Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?

Vierailija
03.08.2022 |

Niin siis mitä mieltä olette siitä, että mies ei halua käyttää esimerkiksi kumia? itselleni ei veritulppariskin vuoksi pillerit käy ja nyt olemassa oleva kierukka aiheuttaa kystia munasarjoihin sekä rintoihin. Oli puhetta myös piuhojen poikki pistämisestä, mutta mies ei edes suostu sitä harkitsemaan. Olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta.

Tuntuu todella kohtuuttomalta, että joudun yksinäni hoitamaan vuosikymmenet tämän ehkäisyn.

Kommentit (757)

Vierailija
701/757 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkäisy kuuluu molemmille ellei ole tarkoituksenakin lapsen teko

miehenä en voi ymmärtää mikä siinä kondomin käytössä on niin vaikeaa

elatusmaksut ne vasta kalliiksi tuleekin

Näin just. Mulla ollut 6 seksikumppania.

1. Ei osannut edes sitä laittaa vehkeeseensä. Naureskeli vain ja voit kuvitella, että uutta kertaa ei tullut ...

2. Oli itsevarma ja huolehti, että tottakai käytetään kumia.

3. Olisi halunnut, että söisin pillereitä, ennen meidän ensimmäistä kertaa. Oli vain säätö. En todellakaan suostunut. Hänelle kumi oli ongelma ja vaihtoi kuulemma kumppanin sellaiseen, joka söi pillereitä.

4. Ensimmäiset puoli vuotta käytti mukisematta kumia, kunnes alkoi nää puheet "mulla kyllä kesä söi pillereitä, että olis ehkä helpompi jos säkin söisit"

5. Huolehti kondomista hyvin. Ei ollut ongelma.

6. Nykyinen, oma mieheni. Kumilla menty nyt 8 vuotta. Välissä toki ollaan oltu ilman kumia yhteisymmärryksessä ja näin ollen ei ole ollut ehkäisyä lainkaan välillä. Hän sanoo, että tykkää käyttää kondomia. Ei valita.

Omalla kokemuksella siis aika laidasta laitaan nähnyt näitä asenteita.

Korjaus. Kohta 4 kesä = eksä

Vierailija
702/757 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni mies tyytyy naiseen, jolla on kaikki mahdolliset sairaudet ja perinnölliset heikkoudet sekä huono fyysinen kunto. Suomessa olisi myös terveitä ja hyväkuntoisia, itsestään huolehtivia naisia. Vaihtamalla paranee.

Kenen geeneillä se mies mennä touhottaa? Pelkillä isän?

Olet kyllä varsin tyhmä tapaus, ja oli minultakin tyhmää vastata provoosi.

#Onneksi täällä ei ole naisvihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/757 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä edellytän seksissä kumin käyttöä. Naisena pidän huolta, että minulla on niitä enkä odota vain miehen huolehtivan asiasta. Joku mies on joskus kiukutellut käytöstä, eikä seksistä hänen kanssaan sitten mitään tullutkaan. Sellaista se sitten on.

Katsokaa naiset mallia, ei ole tämän vaikeampaa.

Fiksu mies tekee naiselle saman, ja odottaa naisen käyttävän pillereitä huolellisesti, sillä kaikki tietävät ettei kumi tarjoa 100% suojaa.

Ei ole sama asia. Kondomi ei aiheuta terveyshaittoja miehelle, hormonit taas aiheuttaa terveyshaittoja naiselle.

On sama asia. Miehellä on oikeus olla harrastamatta seksiä ilman että molemmat ehkäisevät.

Tottakai on oikeus olla harrastamatta seksiä milloin vaan. Sitten on vaan ilman. Mutta ei voi vaatia ketään vahingoittamaan terveyttään pillereillä, tai ottamaan tautiriskiä panemalla ilman kumia.

Kukaan ei ole tuollaista väittänytkään. Edelleen: miehelläkin on oikeus esittää ehtoja yhdynnän toteutumiselle, aivan kuten naisilla. Turha selittää mitään ettei se ole sama asia. On se.

Juurikin näin. Taitaa olla päivystävillä palstamammoilla vaikea mennä jakeluun asia. Olen naisille esittänyt yhdynnän toteutumisesta, etten kumia käytä, koska haluan nauttia aidosta kosteudesta ja miten pillu hyväilee munaani. Haluan laueta syvälle pimppaan myös ja kondomi vie laukeamisesta parhaan terän, joten senkään puolesta sen ei tule kysymykseen. Jos jollekkin naiselle tämä on ongelma on OK kieltäytyä seksistä, mutta tähän asti kaikkille on asia sopinut. 

Onnea, olet yksi niistä neropateista jotka ovat tehneet kupasta niin yleistä Suomessa, että täällä on jo oma kuppakanta. Ei sinänsä kosketa minua, mutta tavallaan vähän ärsyttää että veronmaksajat joutuu maksamaan tämmöisten minäminä-tyyppien hoidot sitten. Mutta aika pieni juttu se on kokonaiskuvassa joten anna mennä vaan.

Olen korkeasti koulutettu ja naiset ovat myös akateemisia yleensä tai hyvin menestyviä elämässä. Mitään tauteja ei ole ja haluan nauttia naisista, vaikka kuulostaakin minäminä asenteelta, mutta voin kertoa on itsekkäitä naisiakin

Joo totta, koulutus suojaa seksitaudeilta! Ihan varmasti! 🥸🤪

Vierailija
704/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä 15 v., joten lapset on jo tehty tai niitä ei enää haluta. Yksinkertaisin ja turvallisin ratkaisu on silloin miehen sterilointi. Miksi miehesi OIKEASTI ei sitä halua?

Samaa mietin. Kyllä siinä väkisin käy mielessä että mies haluaa vielä lapsia mahdollisesti jonkun muun kanssa tulevaisuudessa.

Ap

Mietipä jos teille tulee ero, mikä on tilastojen valossa jopa melko todennäköistä. Mahtaa sitten miestä ottaa päähän, kun on sinun takiasi uhrannut kykynsä saada lapsia. Sinä sen kun lisäännyt uuden rakkaasi kanssa, mutta miehellä sitä mahdollisuutta ei enää ole.

Juuri näin. Harva parisuhde on ikuinen ja olisi hölmöä sulkea optio myöhemmästä lisääntymisestä elämässä.

Ei siis nimenomaisesti ole nyt haluamassa, mutta haluaa pitää auki mahdollisuuden että joskus tulevaisuudessa haluaa.

Tuo on itselleni käsittämätön ajatus. Olen aina tiennyt haluavani vain yhden lapsen. Avioeroni jälkeen minulla oli suhde, jossa olin aivan mielettömän rakastunut ja hormonit olivat aivan sekaisin, ja siinä jos jossain olisin saattanut haluta lapsen kyseisen miehen kanssa, mutta eipä tullut mieleenkään. Iän puolesta olisin siis voinut sterilisoida itseni kolmekymppisenä, mutta kun en ollut vakisuhteessa, niin ei ollut järkeä.

En usko, että pystyisin arvostamaan miestä, joka ei aikuisena tiedä, haluaako lapsia, montako ja milloin.

Niin tätä mietin itsekin, että kyllä mielestäni jo aikuisella miehellä pitäisi olla elämässä selvät sävelet ja tieto siitä mitä elämältä haluaa. Aivan eri asia jos kyse olisi alle 30v miehestä.

Olemme kuitenkin lapset tehneet ja yhdessä tulleet siihen tulokseen, että enempää ei tule. Nyt tuli hieman puun takaa kun viimein otin vasektomian puheeksi, niin mies ei sitä edes suostu harkitsemaan, vaan heti torppasi ajatuksen. Kondomista ei kuulemma myöskään ole valmis keskustelemaan kun se vie tunnon. Sanoo olevansa sitten mieluummin ilman seksiä, mitä en kyllä usko.

Ap

Keskustelussa on jo monta kertaa kysytty, miksi et itse mene sterilisaatioon, mutta jostain syystä et ole vastannut. Haluatko vastata nyt?

Mielestäni täällä on myös monta kertaa selitetty että sterilisaatio on naiselle monimutkaisempi toimenpide kuin miehelle. Miksi minun täytyisi suostua siihenkin miettimättä muita vaihtoehtoja ensin?

Ap

Miksi miehen pitäisi suostua menettämään lisääntymiskykynsä peruuttamattomasti?

Ei tarvitse. Kumit on vaihtoehto.

Ei riitä, tuplaehkäisy koska kumien varmuus on vain 98%

Koska molemmat suunnitellut lapsemme saivat alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta ehkäisyn jättämisen jälkeen, tuplaehkäisy on meilläkin ollut itsestään selvyys. Kuparikierukka on ainoa ehkäisykeino, jota minä voin ilman kovin suuria ongelmia käyttää, joten sillä ja kondomilla on menty nyt jo 15 vuotta. Ei ole ongelma minulle eikä miehelle.

Vierailija
705/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä 15 v., joten lapset on jo tehty tai niitä ei enää haluta. Yksinkertaisin ja turvallisin ratkaisu on silloin miehen sterilointi. Miksi miehesi OIKEASTI ei sitä halua?

Samaa mietin. Kyllä siinä väkisin käy mielessä että mies haluaa vielä lapsia mahdollisesti jonkun muun kanssa tulevaisuudessa.

Ap

Mietipä jos teille tulee ero, mikä on tilastojen valossa jopa melko todennäköistä. Mahtaa sitten miestä ottaa päähän, kun on sinun takiasi uhrannut kykynsä saada lapsia. Sinä sen kun lisäännyt uuden rakkaasi kanssa, mutta miehellä sitä mahdollisuutta ei enää ole.

Juuri näin. Harva parisuhde on ikuinen ja olisi hölmöä sulkea optio myöhemmästä lisääntymisestä elämässä.

Ei siis nimenomaisesti ole nyt haluamassa, mutta haluaa pitää auki mahdollisuuden että joskus tulevaisuudessa haluaa.

Tuo on itselleni käsittämätön ajatus. Olen aina tiennyt haluavani vain yhden lapsen. Avioeroni jälkeen minulla oli suhde, jossa olin aivan mielettömän rakastunut ja hormonit olivat aivan sekaisin, ja siinä jos jossain olisin saattanut haluta lapsen kyseisen miehen kanssa, mutta eipä tullut mieleenkään. Iän puolesta olisin siis voinut sterilisoida itseni kolmekymppisenä, mutta kun en ollut vakisuhteessa, niin ei ollut järkeä.

En usko, että pystyisin arvostamaan miestä, joka ei aikuisena tiedä, haluaako lapsia, montako ja milloin.

Niin tätä mietin itsekin, että kyllä mielestäni jo aikuisella miehellä pitäisi olla elämässä selvät sävelet ja tieto siitä mitä elämältä haluaa. Aivan eri asia jos kyse olisi alle 30v miehestä.

Olemme kuitenkin lapset tehneet ja yhdessä tulleet siihen tulokseen, että enempää ei tule. Nyt tuli hieman puun takaa kun viimein otin vasektomian puheeksi, niin mies ei sitä edes suostu harkitsemaan, vaan heti torppasi ajatuksen. Kondomista ei kuulemma myöskään ole valmis keskustelemaan kun se vie tunnon. Sanoo olevansa sitten mieluummin ilman seksiä, mitä en kyllä usko.

Ap

Keskustelussa on jo monta kertaa kysytty, miksi et itse mene sterilisaatioon, mutta jostain syystä et ole vastannut. Haluatko vastata nyt?

Mielestäni täällä on myös monta kertaa selitetty että sterilisaatio on naiselle monimutkaisempi toimenpide kuin miehelle. Miksi minun täytyisi suostua siihenkin miettimättä muita vaihtoehtoja ensin?

Ap

Miksi miehen pitäisi suostua menettämään lisääntymiskykynsä peruuttamattomasti?

Ei tarvitse. Kumit on vaihtoehto.

Ei riitä, tuplaehkäisy koska kumien varmuus on vain 98%

Koska molemmat suunnitellut lapsemme saivat alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta ehkäisyn jättämisen jälkeen, tuplaehkäisy on meilläkin ollut itsestään selvyys. Kuparikierukka on ainoa ehkäisykeino, jota minä voin ilman kovin suuria ongelmia käyttää, joten sillä ja kondomilla on menty nyt jo 15 vuotta. Ei ole ongelma minulle eikä miehelle.

Hyvä jos kuparikierukka sopii sulle. Mä en voinut käyttää sitä, kun kuukautiset muuttui niin runsaiksi. Olisin mielelläni sillä hoitanut ja ehkäisyn omasta puolestani. Nyt vain kondomi ja välillä hieman pelottaa jos vahinko kävisi.

Vierailija
706/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä mitä itkua :D ostan itse kondomit apoteekista ei tarvi miettiä käyttääkö mies

Vierailija
707/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kestä mitä itkua :D ostan itse kondomit apoteekista ei tarvi miettiä käyttääkö mies

Jos ei käy niin mies on ilman

Vierailija
708/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kukaan nainen suostuu tunkemaan metalliromua tai hormoneja sisäänsä, joka maksaa ja jolla on niin paljon ikäviä sivuvaikutuksia. Miehille on ehkäisy helpompaa kuten kaikki, joten he kantakoot vastuun siitä. Mulle lapset on okei, tykkään lapsista. En tekisi sen kummempaa kuin ilmoittaisin miehelle että minä en enää ehkäise, ehkäise sinä jos haluat.

Yks seurustelukumppani ilmoitti noin. Vaihdoin sitten muijaa

Näin se tytöt toimii.

Aivan sama teillä: ilmoitatte että miehen homma on käyttää kumia ja jos ei käy, luovutte siitä lompakosta (pitkin hampain, tiedän)

Joutaa mennäkin tuollainen. Uutta naista tuskin enää löytyy. Paitsi tietenkin palstaäijien unissa, joissa suomalaisen terveen naisen märkä uni on alistua kaikessa sovinistinen tahtoon.

Naiset on lopulta aika helppoja

Osa onneksi ymmärtää miehen tarpeet. Toisin kuin tän palstan kuivat lahnat jotka kaikesta päätellen on vielä tautisia

Sä selvästi tosi hyvin ymmärrät naisten tarpeet.

Paha $anoa mitä n€ nai$€n tarp€€t oli$ivat

Ohi meni, meillä minä oon jo pidempään ollut parempituloinen.

Teillä niin, suomessa 80% ei ole, maailmalla luku on vielä karumpi.

Mutta egosi on niin jäätävä että kuvittelet edustavasi kaikki naisia (puhuttiin naisen tarpeista, ei sinun yksilönä).

No noi dollarin ja euron kuvat olivat kylläkin sinun vastauksesi juuri minulle.

Pistä linkki joka todistaa että naisille raha on tärkeämpää kuin miehille.

Ne olivat vastaus pohdintaasi ja väitteeseen. Jos luet oikein tarkkaan niin siinä viestissä ei puhuta sinun tarpeistasi.

Pinnistä niin huomaat miesvihakiimassasi sen eron.

Suollat muna vaahdossa rankkaa naisvihaa palstalle ja sitten häsäilet miesvihatägejä. Aika kummallista kiimaa sulla, mutta ilmeisesti tyydyttää sinut kun vuodesta toiseen jatkat.

Mutta säälittäväähän tuo on.

Vierailija
709/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies sanonut vuosia menevänsä kyseiseen operaatioon, siis vasektomiaan. En halua hormonaalista ehkäisyä nii menty kondomeilla. Mies on ehdoton siitä, että lapsia ei enään tule.

Miksi hän sitten ei ole jo käynyt siinä toimenpiteessä? Ei varmasti ole siitä kiinni, etteikö olisi aikaa, kun sehän on niin nopea toimenpide, että sen voi melkein tehdä lounastunnilla. Ja julkisella puolella ei taida sentään olla ihan vuosien jonot kuitenkaan?

Vasektomiaa ei edes saa ilman naisen hyväksyntää. Muitakin ehtoja on, ehkä tuo ei tajua ettei mies täytä niitä.

Minua kiinnostaa sinun palstakäyttäytyminen, vastaisitko kysymyksiin joita sulle on esitetty?

Vasektomian saa vaikak ei olisi parisuhteessakaan. Siihen on kriteerit, ja niihin ei kuulu muiden tahto kuin miehen. Vastaanotolla otetaan puoliso kyllä esiin, ja kysytään mitä mieltä hän on, mutta se ei estä toimenpidettä.

Estää jos lääkäri päättää näin. Ja sehän päättää jos nainen sanoo ettei hyväksy asiaa.

Jos ei oo vaimoa niin pyydetäänkö lupa äiditä?

Vierailija
710/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on itsellään asenneongelma jos ei ymmärrä, että seksiin liittyy lasten tulemisen mahdollisuus. Siksikin se seksi on niin vastuullinen asia. Jos ei sitä kestä niin paree pysyä selibaatissa.

Nythän naiset polkevat jalkaa kiukutellen ehkäisystä.

Mitä sä niille kertoisit?

Seksin vastuullisuus on voimassa molemmille sukupuolille. Toki nainen saa ehkäistä jos hän haluaa, mutta sitä ei voi vaatia. Kaikki naisille kehitetyt ehkäisymuodot voi vaikuttaa kroppaan ja mieleenkin niin pahasti. Samoin varmasti miesten e-pilleri vaikuttaa miehiin aivan samoin, siksihän miehet eivät niitä suostu syömään eikä niitä yritetään heille edes markkinoida. Naiset voivat tehdä tästä omat johtopäätöksensä kuten kieltäytyä kunniasta hekin. Naisten libido on jo valmiiksi paljon alempana, joten pienempi paha jos mies niitä syö.

Kehittäkää jo naiset ihan itse se epilleri ilman haittavaikutuksia niin ei tarvitse tätä nillitystä lukea vuodesta toiseen.

Mitähän tietoa sulla mahtaa olla pillereiden kehittelystä? Kehittäkää miehet ja itsellensä miehelle sopiva pilleri niin ei tarvitse tätä nillitystä lukea vuodesta toiseen.

Pahoittelut mutta te naiset nillittäisitte edelleen miehen ehkäisystä.

Elätte miesvihalle.

Ja tehän haukutte kuinka miesten kehittämät pillerit aiheuttavat syöpää naisille. Hyväksytään väite joten tehkää itse parempi tuote.

Teillä on ollut jo 100+ vuotta aikaa, miksi ei onnistu? Kannattaako mennä lääkikseen tai opiskelemaan kemiaa jos tuollainen homma ei onnistu naisilta? Pitäisikö teidän vain pysyä siellä keittiössä?

Mistä päättelet ettei lääketeollisuudessa ja lääkekehityksessä työskentele naisia? Sillä alallahan naisia on huomattavasti enemmän kuin muilla teollisuuden aloilla keskimäärin, farmasia ja lääketiede on varsinkin Suomessa hyvinkin naisvaltaisia aloja. Toki Suomessa lääkekehitystä tehdään aika vähän.

Saahan sitä innovoida vaikka ja mitä, mutta hankkeille ei välttämättä heru rahoitusta. Ja vaikka tuote olisi valmiinakin, vaatii vielä lääkeyhtiöiltä kiinnostusta. Jostain syystä niillä ei tunnu sitä olevan, kun kyseessä on miesten ehkäisymenetelmien markkinoille tuominen.

Vierailija
711/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäsy TÄYSIN NAISEN VASTUULLA!  Lähden siitä että jos nainen levittää jalkansa, on hän vastuussa myös omasta ehksystä (e-pilleri-kierukka)  kuten myös miehen ehkäisystä. KORTSU aina mukana jos meinaa muutakin kun kädestä pitää kiinni.

Vierailija
712/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies sanonut vuosia menevänsä kyseiseen operaatioon, siis vasektomiaan. En halua hormonaalista ehkäisyä nii menty kondomeilla. Mies on ehdoton siitä, että lapsia ei enään tule.

Miksi hän sitten ei ole jo käynyt siinä toimenpiteessä? Ei varmasti ole siitä kiinni, etteikö olisi aikaa, kun sehän on niin nopea toimenpide, että sen voi melkein tehdä lounastunnilla. Ja julkisella puolella ei taida sentään olla ihan vuosien jonot kuitenkaan?

Vasektomiaa ei edes saa ilman naisen hyväksyntää. Muitakin ehtoja on, ehkä tuo ei tajua ettei mies täytä niitä.

Minua kiinnostaa sinun palstakäyttäytyminen, vastaisitko kysymyksiin joita sulle on esitetty?

Vasektomian saa vaikak ei olisi parisuhteessakaan. Siihen on kriteerit, ja niihin ei kuulu muiden tahto kuin miehen. Vastaanotolla otetaan puoliso kyllä esiin, ja kysytään mitä mieltä hän on, mutta se ei estä toimenpidettä.

Estää jos lääkäri päättää näin. Ja sehän päättää jos nainen sanoo ettei hyväksy asiaa.

Kannattaisi nuorten mies harkita eräskin kerta. Koskaan ei tiedä, vaikka 60v vanhana haluaisi Rennyt tavoin vielä lapsia. Ei kannata lyödä tulevaisuuttaan luukkoon kun koskaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo mukanaan. Entäs jos edelliset suhteen on kadonneet ja uusi nuori rakas haluaa lapsen ja sitten menetät rakkaan vain siitä syystä, että olet tuhkamuna.

Vierailija
713/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäsy TÄYSIN NAISEN VASTUULLA!  Lähden siitä että jos nainen levittää jalkansa, on hän vastuussa myös omasta ehksystä (e-pilleri-kierukka)  kuten myös miehen ehkäisystä. KORTSU aina mukana jos meinaa muutakin kun kädestä pitää kiinni.

Tässähän tapauksessa naiselle on kumi ok ,mutta MIES ei halua käyttää. Eli aika usein miehillä on motkotusta kumista

Vierailija
714/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi nuorten mies harkita eräskin kerta. Koskaan ei tiedä, vaikka 60v vanhana haluaisi Rennyt tavoin vielä lapsia. Ei kannata lyödä tulevaisuuttaan luukkoon kun koskaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo mukanaan. Entäs jos edelliset suhteen on kadonneet ja uusi nuori rakas haluaa lapsen ja sitten menetät rakkaan vain siitä syystä, että olet tuhkamuna.

Näin juuri. Tätäkin näkökulmaa olen miehelle avannut, mutta hän kuulemma tietää, ettei tarvitse enää lisää lapsia. Ikää on kohta 40. Olen häntä vähän nuorempi. Olen kysynyt, mitä jos minä haluan. Vastaus on, että aina en saa sitä mitä haluaisin.

Vierailija
715/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Tätäkin näkökulmaa olen miehelle avannut, mutta hän kuulemma tietää, ettei tarvitse enää lisää lapsia. Ikää on kohta 40. Olen häntä vähän nuorempi. Olen kysynyt, mitä jos minä haluan. Vastaus on, että aina en saa sitä mitä haluaisin.

Ei kohtaloaan kukaan tiedä. Ei tiedä edes oletteko 10 tai 20v päästä yhdessä. Jos miehen asenne on tuo, niin voi käydä vielä niin, että sen lapsen tekeekin joku muu, jos et pääse asiasta yli. Itse en ole viistinyt tapella naisen geeneistä kumpuavia tarpeita vastaan. Siinä on hävinnyt ennen kuin alkoikaan.  Tottunut jo siihen oman vaimon kanssa. Vaimo ollut kumminkin oikeassa, saati että saanut olla tyytyväisen vaimon kanssa. Naiselta kumminkin paljon isompi uhraus. 

Vierailija
716/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kohtaloaan kukaan tiedä. Ei tiedä edes oletteko 10 tai 20v päästä yhdessä. Jos miehen asenne on tuo, niin voi käydä vielä niin, että sen lapsen tekeekin joku muu, jos et pääse asiasta yli. Itse en ole viistinyt tapella naisen geeneistä kumpuavia tarpeita vastaan. Siinä on hävinnyt ennen kuin alkoikaan.  Tottunut jo siihen oman vaimon kanssa. Vaimo ollut kumminkin oikeassa, saati että saanut olla tyytyväisen vaimon kanssa. Naiselta kumminkin paljon isompi uhraus. 

Niin. Olen pohtinut asiaa. Välillä sulatan paremmin ja ymmärrän. Toisinaan en. Se inhottaa ehkä eniten, että mies sanoo kaikille "meille ei tule enää lapsia" ... Puhuu mun suulla, vaikka lapsi olis mulle enemmän kuin toivottu. Mies on aika jäärä, monessakin asiassa... En tiedä saisinko pehmitettyä, mutta aika usein vetää herneet nenään

Vierailija
717/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Olen pohtinut asiaa. Välillä sulatan paremmin ja ymmärrän. Toisinaan en. Se inhottaa ehkä eniten, että mies sanoo kaikille "meille ei tule enää lapsia" ... Puhuu mun suulla, vaikka lapsi olis mulle enemmän kuin toivottu. Mies on aika jäärä, monessakin asiassa... En tiedä saisinko pehmitettyä, mutta aika usein vetää herneet nenään

Jos mies on jo valintansa tehnyt, että ei seksiä ellet sinä ehkäise, niin sitten sinun kannattaa siirtyä tuohon toiseen ketjuun pohtimaan, mitä tehdä seksittömän liiton kanssa.

Vierailija
718/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkevää mutuvalhetta tuo aiempi että naisen mielipide vaikuttaisi mitään vasektomian saamiseen.

Leikkausta edeltävällä vastaanotolla lääkäri kysyy MIEHELTÄ mitä mieltä mahdollinen puoliso on asiasta.

Tähän MIES vastaa ihan mitä haluaa, totuuden mukaisesti tai omasta päästään.

Tämän jälkeen asiaan ei palata. Nainen ei ole mukana yhdelläkään vastaanotolla. Hänelle ei kukaan tiedota yhtään mitään tai ota häneen yhteyttä millään tapaa.

-> Naisen/vaimon hyväksymättömyys ei vaikuta mitään. Riittää että mies osaa vastata kysymykseen oikein.

Vierailija
719/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkevää mutuvalhetta tuo aiempi että naisen mielipide vaikuttaisi mitään vasektomian saamiseen.

Leikkausta edeltävällä vastaanotolla lääkäri kysyy MIEHELTÄ mitä mieltä mahdollinen puoliso on asiasta.

Tähän MIES vastaa ihan mitä haluaa, totuuden mukaisesti tai omasta päästään.

Tämän jälkeen asiaan ei palata. Nainen ei ole mukana yhdelläkään vastaanotolla. Hänelle ei kukaan tiedota yhtään mitään tai ota häneen yhteyttä millään tapaa.

-> Naisen/vaimon hyväksymättömyys ei vaikuta mitään. Riittää että mies osaa vastata kysymykseen oikein.

Sarkasmia tuo edellinen. Toki tiedän, että mitään naisten lupia tarvita. Alkuperäisen provoviestin kirjoitti mies, joka ei pysty tekemään yhtään mitään kysymättä siihen ensin naisilta lupaa. Jos ei muualta irtoa niin täällä av:lla kyselee vähän väliä lupaa tai oikeutusta tekemisilleen, vaatimuksilleen ja kieltytymisilleen. 🙄

Vierailija
720/757 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkäisy kuuluu molemmille ellei ole tarkoituksenakin lapsen teko

miehenä en voi ymmärtää mikä siinä kondomin käytössä on niin vaikeaa

elatusmaksut ne vasta kalliiksi tuleekin

Naisten kondomiako tarkoitat? Jos et tarkoita, niin mikset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä