Toimiiko teillä melatoniini nukkumiseen?
Kommentit (77)
Sellainen kuin Bertil's unisin on hyvä. Saa ainakin yliopiston apteekeista, ehkä muistakin. Nukkumaan ei kannata mennä nälkäisenä. Syö jotain ennen nukkumaan menoa.
Ei toimi. Yhden kerran kokeilin ja koko yö meni rytmihäiriöiden kanssa valvoessa. Ei enää ikinä melatoniinia purkista, olkoon miten luonnollinen hormoni hyvänsä
Mulla oli käytössä lääkärin määräämä 3 mg:n melatoniini useamman vuoden. Pari kuukautta sitten melatoniinit loppuivat enkä viitsinyt käydä hakemassa apteekista enää niitä lisää. Ihan yhtä hyvin olen nukkunut ilmankin.
Nut oli siis kyse ilmeisesti unessa pysymisestä vai? Eikä nukahtamisesta? Ne on eri juttuja ja eri melatoniinit toimii eri tavoin.
Eri melatoniinituotteilla on hyvinkin erilaiset puoliintumisajat. Olen käyttänyt useampaa sorttia, nopeatehoinen oli hyvinkin tehokas - tosin ne ei välttämättä sovi autoimmuunisairaille joten täytyi lopettaa.
Haittavaikutuksia niistäkin voi tulla.
Auttaa se vähän eikä läheskään aina. Reseptillä 3 kerta kolme mg per ilta.
Ei ollut mitään hyötyä. Taidan kokeilla tuota ehdotettua unisinta, tai miten tuo nyt taivutetaankaan.
Ei mitään apua. Sellaiselle ehkä, jolla ei pikkurillin kynnen lohkeamisesta aiheutunutta stressiä suurempaa elämässään, voi auttaa.
Lääkärillä saadut 3mg toimivat ja auttavat nukkumaan. Kaupasta ostetut eivät toimineet.
Mihin tarvitsette tuollaisia? Mikä estää teitä nukkumasta? Minkälaista liikuntaa harrastatte vai harrastatteko ollenkaan ja minkälainen ruokavalionne on, jo ett nuku?
Olen ollut aina hyvä nukkumaan ja en voisi edes kuvitella tilannetta, että en nukkuisi vaikka normaalin työpäivän jälkeen. Ilmeisesti vaihdevuodet herättelivät minut aamuyöllä joskus, mutta se oli mielestäni lähinnä mukava juttu ja oli kiva mietiskellä kaikkia kivoja juttuja ihan rauhassa.
Auttaa jos otan ne tyhjään mahaan. 2 x 1,9mg on annos. Mulla on pitkävaikutteisena ne.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitsette tuollaisia? Mikä estää teitä nukkumasta? Minkälaista liikuntaa harrastatte vai harrastatteko ollenkaan ja minkälainen ruokavalionne on, jo ett nuku?
Olen ollut aina hyvä nukkumaan ja en voisi edes kuvitella tilannetta, että en nukkuisi vaikka normaalin työpäivän jälkeen. Ilmeisesti vaihdevuodet herättelivät minut aamuyöllä joskus, mutta se oli mielestäni lähinnä mukava juttu ja oli kiva mietiskellä kaikkia kivoja juttuja ihan rauhassa.
Ahdistaa miettiä seuraavaa päivää.
Vierailija kirjoitti:
Voi vitttu oikeesti!👎
Bertil' s Unisin niin Sokoksissa on, Yliopiston apteekissa ja joissain muissa apteekeissa.
Melatoniini on nukahtamislääke, minun ongelmani on aamuyöllä heräily eli melatoniini ei siihen auta. Lisäksi melatoniini aiheuttaa epämiellyttäviä unia, joskus herään niihinkin.
Käytin vuosia 1,9 mg melaa nukahtamiseen. Sitten a!oinsaada ihan järkyttäviä päänsärkyjä, jotka herättivät minut unesta. Silmäni tutkittiin (särky paikallistui silmän taakse).Lopein melatoniinin käytön ja nuo herättävätpäänsäryt loppuivat kuin seinään.
Netistä löytyi vinkki tähän, että melatoniinitason putoaminen (aamu)yöllä, voi olla syy päänsärkyyn. Kukaan lääkäri ei ollut tietoinen asiasta.
Nykyään nukun antihistamiinilla. Jos en ota itään,saatan todella väsyneenä nukkua tunnin-pari, sitten herään. Unettomuus on viheliäinen vaiva kaikkien muiden vanhan naisen kremppojen lisäksi.
Toimii varsin hyvin.
1,9 mg tabletti, jos on liian pirteä olo illalla, ja puolikas jos olen vähän kahden vaiheilla.
Melatoniini tekee myös hyvää liian korkealle verenpaineelle.
Käytän Tokmannilta saatavaa melatoniinia. Melatal 1.9 mg lyhytvaikutteinen ja Melatal 1 .9 mg pitkävaikutteinen, molempia yhden tabletin iltaisin. Apteekin melatoniinit ovat kalliita, ja nämä kaupan melatoniinit ajaa ihan saman asian. Apteekissa pitkävaikutteinen melatoniini Circadin maksaa 30 tbl yli 30 euroa, Tokmannilta saa 90 tablettia kympillä.
Koko paketti kerralla.