Vaimoni ei pysty rauhoittumaan koko loman aikana
Kommentit (14)
Mikä stressaa? Onko keskeneräisiä töitä vai mikä? Jatkuva ruuanlaitto loman aikana, kotityöt tms?
Huomaa kyllä, että moni on yhtä kiukkuinen tullessaan neljän viikon lomalta ja luettelee vain töitään.
Tilaa kotiinne siivouspalvelu. Varaa kolmeksi yötä hotellimajoitus aamupalojen kanssa, pikkumatka. Osta hänelle iso kimppu punaisia ruusuja ja suklaarasia.
Jätä se kotiin hermoilemaan ja mene viettämään itse omaa lomaa, mökille, telttailemaan jne.
Minä tein näin muutama vuosi sitten vaimon kiukuttelun vuoksi, totesin että en pilaa lomaani vaimon oikkuilun vuoksi. Onneksi veljen ja hänen vaimonsa loma oli jo päättynyt ja sain käyttää heidän mökkiään.
Osta hänelle hemmottelulahjakortit: kampaaja, kosmetologi, hieronta. Pidetään peukkuja, jos johonki pääsisi vaikkapa heti.
Lomalla "joutuu" huolehtimaan yllättävän paljon, kuten muonitus, ruoka, ruokakauppa-asiointi, siivouksen ylläpito ym.
Ostakaa valmisruuat loppulomalle ja parina päivänä käytte ravintolaruokailemassa.
Kertakäyttölautaset välillä käyttöön.
Siivoukseen apua siivousfirmalta, jos vaan saa aikoja.
Ala sinä viimeinen viikko huolehtimaan, tekemään ruuat, ruoka-ostokset, imuroinnit ja siivoukset.
Onko lapsia? -> Ja lasten hoito. Lemmikkejä? -> Koirien, kissojen, kanien, jyrsijöiden, kalojen hoito.
Anna vaimosi maata välillä sohvalla ja kun hän tahtoo niin lähtee shoppailemaan, elokuviin, konsertteihin ym ym.
Kotoa pitäisi päästä pois loman alkupuolella silleen ainakin neljäksi päiväksi. Ensteksi pitää päästä irti työajatuksista. Mutta sitten pitää saada lomaa myös kotitöistä ja remonteista.
Tiedätkö mitkä hommat häntä stressaa ja suorituttaa? Hänellä on varmasti työlista lomalle, mikä se on? Voitko auttaa häntä saamaan ne valmiiksi ja sitten vielä viedä parin yön hotellilomalle kaksin?
Hotellilomalle suositus täältäkin.
Hotellissa ei tarvitse tehdä mitään, mitä kotona vastentahtoisesti täytyy, eli kotitöitä. Onko vaimosi suorittaja arjessa? Häiritseekö häntä keskeneräisyys? Nukkuuko hän jatkuvasti liian vähän? Kaikkeen tähän saattaa auttaa se, että poistuu kotoa joksikin aikaa, nimenomaan yhteiselle reissulle. Lomailitteko koko loman yhtä aikaa vai osittain erikseen? Monet tarvitsevat myös omaa lomaa, eli vapaa-aikaa eri aikaan puolison kanssa ladatakseen kunnolla akkujaan.
Saiko vaimo pitää omaa aikaa, irti lapsista, kodista ja sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Jätä se kotiin hermoilemaan ja mene viettämään itse omaa lomaa, mökille, telttailemaan jne.
Minä tein näin muutama vuosi sitten vaimon kiukuttelun vuoksi, totesin että en pilaa lomaani vaimon oikkuilun vuoksi. Onneksi veljen ja hänen vaimonsa loma oli jo päättynyt ja sain käyttää heidän mökkiään.
Juuri näin. Minä olen myös sanonut etten ala aikuisen kanssa riitelemään. Kiukuttele yksinäsi, palataan.
Ei mikään auta jos on neuroottinen ja ahdistunut