Sain koronan 5 minuutin kauppareissulta
On todella ärhäkkä tarttumaan tämä nykyvariantti.
Kommentit (150)
En ole saanut vieläkään, vaikka olen altistunut moooonta kertaa. Viimeksi noin 10 päivää sitten. Ja 2 rokotetta, jotka ei enää edes ole ns. voimassa.
Puoli suomea on ollut koronassa jo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella voi olla isompiakin huolenaiheita tällä hetkellä kuin korona. Itseeni ainakin vaikuttaa tämä maailman tilanne sen verran, ettei jaksa korona paljon kiinnostaa. Kaapissa on edelleen iso läjä ffp2-maskeja niiltä ajoilta kun korona oli suurin ahdistuksen aihe. Mutta ei mahdu aivoihin kuin yksi iso huoli kerrallaan.
Huomaa kyllä, että teitä yksinkertaisia ihmisiä on todella paljon.
Heihin lukeutuu myös THL:n Mika Salminen, joka kertoi medioissa kevättalvella, että Euroopassa on nyt isompiakin huolenaiheita kuin korona. Todella järkyttävää puhetta, sillä hänen toimenkuvaansa kuuluu suomalaisten terveysturvallisuudesta huolehtiminen eikä esimerkiksi talouspolitiikka tai kansainvälinen politiikka. Mutta Salminen on selvästi oikeistolainen ja asettaa talouselämän tarpeet ihmisten terveyden edelle.
Korona on nykyään flunssa.
Ja koronahulliuilla maskeineen on vähän vaikeaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella voi olla isompiakin huolenaiheita tällä hetkellä kuin korona. Itseeni ainakin vaikuttaa tämä maailman tilanne sen verran, ettei jaksa korona paljon kiinnostaa. Kaapissa on edelleen iso läjä ffp2-maskeja niiltä ajoilta kun korona oli suurin ahdistuksen aihe. Mutta ei mahdu aivoihin kuin yksi iso huoli kerrallaan.
Huomaa kyllä, että teitä yksinkertaisia ihmisiä on todella paljon.
Heihin lukeutuu myös THL:n Mika Salminen, joka kertoi medioissa kevättalvella, että Euroopassa on nyt isompiakin huolenaiheita kuin korona. Todella järkyttävää puhetta, sillä hänen toimenkuvaansa kuuluu suomalaisten terveysturvallisuudesta huolehtiminen eikä esimerkiksi talouspolitiikka tai kansainvälinen politiikka. Mutta Salminen on selvästi oikeistolainen ja asettaa talouselämän tarpeet ihmisten terveyden edelle.
Mitä uutta siinä nyt muka on? Esim. terveydelle vaarallisten vuorotöiden teettäminen on edelleen sallittua. Ilman toimivaa talouselämää on terveyden kanssakin aika hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin sairastin kesäkuussa
Mutta en saanut sitä työreissulta vaan naapurista ja meni just joku pari minuuttiaEi paha tauti ja nyt on sairastettu pois sitten
Ei sitä sairasteta pois. Sen saa aina uudelleen, jo muutaman kuukauden välein.
Sisarellani oli jo kolmas tartunta tänä vuonna. Jokainen on ollut edellistä pahempi. Jokainen jättää jälkensä aivoihin ja.sydämeen. Suojautuminen on järkevää.
Se alkaa olla jo yhtä yleinen kun muutkin flunssat. Joku saa flunssan kerran kuussa ja johonkin ei tartu ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joskus se on sairastettava
Ajatteletko, että se on sillä hoidettu? Itselle tulee nopeasti mieleen ainakin kaksi tuttavaa, jotka ovat sairastaneet sen jo kahteen kertaan. Toisella jälkimmäinen kerta vei sairaalaan (alle 50-vuotias normaalipainoinen perusterve ihminen) ja meni useampi viikko ennen kuin toipui kokonaan.
Kyllä minä ainakin teen parhaani välttääkseni tartunnan.
Vierailija kirjoitti:
Puoli suomea on ollut koronassa jo
Ja minä sain kolmannella kerralla version joka vei sairaalaan 🥳
Onkohan enää niin paljon merkitystä että pystyykö sen (väistämättömänä pitämäni) tartunnan estämään? On meinaan aika kova juttu jos joku pystyy kaikki tilanteet hoitamaan sellaisin varokeinoin että virukselle ei jäisi sitä millintuhannestosankaan rakoa mistä se punkisi itsensä limakalvoille. Täytyyhän ihmisen hengittää, pitää silmiään auki, tarttua käsillään asioihin. Hetken herpaannus ja sitten huomaa että onkin koskenut kädellään kasvojen alueelle tai jopa hieraissut kutiavaa silmäänsä. BAM!
Minusta on tärkeää ottaa terveydenhuollon tarjoama rokote vastaan, sen luvataan suojaavan melko hyvin taudin vakavaa muotoa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan enää niin paljon merkitystä että pystyykö sen (väistämättömänä pitämäni) tartunnan estämään? On meinaan aika kova juttu jos joku pystyy kaikki tilanteet hoitamaan sellaisin varokeinoin että virukselle ei jäisi sitä millintuhannestosankaan rakoa mistä se punkisi itsensä limakalvoille. Täytyyhän ihmisen hengittää, pitää silmiään auki, tarttua käsillään asioihin. Hetken herpaannus ja sitten huomaa että onkin koskenut kädellään kasvojen alueelle tai jopa hieraissut kutiavaa silmäänsä. BAM!
