Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?

Vierailija
03.08.2022 |

Niin siis mitä mieltä olette siitä, että mies ei halua käyttää esimerkiksi kumia? itselleni ei veritulppariskin vuoksi pillerit käy ja nyt olemassa oleva kierukka aiheuttaa kystia munasarjoihin sekä rintoihin. Oli puhetta myös piuhojen poikki pistämisestä, mutta mies ei edes suostu sitä harkitsemaan. Olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta.

Tuntuu todella kohtuuttomalta, että joudun yksinäni hoitamaan vuosikymmenet tämän ehkäisyn.

Kommentit (757)

Vierailija
141/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on oikeus nautintoon, mutta ei vastuuta mahdollisesta tekemästään lapsesta.

Naisella ei ole oikeutta nautintoon, terveyteen tai itsemääräämiseen.

Sellaisia nämä meidän mammis-miehet on.

Vierailija
142/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan turha miehen vaivata päätään sillä asialla. kun nainen itsekkäästi haluaa elatusmaksujenmaksajan, niin se tekee vaikka reikiä kondomiin. ei sitä mieheltä kysytä.

jep, ja se kun kondomit pitää hävittää asiallisesti välittömästi, muuten nainen varastaa siementä joka kumista.

Muistakaa miehet viedä roskin pois heti. Ei aamulla, heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta miehellä on oikeus nautintoon. Jos mies ei halua käyttää kortsua, niin minusta meidän naisten tulisi kunnioittaa sitä ja käyttää itse pilleriä. N22

Ensimmäinen fiksu nainen mammapalstalla.

Naisten pitäisi ymmärtää todellakin, että miehellä on oikeus nautintoon ja siihen ei ainakaan omalla osallani kuulu nautintoa heikentävä kumi. Ainakin itsellä naiset on ottaneet hyvin vastaan kun olen toivonut, ettei kumia käytetä ja saisi tulla sisään.

Miehen pitäisi ymmärtää todellakin että naisella on oikeus pitää terveydestään huolta ja olla syytämättä kroppaansa haitallisia ja vaarallisia hormonimääriä.

En ole keneltäkään vaatinut terveyden vaarantamista. Olen vain kertonut jos haluaa mun kanssa olla niin paljaalla pitää onnistua

En sitä epäillytkään. Kunhan heitin vastapalloa tuohon miehellä on oikeus-läppään.

Läppään? Sinusta miehellä ei ole itsemääräämisoikeutta seksissä käytettävän ehkäisyn suhteen?

Tietenkin on. Alkup. kommentissa vain oli hauska mansplaining-sävy miten naisen on ymmärrettävä että miehellä on oikeus panna paljaalla. Ei ole. Mutta on toki oikeus valita kumppanikseen alemman tason sakkia joita ei tauditkaan kauhistuta.

Siinä oli kyse yksittäisten henkilöiden yksittäisistä (mutta ei uniikeista) mielipiteistä. Mikseivät yksittäiset henkilöt saa ajatella eri tavalla kuin sinä? Miten se on sinulta pois?

Vierailija
144/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetan pillereiden syönnin heti kun mies täyttää 30. Jatko on hänen käsissään; joko menee sterkkaan tai sitten jatketaan kumilla (ja toki pannaan harvoin koska kumi on epävarma enkä halua ottamaan jälkiehkäisyä usein).

Miksi kukaan suostuu ottamaan koko vastuun ehkäisystä omille harteilleen?

Jos mies ei halua ehkäistä, hän haluaa lapsen. Simppeliä.

Miksi edes olet miehen kanssa?

Vierailija
145/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumin käytöstä kieltäytymistä en ymmärrä mutta vasektomiasta kieltäytymisen ymmärrän.

Mieskin on ihminen ja voi haluta lapsia, vaikka ei nyt niin joskus tulevaisuudessa. Vasektomia takaa koko lopun iäksi, ettei niitä enää voi tehdä (on tietysti korjausleikkauksiakin, mutta ne on epävarmoja).

En siis ymmärrä kitinää, miksi miehen pitäisi suostua lopulliseen ratkaisuun varsinkin kun sen leikkauksen voi tehdä tietysti naisellekin. Että jos itse nainen ei suostu lopulliseen leikkaukseen niin miksi miehen pitäisi suostua samaan?

Samoin leikkaus tietysti takaa, että niitä lapsia ei voi tehdä enää kenenkään kanssa. Tässä leikkauksessa otetaan oletukseksi että juuri te olette lopun ikänne yhdessä. Mutta eihän se useimmiten niin mene. Myöhemmin saattaa löytyä kumppani, jonka kanssa aidosti haluaisikin niitä lapsia, mutta sitten se onkin mahdotonta.

Miksi siis miehesi pitäisi uhrata lapsen teko mahdollisuutesi juuri sinun vuoksesi? Uhraa itse itsesi, jos se kerran niin tärkeää on.

