Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina hoetaan, että yh:t saa paljon tukia?

Vierailija
06.08.2022 |

Minä en ainakaan saa muuta kuin korotetun lapsilisän ja voin kertoa, että se todella menee lapsen elämiseen ja harrastuksiin.
Ärsyttää, että ihmisillä on aina ajatus, että saan jotenkin jotain mystisiä tukia jostain.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain vain korotetun lapsilisän ja oli pieni palkka. On yksi lapsi.

Tokihan sait elatusapua/elatustukea. Lapsilisä ilman korotustakin on tuki. Jos sinulla oli pieni palkka, sait varmasti myös asumistukea lapsen ansiosta. Etävanhemmalla lasta ei huomioida asumistuessakaan, vaikka olisi lapset puoliksikin ja toki samasta syystä tarvitsee isomman asunnon kuin lähivanhempikin.

Mitä elatustapua? Ei sitä saa, jos on esim. viikko-viikkosysteemi. Ota asioista selvää ennen kommentointia. 

t. eri

Vierailija
22/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset asuu vuoroviikoin, joten mitään elatusapuja en saa. Saan kyllä lapsilisät, mutta maksan kaikki lasten kalliit menot (harrastukset, matkat, puhelimet yms), joihin menee kaksi kertaa se, mitä lapsilisä tulee.

Kyllä minä joudun etänä maksamaan elatusapua, vaikka lapset ovatkin vuoroviikoin. Meillä lapsilisät riittävät kevyesti lasten harrastuksiin ja puhelimiin yms. Matkat nyt kuuluukin maksaa ihan omista tuloista.

Oikein JOUDUT osallistumaan omien lastesi kustannuksiin :D Kylläpä on rankkaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetaanko että yksinhuoltaja olisi taakka muille, jos pyytää apua? Siksi muistutetaan että saavat paljon tukia.

Erolle ei kukaan mitään voi, mutta jospa koetaan että yksinhuoltajiksi päätyvät hyväksikäyttävät jotain miestä saadakseen lapsen, eivätkä edes aio olla miehen kanssa tasavertaisia tai ystäväväleissä. Sitten hakevat tukia.

Vierailija
24/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain yh:na ollessa vain pienen palkan ja lapsilisän korotuksella. En asumistukea, toimeentulotukea enkä elareita.

Elatustukea olisit saanut Kelalta, jos vain olisit hakenut. Luulen, että jätät jotain kertomatta.

Mistä sinä toisten tukiasiat luulet tietäväsi? 

Vierailija
25/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain yh:na ollessa vain pienen palkan ja lapsilisän korotuksella. En asumistukea, toimeentulotukea enkä elareita.

Elatustukea olisit saanut Kelalta, jos vain olisit hakenut. Luulen, että jätät jotain kertomatta.

No mikä niissä elareissa niin ihmeellistä on? Osallistuuhan sitä ydinperheen isäkin lasten kuluihin. Ei se ole mikään erityinen etuus. 

Vierailija
26/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työtön pariskunta sitten ole pohjasakkaa tuliaisten kanssa? Ydinperheen ihannointi on ihan käsittämätöntä.

Vierailija
27/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut elareita. Mies uhkasi hylätä lapset jos lähdetään oikeuteen. Pieni korotus tulee lapsilisään, siinä se. Olen työssäkäyvä. Ihmettelen suuresti näitä juttuja.

Vierailija
28/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpäs saanut.

Vierailija
29/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut elareita. Mies uhkasi hylätä lapset jos lähdetään oikeuteen. Pieni korotus tulee lapsilisään, siinä se. Olen työssäkäyvä. Ihmettelen suuresti näitä juttuja.

Tuo olisi minulle ollut jo hylkäys, kun uhkailee.

Vierailija
30/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo noin, se käytännössä kertoo vain siitä minkälaisissa ympyröissä kyseinen ihminen elää itse. Mun tuttavapiirissä eronneet vanhemmat käyvät ansiotöissä ja ainut ylimääräinen yhteiskunnan tuki on tosiaan lapsilisän yh-korotus, jonka senkin saa vain jos asuu yksin lastensa kanssa - jos muuttaa jonkun kanssa yhteen, sen menettää, vaikka oletettavasti uusi kumppani ei ole vastuussa niiden lasten kuluista.

Vierailija
31/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä sen noin 200e/kk (lapsilisän yh-korotus ja elarit), mutta lapseenhan tuo raha menee kuten on tarkoitettukin, eli ei nuilla suurilla tukiaisilla kyllä juhlimaan pääse. :D

Vierailija
32/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokihan sait elatusapua/elatustukea. Lapsilisä ilman korotustakin on tuki. Jos sinulla oli pieni palkka, sait varmasti myös asumistukea lapsen ansiosta. Etävanhemmalla lasta ei huomioida asumistuessakaan, vaikka olisi lapset puoliksikin ja toki samasta syystä tarvitsee isomman asunnon kuin lähivanhempikin.

