Baby shower ja lahjaetiketti - auttakaa!
Ystävän toinen ystävä (en tunne häntä oikeastaan) kysyi, haluanko osallistua yhteisen ystävämme yllätys-baby showereille. Ilmoittauduin ilahtuneena tietysti mukaan, ja minut lisättiin yhteiseen viestittelyryhmään muiden osallistujien kanssa, joita en juuri myöskään tunne.
Sovittiin, että muutamat tekevät vaippakakun, jossa mukana muutamia pikku lahjoja, ja järjestävät brunssivaraukset ja kulut laitetaan sitte littiin, mikä kuulosti oikein hyvältä. Mainitsivat myös, että muita lahjoja ei porukalta tule, (ELLEI sitten itse halua! ) .
Nyt en sitte tiedä, kuuluuko tällaisen yhteispanostuksen lisäksi yleensä kuitenkin tuoda myös jokin 20-30€ henkilökohtaine lahja? Jos kaikki muut tuovat, tietenkin haluan tuoda. Jos taas ei, en halua ylipanostaa. Ystävää näen 3-4 krt vuodessa. Kuitenkin kun syntynyttä vauvaa mennään katsomaan, viedään yleensä jokin lahja lisäksi, vai? Olen ihan hukassa tällaisten vauvalahjaetikettien kanssa. Olemme yli 30-kymppisiä työssäkäyviä kaikki, odottava äiti myös. En kehtaa kysyä muilta siinä ryhmässä, koska en heitä juuri tunne. Ei ole kokemusta kuin yhdestä baby showerista ja siellä kaikki toivat vain henk. koht. lahjoja, joista yksi osallistuja oli varannut vaippakakun itselleen. Ystäväni alkavat odottaa esikoisiaan pitkien opiskeluiden ja työstarttailuiden jälkeen vasta nyt, joten ei ole kokemusta. Auttakaa pliis... 🙏
Entä jos ostan isoon laukkuuni "varuiksi" muutaman kympin henk. koht. lahjan ja kortin ja silmäilen paikalle päästyäni, ovatko muut tuoneet. Ja jos ei, säästän lahjan vauvan tapaamiseen. Olisiko järkeä, huh.. Miten itse tulkitset ja tekisit?
Kommentit (559)
Mä ajattelin, että vaippakakku on todellinen leivottava kakku joka leivotaan vaipan muotoon ja sinne laitetaan suklaata ym. sisään antamaan vinkkiä siitä mitä pian on luvassa.
Vain pellet ja itseään täynnä olevat pitävät jotain naurettavia vauvasuihkuja, siis oikeasti..aiheuttaa vain myötähäpeää.
Ihan naurettavaa höpötystä nämä kaiken maailman showerit. Menee samaan kategoriaan överipolttareiden kanssa. Vaippakakku on kaiken järjettömyyden symboli. Muistetaan sitä lasta sitten kun se on syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ämmiä huoleta inflaatiot, sähkön hinnat eikä sota Ukrainassa.
Mistä sinä sen tiedät?
Oletko itse noista niin huolissasi, että et tee muuta kuin istut ja stressaat? Et käy kaupassa, tervehdi tuttuja tai muista äitiäsi äitienpäivänä?
Me muut pystymme suhteuttamaan eri asioita elämäämme, sekä isoja että pieniä.
etikettiin kuuluu kirjoitti:
Shower = suihku. Lahjaksi siis suihkulakki ja pesuvehkeet.
Älä unohda kylpyankkaa!
Vierailija kirjoitti:
etikettiin kuuluu kirjoitti:
Älä unohda kylpyankkaa!
tai ammetta
Vierailija kirjoitti:
Vaippoja ja itkuhälytin
hyvä lahja vaippakoneelle
Aloituksen luin, se riitti ja halusin hypätä suoraan tänne. Unohtakaa nuo amerikkalaiset höpötykset, baby-jutut ja myös ystävänpäivä ja Halloween.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen luin, se riitti ja halusin hypätä suoraan tänne. Unohtakaa nuo amerikkalaiset höpötykset, baby-jutut ja myös ystävänpäivä ja Halloween.
mitä pahaa ystävänpäivässä on
Ystävänpäivää voi viettää joka päivä, miksi vain kerran vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta vaikka Diorin lastenrattaat, ei maksanut kun 3800 euroa muistaakseni
Aika edulliset, mä ostin vauvoille ihan perus bugaboot Hollannista (halvemmat kuin suomessa) eikä mennyt kuin 1800€.
Siihen suhteutettuna diorit on aika halvat.
Meidän lapsi saa vain parasta mahdollista. Ostin juuri lv:n lasten vaatteita ison kasan.
Juu, ostit vaatteita, mutta onko se parasta mahdollista, mitä vauva voi saada?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta vaikka Diorin lastenrattaat, ei maksanut kun 3800 euroa muistaakseni
Aika edulliset, mä ostin vauvoille ihan perus bugaboot Hollannista (halvemmat kuin suomessa) eikä mennyt kuin 1800€.
Siihen suhteutettuna diorit on aika halvat.
Meidän lapsi saa vain parasta mahdollista. Ostin juuri lv:n lasten vaatteita ison kasan.
Juu, ostit vaatteita, mutta onko se parasta mahdollista, mitä vauva voi saada?
vauva tarvitsee vaatteita ja lv vaatteilla hän nousee ikäluokkansa sosiaalihierarkian kärkipaikoille
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa paskaa.
t. inseli
Vierailija kirjoitti:
Halloweenhan on hauska supisuomalainen perinnejuhla? Miksi haluat kieltää kaiken
Vierailija kirjoitti:
Babyshowerit on jotain jekkituubaa, en menisi
Ei sua kutsuttaiskais