Muuttuuko teidän miesten puheet törkeiksi miesporukassa?
Vai onko mun mies vaan idiootti? Kotona kun ollaan perheen kesken, on ihan tavallinen ja mukava. No sitten jos tulee hänen kavereitaan käymään, jutut on kamalaa kuunneltavaa. Jatkuvaa kiroilua, negatiivista puhetta, tuttujen haukkumista. Aina pitää mollata uskovaisia, ulkomaalaisia, homoja jne. Oksettavaa! En edes halua tietää mitä se puhuu jossain miesten saunaillassa kun en ole kuuloetäisyydellä. Olen välillä kavereiden lähdettyä huutanut että mikä sinua oikein vaivaa? Sitten ei enää osaa sanoa juuta eikä jaata.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea uskoa, vaikka en toki ole kuulemassa.
Mieheni jo työnsäkin puolesta puhuu tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden (lääkäri) puolesta. Hänen ystävänsä myöskin kannattavat tasa-arvoa, näin ainakin illalliskeskustelujen perusteella.
Tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta lääkäriporukoissa? Eräs hierarkisimmista ja konservatiivisimmista ammattikunnista mitä löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, mun mies taitaa olla todella tyhmä. Aion pitää vakavan puhuttelun. Ap
Voihan nyt helvetti... eihän se ole ollenkaan sinun asiasi. Mikä sinä olet muuttamaan toista ihmistä? Annan sen olla miten haluaa, ja lähde lätkimään jos et sitä kestä.
Kuvittele nyt edes hetki tämä tilanne toisinpäin, että mies aikoo pitää "vakavan puhuttelun" vaimolleen tämän käytöksestä. Kuinka moni nainen hyväksyisi tämän?
Meillä on lapsia, minulla on velvollisuus suojella heitä. Mies ei hävennyt juttujaan vaikka viimeksikin lapset olivat samassa huoneessa. Ap
Onko jutut aitoa "noi on geneettistä kuraa/geneetinen umpikuja/matala äo" juttua, vai onko kyseessä mustaa huumoria?
Kyllä, alkaa haukkua synnyttäneitä löysän alapään omaavia naisia miesporukassa. Muuten ei sitä tee.
Ihminen mukauttaa kommunikaatiotaan vastaanottajien suhteen, ainakin ne, jotka haluavat tulla ymmärretyksi. Toiset jopa sanovat asioita, joita eivät kannata tai jopa eivät haluaisi sanoa, hyväksynnän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan nyt helvetti... eihän se ole ollenkaan sinun asiasi. Mikä sinä olet muuttamaan toista ihmistä? Annan sen olla miten haluaa, ja lähde lätkimään jos et sitä kestä.
Kuvittele nyt edes hetki tämä tilanne toisinpäin, että mies aikoo pitää "vakavan puhuttelun" vaimolleen tämän käytöksestä. Kuinka moni nainen hyväksyisi tämän?
Meillä on lapsia, minulla on velvollisuus suojella heitä. Mies ei hävennyt juttujaan vaikka viimeksikin lapset olivat samassa huoneessa. Ap
Siis alkoivatko/kuulitko nuo miehen rasistiset jutut, kiroilut ja mollaamiset vasta lapsien hankkimisen jälkeen?
Mulla on myös teinistä asti sattunut miellyttävät ystävät.
Koskaan ei ole sanallakaan puhuttu pahaa, tai härkejä miesten kesken.
Joidenkin kanssa muuttuu, mutta ei niiden hyvien ystävien. Joillakin on tapana esimerkiksi heittää kaikkea mautonta naisvihamielistä "läppää" vaikka sen h-sanan muodossa ja mieheni kai jostain velvollisuuden tunteesta hörähtää näille. Ei ne oikeasti fiksut ja hyvät ystävät tällaista pidä ja heidän keskustelu on ihan oikeaa keskustelua oikeista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis alkoivatko/kuulitko nuo miehen rasistiset jutut, kiroilut ja mollaamiset vasta lapsien hankkimisen jälkeen?
Pitkälti kyllä. Suhteemme ensimmäiset kaksi vuotta luulin, ettei hän edes osaa kiroilla. Oli hyvin kohtelias ja pidetty kaveri. Olen miettinyt, vaikuttaako hänen pitkään sairastamansa lievä masennus käytökseen näin paljon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihminen mukauttaa kommunikaatiotaan vastaanottajien suhteen, ainakin ne, jotka haluavat tulla ymmärretyksi. Toiset jopa sanovat asioita, joita eivät kannata tai jopa eivät haluaisi sanoa, hyväksynnän takia.