No, minä olen naimissa kyseisen miehen kanssa joka ei halua lisää lapsia, eikä halua kondomeja eikä vasektomioita. En tiedä ketä varten hänen pitäisi lapsentekomahdolliuutta säästellä. Ehkäpä hän aikoo lukea palstalta neuvoja ja jättää tämän si....emakon.

Ketä varten sinä sitten säästelet, jos sterilisaatio on omallakin kohdallasi poissuljettu?

Miksi alapeukut? Ihan samasta asiasta on kyse tässäkin.

Vierailija
146/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta miehellä on oikeus nautintoon. Jos mies ei halua käyttää kortsua, niin minusta meidän naisten tulisi kunnioittaa sitä ja käyttää itse pilleriä. N22

Naisten pitäisi ymmärtää todellakin, että miehellä on oikeus nautintoon ja siihen ei ainakaan omalla osallani kuulu nautintoa heikentävä kumi. Ainakin itsellä naiset on ottaneet hyvin vastaan kun olen toivonut, ettei kumia käytetä ja saisi tulla sisään.

Miehen pitäisi ymmärtää todellakin että naisella on oikeus pitää terveydestään huolta ja olla syytämättä kroppaansa haitallisia ja vaarallisia hormonimääriä.

En ole keneltäkään vaatinut terveyden vaarantamista. Olen vain kertonut jos haluaa mun kanssa olla niin paljaalla pitää onnistua

En sitä epäillytkään. Kunhan heitin vastapalloa tuohon miehellä on oikeus-läppään.

Läppään? Sinusta miehellä ei ole itsemääräämisoikeutta seksissä käytettävän ehkäisyn suhteen?

Mun mielestä miehenä minulla on oikeus kieltäytyä kumin käytöstä ja tietenkään en voi pakottaa naista käyttämään ehkäisyä, kuten ei nainenkaan minua käyttämään kumia. Onneksi on muutkin kuin mammapalstan nirppanokat ja kenellekkään naiselle asia ei ole ollut ongelma.

Et ole tapaillut ketään ajattelevia naisia?

Vierailija
147/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, sit sä et harrasta seksiä.

Totta kai harrastan. Ei siihen hormoneja tarvita kun on yhdessä sivistyneen ja rakastavan miehen kanssa.

Ja jos on niin ikävä tilanne kuten kaikilla palstanartuilla ja ap:lla ettei sellaista miestä ole olemassakaan, niin mitä sä sitten teet?

Vingut palstalla kuinka miehet on paskoja?

Nyt en ymmärtänyt kysymystä. Sivistyneitä ja rakastavia miehiä on maailma pullollaan. Ap vain valitsi itselleen surkean mieslapsen.

Kaikki miehet ovat sikoja, se on lähtökohta.

Älä nyt petä sitä parempaa sukupuolta väittämällä että jollain jossain olisi hyvä mies.

Vierailija
148/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP voisi oikein hyvin pohtia kohdun ja munasarjojen poistoa, jos mies ei kerran suostu vasektomiaan.

Niin että käynnistetään vaihdevuodet ennenaikaisesti jos mies ei suostu vasektomiaan? Ymmärrätkö millainen operaatio kohdun ja munasarjojen poistaminen on naiselle?

Sama kuin miehille.

Miehille tehtynä huomattavasti helpompi operaatio.

Vierailija
149/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on. Alkup. kommentissa vain oli hauska mansplaining-sävy miten naisen on ymmärrettävä että miehellä on oikeus panna paljaalla. Ei ole. Mutta on toki oikeus valita kumppanikseen alemman tason sakkia joita ei tauditkaan kauhistuta.

Kyllä miehellä on oikeus panna paljaalla, aivan kuten naisella on oikeus olla käyttämättä pillereitä.

Vierailija
150/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, vaarantaahan se terveyden joka tapauksessa jos kaikkien kanssa vetelee paljaalla. Oksettaa koko ajatus!

Vierailija
151/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP voisi oikein hyvin pohtia kohdun ja munasarjojen poistoa, jos mies ei kerran suostu vasektomiaan.

Niin että käynnistetään vaihdevuodet ennenaikaisesti jos mies ei suostu vasektomiaan? Ymmärrätkö millainen operaatio kohdun ja munasarjojen poistaminen on naiselle?

Sama kuin miehille.

Helpompi... Joo, tikunpoisto sormesta on haastavampaa kuin laastari paperiviillon päälle. Kumpikaan ei silti ole mitenkään monimutkainen, edes naislääkärille.

Vierailija
152/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, vaarantaahan se terveyden joka tapauksessa jos kaikkien kanssa vetelee paljaalla. Oksettaa koko ajatus!

Yksinkertainen ratkaisu: sä olet ilman sitten jos se oksettaa!

Onnistuuko? Vai onko ihan pakko olla loisimassa tuon miehen lompakolla? Et löydä muutakaan?

Vierailija
153/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin miehille.

Ja mites sen perumisen laita olikaan? Aiemmin ketjussa nainenkin sanoo, että jos mies laittais siittiöitä pakkaseen, niin katkaisis parisuhteen samalla hetkellä kun lääkäri katkaisee putket. Tämä jos mikä on sairasta vallankäyttöä.

Vierailija
154/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetan pillereiden syönnin heti kun mies täyttää 30. Jatko on hänen käsissään; joko menee sterkkaan tai sitten jatketaan kumilla (ja toki pannaan harvoin koska kumi on epävarma enkä halua ottamaan jälkiehkäisyä usein).

Miksi kukaan suostuu ottamaan koko vastuun ehkäisystä omille harteilleen?

Jos mies ei halua ehkäistä, hän haluaa lapsen. Simppeliä.

Siksi, koska vain toinen voi raskautua. Viimekätinen ehkäisijä löytyy siitä osapuolesta.

Ei se toinen yksin raskaudu. Kahden kauppaa kaikki tyyni.

Nainen voi koska tahansa hankkiutua raskaaksi itsellisesti.

Vierailija
155/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä 15 v., joten lapset on jo tehty tai niitä ei enää haluta. Yksinkertaisin ja turvallisin ratkaisu on silloin miehen sterilointi. Miksi miehesi OIKEASTI ei sitä halua?

Samaa mietin. Kyllä siinä väkisin käy mielessä että mies haluaa vielä lapsia mahdollisesti jonkun muun kanssa tulevaisuudessa.

Ap

Mietipä jos teille tulee ero, mikä on tilastojen valossa jopa melko todennäköistä. Mahtaa sitten miestä ottaa päähän, kun on sinun takiasi uhrannut kykynsä saada lapsia. Sinä sen kun lisäännyt uuden rakkaasi kanssa, mutta miehellä sitä mahdollisuutta ei enää ole.

Vierailija
156/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upea juttu sinänsä N22 jos pystyt käyttämään pillereitä ilman elämää ja terveyttä haittaavia sivuvaikutuksia. Jos minulla olisi sama mahdollisuus, käyttäisin tosi mielelläni.

Mutta ehkä ei kannata antaa yleispäteviä neuvoja, jos itsellä keho kestää kaikenlaista lääkintää tuista vain. Kaikkien ei.

N22 voi antaa uuden asiantuntijalausunnon sanotaan vaikka kahdenkymmenen vuoden päästä...

Vierailija
157/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä 15 v., joten lapset on jo tehty tai niitä ei enää haluta. Yksinkertaisin ja turvallisin ratkaisu on silloin miehen sterilointi. Miksi miehesi OIKEASTI ei sitä halua?

Samoin toki myös naisen. Mutta tottakai kumi.

Minäkin olen ollut vaimoni kanssa jo 13 vuotta ja on tehty kolme lasta ja vaimolta poistettu kohtu, mutta en mistään hinnasta suostuisi sterilointiin, vaikka elämä on pitkällä, yhteinen koti ja aivan kaikki. ikää vasta 37 ja huomenna voi olla ero, vuoden päästä uusi kumppani ja hänen kanssaan yksi yhteinen lapsi voisi olla mahdollinen.

Vierailija
158/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko naiset edes yrittää, YRITTÄÄ, asettua miehen asemaan? Meidän täytyy uhrata oma nautintomme teidän nautinnon takia. Meidän täytyy ottaa kaikki riskit. Meidän täytyy aina taipua naisen tahtoon.

Reilua?

Mitkä riskit???? Naisille suunnatut ehkäisyt aiheuttavat AINA sivuvaikutuksia. Jopa SYÖPÄÄ. Miehille oltiin kehittämässä ehkäisypilleriä. Pillerin kehittäminen kiellettiin, koska se aiheutti joillekin miehille mielialan vaihteluita. Näkee taas, ketä pidetään arvossa ja ketä ei. Naisille saa aiheuttaa mitä vain oireita ja se on ok. Kuuluu asiaan.

Miksi naiset eivät ole kehittäneet naisille parempia keinoja?

Olette kuitenkin olleet lääketieteessä mukana sen 100+ vuotta. Eikö osaaminen riitä? Pitääkö miesten tehdä kaikki puolestanne?

Naiset ovat kyllä olleet esim. sen takana, että meillä on ehkäisypillerit.

Vierailija
159/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Kyllä siinä väkisin käy mielessä että mies haluaa vielä lapsia mahdollisesti jonkun muun kanssa tulevaisuudessa.

Ap

Mietipä jos teille tulee ero, mikä on tilastojen valossa jopa melko todennäköistä. Mahtaa sitten miestä ottaa päähän, kun on sinun takiasi uhrannut kykynsä saada lapsia. Sinä sen kun lisäännyt uuden rakkaasi kanssa, mutta miehellä sitä mahdollisuutta ei enää ole.

Juuri näin. Harva parisuhde on ikuinen ja olisi hölmöä sulkea optio myöhemmästä lisääntymisestä elämässä.

Ei siis nimenomaisesti ole nyt haluamassa, mutta haluaa pitää auki mahdollisuuden että joskus tulevaisuudessa haluaa.

Vierailija
160/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako nainen sitten kumit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi