Kuinka moni teistä naisista on varma, että puoliso ei petä
Kommentit (127)
On pettänytkin. Joten ei ole mitään harhaluuloja enää. Joskus uskoin ettei petä. Luulin, että ollaan tiimi. Nyt tiedän, että päihtyneenä unohtaa minut.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän että mies on pettänyt/sillä on ollut suhde. En vain ole sanonut siitä miehelle enkä kenellekään, ja tuskin aionkaan. Varmaan ulkopuoliset asiasta tietävät kuvittelevat että mulla ei ole hajuakaan. Kyllä sen tajuaminen sattui ja mietin pitkään mitä teen, mutta ei se lopulta ole maailmanloppu. Luulen että kaltaisiani on muitakin, ja siksi yleisesti luullaan että petetyllä ei ole mitään hajua.
Petetty kyllä tietää, vaikka muut ja pettävät luulevat että ei.
Kuulin juuri miehestä, joka petti työpäivän aikana, eikä ollut eka kerta. Ja vaimo varmasti ajattelee, että 100 % varmasti ei petä.
Menivät naimisiin vuosi sitten ja pieni lapsi.
Näin avoliitossa asuessa on helppoa jättää ja lähteä, joten en käytä turhaan aikaani miettien etukäteen mahdollista pettämistä. Jos niin käy, se on valinta, josta väistämättä seuraa oma valintani - on se sitten, mikä tahansa. Olemme keskustelleet asiasta mieheni kanssa ja hän tietää tilanteen sekä ajatukseni asiasta. Pettäminen on valinta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitä ikinä voi toisesta tietää mutta en usko että pettää. Ei ole sen luonteinen ja tuntuu oikein tyytyväiseltä meidän suhteessamme. Ei tee mitään epäilyttävääkään.
Perinteinen naisen harha-ajatus, että miehen pettäminen vaatii joitain ongelmia parisuhteessa.
Vaikea sanoa, sen muna on usein ulosteessa ja sillä on apinarokko.
Kumman paljon noita varattuja miehiä kyllä tinderissä salaa pyörii... kukaan nainen ei kuitenkaan usko/myönnä että kyseessä olisi juuri hänen miehensä. Jonkun miehiä ne kuitenkin on.
Mun mielestä 100 prosenttista varmuutta ei voi olla, joten sellaista on turha edes kuvitella tai toivoa. Ei ikinä kannata olla liian sinisilmäinen puolisoa tai ylipäätään elämää kohtaan. Voi luottaa toiseen ja samalla olla 98 % varma. Se riittää ainakin minulle.
Vierailija kirjoitti:
Kumman paljon noita varattuja miehiä kyllä tinderissä salaa pyörii... kukaan nainen ei kuitenkaan usko/myönnä että kyseessä olisi juuri hänen miehensä. Jonkun miehiä ne kuitenkin on.
Tämäpä se. Ja usein nevon niitä gigoloita, jotka kotona esittävät hyvää. Tuovat säännöllisesti kukkia vaikkei olisi merkkipäiväkään jne... Usein se ulospäin vähiten romanttinen ja tasainen jörrikkä-mies on se uskollisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun te naiset tietäisitte! Moni mies pettää työaikana.
Menkää ja ratsatkaa nettideittipalstat. Hieman muutatte asetuksia niin sieltä niitä pettäjiä löytää. Ihan varmasti teidänkin puolisot, jotka väitätte, ettei petä.
Eikö tuollainen elämä olisi yhtä helvettiä? Ensin pitäisi "ratsata nettideittipalstat": sinä ihan vakavissasi kehotat meitä kirjautumaan nettideittipalstoille? Pitääkö käydä läpi kaikki suomalaiset nettideittipalstat? Entä Tinder, siellähän ei voi itse vaikuttaa siihen, keitä näkee, vaan sen ratkaisee algoritmi, mitä sen kanssa tehdään? Entä jos miestä ei löydy sieltä sen jälkeen, kun olen pilannut suhteemme roikkumalla nettideittipalstoilla muutaman viikon?
Ai niin, sitten varmaan tutkitaan miehen laitteet, eikö niin? Ja jos sieltä ei löydy mitään NYT, niin sehän ei todista mitään, koska hän voi tehdä profiilin HUOMENNA. Eli niitä pitää alkaa valvoa jatkuvasti. Paitsi että sekään ei riitä, koska hänellähän voi olla kännykkä, josta en ole tietoinen! Tai mitä jos hän käyttää incognitoa ja/tai tyhjentää aina selaimen?!
Sairasta, sairasta. Jos ihmisen kanssa on onnellinen ja on hyvä olla, siitä pitää nauttia eikä pilata sitä sairaalla mustasukkaisuudella ja epäluuloisuudella.
Alitajunnassa taitaa olla jo tieto. Mistä moinen purkaus?
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Taitaisi aika moni varattu nainen yllättyä kun näkisi Tinderin. Nykyään joka toinen profiili etsii "salaista seuraa"
Tämä on niin totta. Menisi monella kodit vaihtoon kun uskaltaisivat katsoa. Ei se onko seksiä kotona vai ei tai onko onnellinen, lapsia, omaisuutta, ei käy baareissa ja on vaan kotona meinaa yhtikäs mitään. Kyllä niin moni yllättyisi. Mistäkö tiedän? On tullut sinkkuna jututettua varmaan liki sataa varattua miestä ja nekin tiettyä ikäryhmää ja tietystä läänistä. On todella yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaisi aika moni varattu nainen yllättyä kun näkisi Tinderin. Nykyään joka toinen profiili etsii "salaista seuraa"
Tämä on niin totta. Menisi monella kodit vaihtoon kun uskaltaisivat katsoa. Ei se onko seksiä kotona vai ei tai onko onnellinen, lapsia, omaisuutta, ei käy baareissa ja on vaan kotona meinaa yhtikäs mitään. Kyllä niin moni yllättyisi. Mistäkö tiedän? On tullut sinkkuna jututettua varmaan liki sataa varattua miestä ja nekin tiettyä ikäryhmää ja tietystä läänistä. On todella yleistä.
Mistä läänistä ja minkäikäisiä? Aika kattava otos varattuja miehiä sulla 😊
Minulla oli samanlainen suhde, puhuttiin "kaikesta tosi avoimesti". Harmi, että vain minä olin oikeasti sitoutunut tähän ja mies oli mennyt sinne tänne muiden perässä jo pidempään. Oli puhuttu moneen kertaan, miten helppoa on kertoa, jos tuntee vetoa johonkin toiseen, siitä voi puhua avoimesti, me ymmärrämme toisiamme, koskaa ei tarvitse pelätä sanoa, mitä mielessä on, minä olen hirveän hyvä ja suvaitsevainen ja avarakatseinen kuuntelija. Jopa avoimesta suhteesta voidaan sopia, jos se tulee ajankohtaiseksi. Yhteistä läheisyyttä paljon, seksiä useamman kerran viikossa.
Kolahtihan se egoon, kun miehen kuviot lopulta selvisi. Hänellä oli alkanut kolkuttaa omaatuntoa vasta sitten, kun oli vakituinen seurustelusuhde minun ja irtosuhteiden rinnalla. Toisen pään sisään ei pääse ja jos joku haluaa sabotoida elämänsä ja suhteensa, hän tekee sen keinolla millä hyvänsä, eikä sille voi mitään.
Eihän mistään voi koskaan olla aivan varma, mutta en minä miehen pettämistä kyllä pelkää. Meillä on kuitenkin läheinen ja hyvä suhde eikä mies ole minuun yhtään kyllästynyt vieläkään enkä minäkään kyllä häneen. Kanssani on myös aika helppo keskustella enkä loukkaannu helposti jos tarkoitus ei ole loukata. Miehen ei olisi mahdotonta ottaa esille jos haluaisi vaikka avata seksielämäämme jollain tapaa tai tutustua johonkin toiseenkin naiseen. En kuitenkaan usko, että jaksaisi pyörittää peräti suhdetta toiseen naiseen koska naissuhteet nyt yleensä ovat aikaa ja vaivaa vaativia ja aika vaikea olisi hänen löytää kiinnostavaa naista, joka ei tahtoisi mieheltä enemmän kuin mies voisi kaivata suhteemme ulkopuolelta. Pidän äärimmäisen epätodennäköisenä, että mies tahtoisi vaihtaa naista koska suhteessamme on rakkautta ja mielenkiintoa toisiimme, joten miksi vaihtaa johonkin korkeintaan yhtä hyvään ja rikkoa perhe? Ihmettelisin kyllä kovin.
Täysin varma en voi olla, mutta pidän sitä epätodennäköisenä. Ensinnäkin mieheni ei käy juuri koskaan missään yksin tai poikaporukalla, joten tilaisuuksia on vähän. Toiseksi mies on humalassa niin ärsyttävä, että tuskin kukaan sille kännäysreissulla edes antaisi. Kolmanneksi mies on kerran nuorena pettänyt exäänsä ja tunnusti viikossa. En pidä mahdottomana että tilaisuuden tullen hairahtuisi, mutta en näe häntä selailemassa tuollaista asiaa kovin pitkään.
En ole edes ajatellut asiaa, joten sanoisin, että olen varma. Minua on kerran suhteessa petetty, ja ne ensimerkit tunnistaisin varmasti heti. Silloin sitä ei halunnut uskoa.
joku inkkeli taas haluaa saada varatut naiset epäluuloisiksi
semmosta se on, kun on katkera ja k-pää
Eihän tuollaista asiaa voi koskaan tietää varmasti. Luotan kuitenkin mieheeni. Jos hän valitsee jonkun toisen naisen minun sijaani, se on hänen oma valintansa. Elämä on valintoja. Näistä voi sitten kukin vetää omat johtopäätöksensä, ja toimia sen mukaisesti. Toista ei voi pitää suhteessa väkisin kahleissa. Parisuhteessa ollaan omasta, vapaasta halusta.
Yllättävän paljon on niitä miehiä, kuulemma, jotka eivät käy missään yksin, ilman vaimoa, eikä poikaporukalla.
Naisen elämänkokemuksella voin sanoa, että saattaa silloin käydä niin, että kun tuollainen mies joskus sitten "pääsee" johonkin yksin ja joku nainen heihin kiinnittää huomionsa niin saattaapi pettääkin.
Saattaapi tai ei.
Mutta tosiaan koskaan ei kukaan voi eikä pidäkään olla 100 % varma toisesta ihmisestä.
Missään asiassa, ei pettämisestäkään.
Koko aika ei pettämistä pidä murehtia. Eikä olla epäluuloinen kaikesta kaiken aikaa, mutta pieni realismi ja realisti pitää olla.
En käytä energiaani tuollaisen asian pohtimiseen.
Meillä on hyvä parisuhde. Naimisissa, kolmas lapsi tulossa, mies on järjevä eikä tunteiden perässä juokseva. Kesti pari kuukautta ennenkuin vei suhteemme aikoinaan pidemmälle, ei halunnut heti intiimiä kanssakäymistä. Ei ole harrastanut yhdenyön juttuja ja on rehellinen.
Mutta tekee reissutyötä, toki mahdollisuuksia olisi jos haluaisi. Miksi ihmeessä silti en luottaisi, käyttäisin energiaani miehen kyttäämiseen?
Luotamme toisiimme. Jos en luottaisi, en olisi hänen kanssaan. Laittaa myös perheen kaiken edelle eikä sitä haluaisi rikkoa.