Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttuuko teidän miesten puheet törkeiksi miesporukassa?

Vierailija
05.08.2022 |

Vai onko mun mies vaan idiootti? Kotona kun ollaan perheen kesken, on ihan tavallinen ja mukava. No sitten jos tulee hänen kavereitaan käymään, jutut on kamalaa kuunneltavaa. Jatkuvaa kiroilua, negatiivista puhetta, tuttujen haukkumista. Aina pitää mollata uskovaisia, ulkomaalaisia, homoja jne. Oksettavaa! En edes halua tietää mitä se puhuu jossain miesten saunaillassa kun en ole kuuloetäisyydellä. Olen välillä kavereiden lähdettyä huutanut että mikä sinua oikein vaivaa? Sitten ei enää osaa sanoa juuta eikä jaata.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siinä on naisia kuuntelemassa niin eihän se ole miesporukka.

M

Juuri näin. Itse olen nainen, joka työskentelee miesporukassa, mutta ne on niin tottuneet minuun, etteivät varmaan pidä oikein naisena, niin olen aina kuulemassa näitä. No ainakin vaimoista puhutaan aina tyyliin että ovat pallo nilkassa.

Minkälaisella alalla työskentelet? Omat miespuoliset työkaverit eivät ikinä puhu pahaa kumppaneistaan. Meillä pikemmin kertovat mitä kaikkea kivaa ovat tehneet kumppaninsa kanssa.

Vierailija
62/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen mukauttaa kommunikaatiotaan vastaanottajien suhteen, ainakin ne, jotka haluavat tulla ymmärretyksi. Toiset jopa sanovat asioita, joita eivät kannata tai jopa eivät haluaisi sanoa, hyväksynnän takia.

En minä ainakaan yhtäkkiä muutu rasistiksi muiden ihmisten seurassa enkä todellakaan huolisi kaveriksi sellaisia ihmisiä, jotka ovat rasisteja ja koko ajan haukkumassa muita ihmisiä. Taitaa mies olla luonteeltaan ihan samanlainen kuin nuo kaverinsa.

Rasistinen läppä, eli huumori on ihan eri asia kuin rasismi. Toiset voivat ja osaavat vitsailla asiasta kuin asiasta, toiset eivät sitten ymmärrä että sellainen henkilö ei ole rasisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikea uskoa, vaikka en toki ole kuulemassa.

Mieheni jo työnsäkin puolesta puhuu tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden (lääkäri) puolesta. Hänen ystävänsä myöskin kannattavat tasa-arvoa, näin ainakin illalliskeskustelujen perusteella.

Tälle huutonaurulle ei tule loppua. Kiitos tästä 😂😂🤣🤣

Nim. Useita lääkäreitä tunteva

Vierailija
64/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Juuri näin. Itse olen nainen, joka työskentelee miesporukassa, mutta ne on niin tottuneet minuun, etteivät varmaan pidä oikein naisena, niin olen aina kuulemassa näitä. No ainakin vaimoista puhutaan aina tyyliin että ovat pallo nilkassa.

Minkälaisella alalla työskentelet? Omat miespuoliset työkaverit eivät ikinä puhu pahaa kumppaneistaan. Meillä pikemmin kertovat mitä kaikkea kivaa ovat tehneet kumppaninsa kanssa.

Ainakin meillä miesvaltainen työpaikka ja insinöörejä lähes kaikki. Välillä ihan järkyttävää törkyä. Törkyä ollut jopa etäpalavereissa ja ollaan räkä roiskuen hörötetty jollekin toosalle. Tosin olen työskennellyt myös naisvaltaisella alalla (kaupanala) ja törkyä sielläkin etenkin vanhempien mammojen toimesta.

Vierailija
65/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveriporukassa miehesi voi olla oma itsensä eikä tarvi esittää mitään muuta niin kuin joutuu sinun kanssa

Tai toisinpäin.

Vierailija
66/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä muutu. Joskus parikymppisinä muistan, että tuli kinaa siitä, että baari-iltoina tyttöystävät ja avovaimot olivatkin yhtäkkiä muijia tai emäntiä. Tämä siis koski koko kaveriporukkaamme. Ilmeisesti ainakin oma mies oli kohtalaisen kehityskelponen, koska otti kyllä opikseen niistä keskusteluista. Vaikka mieheni mielellään onkin seurassa sellainen viihdyttäjä, niin hän kyllä tekee sen kuitenkin fiksusti ja asiallisesti. Ei ole tuollaisella lähes viisikymppisellä setämiehellä ehkä niin tarvetta enää päteä ja esittää muutenkaan. 

Vierailija
67/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Olet varmaan naisellinen ja viehättävä nainen, niin he kokevat tarvetta esittää seurassasi. Itse olen meikkaamaton ja miesmäiset kasvonpiirteet, he eivät varmaan ajattele minua naisena.

Vierailija
68/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mun mies taitaa olla todella tyhmä. Aion pitää vakavan puhuttelun. Ap

Se että tänne tulee porukka pätemään omalla miehellään tai itsellään ei tarkoita sitä että sinun miehesi olisi mitenkään todella tyhmä. Anna vähän armoa, varsinkin jos olette vielä nuoria. Miehesi voi olla epävarma itsestään ja omaksunut itselleen vähän vieraan roolin kaveriporukassaan, kun aikoinaan on saattanut tuntua että hän sää sillä respectiä. Tuo voi ihan hyvin ollu sellaisia äijäpuhetta, eli höpötystä jonka tarkoitus on pitää yhteishenkeä yllä. Joskus se jää päälle vähän vanhemmallekin miesporukalle, vaikka monesti jutut muuttaa vanhetessa muotoaan, kuin itsetunto miehillä kasvaa eikä ole enää niin kovaa painetta matkia muita pysyäkseen ryhmässä.

Voithan kysyä mieheltäsi ihan nätisti että miksi hän puhuu noin.

Kyllä aikuisen ihmisen täytyy osata ilmaista omat mielipiteensä ja puolustaa omaa arvomailmaansa. Pitää nyt miettiä miksi ihminen ylipäätään on valinnut kaverikseen ihmisiä, joiden mielipiteet eroavat noin paljon omista?

Mielestäni se on miehen tehtävä miettiä sitä omalla kohdallaan, eikä vaimon. Ihmiset ovat erilaisia, ei tähän oikein muuta pysty sanomaan. Sitä ihmettelen enenevissä määrin että miten nykykirjoittelija on niin typerä ettei muka mitekään voi nähdä laajemmin kuin siitä yhdestä, omasta ja ainoasta oikeasta vinkkelistään.

Vierailija
69/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä muutu. Joskus parikymppisinä muistan, että tuli kinaa siitä, että baari-iltoina tyttöystävät ja avovaimot olivatkin yhtäkkiä muijia tai emäntiä. Tämä siis koski koko kaveriporukkaamme. Ilmeisesti ainakin oma mies oli kohtalaisen kehityskelponen, koska otti kyllä opikseen niistä keskusteluista. Vaikka mieheni mielellään onkin seurassa sellainen viihdyttäjä, niin hän kyllä tekee sen kuitenkin fiksusti ja asiallisesti. Ei ole tuollaisella lähes viisikymppisellä setämiehellä ehkä niin tarvetta enää päteä ja esittää muutenkaan. 

Kaverini puhuu "emännästään" aina vihittynä vaimona :D

Vierailija
70/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies todennäköisesti näyttelee kanssasi ja oikea luonne on tuo junttiluonne, joka tulee esiin viimeistään kun olette olleet pitkään naimisissa ja olet kiikissä.

Miten nykyikainen itsenäinen nainen on muka kiikissä? Tehän alennatte itseänne nyt. Eihän se ole kuin lähteä, kyllä yhteiskunta yh-äitejä kannattelee ja elarit kilahtelee tilille jos mies ei suostu viikko-viikkovanhemmuuteen. 

Vierailija
71/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää miten joku katsoo oikeudekseen puhua muista karskisti eikä itse kestä yhtään samantyylistä puhetta itsestään.

Oletko tavannut naisia koskaan? 

Vierailija
72/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Ainakin meillä miesvaltainen työpaikka ja insinöörejä lähes kaikki. Välillä ihan järkyttävää törkyä. Törkyä ollut jopa etäpalavereissa ja ollaan räkä roiskuen hörötetty jollekin toosalle. Tosin olen työskennellyt myös naisvaltaisella alalla (kaupanala) ja törkyä sielläkin etenkin vanhempien mammojen toimesta.

Mä olen töissä mainostoimistossa, noin puolet miehiä ja puolet naisia. Kertaakaan en ole kuullut kenenkään puhuvan pahaa kumppaneistaan. Kerran olen yhdeltä vanhemmalta mieheltä kuullut rasistisen vitsin ja ketään ei naurattanut.

Vierailija
73/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutu. Meillä on yksi kaveri joka muuttuu. Sille oma mies on ihmetellyt asiaa, miksi kaveriporukassa pitää olla niin äijä, hirveän toksisella tavalla. Mies ei tietty näitä sanoja ole käyttänyt, mutta kuitenkin. Ei voi sitää sitä tyyppiä joka sieltä kuoriutuu. Kun on meidän, tai mun miehen kanssa, lisänä vielä ehkä toinen kaveri läheltä, on aivan normaali. Sitten se tietty porukka missä pitää vetää joku ihme rooli päälle.

Vierailija
74/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että tänne tulee porukka pätemään omalla miehellään tai itsellään ei tarkoita sitä että sinun miehesi olisi mitenkään todella tyhmä. Anna vähän armoa, varsinkin jos olette vielä nuoria. Miehesi voi olla epävarma itsestään ja omaksunut itselleen vähän vieraan roolin kaveriporukassaan, kun aikoinaan on saattanut tuntua että hän sää sillä respectiä. Tuo voi ihan hyvin ollu sellaisia äijäpuhetta, eli höpötystä jonka tarkoitus on pitää yhteishenkeä yllä. Joskus se jää päälle vähän vanhemmallekin miesporukalle, vaikka monesti jutut muuttaa vanhetessa muotoaan, kuin itsetunto miehillä kasvaa eikä ole enää niin kovaa painetta matkia muita pysyäkseen ryhmässä.

Kyllä aikuisen ihmisen täytyy osata ilmaista omat mielipiteensä ja puolustaa omaa arvomailmaansa. Pitää nyt miettiä miksi ihminen ylipäätään on valinnut kaverikseen ihmisiä, joiden mielipiteet eroavat noin paljon omista?

Erilaisuus on rikkautta. Näinhän meille sanotaan. Minullakin on kaveripiirissä tyyppejä, jotka edustavat aivan erilaisia näkemyksiä ja kaikki hyväksyvät asian. Miehille tämä ei ole ongelma samalla tavalla kuin naisille.

eri

Vierailija
75/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisuus on rikkautta. Näinhän meille sanotaan. Minullakin on kaveripiirissä tyyppejä, jotka edustavat aivan erilaisia näkemyksiä ja kaikki hyväksyvät asian. Miehille tämä ei ole ongelma samalla tavalla kuin naisille.

eri

Se on juuri näin. (Nyky)naiset eivät hyvesignalointiharhoissaan hyväksy ollenkaan omasta, somesta kopioidusta, arvomaailmastaan poikkeavia mielipiteitä. Omat mielipiteeni tietyistä asioista eivät ole kovinkaan radikaaleja mutta poikkeavat silti sen verran puolisoni vastaavista, että en niitä ääneen uskalla kotona sanoa. Koska tiedän mitä siitä seuraisi. 

Vierailija
76/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Olet varmaan naisellinen ja viehättävä nainen, niin he kokevat tarvetta esittää seurassasi. Itse olen meikkaamaton ja miesmäiset kasvonpiirteet, he eivät varmaan ajattele minua naisena.

En suko, että ulkonäöllä on niinkään merkitystä, meillä on aika avoin työyhteisö ja pystytään puhumaan työpaikalla vaikka seksiinkin liittyvistä asioista.

Vierailija
77/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jutut on eri ihmisten kanssa erilaisia. Pääasia on se millainen miehesi on sinun ja perheesi kanssa. Vain sillä on oikeasti väliä. Ei ole mitään väliä miten hän käyttäytyy töissä, harrastuksissa, kavereiden kanssa tai muualla omissa menoissaan. Se on hänen asiansa.

Vierailija
78/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK nyt teidän akkojen mielestä suljetun piirin puheet pitäisi canceloida 🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
79/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Rasistit ja toisia mollaavaat negatiiviset ihmiset kaveripiirissä onkin rikkaus. Tämä olikin jo aivan uutta... 

Vierailija
80/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasistit ja toisia mollaavaat negatiiviset ihmiset kaveripiirissä onkin rikkaus. Tämä olikin jo aivan uutta... 

Miksi maailma on sulle niin mustavalkoinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi