Baby shower ja lahjaetiketti - auttakaa!
Ystävän toinen ystävä (en tunne häntä oikeastaan) kysyi, haluanko osallistua yhteisen ystävämme yllätys-baby showereille. Ilmoittauduin ilahtuneena tietysti mukaan, ja minut lisättiin yhteiseen viestittelyryhmään muiden osallistujien kanssa, joita en juuri myöskään tunne.
Sovittiin, että muutamat tekevät vaippakakun, jossa mukana muutamia pikku lahjoja, ja järjestävät brunssivaraukset ja kulut laitetaan sitte littiin, mikä kuulosti oikein hyvältä. Mainitsivat myös, että muita lahjoja ei porukalta tule, (ELLEI sitten itse halua! ) .
Nyt en sitte tiedä, kuuluuko tällaisen yhteispanostuksen lisäksi yleensä kuitenkin tuoda myös jokin 20-30€ henkilökohtaine lahja? Jos kaikki muut tuovat, tietenkin haluan tuoda. Jos taas ei, en halua ylipanostaa. Ystävää näen 3-4 krt vuodessa. Kuitenkin kun syntynyttä vauvaa mennään katsomaan, viedään yleensä jokin lahja lisäksi, vai? Olen ihan hukassa tällaisten vauvalahjaetikettien kanssa. Olemme yli 30-kymppisiä työssäkäyviä kaikki, odottava äiti myös. En kehtaa kysyä muilta siinä ryhmässä, koska en heitä juuri tunne. Ei ole kokemusta kuin yhdestä baby showerista ja siellä kaikki toivat vain henk. koht. lahjoja, joista yksi osallistuja oli varannut vaippakakun itselleen. Ystäväni alkavat odottaa esikoisiaan pitkien opiskeluiden ja työstarttailuiden jälkeen vasta nyt, joten ei ole kokemusta. Auttakaa pliis... 🙏
Entä jos ostan isoon laukkuuni "varuiksi" muutaman kympin henk. koht. lahjan ja kortin ja silmäilen paikalle päästyäni, ovatko muut tuoneet. Ja jos ei, säästän lahjan vauvan tapaamiseen. Olisiko järkeä, huh.. Miten itse tulkitset ja tekisit?
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin täältä oman babyshower lahjani https://tinyurl.com/4ek9cck6
Löytyy moneen lähtöön kannattaa katsella.
Ihania!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa viedä jotain tai muuten sua voidaan alkaa vihata 😵😵😵
Siskoni heitettiin pois kaveriporukoista tämän takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon vienyt itse tehtyjä töppösiä ja tumppuja.
Tytöille vaal oun, pojalle vaal sin.
Yksi ilmoitti ei kerro lapsen sukupuolta, vein luonnonvalkoisenaika vaarallista tehdä itse kun sinne voi jäädä neuloja, aikamoisia kuolemanloukkuja noi töppöset ja tumppuset, jätetään niiden teko ammattilaisille
???
Meillä on oma perinteemme rotinat, paljon mukavampi tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et vie lahjaa sua voidaan alkaa vihata joten miettisin tarkkaan
Veljeni menetti kaikki kaverinsa tällä tavalla
Jos noin kävi, eivät tainneet olla oikeita ystäviä.
Suomessa on ainoana maailmassa äitiysavustuspakkaus.
Ei tarvitse mitään ystävien avustuksia.
Ehkä kun menet vauvaa katsomaan, voit viedä hänelle jotakin.
Äitiysavustuspakkaus kirjoitti:
Ei tarvitse mitään ystävien avustuksia.
Ehkä kun menet vauvaa katsomaan, voit viedä hänelle jotakin.
Pitäisikö äitiysavustuspakkaus ottaa pois koska se turhaan rasittaa kansantaloutta
Miten ihmeessä TÄLLE palstalle on eksynyt jotain ihme vauvajuttuja? Baby shower siis joku vauvaesittely - showroom
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä TÄLLE palstalle on eksynyt jotain ihme vauvajuttuja? Baby shower siis joku vauvaesittely - showroom
Ai voi harmi eikö sulla ole lapsia
Älä mene ollenkaan. Minä jätän aina menemättä. Turhaa jenkkihapatusta. Aivan älyvapaa juhla. Ihastellaan porsivan naisen mahaa ja vaippakakkua. Kaikki on niin söpöä pastellinväristä. Vaahtokarkkeja ja naked cake <3
Vierailija kirjoitti:
Osta vaikka Diorin lastenrattaat, ei maksanut kun 3800 euroa muistaakseni
Mielummin nuo kuin naurettavan näköinen vaippakakku.
Vierailija kirjoitti:
Sanos muuta, olen luullut että tämä on joku juorupalsta.
:DDDDDDD
Äitiysavustuspakkaus kirjoitti:
Väärin.
Taas jotain jenkkihapatusta. Huoh....
Vierailija kirjoitti:
Älä mene ollenkaan. Minä jätän aina menemättä. Turhaa jenkkihapatusta. Aivan älyvapaa juhla. Ihastellaan porsivan naisen mahaa ja vaippakakkua. Kaikki on niin söpöä pastellinväristä. Vaahtokarkkeja ja naked cake <3
Taidat olla hieman yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
ostin sellaisen raudasta tehdyn muumin
Raudasta? Ymmärrän kyllä että muovista tai lasista, mutta raudasta??
En ostanut mitään ja jäin ulos kaveriporukasta 😵
Vierailija kirjoitti:
Taas jotain jenkkihapatusta. Huoh....
Suomesta on kovaa vauhtia tulossa Jenkkien siirtomaa
Vierailija kirjoitti:
tina possu
hupi ukko
Nykyään se on vaan tekosyy päästä halaamaan luokan tyttöjä koulussa...