Toimiiko teillä melatoniini nukkumiseen?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini on nukahtamislääke, minun ongelmani on aamuyöllä heräily eli melatoniini ei siihen auta. Lisäksi melatoniini aiheuttaa epämiellyttäviä unia, joskus herään niihinkin.
Ei melatoniini ole nukahtamislääke eikä itse asiassa lääke ollenkaan.
Reseptillä saatava 3mg toimii nukahtamiseen, mutta herään parin tunnin jälkeen virkeänä. Tarvitsen siihen tueksi jonkin muun lääkkeen kuten väsyttävän neuroleptin tai mirtazapiinin.
Ei aina mutta suurimmaksi osaksi kyllä.
Mulla toimii paremmin vahva rooibostee johon laitan teaniinia ja 2 teelusikallista hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän Tokmannilta saatavaa melatoniinia. Melatal 1.9 mg lyhytvaikutteinen ja Melatal 1 .9 mg pitkävaikutteinen, molempia yhden tabletin iltaisin. Apteekin melatoniinit ovat kalliita, ja nämä kaupan melatoniinit ajaa ihan saman asian. Apteekissa pitkävaikutteinen melatoniini Circadin maksaa 30 tbl yli 30 euroa, Tokmannilta saa 90 tablettia kympillä.
Apteekissa Hyvän Olon melatoniini 1, 9 mg alle 7 euroa / 30 kpl.
Toimii hyvin,jos ottaa oikeaan aikaan: riittävän aikaisin.
2 tuntia ennen nukkumaanmenoa. tai voi jopa laskea: keskiuni-6 tuntia. Jos nukkuu 00-08, keskiuni on klo 04. Siitä vähennetään 6 tuntia eli klo 22. (2 tuntia ennen )
Vierailija kirjoitti:
Reseptillä saatava 3mg toimii nukahtamiseen, mutta herään parin tunnin jälkeen virkeänä. Tarvitsen siihen tueksi jonkin muun lääkkeen kuten väsyttävän neuroleptin tai mirtazapiinin.
Oletko kokeillut pitkävaikutteisia, jotka ovat yleensä 1,9mg ? Saa ilman reseptiä.
Kyllähän siitä sellanen outo "tekoväsy" olo tulee hetken päästä, mutta menee nopeasti ohi jos ei heti mene nukkumaan. Lisäksi jäi kammo että liikaa kun ottaa niin tulee unihalvaus ja siihen liittyvät pelottavat hallusinaatiot kun kerran tuli.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitsette tuollaisia? Mikä estää teitä nukkumasta? Minkälaista liikuntaa harrastatte vai harrastatteko ollenkaan ja minkälainen ruokavalionne on, jo ett nuku?
Olen ollut aina hyvä nukkumaan ja en voisi edes kuvitella tilannetta, että en nukkuisi vaikka normaalin työpäivän jälkeen. Ilmeisesti vaihdevuodet herättelivät minut aamuyöllä joskus, mutta se oli mielestäni lähinnä mukava juttu ja oli kiva mietiskellä kaikkia kivoja juttuja ihan rauhassa.
No, paskat ihmiset ja psykopaatit nyt eivät kärsi unettomuudesta tai huolehdi huomisesta.
Minä nukahdan, mutta jotenkin "väärin" niin, että näen vain painajaisia läpi yön.
Toimii, yleensä ihmiset jotka väittää että ei toimi on narkkareita jotka käyttää rauhoittavia "kun mikään muu ei toimi". Päihtyneenä on vaan niin kiva olla, että mikään päihdyttämätön lääke "ei toimi"
Melatoniinihan on ihan normaalistikin ihmisen elimistössä erittyvä yöhormoni.
5 mg apteekista, toimii, mutta joskus seuraavana päivänä väsyttää.
Olen yrittänyt käyttää sitä muutaman kerran, yleensä matkustaessa, jos olen aikaerosta sekaisin enkä pysty nukkumaan. Ei ole auttanut yhtään. Torkahtelen ja herään samantien uudestaan, ja tätä jatkuu tuntikaupalla. Ehkä käytän sitä väärin tai ostin vääränlaista melatoniinia tms. mutta ei ole auttanut mua.
Itsellä se toimii oikein hyvin, mutta sille pitää antaa "tilaisuus" vaikuttaa. Jos touhottaa vain menemään tai näpyttelee vain luuria tai seuraa jotain jännää ohjelmaa telkkarista, niin se ei ehkä pääse vaikuttamaan.
Pitää rauhoittua ja mieluummin vaikka lukea jotain tai katsoa jotain melkeinpä yhdentekevää ja äänet _hyvin_ hiljaisella.
Ei toimi ei. Ihan yhtä tyhjän kanssa. 5 milligrammasia oli, annoin äidille loppupurkillisen.
Yliopiston apteekin 5mg on toiminut. Saa vain reseptillä. Melatoniini kuten moni muu nukahtamiseen rentoutumiseen vaikuttava ei vaikuta nopeasti, vaan ajan kanssa. Kun ottaa säännöllisesti ja samaan aikaan aina saadaan paras vaikutus. Ilmeisesti vaikutus toimii samoin, kuin mm psyykeläkkeissä, eli vasta korkeintaan kahden viikon säännöllisen käytön jälkeen nähdään toivottu vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini on nukahtamislääke, minun ongelmani on aamuyöllä heräily eli melatoniini ei siihen auta. Lisäksi melatoniini aiheuttaa epämiellyttäviä unia, joskus herään niihinkin.
Olen huomannut saman ilmiön, että tulee nähtyä epämiellyttäviä unia enemmän melatoniinilla. Mistähän sekin johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitsette tuollaisia? Mikä estää teitä nukkumasta? Minkälaista liikuntaa harrastatte vai harrastatteko ollenkaan ja minkälainen ruokavalionne on, jo ett nuku?
Olen ollut aina hyvä nukkumaan ja en voisi edes kuvitella tilannetta, että en nukkuisi vaikka normaalin työpäivän jälkeen. Ilmeisesti vaihdevuodet herättelivät minut aamuyöllä joskus, mutta se oli mielestäni lähinnä mukava juttu ja oli kiva mietiskellä kaikkia kivoja juttuja ihan rauhassa.
No voi hellanduudelis sentään. On se niin sööttiä päteä. On sinulla ollut sitten halvatun helppo ja ehkä tylsäkin elämä. Tai sitten olet ps yko paatti, niitähän ei mikään hetkauta.
Ei toimi vaikka söisin purkillisen. Siis ei toimi.