Uuteen työhön ei ole kunnollista perehdystä
Siinäpä se. Pitäisikö lähteä menemään koeaikana, jos jotain muuta löytyy tilalle?
Kommentit (125)
Aloitin uudessa paikassa viime viikolla. Pääasiallisessa käytössä on 4 eri ohjelmaa, joista mitään en osannut käyttää ennestään. Perehdyttäjällä kiire, koska perehdytysaika on pois hänen töistään. Minun pitäisi opetella lennossa ja kerrasta kaikki asiat heti, mitä perehdyttäjä neuvoo. Toiminnot ovat eri ohjelmien välillä ja miljoonan mutkan takana. Ja lisäksi vielä puhelinsoitot ja asiakaskäynnit. Ei ole minun työpaikka. En ole uuno ohjelmien kanssa, mutta olisin toivonut jonkun perusopastuksen ohjelmista. Nyt on pitänyt opetella tilanteiden mukaan ja mitään ei ole jäänyt mieleen. En hallitse kokonaisuutta, kun mennään tukkaputkella eteenpäin, tietämättä mitä oikein edes tehdään.
Minullakaan ei ollut mitään perehdytystä ja nyt kaksi vuotta tässä ollut töissä ja vasta nyt alettu motkottaa ja otan lopputilin🌿🕊
Ikävä normaali nykypäivänä. Itselle kävi samoin. Onneksi on "analyytikko tausta" niin olen tottunut kaivamaan tietoja. Perehdyttäjä vaihtoi hommia, eikä ollut aikaa perehdytykseen. Esimies oli kaksi päivää paikka ja sitten kuukauden lomalla...
Esimiehelle tuosta kannattaa jutella. Mutta älä epäröi vaihtaa jos muuta löytyy. Ei toki välttämättä parane.
Aika erikoista. En itse työnantajana uskaltaisi jättää noviisia yksin ennen kuin olen varma osaamisesta. Itse vastaan kuitenkin lopputuloksesta.
Varmaan jo toista sataa henkilöä töihin perehdyttäneenä: joistakin näkee jo käden puristuksesta että homma luonnistuu, toisilla voi mennä viikkoja. Hyviä kuitenkin tulee useimmista. Loistavia harvemmista. Toivottomiakin tapauksia on.
Yritän saada tuotua kokemukseni rakentavalla tavalla esiin. En vain ole kovin optimistinen tulosten suhteen. Esimies tuntuu sivuuttavan tällaiset avaukset.