En minä ainakaan yhtäkkiä muutu rasistiksi muiden ihmisten seurassa enkä todellakaan huolisi kaveriksi sellaisia ihmisiä, jotka ovat rasisteja ja koko ajan haukkumassa muita ihmisiä. Taitaa mies olla luonteeltaan ihan samanlainen kuin nuo kaverinsa.
Ei muutu. Asiallista sakkia on koko porukka.
Tosin kerran vähän järkytyin, kun mies puhui ystävänsä kanssa puhelimessa kaiutin päällä ennen järjestämiämme illanistujaisia. Miehen kaveri kyseli keitä on tulossa paikalle, ja mieheni luetteli että Mikko, Seppo, Artturi ja Miisan (minä) kaveri Liisa. Miehen ystävä kysyi heti että onko Liisa se so t a n o r su (ystäväni on o b e e si).
Mies räjähti punaiseksi kuin paloauto, ja puhelun loputtua hänellä oli kiire selittää ettei kys. nimitys ollut peräisin häneltä vaan tältä kaveriltaan. Jotenkin silti ärsytti, kun tämä kaveri itse on huomattavan ylipainoinen.
Nimet on tietenkin muutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, en kanssa katso hyvällä, että KUKAAN aikuinen (etenkään äiti/isä) puhuu lasten kuullen rasistisia, pervoja tai toista sukupuolta halventavia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkälti kyllä. Suhteemme ensimmäiset kaksi vuotta luulin, ettei hän edes osaa kiroilla. Oli hyvin kohtelias ja pidetty kaveri. Olen miettinyt, vaikuttaako hänen pitkään sairastamansa lievä masennus käytökseen näin paljon. Ap
Lievä masennus ei ole mikään selitys mihinkään. Jokainen saa tuon diagnoosin, jos haluaa.
Mies on opettajana AMK:ssa ja sivutoiminen maanviljelijä. Eiköpä tuo puhu kaikille kuten ihmisten kuuluu toisilleen puhua porukassa kuin porukassa olen sitten kuulemassa tai en.
Vierailija kirjoitti:
Tosin kerran vähän järkytyin, kun mies puhui ystävänsä kanssa puhelimessa kaiutin päällä ennen järjestämiämme illanistujaisia. Miehen kaveri kyseli keitä on tulossa paikalle, ja mieheni luetteli että Mikko, Seppo, Artturi ja Miisan (minä) kaveri Liisa. Miehen ystävä kysyi heti että onko Liisa se so t a n o r su (ystäväni on o b e e si).
Mies räjähti punaiseksi kuin paloauto, ja puhelun loputtua hänellä oli kiire selittää ettei kys. nimitys ollut peräisin häneltä vaan tältä kaveriltaan. Jotenkin silti ärsytti, kun tämä kaveri itse on huomattavan ylipainoinen.
Tuollaiset ihmiset on ihan järkyttäviä. Tiedän kanssa heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset ihmiset on ihan järkyttäviä. Tiedän kanssa heitä.
Joo. Tämä kys. tyyppi on inhokkini miehen kavereista, vaikka hänessäkin on enemmän hyvä kuin huonoja puolia. Räikein huono puoli on juurikin se, miten puhuu naisten ulkonäöstä. Tosin on jo kasvanut aika paljon aikuisemmaksi suhteemme alkuaikoihin verrattuna.
Joskus selitti suu vaahdossa miten baarissa oli tavannut kivan naisen mutta oli se kyllä läski. Totesin siihen ykskantaan hiukan viinipäissäni että niinhän olet sinäkin, ja tämä kaveri alkoi itkeä. Siis oikeasti itkeä.
En voi ymmärtää miten joku katsoo oikeudekseen puhua muista karskisti eikä itse kestä yhtään samantyylistä puhetta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Mies todennäköisesti näyttelee kanssasi ja oikea luonne on tuo junttiluonne, joka tulee esiin viimeistään kun olette olleet pitkään naimisissa ja olet kiikissä.
Miehellä ei muutu,hän on jo aikuinen. Teinipojallani muuttuu, ooen huomannut. Kai se on jotain kypsymättömyyttä. Ap:n mies taitaa olla lähempänä 20 v kuin 30 v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, että suojelet lapsia. Sitä kovemmalta sitten maailma tuntuu, kun koulu alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei muutu,hän on jo aikuinen. Teinipojallani muuttuu, ooen huomannut. Kai se on jotain kypsymättömyyttä. Ap:n mies taitaa olla lähempänä 20 v kuin 30 v?
34v. Ap
Osin muuttuu. Eli vähän ronskimpaa juttua heittää esim. miespuolisille työkavereille.