Mitä elatustapua? Ei sitä saa, jos on esim. viikko-viikkosysteemi. Ota asioista selvää ennen kommentointia. 

t. eri

Mikä ihmeen viikko-viikko-systeemi?

Kun puhutaan _yksinhuoltajista_, ei aiheeseen liity mitkään viikko/viikko-systeemit mitenkään.

Ei yksinhuoltajilla sellaisia ole, tietenkään.

Yksinhuoltaja on nimensä mukaisesti YKSIN huoltaja, ei yhteishuoltaja.

Rasittavia nämä urpot, joille kaikki eronneet ovat jotain yksinhuoltajia. Ei ole. Eronneita.

Vierailija
33/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Kun puhutaan _yksinhuoltajista_, ei aiheeseen liity mitkään viikko/viikko-systeemit mitenkään.

Rasittavia nämä urpot, joille kaikki eronneet ovat jotain yksinhuoltajia. Ei ole. Eronneita.

Suosittelen edelleen ottamaan asioista selvää ennen riehumista. Ei ole ihan noin pelkistettyä kuin sinä luulet. 

Vierailija
34/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset asuu vuoroviikoin, joten mitään elatusapuja en saa. Saan kyllä lapsilisät, mutta maksan kaikki lasten kalliit menot (harrastukset, matkat, puhelimet yms), joihin menee kaksi kertaa se, mitä lapsilisä tulee.

Kyllä minä joudun etänä maksamaan elatusapua, vaikka lapset ovatkin vuoroviikoin. Meillä lapsilisät riittävät kevyesti lasten harrastuksiin ja puhelimiin yms. Matkat nyt kuuluukin maksaa ihan omista tuloista.

Matkoilla tarkoitan julkisen liikenteen lippuja ja harrastematkoja. Ihan perus salibandyharrastus lapsilla, on teineille moninkertaisesti sen hintaista kuin 8-vuotiaille. Kahden lapsen harrastukseen menee keskimäärin 450 euroa kuussa.

Vierailija
35/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku sanoo noin, se käytännössä kertoo vain siitä minkälaisissa ympyröissä kyseinen ihminen elää itse. Mun tuttavapiirissä eronneet vanhemmat käyvät ansiotöissä ja ainut ylimääräinen yhteiskunnan tuki on tosiaan lapsilisän yh-korotus, jonka senkin saa vain jos asuu yksin lastensa kanssa - jos muuttaa jonkun kanssa yhteen, sen menettää, vaikka oletettavasti uusi kumppani ei ole vastuussa niiden lasten kuluista.

Eronneet vanhemmat? Eikö keskustelu koskenut yksinhuoltajia eikä eronneita vanhempia?

Eronneet vanhemmat on eronneita vanhempia ja hoitaa lasten asiat yhdessä, ei liity yksinhuoltajiin.

Toki joskus eronnut vanhempi saattaa hylätä lapsensa ja toinen jää yksinhuoltajaksi, mutta tuo on harvinaista.

Vierailija
36/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Suosittelen edelleen ottamaan asioista selvää ennen riehumista. Ei ole ihan noin pelkistettyä kuin sinä luulet. 

Viikko/viikko-systeemillä lapsensa hoitava ei ole yksinhuoltaja, joten ei liity aiheeseen.

Enkä ollut edellinen, joten ei ole mitään edelleen kehoitettavaa.

Vierailija
37/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eronneet vanhemmat? Eikö keskustelu koskenut yksinhuoltajia eikä eronneita vanhempia?

Eronneet vanhemmat on eronneita vanhempia ja hoitaa lasten asiat yhdessä, ei liity yksinhuoltajiin.

Toki joskus eronnut vanhempi saattaa hylätä lapsensa ja toinen jää yksinhuoltajaksi, mutta tuo on harvinaista.

Huoltajuussopimus ja asumisjärjestelyt ovat kaksi eri asiaa. Voi olla yksinhuoltajuus ja viikko-viikko yhtä aikaa. Voi olla yhteishuoltajuus ja etä ei tapaa lapsia koskaan.

Vierailija
38/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen suuresti miten on noin luuserimuija, että suostuu elättämään yksinään yhteiset lapset, kun isä uhkailee hylkäyksellä?

Vierailija
39/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltajuussopimus ja asumisjärjestelyt ovat kaksi eri asiaa. Voi olla yksinhuoltajuus ja viikko-viikko yhtä aikaa. Voi olla yhteishuoltajuus ja etä ei tapaa lapsia koskaan.

Viikko/viikko-systeemillä elävä ei ole käytännössä yksinhuoltajuutta nähnytkään, ja epäilen että olisi ollenkaan yleistä, että sellaisella olisi edes paperilla muka yksinhuoltajuus.

Vierailija
40/82 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka viikko/viikko-systeemillä elävä kehtaa kutsua itseään yksinhuoltajaksi?

Nämä samat, jotka haluavat identifioitua milloin miksikin riippumatta siitä, mitä oikeasti ovat?

Ihmettelen kyllä miksi kukaan haluaa esittää olevansa yh :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä