Muuttuuko teidän miesten puheet törkeiksi miesporukassa?
Vai onko mun mies vaan idiootti? Kotona kun ollaan perheen kesken, on ihan tavallinen ja mukava. No sitten jos tulee hänen kavereitaan käymään, jutut on kamalaa kuunneltavaa. Jatkuvaa kiroilua, negatiivista puhetta, tuttujen haukkumista. Aina pitää mollata uskovaisia, ulkomaalaisia, homoja jne. Oksettavaa! En edes halua tietää mitä se puhuu jossain miesten saunaillassa kun en ole kuuloetäisyydellä. Olen välillä kavereiden lähdettyä huutanut että mikä sinua oikein vaivaa? Sitten ei enää osaa sanoa juuta eikä jaata.
Kommentit (120)
Vaikea kuvitella, että muuttuisi, mutta enpä minä ole mukana silloin, kun hän on miesporukassa.
En olisi miehen kanssa, jolla on jotain ulkomaalaisia tai homoja vastaan.
Ei. Päin vastoin. Kun on pelkkiä äijiä paikalla, kenelläkään ei ole tarvetta esiintyä. Sitten kun tulee naisia paikalle, alkaa kaikenlainen - jopa pikkupoikamainen - vihjaileva vitsailu, kjeh kjeh...
Hohhoijaa. Olettepa sinisilmäisiä.
Ei aonakaan mitään sellaista muutosta minkä huomaisi.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Olettepa sinisilmäisiä.
Hohhoijaa, ihmisiä on kovin monenlaisia.
Miehen puheeseen tulee väliin kirosanoja ja aiheena on ainoastaan oma harrastus, kun kaveritkin harrastaa sitä. Muuta eroa en ole huomannut.
Jos siinä on naisia kuuntelemassa niin eihän se ole miesporukka.
M
Olen mies ja voin vastata omasta puolestani. Olen suoraan sanoen ollut äärimmäisen hämmästynyt siitä millaiset jutut miehillä on nykyään keskenään ja nimenomaan positiivisessa mielessä. Ajattelin että äijämeininki on edelleen ihan joka paikassa voimissaan mutta olen lukemattomia kertoja saanut todistaa miten miehet puhuvat nykyään myös keskenään todella kauniisti puolisoistaan ja lapsistaan tai avautuvat elämän vaikeista puolista. Ja miten kaikenlainen perinteinen äijäily on vaihtunut sellaiseen asiat huumorilla ja lämmöllä ottamiseen.
Ehkä kaveripiirini on keskimääräistä fiksumpaa ja muissa porukoissa meno on erilaista mutta näin olen itse kokenut.
Todella vaikea uskoa, vaikka en toki ole kuulemassa.
Mieheni jo työnsäkin puolesta puhuu tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden (lääkäri) puolesta. Hänen ystävänsä myöskin kannattavat tasa-arvoa, näin ainakin illalliskeskustelujen perusteella.
Okei, mun mies taitaa olla todella tyhmä. Aion pitää vakavan puhuttelun. Ap
En ole huomannut tällaista, mutta en kyllä olisikaan noin juntin miehen kanssa. Sitä en tiedä millainen mieheni on sitten, kun paikalla on pelkkä miesporukka, mutta eipä hän niissäkään tunnu viihtyvän. Elämä on mennyt niin perhekeskeiseksi ja kaikki kaveritapaamiset ovat nykyään pariskuntatapaamisia.
Joskus mies menee parhaan ystävänsä luo istumaan iltaa, yleensä jonkun urheilukisan tiimoilta. Tuolloin paikalla on myös tämän kaverin miesystävä, joten kai se sitten on miesporukka.
Vierailija kirjoitti:
Voihan nyt helvetti... eihän se ole ollenkaan sinun asiasi. Mikä sinä olet muuttamaan toista ihmistä? Annan sen olla miten haluaa, ja lähde lätkimään jos et sitä kestä.
Kuvittele nyt edes hetki tämä tilanne toisinpäin, että mies aikoo pitää "vakavan puhuttelun" vaimolleen tämän käytöksestä. Kuinka moni nainen hyväksyisi tämän?
Ei nykyinen mies, tosin jutut ovat kyllä aika lailla auto-, moottoripyörä- ja tekniikkapainotteisia ja nörttikavereiden kanssa sitten siitä aiheesta.
En kyllä sitten tiedä mitä juttelevat kun en ole kuuntelemassa. Puolustaa epäreiluutta, vähemmistöjä ja heikko-osaisia niin en usko että sen pahemmin haukkuu muuta kuin ehkä jotain persuja ja kokoomusta ihan yleisesti. Sekin aika leikkimieliseksi, koska osa kavereista ko. puolueiden kannattajia
Ihmettlen lähinnä miksi pysyt yhdessä miehen kanssa, jolla on noin erilainen arvomaailma kuin sinulla. Jos itse kuulisin, että oma mieheni käyttäytyy noin kavereiden seurassa niin jättäisin miehen kyllä siihen paikkaan.
Kyllä me miesporukassa puhutaan aika härskejäkin.
Onneksi ollaan yhtä rasisteja, niin ainakaan siitä ei seuraa tyhmäksi haukkumista ja vakavaa puhuttelua.
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea uskoa, vaikka en toki ole kuulemassa.
Mieheni jo työnsäkin puolesta puhuu tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden (lääkäri) puolesta. Hänen ystävänsä myöskin kannattavat tasa-arvoa, näin ainakin illalliskeskustelujen perusteella.
Sama meillä, kun aikoinaan kumppania valitsin niin minulle oli nimenomaan tärkeää, että kumppani on positiivinen, kohtelias ja suvaitsevainen ihminen.
Kyllähän puhe aina muuttuu sen mukana, kenen kanssa puhut. Koskee kumpaakin sukupuolta.
Miehillä on miesten jutut, mutta on ne paljon rauhallisempia mitä ennen. Ukot nauttii tosissaan siitä, ettei tarvitse esittää mitään. Mitä tulee kaikkien haukkumiseen, niin monesti se tuntuu olevan vain haastamista, että uskaltaako toinen olla erimieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan nyt helvetti... eihän se ole ollenkaan sinun asiasi. Mikä sinä olet muuttamaan toista ihmistä? Annan sen olla miten haluaa, ja lähde lätkimään jos et sitä kestä.
Kuvittele nyt edes hetki tämä tilanne toisinpäin, että mies aikoo pitää "vakavan puhuttelun" vaimolleen tämän käytöksestä. Kuinka moni nainen hyväksyisi tämän?
Meillä on lapsia, minulla on velvollisuus suojella heitä. Mies ei hävennyt juttujaan vaikka viimeksikin lapset olivat samassa huoneessa. Ap
Ei muutu.