminen, joka maksaa veroja ja kasvattaa lapsiaan parhaalla kyvyllään? Jos pelastusveneeseen ei mahtuisi yksi ihminen, niin vetäisitkö arvalla, jos joukossa olisi muille haitallinen narkomaani, vai priorisoisitko ihmisiä jollain mittarilla?

Vierailija
96/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta kyllä mutta lapsuutta ei voi valita. Minulla ja veljelläni oli helvetilliset kotiolot kun olimme lapsia ja nuoria. Veli pakeni huumeisiin, minä sairastuin psyykkisesti. Nyt veli kuivilla ja onnellinen mutta minulla helvetti jatkuu. Huumeidenkäyttäjien omaiset, älkää antako ilkeiden epäempaattisten ihmisten sanojen satuttaa.

Vierailija
97/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, maksoin juuri useita tonneja kun siivosin ja remppasin asuntoni narkomaanivuokralaisten jäljiltä, joten kärsivällisyyteni on lähes miinuksella. Tämä sen lisäksi että eivät maksaneet vuokriaan. Mutta oma vissiin mokani.

Olisiko pitänyt vähän tarkemmin katsoa, kenelle vuokraat asuntoasi? Sinun rahanhimon takia varmaan viattomat naapurit ym ovat taas kerran kärsineet, kun vuokrasit narkkareille. En ole yhtään pahoillasi puolestasi, karma is a bit.ch. Olen asunut narkkarin naapurissa, tiedän mitä helvettiä se on.

Vierailija
98/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina ole oma valinta. Et taida tuntea sitä maailmaa?

Kyllä se on oma valinta. Ei "sieltä maailmasta" tulee ketään, joka pakottaisi kadulla vastaantulevan ihmisen ottamaan sen ensimmäisen huumeannoksen.

Itse asiassa ei ole. Tiede on todistanut, että valinnanvapaus on harhaa. Aivot tietävät mitä teet jo ennen kuin itse päätät sen tehdä. Toisin sanoen kaikki ovat omien aivojensa orjia.

Ei tuo kyllä sitä tarkoita, ettei olisi muka valinnanvapautta.

Noin sanoo vain ja ainoastaan ihminen, joka haluaa ulkoistaa itsensä kaikesta vastuusta ja päätöksistä. Itse asiassa, voisin hyvinkin kuvitella jonkin narkin suusta kuulevani jotain noin typerää selitystä.

Turhaan vänkäät kun asian on tiede todistanut.

Sori nyt mutta tiede ei tajua ihmisen tietoisuudesta juuri paskaakaan. Mitään teoriaa ei ole todistettu.

Vierailija
99/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli asunto vuokrattavana ja varakas vaikuttaja soitti, että etsii asuntoa tyttärelleen ja hän takaa vuokrat. Kertoi, että tytöllä ollut aikaisemmin ongelmia, mutta nyt ryhdistäytynyt. Tutkin nimellä googlessa ja paljastui massiivinen huumehistoria. Ilmoitin, että en vuokraa narkkarille, en edes "entiselle". Kaveriporukka näytti olevan samaa luokkaa ja varmasti olisi narkkareita vieraillut asunnossa, joten eväsin häneltä mahdollisuuden tehdä kämpästäni huumeluolaa. 

Vierailija
100/132 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa, että narkkarille paras apu on kuolema. Mitä nopeammin, sitä vähemmän kerkeää tehdä pahaa ja vahingoittaa yhteiskuntaa. Helpotus myös vanhemmille, kun tietää että siltä osin kärsimys on ohi kaikilta. Suru tietysti vanhemmille jää, mutta siitä kärsii kaikki ihmiset läheisten kuoleman takia.

Etenkin tilanteissa, joissa narkkarilla ei ole enöä fyysistä mahdollisuutta raitistua, vaan elämä on kuoleman odottelua.

Liian hitaan kuoleman, sillä tiedän yhden narkin, jonka olisi pitänyt kuolla jo 10v sitten, vieläkin elää...