Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempi, tunnetko mitään lastenlapsiasi kohtaan?

Vierailija
04.08.2022 |

Olen keski-ikää lähestyvä nainen, itselläni ei ole lapsia. Äidilläni on 2 lapsenlasta, tyttö ja poika, joita kohtaan ei omien sanojensa mukaan tunne "mitään" ja nämä tuntuvat täysin vierailta. Tyttö on jo aikuinen ja poika teini-ikäinen.

Ovat nähneet lasten syntymästä asti muutaman kerran vuodessa juhlapyhinä ja syntymäpäivillä. Äitini on ns normaali äiti ja rakastaa poikaansa, mutta pojan lapsia kohtaan ei siis tunne mitään. Syynä kuulemma se, että tunnesidettä ei ole koskaan kunnolla syntynyt, koska on nähnyt niin "harvoin" näitä lapsia.

Miten sinä, isovahnempi, suhtaudut lapsenlapsiisi? Rakastatko, välitätkö vai tunnetko ylipäätään mitään? Varmaankaan moni ei kehtaa myöntää, jos ei tunne rakkautta omiin lapsenlapsiin, koska meillä on pitkään ollut kuva ns pullantuoksuista mummoista...

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi lapsenlapsi ja vaikka rakastan lastani niin kyllä lapsenlapsi on se ykkönen. Tekisin mitä tahansa hänen vuokseen.

No en tarkoita nyt loukata, mutta jotain on jäänyt äitiydessä kokematta ja pahasti, jos tuo on oma tunne-elämys omasta vanhemmuudesta ja isovanhemmuudesta. Onko tämä sitten sitä, kun omat lapset on hoidatettu muilla tai oltu jotenkin liian lapsia äidiksi tullessaan, ja sitä sitten paikkaillaan isovanhemmuudella?

Minulle kyllä se äidinrakkaus oli isoin asia maailmassa. Ei lapsenlapsi ole sama asia, vaikka tärkeä ja rakas onkin. Tavallaan juuri sen oman lapsen vanhemmuuden vuoksi koen sitä rakkautta hänen lasta kohtaan.

-mummo

No mulla on ihana äitipuoli, joka on ollut aina järjettömän ihana mummi mun lapsille, ja toki omille lapsenlapsilleen myös. On vaan kertakaikkisen ihana tyyppi noin ylipäätään.

Hän on kyllä sanonut juuri samalla tavalla, että omat lapset on tottakai niiin ihania ja rakkaita, mutta lastenlasten kanssa kaikki on vielä ihanampaa. Ja varsinkin se, kun se yhteinen aika on vain sitä kivaa olemista, ei tarvitse olla kasvattajan asemassa, ja lapset saa aina palauttaa takas omille vanhemmilleen.

Tällä tyypillä on ihanat välit kaikkiin lapsiinsa ja lapsenlapsiinsa, on aina osannut nauttia kaikista heistä täysillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi