Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttuuko teidän miesten puheet törkeiksi miesporukassa?

Vierailija
05.08.2022 |

Vai onko mun mies vaan idiootti? Kotona kun ollaan perheen kesken, on ihan tavallinen ja mukava. No sitten jos tulee hänen kavereitaan käymään, jutut on kamalaa kuunneltavaa. Jatkuvaa kiroilua, negatiivista puhetta, tuttujen haukkumista. Aina pitää mollata uskovaisia, ulkomaalaisia, homoja jne. Oksettavaa! En edes halua tietää mitä se puhuu jossain miesten saunaillassa kun en ole kuuloetäisyydellä. Olen välillä kavereiden lähdettyä huutanut että mikä sinua oikein vaivaa? Sitten ei enää osaa sanoa juuta eikä jaata.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten jotkut miehet täällä oikein inttää, että kaikki miehet ovat oikeasti rasisteja ja seksistisiä. :D Kyllä sun mies varmasti haukkuu tummaihoisia kun et ole paikalla, usko pois!

Maalitolpat liikkuvat nykyään niin vinhaa vauhtia, ettei kukaan ole enää vuosikausiin pysynyt perässä siitä, että mikä kaikki tällä viikolla lasketaan rasistiseksi ja varsinkin seksistiseksi. Kukaan meidän miesvaltaisella työpaikalla ei kerro mitään n**kerit sitä ja tätä -vitsejä tai alenna naisia, mutta kyllä täällä sellaisia puhutaan mitkä oikein tiukalla seulalla voidaan seksistiseksi tulkita. Mutta kuulemma puolison naisvaltaisella työpaikalla meno kahvipöydässä on paljon roisimpaa. Vai voiko nainen edes puhua seksistisesti? Sillä mustaihoinenhan ei vallitsevan OIKEAN mielipiteen mukaan voi olla rasistinen. 

No nyt tuli räntti, vähän asian vierestä. :D

Eiku tuo oli kyllä slurri. Vai oliko se räntti, en ole enää sure.

Ja kyllä tuo taisi olla tämän langan aiheeseen liittyvää, vai joko unohdit sen? 

Vierailija
102/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Miksi järkevä, toisia kunnioittava ihminen muuttuisi jossain seurassa rasistiseksi, homofobiseksi ääliöksi? Miehesi on idiootti. Ja lapset kyllä omaksuvat puheet ja ajatusmaailman hyvin nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lapset kyllä omaksuvat puheet ja ajatusmaailman hyvin nopeasti.

Tämä on kyllä totta, nykyään jo esimurrosikäiset tietävänsä haluavansa sukupuolenvaihdoksen tai olevansa homoja tai lesboja. Sellaista asennekasvatusta nykyään... 

Vierailija
104/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla oli tällainen sovinistiäijien jengi joka kokoontui aina tauolla ja monesti naisille naureskeltiin. Kaikki toki parisuhteissa ja yksi selaili jotain instabeibejäkin. Epäilen, että niiden naiset oli samanlaisia kuin palstanaiset ja kuvitteli etteihän heidän miehet.

Olen satamassa töissä, ja kyllä näitten tyttikset ja vaimot tietää millasia niitten ukot on. Pojat on poikia nääs.

Sinähän sen sanoit. Pojat ovat poikia. Kannaattaakin ottaa kumppanikseen henkisesti kypsä mies eikä mikään poika.

Ei vaan sanoin että kumppanit kyllä tuntee nämä ukkonsa. Itse en ahtaajan kanssa suhteeseen alkaisi.

On se sitten kumma kun jotkut naiset ihan mielellään on sellaisten sovinistisikojen kanssa. Itse kylläkin epäilen, että miehet esittää naisille kunnollisempaa kuin ovatkaan ja naiset sitten tietysti nielee tämän. Täälläkin moni nainen tietävinään millainen heidän miehensä on siellä jossain poissa silmistä poikaporukassa.

