Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuteen työhön ei ole kunnollista perehdystä

Vierailija
06.08.2022 |

Siinäpä se. Pitäisikö lähteä menemään koeaikana, jos jotain muuta löytyy tilalle?

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit AP, että et haluaisi mennä valittamaan perehdytyksen puutteesta isolle pomolle.

Voisitko sen sijaan ottaa puheeksi tilanteesi sinun omalta kannaltasi? Älä "valita", mitä joku muu jättää tekemättä, vaan kerro, että sinä et koe saavasi tarvitsemaasi apua ja tukea, ja olet nyt aika hämilläsi, mitä sinulta odotetaan.

Yritä tätä lähestymistapaa ensin oman pomosi kanssa. Jos menet suoraan pomon pomolle, pomosi saattaa kokea, että suolaat häntä.

Muista kuitenkin, että sulla nyt tuntuu oikeasti olevan toisessa vaakakupissa sun tekemä koeaikapurku, joten älä mieti liikaa, mitä sulla on hävittävää... Nothing to lose. Omista tuntemuksistasi puhumalla voit sentään _kokeilla_ pelastaa tilannetta.

Olen itse lähtenyt koeajalla ja päätös oli oikea. Jos jotakin kuitenkin saisin tehdä uusiksi, niin _ajoissa_ istuttaisin pomon alas ja kysyisin, "mitä te todella haluatte minusta? Minusta tuntuu *tältä*, olenko ymmärtänyt jotakin väärin?".

Yritän saada tuotua kokemukseni rakentavalla tavalla esiin. En vain ole kovin optimistinen tulosten suhteen. Esimies tuntuu sivuuttavan tällaiset avaukset.

Vierailija
122/125 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uudessa paikassa viime viikolla. Pääasiallisessa käytössä on 4 eri ohjelmaa, joista mitään en osannut käyttää ennestään. Perehdyttäjällä kiire, koska perehdytysaika on pois hänen töistään. Minun pitäisi opetella lennossa ja kerrasta kaikki asiat heti, mitä perehdyttäjä neuvoo. Toiminnot ovat eri ohjelmien välillä ja miljoonan mutkan takana. Ja lisäksi vielä puhelinsoitot ja asiakaskäynnit. Ei ole minun työpaikka. En ole uuno ohjelmien kanssa, mutta olisin toivonut jonkun perusopastuksen ohjelmista. Nyt on pitänyt opetella tilanteiden mukaan ja mitään ei ole jäänyt mieleen. En hallitse kokonaisuutta, kun mennään tukkaputkella eteenpäin, tietämättä mitä oikein edes tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ollut mitään perehdytystä ja nyt kaksi vuotta tässä ollut töissä ja vasta nyt alettu motkottaa ja otan lopputilin🌿🕊

Vierailija
124/125 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä normaali nykypäivänä. Itselle kävi samoin. Onneksi on "analyytikko tausta" niin olen tottunut kaivamaan tietoja. Perehdyttäjä vaihtoi hommia, eikä ollut aikaa perehdytykseen. Esimies oli kaksi päivää paikka ja sitten kuukauden lomalla...

Esimiehelle tuosta kannattaa jutella. Mutta älä epäröi vaihtaa jos muuta löytyy. Ei toki välttämättä parane.

Vierailija
125/125 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista. En itse työnantajana uskaltaisi jättää noviisia yksin ennen kuin olen varma osaamisesta. Itse vastaan kuitenkin lopputuloksesta.

Varmaan jo toista sataa henkilöä töihin perehdyttäneenä: joistakin näkee jo käden puristuksesta että homma luonnistuu, toisilla voi mennä viikkoja. Hyviä kuitenkin tulee useimmista. Loistavia harvemmista. Toivottomiakin tapauksia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi