Miten te muut keski-ikäiset kestätte rupsahtamisen?
Kommentit (82)
Itse aion yrittää elää mahdollisimman kivutonta elämää vanhana. Nyt on ne ajat, kun vielä voi ainakin yrittää vaikuttaa asiaan elämäntavoilla. Ulkonäkö tulee tai menee siinä sivussa. Terveys on tärkeintä.
Miehenä se ensimmäinen asia minkä huomaa omassa vanhenemisessa on hiustenlähtö ja olen nyt käynyt jo kaksi kertaa hiustensiirrossa. Onhan tämä hullua laittaa +8000€ hiuksiinsa, mutta kasvonpiirteet ei vaan sovi kaljulle.
Otin tänään kaupassa hyllystä c-vitamiini seerumia ja sanoin itselleni ääneen' kukaan ei välitä miltä minä näytän'. Minä tosin välitän ja ostin sen. Jokainen tekee ulkonäöllään sen mitä tekee. Toiset siirtelee hiuksiaan, hankkii peruukin, kiristää kasvojaan, hankkii uudet rinnat. Ihan sama. Meidän vanhemmat ei ole enää sanomassa mitä saa tehdä ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vertaamalla itseäni muihin ikäisiini eikä nuorempiin. Silloin voi olla oma itsensä ja kivannäköinen jollain tavalla aina.
Tämä tuhat kertaa!
En seuraa nuoria kauneusvaikuttajia kuin ihan rajatusti, sen sijaan olen lisännyt tarkoituksella seurattaviin keski-ikäisiä ja kurvikkaita naisia. #Queenagers ja #greyhair tuovat näytille monia kivoja tilejä, joista saan inspiraatiota ikäisteni upeiden naisten elämään ja tyyliin.
Olen 43-vuotias, ja huomaan rupsahtaneeni tässä koronan aikana. Laihdutin 2020-2021 yli 25kg, se vaikuttaa. Olemus muuttui nuorekkaammaksi, mutta painonpudotus lisäsi juonteita ja löysää "mummoihoa" ihan uusiin paikkoihin, kuin aiemmat laihdutukset. Kiloja on nyt kyllä tullut jo takaisinkin, mutta juonteet ja ihon vähäisempi kimmoisuus jäi.
Ja turha sanoa, että pitäisi keskittyä muihin asioihin kuin ulkonäköön. Totta kai minulla on muitakin arvoja, mutta estetiikka ja viimeistelty ulkonäkö tulevat olemaan minulle tärkeitä asioita hautaan asti. Eikä siinä ole mitään pahaa! Eihän kauneus ole vain nuorille varattu asia, hyvänen aika!
Eipä siinä vaihtoehtoja. Hyväksyt rupsahtamisen ja jatkat elämääsi tai sitten kuolet.
Jos kuolee nuorena, ei tarvitse edes surra rupsahtamista. Mitä nuorempa, sen kauniimpa kuolee.
Ihan ok. Jos nyt miettii niin enemmän ehkä paineita nuorempana. Näin 45 v ei oo enää ongelma💩
Olen asian kanssa sujut. Ei haittaa vaikka tulee lisää ryppyjä. Yritän kuitenkin hoitaa ihoa asianmukaisesti kosteusvoiteilla ja enkä tupakoi. Mitään botoksia en meinaa ihooni työntää.
Vierailija kirjoitti:
En kestä, otan pistoshoitoja, hampaiden valkaisua ja kampaaja ja kuntosali auttaa. Vanhenen tietysti koko ajan mutta hidastaminen vähän helpottaa. Koitan kääntää ajatuksia ikäpositiiviseksi.
Millaisia pistoksia? Onko kallistakin?
Ihan hyvin. Voi kun olis nuorena tajunnut, että on hyvä just noin. Turhaa stressausta ulkonäöstä, kun oli nuori ja kaunis. Nyt oon hoksannut tuon.
Mieluummmin rupsahdan kuin kuolen nuorena.
It's better to burn out, than to fade away, laulaa eläkeikäinen Neil Young edelleen :D
Vierailija kirjoitti:
Rupsahtamisen ymmärrän siten että henkilö ei huolehdi itsestään.
Ikääntymiseltä ei välty kukaan, enkä ymmärrä ikuisen nuoruuden haikailua.
Pahinta on kun joku yrittää keinolla millä hyvänsä näyttää nuoremmalta kuin o
Vaikka naama olisi silitysraudalla siloitettu niin ikääntyminen näkyy kaulasta, käsistä, käsivarsista ja niin eespäin.
Liika on aina liikaa. 60-vuotiaan kannattaa yrittää näyttää 45-50-vuotiaalta, jos haluaa näyttää "nuoremmalta. Eikä tavoitella jotain 18-vuotiaan sileää naamaa. Sillä se ei tule onnistumaan millään tempuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka naama olisi silitysraudalla siloitettu niin ikääntyminen näkyy kaulasta, käsistä, käsivarsista ja niin eespäin.
Liika on aina liikaa. 60-vuotiaan kannattaa yrittää näyttää 45-50-vuotiaalta, jos haluaa näyttää "nuoremmalta. Eikä tavoitella jotain 18-vuotiaan sileää naamaa. Sillä se ei tule onnistumaan millään tempuilla.
Miksi kannattaisi yrittää? Outoa tämä nykyaika. Ennen mummot näytti mummoilta ja oli tyytyväisiä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kannattaisi yrittää? Outoa tämä nykyaika. Ennen mummot näytti mummoilta ja oli tyytyväisiä niin.
Sanoinkin, että "jos haluaa näyttää nuoremmalta". Jos joku haluaa olla mummo niin ihan vapaasti. Jos joku haluaa yrittää näyttää mahdollisimman nuorelta, niin siitä vain.
Huonosti kestän. Maalarinteipit korvien takana koko ajan.
Ongelmahan on se kun tuntee itsensä kaksikymppiseksi mutta muut kohteleekin vanhana kurppana.
Hyvin, sillä naiset eivät kiinnostuneet minusta silloinkaan, kun olin nuori ja jälkeenpäin arvioituna komea.
Ohitan sen. En ajattele asiaa. Keskityn olemaan niin hyvän näköinen kuin pystyn ja se riittäköön. Irtopalojakin on, ripset ja kynnet.
Se on nykymaailmassa jotain aitoa jäljellä olevaa kun näkee kauniita ryppyjä ja harmaita hiuksia.Arvostan todella niin itsellä kuin muillakin
n-56v.
Minä huomasin ensimmäiset rypyt nyt 72- vuotiaana . Kyllä täytyy uskoa ,ettei niitä ennen ollut, käytän nimittäin suurentavaa peiliä. Eniten rypyt näkee aamulla herätessä ,mutta annas kun käyn 5 km lenkin , rypyt on kasvoista häipynyt ja iho hehkuu silosena vielä.