105/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on jälkeenjääneen tuntuinen ukko. No yksinkertainen ainakin.

Vierailija
106/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja voin vastata omasta puolestani. Olen suoraan sanoen ollut äärimmäisen hämmästynyt siitä millaiset jutut miehillä on nykyään keskenään ja nimenomaan positiivisessa mielessä. Ajattelin että äijämeininki on edelleen ihan joka paikassa voimissaan mutta olen lukemattomia kertoja saanut todistaa miten miehet puhuvat nykyään myös keskenään todella kauniisti puolisoistaan ja lapsistaan tai avautuvat elämän vaikeista puolista. Ja miten kaikenlainen perinteinen äijäily on vaihtunut sellaiseen asiat huumorilla ja lämmöllä ottamiseen.

Ehkä kaveripiirini on keskimääräistä fiksumpaa ja muissa porukoissa meno on erilaista mutta näin olen itse kokenut.

Minkäslaista sakkia se tällainen on, työskennelläänkö jossain siisteissä toimistotöissä hienoissa vaatteissa? Epäilen, että ns. duunarialoilla on edelleen äijämeininki voimissaan.

107/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikea uskoa, vaikka en toki ole kuulemassa.

Mieheni jo työnsäkin puolesta puhuu tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden (lääkäri) puolesta. Hänen ystävänsä myöskin kannattavat tasa-arvoa, näin ainakin illalliskeskustelujen perusteella.

Tälle huutonaurulle ei tule loppua. Kiitos tästä 😂😂🤣🤣

Nim. Useita lääkäreitä tunteva

Huutonauru on hyvin sairaan ihmisen merkki. Ainakin olet harvinaisen tyhmä.

Vierailija
108/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla oli tällainen sovinistiäijien jengi joka kokoontui aina tauolla ja monesti naisille naureskeltiin. Kaikki toki parisuhteissa ja yksi selaili jotain instabeibejäkin. Epäilen, että niiden naiset oli samanlaisia kuin palstanaiset ja kuvitteli etteihän heidän miehet.

Olen satamassa töissä, ja kyllä näitten tyttikset ja vaimot tietää millasia niitten ukot on. Pojat on poikia nääs.

Sinähän sen sanoit. Pojat ovat poikia. Kannaattaakin ottaa kumppanikseen henkisesti kypsä mies eikä mikään poika.

Ei vaan sanoin että kumppanit kyllä tuntee nämä ukkonsa. Itse en ahtaajan kanssa suhteeseen alkaisi.

On se sitten kumma kun jotkut naiset ihan mielellään on sellaisten sovinistisikojen kanssa. Itse kylläkin epäilen, että miehet esittää naisille kunnollisempaa kuin ovatkaan ja naiset sitten tietysti nielee tämän. Täälläkin moni nainen tietävinään millainen heidän miehensä on siellä jossain poissa silmistä poikaporukassa.

Tätä minä tässä myös ihmettelen, että kuinka moni näistä "ei muutu" vastaajista voi tietää oikeasti minkälainen miehensä on poissa silmistä?

Se, että oma mussukka on niin suvaitsevainen, fiksu, filmaattinen ja puheet hyväntahtoisia vaimon edessä, ei tarkoita sitä että mies olisi samanlainen myös muualla. Kun et kerta ole näkemässä ja kuulemassa, niin et voi tietää. Sitähän tässä käsittääkseni tarkoitettiin, poissa kotoa miesporukassa käyttäytymistä.

Toki siinä seurueessa, illanviettoporukassa, missä on kaikki paikalla puolisoineen, niin varmasti tämä mieskin on edelleen hymistelyroolissa, mutta annas kun lähtee muualle...

On minullakin, naisella, eri rooleja eri seuroissa. Esim. woke-siskoni seurassa en jaksa aiheuttaa riitoja arvostelemalla mmuutto-politiikkaa tai miten tietyt värilliset käyttäytyvät, vaan jätän nämä puheet siihen seuraan missä ovat enemmän hyväksyttyjä.

Töissä en puhu politiikasta, uskonnoista, hom*ista ym. marginaaleista, vaan puheet pysyvät neutraaleissa asioissa. Kun taas ystäväporukassa voimme keskustella laajemmin, eri näkökannoista, eri mielipiteillä, toisia arvostaen. Välillä mahtuu ronskimpaa puhetta ja huumoria, jopa niin että on pakko vähän jo torjua itseään moisista. ;)

Sivusta seuraaja

Vierailija
109/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tuollaisellekin löytyisi kumppania? Löytyyhän kaikenlaisille muillekin. Se että joku puhuu jossain toksisessa ympäristössä itsekin vähän suunsa vierestä ei tarkoita sitä ettei hän olisi kumppanilleen hyvä ja hellä, ja puolustaisi tätä viimeiseen asti. 

Lapsuudesta myös periytyy paljon omiin suhteisiin. Meillä äitini oli vahvaluontoinen, ja kova tekemään, isäni sitten vähän takavasemmalla, samoin oli myös mieheni lapseuudenperheessä. Meillä kuvio on ihan sama, minä olen se pääpiru, ja mies myötäilee ja tekee niin kuin sanotaan. 

Tästä on puhuttu, ja huomattu yhtäläisyydet, ja korjausliikkeitä tehty jotta molmmilla olisi vielä parempi olo suhteessa. 

Miehen serkku, jota nähdään harvakseltaan on taas sellainen että naiset pois, ja miehet tietää paremmin kaiken paitsi pitsinnypläyksen. Kyllä mekin toimeen tullaan, mutta en kovin kauaa jaksa hänen juttujaan kuunnella. Hän on myös huomannut että minä tiedänkin paljon kaikenlaista, ja välillä ihan asiakseen kysyykin minulta.

Vierailija
110/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja voin vastata omasta puolestani. Olen suoraan sanoen ollut äärimmäisen hämmästynyt siitä millaiset jutut miehillä on nykyään keskenään ja nimenomaan positiivisessa mielessä. Ajattelin että äijämeininki on edelleen ihan joka paikassa voimissaan mutta olen lukemattomia kertoja saanut todistaa miten miehet puhuvat nykyään myös keskenään todella kauniisti puolisoistaan ja lapsistaan tai avautuvat elämän vaikeista puolista. Ja miten kaikenlainen perinteinen äijäily on vaihtunut sellaiseen asiat huumorilla ja lämmöllä ottamiseen.

Ehkä kaveripiirini on keskimääräistä fiksumpaa ja muissa porukoissa meno on erilaista mutta näin olen itse kokenut.

Omista kokemuksista ei varmasti kannata liikaa yleistää, mutta omat kokemukseni ovat täysin linjassa tämän kanssa. Jo joskus 30 vuotta sitten tein huomion, että omassa kaveripiirissä känniset saunajutut miesten kesken olivat kutakuinkin täsmälleen stereotyyppisiä "naisten juttuja". Kaveripiiri oli tosin jo tuolloin aika selkeästi valikoitunut epä-äijäilijöistä tai korkeintaan lempeistä äijäilijöistä, eli meillä molemmilla luultavasti on ollut jossain määrin vinoutunut otos. Silloin kyllä kieltämättä elettiin kuitenkin vielä todella syvällä junttikulttuurissa näin nykyperspektiivistä katsoen ja aika usein, jos porukkaan jostain syystä eksyi ajan henkeä noudattaneen aidon äijäkulttuurin edustaja, kotibileetkin päättyivät järjestyshäiriöön, saati että baarissa (kuuluisa "valvottu tila") olisi saanut olla rauhassa. Luultavasti siis jutut, mielipiteet ja arvomaailma eivät olisi kohdanneet, jos ylipäänsä olisi edes päädytty keskustelun asteelle.

Matkan varrella on myös jotenkin päässyt hienovaraisista signaaleista kumpuamaan epäilys/pelko, että naiset oikeasti puhuvatkin keskenään "miesten juttuja". Ottakaa tämä jälkimmäinen asiaankuuluvalla huumorilla, vaikka saattaa totta ollakin.

Vierailija
111/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä tässä myös ihmettelen, että kuinka moni näistä "ei muutu" vastaajista voi tietää oikeasti minkälainen miehensä on poissa silmistä?

Se, että oma mussukka on niin suvaitsevainen, fiksu, filmaattinen ja puheet hyväntahtoisia vaimon edessä, ei tarkoita sitä että mies olisi samanlainen myös muualla. Kun et kerta ole näkemässä ja kuulemassa, niin et voi tietää. Sitähän tässä käsittääkseni tarkoitettiin, poissa kotoa miesporukassa käyttäytymistä.

Toki siinä seurueessa, illanviettoporukassa, missä on kaikki paikalla puolisoineen, niin varmasti tämä mieskin on edelleen hymistelyroolissa, mutta annas kun lähtee muualle...

On minullakin, naisella, eri rooleja eri seuroissa. Esim. woke-siskoni seurassa en jaksa aiheuttaa riitoja arvostelemalla mmuutto-politiikkaa tai miten tietyt värilliset käyttäytyvät, vaan jätän nämä puheet siihen seuraan missä ovat enemmän hyväksyttyjä.

Töissä en puhu politiikasta, uskonnoista, hom*ista ym. marginaaleista, vaan puheet pysyvät neutraaleissa asioissa. Kun taas ystäväporukassa voimme keskustella laajemmin, eri näkökannoista, eri mielipiteillä, toisia arvostaen. Välillä mahtuu ronskimpaa puhetta ja huumoria, jopa niin että on pakko vähän jo torjua itseään moisista. ;)

Sivusta seuraaja

Eihän me voida tietää sitäkään mitä sinä puhut missäkin, voit tähän ihan lämpimiksesi lätistä ihan mitä soopaa vain. Suurempi todennäköisyys on se että parsiuhteessa oleva ihminen (jota sinä et ilmeisesti ole) tuntuu sen siippansa paljon paremmin kuin sinä tuntematon, tai kuin he tuntevat sinut, tuntemattoman, joka voi päästää valheitaan ihan siinä missä sinäkin väität toisten tekevän. 

Vastaus on siis ei voi tietää, ihan samalla tavalla kuin ei voi tietää kuoleeko tänään vai vuoden päästä keskiviikkona, ei voi tietää tuleeko ensi palkka tilille silloin kun sen pitäisi, ei voi tietää pettääkö se oma hanibani naapurinismon kanssa, eikä voi tietää puhuuko oma äiti, tai paras kaveri pahaa selkäsi takana sinusta. 

Nämä kaikki asiat voi olettaa aiemman perusteella, ja monista monituisista muista syistä, mutta että tietää? Juu, ei voi.

Vierailija
112/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäslaista sakkia se tällainen on, työskennelläänkö jossain siisteissä toimistotöissä hienoissa vaatteissa? Epäilen, että ns. duunarialoilla on edelleen äijämeininki voimissaan.

Varmasti jakoa on edelleen sosiaaliluokan mukaan mutta mitä olen itse havainnoinut niin se ei mene enää ihan niin suoraviivaisesti. Osa duunariporukastakin on nykyään jo varsin suvaitsevaista porukkaa ja toisaalta joista koulutetuista tyypeistä saattaa kuoriutua pahimman luokan suovinisti varsinkin kun vähän viinaa saa päähän.

Vierailija
113/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muutu. Mieheni ei ole missään määrin "karski äijä" vaan aivan toisenlainen. Hänen kaverinsa ovat samanhenkisiä, puhuvat keskenään omista kiinnostuksen aiheestaan ja mm. mitä ovat tehneet lähiaikoina (myös puolison ja mahdollisten lasten kanssa). Kukaan heistä ei edes kiroile. Mieheni on korkeintaan himpun varautuneempi ja tarkempi sanoissaan muiden kuin minun seurassani mutta persoonaltaan hän on aivan samanlainen kaikkialla, myös töissä. Sielläkään ei kukaan puhu törkyä.

Mistä voit tietää jos et ole paikalla? Onko sulla joku valvontalaite siinä ukossasi kiinni vai kertoiko hän jopa vaan ja uskoit?

Voin tietää. Ei ole uskon asia tässä tapauksessa. En koe tarvetta selittää tarkemmin, mutta valvontalaite ei liity asiaan. Voit vouhkata aiheesta niin paljon kuin haluat, mutta varma tieto pysyy varmana tietona.

Lisäksi, pitkässä ja läheisessä parisuhteessa sen toisen oppiin tuntemaan kuin itsensä. Eli tiedän sekä tästä syystä, että siksi, että tiedän varmasti. Kaikki miehet vain eivät ole huonokäytöksisiä.

Vierailija
114/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun kaverit ovat juuri tämmöisiä. Ovat ottaneet naiset, jotka antaisivat heti kenkää, jos samanlaisia juttuja heittäisivät kotona. Toisaalta mitä haittaa siitä on, jos kavereiden kanssa heittää karumpaa juttua? Onneksi omalle muijalle on ihan ok, että röhönauran vanhoja bondeja katsellessa eikä tule itkuvinkua miten elokuva on naisia alentava.

eri

Vierailija
115/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen toimistohommissa ja missään työpaikoistani ei miehet ole koskaan puhunut tuommoisia.  

Vierailija
116/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on yleensä järkevä kahdestaan. Laumassa (3 tai enemmän) yleensä typerä eläin. En viihdy porukoissa tästä syystä.

Vierailija
117/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina haukutaan näitä jotka on tositv ohjelmissa, että ne esittää muutaku mitä oikeesti on, mutta näköjään niin pitääki tehdä , mitä enemmän rooleja on, sitä parempi

Vierailija
118/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisethan ei tiedä, millaiseia ne miehensä todellisuudessa ovat. Itse olen monen monen kerrat hämmästellyt sitä kuinka nuijia miehiä suht fiksut naiset huolivat. Naiset oikein kerjäämällä kerjäävät ikävyyksiä. Olen siis mies itsekin.

Vierailija
119/120 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikea uskoa, vaikka en toki ole kuulemassa.

Mieheni jo työnsäkin puolesta puhuu tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden (lääkäri) puolesta. Hänen ystävänsä myöskin kannattavat tasa-arvoa, näin ainakin illalliskeskustelujen perusteella.

Jan-Erik Lapanen ja kaverit?

Vierailija
120/120 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta seuraaja

Eihän me voida tietää sitäkään mitä sinä puhut missäkin, voit tähän ihan lämpimiksesi lätistä ihan mitä soopaa vain. Suurempi todennäköisyys on se että parsiuhteessa oleva ihminen (jota sinä et ilmeisesti ole) tuntuu sen siippansa paljon paremmin kuin sinä tuntematon, tai kuin he tuntevat sinut, tuntemattoman, joka voi päästää valheitaan ihan siinä missä sinäkin väität toisten tekevän. 

Vastaus on siis ei voi tietää, ihan samalla tavalla kuin ei voi tietää kuoleeko tänään vai vuoden päästä keskiviikkona, ei voi tietää tuleeko ensi palkka tilille silloin kun sen pitäisi, ei voi tietää pettääkö se oma hanibani naapurinismon kanssa, eikä voi tietää puhuuko oma äiti, tai paras kaveri pahaa selkäsi takana sinusta. 

Nämä kaikki asiat voi olettaa aiemman perusteella, ja monista monituisista muista syistä, mutta että tietää? Juu, ei voi.

Kauhean pitkä ja syyllistävä vuodatus, olisi sen lyhyemminkin voinut sanoa että olet samaa mieltä. Mutku piti päästä vähä näpäyttään niinkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi