Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain ihanan tyttövauvan, enkä enää kelpaa ystäväni joukkoon

Vierailija
05.08.2022 |

Surullista, mutta totta.

Ystävä, nainen, jonka kanssa matkattu ulkomailla vaikka missä ja he ovat olleet miehensä kanssa jopa osa perhejuhliamme hylkäsi minut porukasta saatuani ihanan tyttömme (meillä 2 pientä lasta, heillä yksi).

Hänellä on muutama hänen kauttaan tullut kaveri, joiden kanssa sain aiemmin kutsuja ulos syömään, risteilylle ties mihin. Menin joskus. Ymmärrän että he ovat parempia kavereita keskenään, mutta oli tosi kiva kun pyysivät. Tulimme tutuiksi ja myös minä järjestin usein jotain.

Saimme yhtä aikaa pojat, joista luulisi että lapset lujittavat ystävyyttä. Mutta meille kävikin täysin päinvastoin. sain myös ihanan tyttären, joka tarkoitti sitä että olen ollut vauvan kanssa kiinni vauvan tarpeiden ehdoilla vauvan ensimmäisen vuoden.

Ihmettelin jo tuolloin kun isä hoiti n. 6kk vauvaamme, ja kaikki äidit tietävät miten arvokasta pikkulapsiaikana olisi juuri näiden läheisten ystävien tuki, seura, yhteydenotot, niin tämä ystäväni, ja nämä muut eivät olleet tippaakaan kiinnostunut uudesta vauvasta, eikä varsinkaan minusta.

Sittemmin on yrittänyt kiireellä sopia jotain tapaamisia viikolle, esim to iltana pikaisesti puistoon, ja olen sanonut että pääsisin viikonloppuna, kun mies, isä hoitaa lapsia, niin ei vastaa tähän mitään, ja somesta näkee, että tämä kolmen porukka on samalla paikkakunnalla kuin minä, näissä entisissä menoissa terassilla, juhlissa, ulkona syömässä, kylpylässä, matkoilla. Minulle ei vastata, eikä minua kutsuta mihinkään.

Olen ihan normaali ihminen, en puhu lapsistani yhtenään. En tiedä mitään syytä miksi minut on tästä seurasta hylätty, tai miksi en voi koskaan esim kerran puoleen vuoteen mennä tässä porukassa ulos syömään.

Tämä ystävän toiminta loukkaa niin, että se saa kyyneleet virtaamaan, minut kirjoittamaan tänne ja kysymään, onko tämä normaalia En ole tuppautumassa, maksan osuuteni, en vain ymmärrä mitään miksi minua kiusataan aikuisten toimesta.

Ajattelin että sanon tästä tälle ystävälleni, ja kerran sanoin että olen tosi harmistunut kun yhteiset tapaamiset eivät enää onnistu, vaikka minulla on isä lapsillani joka myös hoitaisi heitä jos pääsisin pariksi tunniksi ystävien seuraan. Vastaus oli ymmärrän sua tosi hyvin olet varmasti tosi yksin lasten takia ja bileet jatkuivat samanlaisina kuin viimeiset pari vuotta, tietysti isojen sometusten siivittämänä..

Pitöisi olla elämän onnellisinta aikaa ja koska tämä on siis jatkunut jo pitkään, olin lähellä ettemme kutsuneet enää heitä tyttäremme kastejuhlaan. Miksi kutsuisin tälläistä kiusaajaa ja ulkopuolelle jättäjää mihinkään? Puolisoni vaati, että ollaan itse fiksumpia, ja heidät pitää kutsua.

Nyt seuraavan kerran, kun meillä on ihanien lastemme syntymäpäivät, perhejuhlat, rapujuhlat, eivät nämä ihmiset enää ole tervetulleita meille.

Tekisi mieli myös poistaa kavereista, eihän tämä ole minkäänlaista kaveruutta. Jotenkin super loukkaavaa vielä että nämä tekemiset ovat aina samalla paikkakunnalla jossa asumme, ja jossa vauvasta huolimatta pääsisin vaikka pariksi tunniksi mukaan spahan.

Osaako kukaan samaistua? Onko kukaan kokenut tälläistä, että hyväksi ja luotetuksi luultu ystävä muuttuu teinin tasolle ja hylkää?

Luojan kiitos, ihastuttavien lastemme kautta olemme saaneet jo useita, hyviä muita ystäviä, jotka eivät harrasta aikuista kiusaamista.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla monia joista ystäväsi ei halua nyt avautua....  voi olla että on odottanut ja  tyttövauvaa joka mennytkin kesken....keskenmenosta toipuminen vie oman aikansa...toipuuko koskaan.

Vierailija
62/68 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi parempi satu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että lapsesi ovat ihania ja ihastuttavia, mutta ehkä se saattaa näitä kavereitasi yököttää, jos tuot esiin jatkuvasti lastesi ihanuutta. Ei millään pahalla ja ymmärrän täysin, omat lapset on jokaiselle vanhemmalle ihanimmat ja suurimmat aarteet, mutta tuosta tekstistäsi päätellen saatat tiedostamattasi tuoda esiin ja korostaa miten paljon IHANEMPIA sinun lapsesi ovat kun muiden.

Vierailija
64/68 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä yli. Ehkä nyt jotenkin et vain istu heidän porukkaan. Miksi sitä paitsi haluat juosta bilettämässä, kun sinulla on niin ihana tyttövauva? Ja mitä someen tulee, niin kai sä aikuisena tiedät ettei se ole koko totuus eikä puoliakaan ihmisten oikeasta elämästä.

Vierailija
65/68 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä olet teinin tasolla olettaessasi, että aikuisten maailmassa on jotain "kiva koulu kaikki mukaan" -periaatteita

Vierailija
66/68 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla onnellinen lapsista ja nyt siis tytöstä. Muillekin on käynyt niin että kaverijutut muuttuvat ja on yksin. Voit tehdä erikseen kivoja asioita ja löytää uutta. Haluavatko he maksun menoista, jos joku tarjosi jotain. No enää sitä ei tarvitse miettiä. Ikävää että toimivat näin ja todellinen tilanne selvisi. Pinnallisia? Tai muu syy jota eivät sano, miksi.

Vierailija
67/68 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kuulosta sellaiselta porukalta, että haluaisin olla heidän ystävänsä ja haluaisin viettää heidän kanssaan aikaa. Etsi itsellesi parempia ystäviä :-)

Vierailija
68/68 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo provo nostettiin?