Talousjärjestelmän muutokset
Yle julkaisi uutisen talousjärjestelmän nollauksesta
https://yle.fi/uutiset/3-11902107
Miksi talousjärjestelmä tulee nollata ja mitä se tarkoittaa? Onko merkonomeja paikalla jotka voisi selittää tämän yksinkertaisesti?
Kommentit (327)
Nyt on aika The Great Resist:in! Great Reset upotkoot suohon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pidetään ketjua elossa, jotta resetin jakajat pysyy poissa muista ketjuista
Jos edes yhden kerran uskaltaisit kertoa mikä tässä kirjassa pelottaa sinua? Mikä on motiivisi toimia tällä tavoin?
Ei minulla ole mitään sitä vastaan, mikäli se on se oikea eikä mikään salaliittohörhojen maailmanlopun maalailu. Enkä minä ole poistanut mitään täältä, v. tuttaa vaan kun joka ketjuun tungetaan jotain great resettiä täysin huuhaa peustein.. Ei muuta kuin jatkoa vaan, mulle ei oo haittaa.
Asiallisiin muita aiheita käsitteleviin ketjuihin joku spämmää täyttä huuhaata sotkettuna rokotteet/koronat/ biolabrat/ trumpit ja lisänä kaikki russakan propakanda.
Tämä on WEF:in perustajan tohtori Klaus Schwabin kirjoittama ihka oikea kirja jonka saa Akateemisesta kirjakaupasta. Tämä kirja tuli minulle henkilökohtaisesti eilen postissa kun tilasin sen tuosta. Se ei ole mitään salaliittokamaa tai huuhaata.
https://akateeminenwebshop.com/kirjailija/Klaus+Schwab#!product_id=9782…
Joo, ihan oikea kirja.
Itse en kyllä missään nimessä ostaisi, koska en halua tukea Schwabin toimintaa.
Mulla kävi onni ja löysin tuon kirjan sattumalta. Kukaan ei noutanut työpaikan löytötavaroista, niin sain pitää sen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos edes yhden kerran uskaltaisit kertoa mikä tässä kirjassa pelottaa sinua? Mikä on motiivisi toimia tällä tavoin?
Ei minulla ole mitään sitä vastaan, mikäli se on se oikea eikä mikään salaliittohörhojen maailmanlopun maalailu. Enkä minä ole poistanut mitään täältä, v. tuttaa vaan kun joka ketjuun tungetaan jotain great resettiä täysin huuhaa peustein.. Ei muuta kuin jatkoa vaan, mulle ei oo haittaa.
Asiallisiin muita aiheita käsitteleviin ketjuihin joku spämmää täyttä huuhaata sotkettuna rokotteet/koronat/ biolabrat/ trumpit ja lisänä kaikki russakan propakanda.
Onko Great Reset mielestäsi huuhaata?
Ihan totta se on, ikävä kyllä. Kamala suunnitelma se kyllä on.
Jos pidät huuhaana, niin sitten kannattaa kysyä iso kysymys, miksi Suomen johtohahmoja on mukana noissa kuvioissa? Mm. Sanna Marin on Klaus Schwabin "oppityttöjä", olen ymmärtänyt?
Nyt looppuu! Jätetään pääministeri pois tästä salaliittoilusta. Tätä keskustelua ei ole tarvetta enää jatkaa. Pääministeri ei ole tälläisessä mukana. Pelkkää putintrollausta.
Joo kannattaa varmaan miettiä, mitä konkreettista hyötyä siittä kirjan lukemisesta on. Kun sen lukee, antaa ajatusenergiaansa kyseiselle asialle. Ja varsinkin jos oikeasti uskoo, että niin tulee tapahtumaan, silloin on osana manifestoimassa koko projektia. Ne käyttää jokaisen asiasta tietävän/asiaa pelkäävän ajatusenergiaa, että pääsisivät tavoitteeseen. Nyt viimistään kannattaa tietoisesti valita, mihin ajatuksiaan päättää käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on aika The Great Resist:in! Great Reset upotkoot suohon!
Kun vastustaa jotain, vetää vastustettavaa asiaa puoleensa. Kannattais vain antaa olla ja alkaa elämään sellaista elämää mitä haluaa, rakentaan esim omavaraista tulevaisuutta mahdolliseks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on WEF:in perustajan tohtori Klaus Schwabin kirjoittama ihka oikea kirja jonka saa Akateemisesta kirjakaupasta. Tämä kirja tuli minulle henkilökohtaisesti eilen postissa kun tilasin sen tuosta. Se ei ole mitään salaliittokamaa tai huuhaata.
Linkki ei ole akateemisen linkki, älkää klikkailko viiruksia itsellenne. Sori, trolli. Paljastuit
Klikkasitko kun tiedät?
Kannattaa ihan vaikka googlata "Sanna Marin Klaus Schwab", niin saa oikein yhteiskuvia heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Great Reset mielestäsi huuhaata?
Ihan totta se on, ikävä kyllä. Kamala suunnitelma se kyllä on.
Jos pidät huuhaana, niin sitten kannattaa kysyä iso kysymys, miksi Suomen johtohahmoja on mukana noissa kuvioissa? Mm. Sanna Marin on Klaus Schwabin "oppityttöjä", olen ymmärtänyt?
Nyt looppuu! Jätetään pääministeri pois tästä salaliittoilusta. Tätä keskustelua ei ole tarvetta enää jatkaa. Pääministeri ei ole tälläisessä mukana. Pelkkää putintrollausta.
https://yle.fi/uutiset/3-11902107
Edelleen YLE:n uutinen.
Vierailija kirjoitti:
Joo kannattaa varmaan miettiä, mitä konkreettista hyötyä siittä kirjan lukemisesta on. Kun sen lukee, antaa ajatusenergiaansa kyseiselle asialle. Ja varsinkin jos oikeasti uskoo, että niin tulee tapahtumaan, silloin on osana manifestoimassa koko projektia. Ne käyttää jokaisen asiasta tietävän/asiaa pelkäävän ajatusenergiaa, että pääsisivät tavoitteeseen. Nyt viimistään kannattaa tietoisesti valita, mihin ajatuksiaan päättää käyttää.
Eli nyt on totuuden lukemisen tiellä jo ajatusenergiapula? Menee epätoivoiseksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki ei ole akateemisen linkki, älkää klikkailko viiruksia itsellenne. Sori, trolli. Paljastuit
Maksaako joku sinulle tästä valehtelusta? Eihän kukaan täysjärkinen tällaista tule väittämään päivästä toiseen ilman jotain palkkiota? Ei käy järkeen oikein mitenkään muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt on totuuden lukemisen tiellä jo ajatusenergiapula? Menee epätoivoiseksi :D
Mikä ajatusenergiapula? Sillä on merkitysmerkitystä mihin ajatuksiaan käyttää. Jos haluaa käyttää niitä jonkun suuruudenhullun setämiehen tulevaisuudenfantasiaan, niin siitä vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ajatusenergiapula? Sillä on merkitysmerkitystä mihin ajatuksiaan käyttää. Jos haluaa käyttää niitä jonkun suuruudenhullun setämiehen tulevaisuudenfantasiaan, niin siitä vain
Niin, miksi sitten hallituksen istuvat ministerit käyttävät ajatusenergiaansa siihen, kuten YLE:n uutisessa kerrotaan? Sanopa sinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi sitten hallituksen istuvat ministerit käyttävät ajatusenergiaansa siihen, kuten YLE:n uutisessa kerrotaan? Sanopa sinä se.
Varmaan koska ne jotka haluaa valtaa saa sitä, sellaiset jotka haluaa valtaa hyvin harvoin on hyviä, ja jokainen ajaa lähinnä omaa etua. Mutta se ei ollut mun pointti. Pointti on se, että tuota avoimesti toteutetaan, että olis niitä ihmisiä jotka käyttäis ajatusenergiaansa tuohon. Oli se sitten sen asian levittämisen kautta, siihen perin pohjin tutustumisen kautta tai sitä peläten, niin se on sinun oma energia mikä valuu niitten pussiin. Kannattaa oikeesti tutustua esimerkiks manifestointiin ja ajatuksen voimaan, koska jos ei ite tietosesti käytä niitä, niin nuo kyllä käyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs wefin ennustus oli se että niiden älykaupunkien ulkopuolella elää ne jotka ei suostu tähän uuteen uljaaseen tulevaisuuteen?
Tuo voisi olla hyväkin ajatus. Jos on ihmisryhmiä, jotka haluavat lähteä elämään omavaraista elämäänsä kaiken ulkopuolelle, niin mikä ettei. Veikkaan, että monelle tulee suru puseroon ja elämä osoittautuu huomattavasti raadollisemmaksi kuin on kuvitellut, mutta selvitköön sitten haluamallaan tavalla. Varmaan osa onnistuukin siinä. Kyllä nykyäänkin on omavaraisia ihmisiä, jotka elävät yksinkertaista elämäänsä luonnon keskellä.
Ja minkä takia pitäisi tehdä joko/tai -valinta? Eristäytyä joko kaupunkiin tai ulkopuolelle, jos voi tehdä yhteistyötä ja vaihtaa paikkaa sujuvasti tarpeen mukaan? Kaupungissa esim. työurakka, jolla rahoittaa maalla asuminen ja osittainen omavaraisuus, tai etätyö joka sallii asuinpaikan valinnan. Tai nuoruus ja opiskelu kaupungissa, kenties pesämunan säästö ja perheen perustaminen maalle, jossa kenties asuu muitakin sukulaisia tai samanmielinen yhteisö.
Jos Sanna sanoisi, että ilmasto (tai pandemia, sota tai muu kriisi tai asia) vaatii tavaroiden ja vapauden luovuttamista, antaisin ne kysymättä ja takaisin pyytämättä. Se olisi iso päätös jopa vahvalle (ja vahvakätiselle) naiselle ja sellaisia päätöksiä ei heppoisin perustein tehtäisi. Hei haloo! Oma roolini maailmassa on tehdä hyvää: suojella eläimiä ja luontoa, tukea heikompia sekä noudattaa ohjeita kyselemättä. MINUN työni ei ole kyseenalaistaa ja olla hankala narttu, vaan mennä sinne mistä käsketään ja ojentaa käteni kun on minun vuoroni. Yksilönvapauksista on tullut vitsi. Me tarvitsemme valvontaa ja hallintaa. Ihminen on todellisesti vapaa vain hallittuna, koska vain siten voi olla aidosti turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos Sanna sanoisi, että ilmasto (tai pandemia, sota tai muu kriisi tai asia) vaatii tavaroiden ja vapauden luovuttamista, antaisin ne kysymättä ja takaisin pyytämättä. Se olisi iso päätös jopa vahvalle (ja vahvakätiselle) naiselle ja sellaisia päätöksiä ei heppoisin perustein tehtäisi. Hei haloo! Oma roolini maailmassa on tehdä hyvää: suojella eläimiä ja luontoa, tukea heikompia sekä noudattaa ohjeita kyselemättä. MINUN työni ei ole kyseenalaistaa ja olla hankala narttu, vaan mennä sinne mistä käsketään ja ojentaa käteni kun on minun vuoroni. Yksilönvapauksista on tullut vitsi. Me tarvitsemme valvontaa ja hallintaa. Ihminen on todellisesti vapaa vain hallittuna, koska vain siten voi olla aidosti turvassa.
Kai tämän täytyy jo olla parodiaa? Ei mitenkään voi olla tosissaan kirjoitettu :D
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ihan vaikka googlata "Sanna Marin Klaus Schwab", niin saa oikein yhteiskuvia heistä.
Ihan oikeesti nyt, mitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
En tajua mistään mitä te puhutte mutta mun mielestä nykyinen hallitus on täysin epäonnistunut koska he eivät ole onnistuneet parantamaan suomalaisten ostovoimaa.
Nyt siis suomessa kokonaisveroaste on keskimäärin noin 50% ja tuo pitäisi saada tiputettua sinne 20% tietämille.
Suomessa hallituksen pitäisi siis pyrkiä keventämään verotusta ja parantamaan suomaisten ostovoimaa, kaikki muu on turhaa näpertelyä.
Nyt kun hinnat ovat nousseet reippaasti niin miksi esimerkiksi energiaverotuksesta ei luovuta ja alvia lasketa vaikka 10%:tiin?
Vastaus numero 5 aiheettomien ilmiantojen takia:
Siis, jos haluttaisiin oikeasti auttaa pienituloisia, pitäisi minimoida tai poistaa ruoan ja sähkön verotus koska nämä ovat suhteessa tuloihin niin paljon isompi kuluerä pienituloisilla verrattuna keski- ja suurituloisiin. Tämä olisi vaikuttavinta ihmisten auttamista tässä vaikeassa taloustilanteessa. Jostain syystä hallitus ei halua tehdä näin, ei ole agendalla.
Lisää vaan näkyvyyttä tällekin kommentille Silakat. Jokainen ilmianto on kommentin nosto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeesti nyt, mitä sitten.
Nimenomaan, mitä sitten? Jos ei mitään, niin miksi te himopoistatte tätä linkkiä? Ei varmaan pitäisi olla mitään syytä.
Mikä hitto siinä niin erinomaista on että joku tuo poistaa, ihan sama, yhdentekevää.
WEF on kuitenkin hyvä asia ja kaikkien teollistuneiden maiden hallinto ja suurmmat yritykset jakaa keskenään tietoa ja suunnittelee asioiden eteenpäin menoa. Taaksepäin ei haluta mennä, tai piankin ollaan russakan kassa samalla viivalla.
Miten tässä muka voi vaikuttaa varsinkin jos ei ole siinä kunnossa tai muuten osaa vaikuttaa niin että toisi näitä asioita esille kansan tietoisuuteen ja vaikka toisi 99.9 prosenttia ihmistä ei kiinnosta kuten gallupeista näkee, pitäisi vähintään 100 tuhatta olla mieltä osoittamassa tästä eduskuntatalon edessä mutta onnea vaan jos edes 10 ihmistä tulee paikalle kun ei edes hintojen nousu saa ihmisiä liikkeelle, äänestävät vaan sitä samaa porukkaa joka tätä touhua vie eteenpäin ja valittavat keittiön pöydässä tai netissä mitä itsekin teen tosin minulla on siihen terveydelliset ja taloudelliset syyt, vaikea lähteä jostain kaukaa paikasta joka kuihtuu ilman autoa mihinkään jos joka paikkaa särkee mielensoittamaan, varsinkin jos siellä saa seistä yksin.