Baby shower ja lahjaetiketti - auttakaa!
Ystävän toinen ystävä (en tunne häntä oikeastaan) kysyi, haluanko osallistua yhteisen ystävämme yllätys-baby showereille. Ilmoittauduin ilahtuneena tietysti mukaan, ja minut lisättiin yhteiseen viestittelyryhmään muiden osallistujien kanssa, joita en juuri myöskään tunne.
Sovittiin, että muutamat tekevät vaippakakun, jossa mukana muutamia pikku lahjoja, ja järjestävät brunssivaraukset ja kulut laitetaan sitte littiin, mikä kuulosti oikein hyvältä. Mainitsivat myös, että muita lahjoja ei porukalta tule, (ELLEI sitten itse halua! ) .
Nyt en sitte tiedä, kuuluuko tällaisen yhteispanostuksen lisäksi yleensä kuitenkin tuoda myös jokin 20-30€ henkilökohtaine lahja? Jos kaikki muut tuovat, tietenkin haluan tuoda. Jos taas ei, en halua ylipanostaa. Ystävää näen 3-4 krt vuodessa. Kuitenkin kun syntynyttä vauvaa mennään katsomaan, viedään yleensä jokin lahja lisäksi, vai? Olen ihan hukassa tällaisten vauvalahjaetikettien kanssa. Olemme yli 30-kymppisiä työssäkäyviä kaikki, odottava äiti myös. En kehtaa kysyä muilta siinä ryhmässä, koska en heitä juuri tunne. Ei ole kokemusta kuin yhdestä baby showerista ja siellä kaikki toivat vain henk. koht. lahjoja, joista yksi osallistuja oli varannut vaippakakun itselleen. Ystäväni alkavat odottaa esikoisiaan pitkien opiskeluiden ja työstarttailuiden jälkeen vasta nyt, joten ei ole kokemusta. Auttakaa pliis... 🙏
Entä jos ostan isoon laukkuuni "varuiksi" muutaman kympin henk. koht. lahjan ja kortin ja silmäilen paikalle päästyäni, ovatko muut tuoneet. Ja jos ei, säästän lahjan vauvan tapaamiseen. Olisiko järkeä, huh.. Miten itse tulkitset ja tekisit?
Kommentit (559)
Kannattaa viedä jotain tai muuten sua voidaan alkaa vihata 😵😵😵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on lapsellista meininkiä.
Kuten vauvasuihkun kuuluukin olla. Nehän on hyvin pieniä lapsia.
Yhyy äiti miks lasten synttärit on lapsellisia wää äitii
Baby shover on sinänsä ihan kiva juttu. Sitten vain kaikilla peukut pystyyn että loppu odotusaika ja synnyttäminen menee hyvin. Minulla ei mennyt mutta ei onneksi ollut mitään etukäteisjuhlaakaan. Mutta vastaukseksi kysymykseesi niin osta vain joku 20-30 euron yksityinen lahja ja jos näyttää että niitä ei anneta niin käytä se omalle vauvallesi ja samalla toivotan onnea perheenlisäykselle !
Alkoi vähän harmittaa tuo mollaus. Ei tänne Suomeen olisi ikinä rantautunut mitään synttäreitä, häitä, jouluja vappuja ja niin edelleen jos kaikelle olisi sinä sanottu että kamalaa sontaa.
Jutun voi järjestää omalla tavallaan ilman krääsää ja rahanmenoa. Onhan itse ajatus ihan hieno.
Minä en hankkisi enää ylimääräistä lahjaa jos yhteinen on sovittu hankittavaksi ja kulut jaettavaksi. Muut lahjat vievät mielestäni huomion siltä yhteiseltä. Mutta en tiedä mikä on protokolla.
Eipä ämmiä huoleta inflaatiot, sähkön hinnat eikä sota Ukrainassa.
Vierailija kirjoitti:
Babyshowereihin yleensä kuuluu myös joku pienimuotoinen lahja vaikka juuri se 20-50 euroa. Tosin lahjan hinnat voi sen porukan mukaan vaihdella esim Jenkkien Hollywood-piireissä annetaan aina useamman tonnin lahjoja eli oikeastaan mitään kiveen hakattua budjettia ei ole.
"Pienimuotoinen lahja" 20-50 euroa? Missä maailmassa ihmiset oikein elävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Babyshowereihin yleensä kuuluu myös joku pienimuotoinen lahja vaikka juuri se 20-50 euroa. Tosin lahjan hinnat voi sen porukan mukaan vaihdella esim Jenkkien Hollywood-piireissä annetaan aina useamman tonnin lahjoja eli oikeastaan mitään kiveen hakattua budjettia ei ole.
"Pienimuotoinen lahja" 20-50 euroa? Missä maailmassa ihmiset oikein elävät?
No onhan tuo 20-50 euroa hyvin pienimuotoinen lahja ainakin töissäkäyvälle?
Vierailija kirjoitti:
typeriä mokomat vauvasuihkut.
t. ei ikinä niihin kutsuttu
Veisin jonkun max. 10€ henk.koht muistamisen, pehmolelun tai bodyn, ajatus on tärkein, ei hinta :)
Noissa teidän yhteisissä on jo hyvin kaikkea
Lahja varalle on hyvä idea ja jos se olisi vaikka lahjakortti niin ei mene hukkaan kun voit käyttää vaikka itse.
Babyshower: lauma muijia istuu ringissä ja hihittelee ihanille ja ylisöpöille vaaleanpunaisille tai -sinisille (riippuen mitä on paljastettu gender reveal partyissa) vauvankamppeille. Joku kehtaa ottaa vitutukseensa toisen lasin skumppaa; häntä paheksutaan kuiskutellen. Ilta päättyy aikaisin kilpailuun, kuka ehtii ensin kotiin oman kullan kainaloon tai pentujansa hyysäämään.
Varpajaiset: tuore isä häipyy heti kun kehtaa kavereidensa luo, jossa ilma on sakeana testosteronia ja uhoa. Juodaan perseet, poltetaan sikaria ja isä löytää tiensä kotiin perheensä luo aikaisintaan parin päivän päästä.
Tasan ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä idea tuo, että ottaa varalta mukaan jonkun lahjan, ja jos kukaan muukaan ei anna mitään, niin säästää lahjan siihen kun vauva syntyy. Itse tekisin niin tuossa tilanteessa.
Minustakin tuo on loistava idea. Ja se lahja voi olla myös joku muu kuin ostettu tavara. Esim. itse tehty "lahjakortti" tai pari jolla/joilla lupaa jonkun kivan avun pikkulapsiperheelle: lastenhoitoa, ruokaa kotiin tuotuna tms.
Ikinä en ole tuollaisissa jenkkikopioshowereissa ollut. Omat lapseni sain -10 ja -12 ja tuolloin ainakaan täällä maalla ei vielä noita juurikaan harrastettu. Nykyisin vissiin kyllä on.
Kuten vauvasuihkun kuuluukin olla. Nehän on hyvin pieniä lapsia.