Minusta on tärkeää ottaa terveydenhuollon tarjoama rokote vastaan, sen luvataan suojaavan melko hyvin taudin vakavaa muotoa vastaan.
Varmasti suojaa, mutta kuinka monen piikin jälkeen? Tyhmiä vaan kyselen.
En suosittele kenellekään koronan sairastamista. Ikävä tauti, maku- ja hajuaisti katosivat yli viikko sitten, eivätkä vieläkään ole kunnolla palautuneet.
Olo on väsynyt ja vetämätön, mieliala alavireinen. Tuntuu, että ei tämä tauti tässä vielä ollut, mitähän jälkiseuraamuksia jää.
Olen käyttänyt tunnnollisesti ffp2 maskia ja noudattanut turvavälejä ym mutta sen ainoan kerran jälkeen kun olin ilman maskia ostoskekuksessa väenpaljoudessa sain koronan ja sairastanut sitä jo yli kaksi viikkoa.
Ihmettelen vähättelevää suhtautumista niin itse koronaan kuin siltä suojautumiseen. Ihmettelin minäkin Mika Salmisen lausuntoja myös, hän suorastaan kehotti huolettomaan suhtautumiseen kai osittain rokotusten takia vaikka on selvää, että ne eivät kaikkia suojaa. Vaikka korona pääsääntöisesti on lievä tautimuttamiten sinä voit tietää, että juuri sinä tai läheisesi ei saa vakavaa tautimuotoa.
Pari viikkoa sitten työskentelin pari päivää koronaan virallisesti sairastuneen kanssa. Oli oireet tyypillä päällä, ja ihan naamakkain pitkiä aikoja.
Ei tarttunut. A Rh+.
2 rokotetta ja sairastin lievänä tammikuussa.
Noudatithan kaupassa kuitenkin hygieniaohjeita ja turvaväliä? Käytäthän nyt sairaana karanteenissa maskia muiden seurassa ollessasi?
puolisi kävi huoltsikalla kahvilla ja toi sen sieltä... onneksi helppo nakki senjälkeen kun kuumeen sai alas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti suojaa, mutta kuinka monen piikin jälkeen? Tyhmiä vaan kyselen.
Tyhmänä minäkin vastaan, että rokotteiden vaikutus näkyy sairaaloiden osastoilla ja ylipäätään terveydenhuollon eri sektoreilla.
Jotakin sellaista muistan kuulleeni asiantuntijahaastattelusta, että tämä virus ei voi ikuisuuksiin jyllätä maailmanlaajuista pandemiaa aiheuttaen, vaan asettuu jollekin tietylle tasolle ja jää kiertämään väestössä jonkinlaisena versiona. En muista että kuvattiinko sitä lieväksi vai oliko siinä vielä kuolleisuutta huolestuttavissa määrin mukana.
Tilanne siis elää. Olen suht varma että piikittely lopetetaan kun on selvää että siitä ei enää ole mitään hyötyä kokonaiskuvan tai yksilön suojaamisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka saaneet varmuudella juuri koronan, käytittekö maskia?
..käytin maskia sekä hanskoja, mutta muu koronasuojaus puuttui. Sen jälkeen olen hoitanut todettuja koronapotilaita täydellä varustuksella (ffp3maski, pitkä suojatakki, kahdet hansikkaat, jalkasuojat, myssy ja visiiri. ) jolloin ei ole tarttunut. Eli tuo tartunta kerta oli sellainen, jolla asiakkaan koronaa ei ollut varmistettu. Mulle korona tuli tosi lievänä, ei kuumetta, ainoa oire kurkkukipu ja päänsärky. Meni ohi kolmessa päivässä. kolme rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun nauraa kaikille niille, monille tässäkin ketjussa vastanneille, jotka ovat saaneet koronan mm. siitä FFP2-maskin käytöstä huolimatta. Vaikka jotkut ovat käyttäneet sitä jo yli 2 vuotta.
Kysynpä vaan, oliko sen arvoista? Oliko sen arvoista pelätä ja uhrata elämää kaikkinensa pelolle ja varovaisuudelle, kun sitten kuitenkin kävi niin, että saitte juuri sen, mitä pelkäsitte ja yrititte vältellä? :D
Miten maskin käyttö _uhraa_ mitään? 😳 Minä pidän siitä ihan muutenkin, pysyy kaikki pöpöt loitolla. En todellakaan pelkää mitään, mutta en myöskään tykkää sairastaa 🤷🏻 Maskin käyttö ei todellakaan olen minulle mikään ongelma, vaikka joutuisin käyttämään sitä kotini ulkopuolella koko loppu elämäni.
Ei uhraa mitään? Mietipä, kuinka paljon olet laittanut rahaa niihin. Täysin Kankkulan kaivoon heitettyä rahaa vieläpä. Turha myöskään väittää ettet pelkäisi. Kyllähän pelkäät. Pelkuri. Näkee päivänselvästi teidänlaisista aina jo kaikista eleistä, että pelkoa on selvästi ilmassa.
Joskus se on sairastettava