Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiiko teillä melatoniini nukkumiseen?

Vierailija
04.08.2022 |

Ja millaisilla annoksilla?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko paketti kerralla.

Vierailija
2/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuin Bertil's unisin on hyvä. Saa ainakin yliopiston apteekeista, ehkä muistakin. Nukkumaan ei kannata mennä nälkäisenä. Syö jotain ennen nukkumaan menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi. Yhden kerran kokeilin ja koko yö meni rytmihäiriöiden kanssa valvoessa. Ei enää ikinä melatoniinia purkista, olkoon miten luonnollinen hormoni hyvänsä

Vierailija
4/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli käytössä lääkärin määräämä 3 mg:n melatoniini useamman vuoden. Pari kuukautta sitten melatoniinit loppuivat enkä viitsinyt käydä hakemassa apteekista enää niitä lisää. Ihan yhtä hyvin olen nukkunut ilmankin.

Vierailija
5/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nut oli siis kyse ilmeisesti unessa pysymisestä vai? Eikä nukahtamisesta? Ne on eri juttuja ja eri melatoniinit toimii eri tavoin.

Vierailija
6/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri melatoniinituotteilla on hyvinkin erilaiset puoliintumisajat. Olen käyttänyt useampaa sorttia, nopeatehoinen oli hyvinkin tehokas - tosin ne ei välttämättä sovi autoimmuunisairaille joten täytyi lopettaa.

Haittavaikutuksia niistäkin voi tulla.

Vierailija
7/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa se vähän eikä läheskään aina. Reseptillä 3 kerta kolme mg per ilta.

Vierailija
8/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään hyötyä. Taidan kokeilla tuota ehdotettua unisinta, tai miten tuo nyt taivutetaankaan.

Vierailija
9/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään apua. Sellaiselle ehkä, jolla ei pikkurillin kynnen lohkeamisesta aiheutunutta stressiä suurempaa elämässään, voi auttaa.

Vierailija
10/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä saadut 3mg toimivat ja auttavat nukkumaan. Kaupasta ostetut eivät toimineet.

Vierailija
11/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitsette tuollaisia? Mikä estää teitä nukkumasta? Minkälaista liikuntaa harrastatte vai harrastatteko ollenkaan ja minkälainen ruokavalionne on, jo ett nuku?

Olen ollut aina hyvä nukkumaan ja en voisi edes kuvitella tilannetta, että en nukkuisi vaikka normaalin työpäivän jälkeen. Ilmeisesti vaihdevuodet herättelivät minut aamuyöllä joskus, mutta se oli mielestäni lähinnä mukava juttu ja oli kiva mietiskellä kaikkia kivoja juttuja ihan rauhassa.

Vierailija
12/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa jos otan ne tyhjään mahaan. 2 x 1,9mg on annos. Mulla on pitkävaikutteisena ne.

Vierailija
13/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paha unettomuus, niin ei toimi. Lievempään toimii.

Vierailija
14/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitsette tuollaisia? Mikä estää teitä nukkumasta? Minkälaista liikuntaa harrastatte vai harrastatteko ollenkaan ja minkälainen ruokavalionne on, jo ett nuku?

Olen ollut aina hyvä nukkumaan ja en voisi edes kuvitella tilannetta, että en nukkuisi vaikka normaalin työpäivän jälkeen. Ilmeisesti vaihdevuodet herättelivät minut aamuyöllä joskus, mutta se oli mielestäni lähinnä mukava juttu ja oli kiva mietiskellä kaikkia kivoja juttuja ihan rauhassa.

Ahdistaa miettiä seuraavaa päivää.

Vierailija
15/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vitttu oikeesti!👎

Vierailija
16/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bertil' s Unisin niin Sokoksissa on, Yliopiston apteekissa ja joissain muissa apteekeissa.

Vierailija
17/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini on nukahtamislääke, minun ongelmani on aamuyöllä heräily eli melatoniini ei siihen auta. Lisäksi melatoniini aiheuttaa epämiellyttäviä unia, joskus herään niihinkin.

Vierailija
18/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin vuosia 1,9 mg melaa nukahtamiseen. Sitten a!oinsaada ihan järkyttäviä päänsärkyjä, jotka herättivät minut unesta. Silmäni tutkittiin (särky paikallistui silmän taakse).Lopein melatoniinin käytön ja nuo herättävätpäänsäryt loppuivat kuin seinään.

Netistä löytyi vinkki tähän, että melatoniinitason putoaminen (aamu)yöllä, voi olla syy päänsärkyyn. Kukaan lääkäri ei ollut tietoinen asiasta.

Nykyään nukun antihistamiinilla. Jos en ota itään,saatan todella väsyneenä nukkua tunnin-pari, sitten herään. Unettomuus on viheliäinen vaiva kaikkien muiden vanhan naisen kremppojen lisäksi.

Vierailija
19/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii varsin hyvin.

1,9 mg tabletti, jos on liian pirteä olo illalla, ja puolikas jos olen vähän kahden vaiheilla.

Melatoniini tekee myös hyvää liian korkealle verenpaineelle.

Vierailija
20/77 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Tokmannilta saatavaa melatoniinia. Melatal 1.9 mg lyhytvaikutteinen ja Melatal 1 .9 mg pitkävaikutteinen, molempia yhden tabletin iltaisin. Apteekin melatoniinit ovat kalliita, ja nämä kaupan melatoniinit ajaa ihan saman asian. Apteekissa pitkävaikutteinen melatoniini Circadin maksaa 30 tbl yli 30 euroa, Tokmannilta saa 90 tablettia kympillä.