Auttaako rasvoittuviin hiuksiin oikeasti muu kuin pesu?
Tuntuu, että oon kokeillut jo kaikki mahdolliset shampoot ja lopputulos on sama, pestävä on joka päivä.
Kommentit (90)
Kuivashampoo. Ja nimenomaan ennen kuin ne on ihan klähmäiset. Muuta en ole keksinyt.
Itselläni syy tuohon on hormonaalinen, ja siihen ei auta kuin joku lääkitys. Mieluummin pesen.
Kyseessä voi kyllä olla joku päänahan ihosairaus esim taliköhnä, voi olla hyvä käydä ihotautilääkärin luona. Siihen on saatavilla mm erilaisia lääkeshampoita.
Mutta älä ainakaan yritä pidentää pesuväliä jos hius rasvoittuu, se johtaa vain ongelmiin. Kipeisiin tulehduksiin päänahassa ja hiustenlähtöön, kokemusta on siitäkin.
Jokapäiväinen pesu. Kuivashampoo aiheuttaa ainakin itsellä vain hirveän kutinan.
Mikä siinä pesemisessä on niin vaikeaa? Päivittäin pesen myös itse. Enkä valita tai ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä pesemisessä on niin vaikeaa? Päivittäin pesen myös itse. Enkä valita tai ihmettele.
Minulla ei hiusten latvat kestä jokapäiväistä pesua. Tai sitten pitäisi vetää sentin sänki, mutta ihan sellaista en halua.
Vierailija kirjoitti:
Se vie aikaa. Minun on pestävä hiukset nimenomaan aamuisin, koska rasvoittuminen on niin voimakasta, että illalla jos pesen niin aamulla on jo lähmäiset. Aamulla kävisin todella paljon mieluummin pikaisen suihkun kuin alkaisin hiuksia pesemään, mutta vaihtoehtoja ei oikein ole. Tämä on ikävä vaiva. Jos en pese ja laitan vaikka kuivashampoota, niin se kostautuu kutinalla.
Vierailija kirjoitti:
Sama, päivittäin suihkuun ja pesen hiukset. Miten ihmiset voivat elää peseytymättä päivittäin? Ja monen hiukset kyllä ovatkin sen näköiset, ettei tule riittävän usein pestyä. Ällöä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vie aikaa. Minun on pestävä hiukset nimenomaan aamuisin, koska rasvoittuminen on niin voimakasta, että illalla jos pesen niin aamulla on jo lähmäiset. Aamulla kävisin todella paljon mieluummin pikaisen suihkun kuin alkaisin hiuksia pesemään, mutta vaihtoehtoja ei oikein ole. Tämä on ikävä vaiva. Jos en pese ja laitan vaikka kuivashampoota, niin se kostautuu kutinalla.
Tämä oli siis eri vastaajan kommentti, ei ap.
ei siihen mikään auta, älä laita hoitoainetta päänahkaan se nopeuttaa rasvoittumista. Onko sinulla käytössä oikeanlaiset pesuaineet? tärkeää löytää omille hiuksille/päänahalle sopivat aineet jotta talin määrä ei lisäänny ja reakoi huonosti aineden kanssa-> rasvoittuvat hiukset.
Syväpuhdista hiuksesi kerran viikossa. - päänahka tukossa -> talin määrä lisääntyy ja päänahka reakoi rasvoittumisella.
Jos hiukset ei kestä jokapäiväistä perua, pere vain päänahka ja huuhtele latvat vain. Ja pesun jälkeen kosteuta latvat jollakin sopivalla hiusöljyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku sanoi, se vie aikaa. Ja kuluttaa vettä ja sähköä ja pesuaineita. Ja vaatii aikaa myös kuivumiselle. Tuntuu usein inhottavalta kun joko märän tukan kanssa paleltaa tai hiuksia föönatessa tulee tuskanhiki. Pakko käydä suihkussa aamulla ja sitten on nihkeä olo pukeutuessa. Muu perhe herää aamulla hiustenkuivaajan ääneen. Se on yksinkertaisesti ärsyttävää hommaa. Ja kyllä, olen aistisäätelyvammainen ja, ratkaisen ongelman joka toinen päivä kuivashampoolla, niin arkiaamuista edes osa on vähän vähemmän veemäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että pitää herätä 3.45, jotta ehtii vielä töihinkin. Ja pitkien hiusten latvat kuivuu vaikka kuinka käyttäisi hoitoaineita.
Ap
Vaihda shampoo Cutrin Bio+ pesevä hoitoaineeseen. Tarkista että vesi ei ole liian kuumaa kun peset hiukset. Liian kuuma vesi lisää rasvantuottoa päänahassa. Lisäksi kuivashampoo aamulla hiuksen juureen.
Älä ainakaan jätä pesemättä! Itse tyhmänä koitin tuota neuvoa ja sain taliköhnän. Vuosia jo vaivannut. Nyt taas parempi kun kortisoniliuoksella olen hoitanut.
Vähän jos luistan pesusta eli pesen vaikka parin viikon ajan joka toinen tai kolmas päivä niin päänahka ruvilla. Nykyään siis näin.
Kuivashampoo auttaa vähän ja se että föönaa hiukset. Pistää siis kuivashampoota heti föönauksen jälkeen puhtaisiin hiuksiin ja seuraavana aamuna lisää kuivashampoota niin saa seuraavan päivän anteeksi jos ei hiuksia pese mutta tätäkin tapaa suosittelen vain hätätapauksessa. Ei jatkuvasti koska voi saada sen taliköhnän. En muista miten sen kauniimpi nimi kirjoitettiin 😅 Joku seborblaablaa ihottuma.
Pesu joka päivä. Kaikki mun tuntemat ohuthiuksiset tekee näin, muuten tukka näyttää rasvaiselta. Ja nimenomaan aamulla, iltapesu ei auta. Jokapäiväinen pesu auttaa myös taliköhnäihottumaan.
Jokapäiväinen pesu on mullakin auttanut taliköhnäihottumaan. Jos päivänkin on pesemättä, niin päänahka villiintyy.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda shampoo Cutrin Bio+ pesevä hoitoaineeseen. Tarkista että vesi ei ole liian kuumaa kun peset hiukset. Liian kuuma vesi lisää rasvantuottoa päänahassa. Lisäksi kuivashampoo aamulla hiuksen juureen.
Olen kokeillut tuotakin ja sain siitä kutiavan päänahan. Kuivashampoo vasta kutinaa aiheuttaakin.
Ap
En kyllä tajua, jos joka päivä käy suihkussa, niin miten ei pese hiuksia. Kyllähän ne hiukset ja päänahka likaantuu samalla tavalla.
Minä kreppaan hiusten juuret, niin se vähän auttaa, niin että tarttee vain joka toinen päivä pestä.
Jos pesee liian usein, se rasvoittaa entistä enemmän. Hyvä shampoo joka ei ärsytä hiuspohjaa ja muutenkaan.
Käytän Elokuu - ja Ole hyväshampoita. Mitä luonnollisemmat aineet sitä parempi.
Pesin aikaisemmin hiukset 3-4 päivän välein. Nykyään kerran viikossa.
Lopuksi huuhdon päänahan ainakin viileällä jopa kylmällä vedellä.
Anna rasvoittua. Jotkut laittavat rasvaa hiuksiin ihan tarkoituksella saadakseen sliipatun lookin.