Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?
Niin siis mitä mieltä olette siitä, että mies ei halua käyttää esimerkiksi kumia? itselleni ei veritulppariskin vuoksi pillerit käy ja nyt olemassa oleva kierukka aiheuttaa kystia munasarjoihin sekä rintoihin. Oli puhetta myös piuhojen poikki pistämisestä, mutta mies ei edes suostu sitä harkitsemaan. Olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta.
Tuntuu todella kohtuuttomalta, että joudun yksinäni hoitamaan vuosikymmenet tämän ehkäisyn.
Kommentit (757)
Mun mies osaa vetää ajoissa ulos. Emme tarvitse kumeja tai hormoneja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan nainen suostuu tunkemaan metalliromua tai hormoneja sisäänsä, joka maksaa ja jolla on niin paljon ikäviä sivuvaikutuksia. Miehille on ehkäisy helpompaa kuten kaikki, joten he kantakoot vastuun siitä. Mulle lapset on okei, tykkään lapsista. En tekisi sen kummempaa kuin ilmoittaisin miehelle että minä en enää ehkäise, ehkäise sinä jos haluat.
Yks seurustelukumppani ilmoitti noin. Vaihdoin sitten muijaa
Näin se tytöt toimii.
Aivan sama teillä: ilmoitatte että miehen homma on käyttää kumia ja jos ei käy, luovutte siitä lompakosta (pitkin hampain, tiedän)
Joutaa mennäkin tuollainen. Uutta naista tuskin enää löytyy. Paitsi tietenkin palstaäijien unissa, joissa suomalaisen terveen naisen märkä uni on alistua kaikessa sovinistinen tahtoon.
Naiset on lopulta aika helppoja
Osa onneksi ymmärtää miehen tarpeet. Toisin kuin tän palstan kuivat lahnat jotka kaikesta päätellen on vielä tautisia
Sä selvästi tosi hyvin ymmärrät naisten tarpeet.
Paha $anoa mitä n€ nai$€n tarp€€t oli$ivat
Ohi meni, meillä minä oon jo pidempään ollut parempituloinen.
Teillä niin, suomessa 80% ei ole, maailmalla luku on vielä karumpi.
Mutta egosi on niin jäätävä että kuvittelet edustavasi kaikki naisia (puhuttiin naisen tarpeista, ei sinun yksilönä).
No noi dollarin ja euron kuvat olivat kylläkin sinun vastauksesi juuri minulle.
Pistä linkki joka todistaa että naisille raha on tärkeämpää kuin miehille.https://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tulol…
Tuloluokkakuvasta näkee että parisuhteissa miehet tienaa enemmän.
Väestöntutkimuslaitoksen edustajan kommentteja:
Kontulan mukaan epäsuhta parisuhdemarkkinoilla syntyy siitä, että korkeasti koulutetut miehet valitsevat puolisonsa eri kriteereillä kuin naiset. Siinä missä naiset suosivat miehiä, joilla on korkea koulutus ja sosiaalinen status, miehet kiinnittävät huomiota enemmän naisen ulkonäköön ja luonteeseen.
– Korkeasti koulutetut miehet valitsevat puolisoikseen myös matalammin koulutettuja naisia. Sen sijaan koulutetut naiset harvemmin haluavat ottaa itseään matalammin koulutettua miestä.
Nainen haluaa, että mies on vähintään yhtä koulutettu ja sivistynyt kuin hän itse.
Niin, koulutettu ja sivistynyt, mikä ei toki vielä kerro tulotasosta. Naiset haluaa fiksun, työssäkäyvä ja asiansa hoitavan miehen, tienestit on useimmille aivan sivuseikka.
Söpöä.
Kaikki tietää että miehillä korkea koulutus ja sosiaalinen status korreloi tulotason kanssa.
Naisilla myös. Ja eihän rahassa mitään pahaa ole, kyllä minä sitä arvostan enemmän kuin timmiä ahteria tai nuoruutta tai nättiä pärstää.
Juu, naisten alat on niitä parhaiten palkattuja. Varsinkin yliopistosta tulee oikein hyvin tienaavaa naista joka tuutista.
Minä arvostan työssäni enemmänden merkityksellisyyttä. Kukin tavallaan. Materiaaliset tarpeeni ovat maltillisia.
Tietysti, sulla on varaa harrastaa ja puuhastella, miehen ollessa tulosvastuussa.
Voi pieni mies olettamuksinesi. Harrastan ihan omilla rahoillani, miehen heivasin ovesta ulos jo kauan sitten.
Ja veit 50% hänen omaisuudestaan + elarit päälle.
Hassua kuinka sutki on miesten kuvitteellisiila isoilla tuloilla kehuskeleva kun veisi erossa naisenkin omaisuuden ja rahoilla kerskumisesta huolimatta maksattaisi pienempituloisella yhteisten lasten elatuksen.
Eiku vaan kierukka pois. Saa mies sen jälkeen keskenään päättää miten ehkäisynsä hoitaa.
Mun kaveri kertoi, että hänen mies haluaisi mennä vasektomiaan. Nyt jo 4 lasta. Kaverini haluaisi vain lisää lapsia ja mies ei. Kun mies olisi menossa vasektomiaan, kaverini sanoo, ettei hyväksy sitä "koska sehän menee pettämään ja pnskelee tuolla kaikkia" kuulemma... Outoa, että vakaassa parisuhteessa ajatellaan, että sitten käydään vieraissa paljaalla kun on lapsensaamiskyky poissa.
Kaverini ei suostu käyttämään mitään ehkäisyä ja käyttävät nyt kuulemma keskeytettyä. Eikös tässä ole suuri riski saada lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan ole niin idiootti, että valitsee puolisoaan rahan ja mammonan takia?? Silloin ei ole muuta yhteistä kuin toisen rahat. Entäs jos ne katoa tai hyväpalkkaisesta duunista tulee potkut? Parisuhde ohi?? On sitten harvinaisen tyhmää. En yhtään ihmettele näitä varakkaisen suhdekiemuroita ja eroja. Elämä menee päin prstettä, henkinen hyvinvointi varsinkin. Koskaan saa oikeaa seksiä halukkaan puolison kanssa joka haluaa juuri häntä. Muutenkaan mammonaa ei saa hautaansa mukaan. Mielenköyhää elämää.
En minä ainakaan. Kun tapasin mieheni, meillä oli lähes samanlaiset ansiot. Viimeisen kahden vuoden aikana mies alkanut tienaamaan enemmän ja elintaso on noussut. Täytyy sanoa, että Välillä mietin , että kuinka pärjäisin jos hän menehtyisi tai eroaisimme. Mutta rahan takia en hänen kanssaan ole.
Menimme nuorina rakkaudesta naimisiin. Tulot oli pienet ja yhteinen tili. Matkan varrella välillä itsellä ollut hyvät tulot välillä vaimolla. Yhteiselle tillille. Välillä jompi kumpi perinyt rahaa, yhteiselle tilille. Raha tai mammona ei ole koskaan ollut mikään arvo. Vaimo sai lapsia niin monta kuin halusi ja yhden vaikkei halunnut. Vaimon rakkaus orgamit ja parisuhde olleet elämän suola. Harrastuksen yms työt tulleet vasta sen jälkeen. Kun aika jättää, niin mitään ei jää sanomatta tai tekemättä tai elämättä tai mitä olisi pitänyt sanoa, muttei sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt joku mies miten paljon se kumi huonommalta muka tuntuu?
No kuvittele nyt vaikka suutelevasi kiihkeästi kumisen siivoushanskan läpi. Tai käytä jotain naisten oraaliseksisuojaa ja pyydä mies nuolemaan.
About 80% huonommalta tuntuu.
Toki on sitten extra thin -kortsuja jotka vie tuntoa vähemmän, mutta repeävätkin sitten helpommin.
Ei miehet ole mulle valittanut kondomista, mutta pakko aina ensin uittaa paljaana. Miks?
Ei tossa tarvitse kumista valittaa. Itsellä ainakin vähän paljaalla uittaminen päättyy siemensyöksyyn pilluun
Mun mies aina uittaa ensin ja kun tuntuu että kohta tulee laitan kumin päälle ja jatkamme
Tyhmää mutta itsepä kannatte seuraukset.
Ai miten niin tyhmää?
Jos vahinkolapsi ei haittaa niin jatkakaa toki.
Ei avioliitossa syntynyt ole vahinkolapsi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa settiä täällä. Kierukka aiheuttaa mulle helposti tulehduksia, koska tiputteluvuotoa tulee lähes aina. Minipillerit ja niiden keltarauhashormoni aiheuttaa todella pahaa kuivuutta, jopa siihen asti että seksielämä on kirjaimellisesti liian kuivaa. Yhdistelmäehkäisypillerit ei käy koska aurallinen migreeni.
Loogista olisi että mies ehkäisee, varsinkin kun minä olen sanonut, että minulle kelpaisi vielä yksi lapsi, sitten voin laittaa munanjohtimet solmuun.
Mutta ei. Kumit kuulemma ei käy ja vasektomia ei käy.
Ehdotin varmoja päiviä ja pessaaria. Ei kyllä kun ovat liian epävarmoja. Mietin jo, että lopetan kokonaan, olkoon ilman seksiä jos tää tuon tämmöstä. Ei itseänikään oo tehnyt oikeasti mieli seksiä kun kerran kuussa niin ihan sama.
Hyvänen aika, älä nyt suostu tollaseen kuraan... mies todnäk laukeaa kortsunkin kanssa helpommin kuin sinä, joten ei ongelmaa... lopetat nyt vaan pulujen popsimisen ja kerrot miehelle että se oli siinä, ei se sen kummempaa vaadi. Miksi sinun pitäisi vain kärsiä lukuisten muidenkin naistenvaivojen päälle??...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuvittele nyt vaikka suutelevasi kiihkeästi kumisen siivoushanskan läpi. Tai käytä jotain naisten oraaliseksisuojaa ja pyydä mies nuolemaan.
Toki on sitten extra thin -kortsuja jotka vie tuntoa vähemmän, mutta repeävätkin sitten helpommin.
Ei miehet ole mulle valittanut kondomista, mutta pakko aina ensin uittaa paljaana. Miks?
Ei tossa tarvitse kumista valittaa. Itsellä ainakin vähän paljaalla uittaminen päättyy siemensyöksyyn pilluun
Mun mies aina uittaa ensin ja kun tuntuu että kohta tulee laitan kumin päälle ja jatkamme
Ai miten niin tyhmää?
Ei muo haittaisi vaikka joku nainen raskautuisi mulle. En käytä kumia naisten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miten niin tyhmää?
Juu aviossa ollaan
Vierailija kirjoitti:
Sinä se raskaaksi vout tulla, ei mies. Siksi se pitäisi olla naisten vastuulla.
No entä jos naiselle on täysin ok tulla raskaaksi?...
Miehen vastuu? nainen ottaa vastuun kun sille vahinko tapahtuu...ethän sinäkään vakuuta naapurin autoa vaikka ajatkin sillä...
Vierailija kirjoitti:
Miehen vastuu? nainen ottaa vastuun kun sille vahinko tapahtuu...ethän sinäkään vakuuta naapurin autoa vaikka ajatkin sillä...
Niin että sä vaan tuuppaat rojut ränniin ja se on naisen vika jos ei ole käyttänyt ehkäisyä? Voi v i ttu toivon todella että olet tuhkamuna, joka ei voi ikinä lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että sä vaan tuuppaat rojut ränniin ja se on naisen vika jos ei ole käyttänyt ehkäisyä? Voi v i ttu toivon todella että olet tuhkamuna, joka ei voi ikinä lisääntyä.
Hyi että mikä ajattelutapa. Itse voi antaa siemenien mennä minne vaan, mutta nainen se ehkäisee. Se ei ole kuule vahinko jos annat mennä kunnolla sisään ja nainen ei syö hormoneja
Kai jotkut joutuu myös eroamaan jos on niin erilaiset näkökulmat ehkäisystä. Mun mies teki yhdessä kohtaa sitä, että ei käyttänyt kumia. Kun sanoin, että nyt aletaan yrittää lasta sitten , hän perääntyi. Mielestäni hän oli kumittomuudella viestintä, ettei lapsi haittaa. No arvatkaa miltä seksi sitten tuntui, kun hän ylitarkkana oli kondomin kanssa. Hyvä kun esileikkiä oli. Hän laittoi kumin ja ajatteli vain, että sitten mennään
Vierailija kirjoitti:
Kai jotkut joutuu myös eroamaan jos on niin erilaiset näkökulmat ehkäisystä. Mun mies teki yhdessä kohtaa sitä, että ei käyttänyt kumia. Kun sanoin, että nyt aletaan yrittää lasta sitten , hän perääntyi. Mielestäni hän oli kumittomuudella viestintä, ettei lapsi haittaa. No arvatkaa miltä seksi sitten tuntui, kun hän ylitarkkana oli kondomin kanssa. Hyvä kun esileikkiä oli. Hän laittoi kumin ja ajatteli vain, että sitten mennään
Säälittävät tuollaiset marjanpoimijat. Kun tulee tosipaikka vastaan niin menee heti pupu pöksyyn. Oikeitakin miehiä on markkinoilla. Kun eräs poika tapasi tytön treffeillä niin tyttö kysyi suoraan, että jos aletaan seurustelemaan niin haluatko lapsia. Poika siihen totesi, että kyllä se käy. Nyt ovat naimisissa jo eka tehty.
Taas mammat ragee ja tekee pakkolapsia elätettäväksi,käyttäkää akat kumia
Vierailija kirjoitti:
Taas mammat ragee ja tekee pakkolapsia elätettäväksi,käyttäkää akat kumia
Ei se kondomi ole 100%. Vahinko voi käydä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävät tuollaiset marjanpoimijat. Kun tulee tosipaikka vastaan niin menee heti pupu pöksyyn. Oikeitakin miehiä on markkinoilla. Kun eräs poika tapasi tytön treffeillä niin tyttö kysyi suoraan, että jos aletaan seurustelemaan niin haluatko lapsia. Poika siihen totesi, että kyllä se käy. Nyt ovat naimisissa jo eka tehty.
Juu sanos muuta... Miksi se pupu meneekin pöksyyn. Tässäkin kyseessä n 40v mies.
Just 7000 e kk ja täällä kirjoittelet!
Terveisiä ja tsrmppiä äidillesi.