Jos haluaa kasvattaa pitkät hiukset niin kuinka usein kannattaa käydä kampaajalla?
Olen yrittänyt jo pari vuotta kasvattaa pitkiä hiuksia, mutta ei nämä kasva oikeastaan mihinkään kun kampaaja leikkaa aina melkein sen pois, minkä olen saanut kasvatettua. Kasvaako mun hiukset jotenkin hitaasti vai käynkö liian usein kampaajalla? Olen käynyt siis noin 6-7 viikon välein.
Kommentit (41)
Pari kertaa vuodessa. Eihän ne ikinä pitene jos niitä koko ajan leikataan yhtä paljon kuin kasvavat. Jos on esim. otsatukka joka vaatii leikkausta, sitten leikkauttaa useimmilla käynneillä vain sen, eikä anna ollenkaan koskea pituuksiin.
En ole käynyt kampaajalla vuosiin. Siistin latvat itse, tutoriaaleja siihen löytyy YouTubesta tuhansittain. Hiukseni ovat hyvän näköiset, ja nykyään lähinnä naurattaa ajatus, että maksaisin sen n. 50 euroa työstä, jonka teen itse alle vartissa.
Kiitos vastanneille. Eli käyn siis liian usein leikkaamassa. Olen vaan niin tottunut tähän tahtiin lyhyen hiusten kanssa, niin en edes tajunnut että nyt pitää käydä harvemmin. Vaikka pyydän aina leikkaamaan mahdollisimman vähän, niin aina niistä väkisinkin lähtee melkein se, minkä olen onnistunut kasvattamaan puolessatoista-parissa kuukaudessa. Ap.
Olen käynyt leikkauttamassa latvat kerran vuodessa. Nyt on vierähtänyt jo 2 vuotta ilman leikkaamista.
Kun ei hiuksia käsittele ja pitää hiukset esimerkiksi letillä, latvat eivät pahemmin kulu.
Miksi sä siellä kampaajalla ramppaat, jos et tarvi mitään värikäsittelyjä? Katso youtubesta ohjevideo miten tasataan latvat itse ja tasaa ne vaikka 4 kuukauden välein. Näin olen tehnyt vuosia. Viimeksi kävin kampaajalla vuonna 2003. Kauniit pitkät hiukset on.
Kaksi kertaa vuodessa käyn itse. Ja pois otetaan joitain senttejä.
Eihän hiukset ehdi 6-7 viikossa juurikaan edes kasvaa.
Jos et halua leikata itse, niin etsi kampaaja, joka leikkaa tasan sen verran senttejä kuin sanot. Vaikka yhden sentin. Ja käy puolen vuoden välein.
Käyn kampaajalla siistimässä latvat pari kertaa vuodessa.
Pari kertaa vuodessa riittää.
t. hiukset vyötärölle asti
Leikkautan huonot latvat pois n. puolen vuoden välein. Mutta joskus leikkautan vähän enemmän. En halua että tukka on persiiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastanneille. Eli käyn siis liian usein leikkaamassa. Olen vaan niin tottunut tähän tahtiin lyhyen hiusten kanssa, niin en edes tajunnut että nyt pitää käydä harvemmin. Vaikka pyydän aina leikkaamaan mahdollisimman vähän, niin aina niistä väkisinkin lähtee melkein se, minkä olen onnistunut kasvattamaan puolessatoista-parissa kuukaudessa. Ap.
Hius kasvaa keskimäärin sentin kuukaudessa. Käytännössä mahdotonta olla leikkaamatta sitä kasvanutta osuutta pois, jos noin tiuhaan kampaajalla ramppaat. Lyhyestä pitkäksi kasvattamisessa pitää sietää sitä ylimenovaihetta, jolloin hiukset ovat lyhyiksi ylikasvaneet, mutta pitkiksi liian lyhyet.
Muutaman kuukauden välein käyn, silloin kun latvat alkavat näyttää kamalalta ja tuntua syheröltä.
Enintään pari kertaa vuodessa. Mutta pitkäksi ne saa, kun ei käy kampaajalla lainkaan kahteen -kolmeen vuoteen. Näin mulle kävi korona-aikana. Pitää kyllä pitää jonkun vaiheen jälkeen kiinni tai letillä enimmän aikaa, niin ei kulu niin paljon. Ja mitään kuumia laitteita ei hiuksiin, ei kuivauksen, kiharruksen eikä suorituksen takia. Pestään vain yksi- kaksi kertaa viikossa, mutta ei ne kyllä likaannukaan.
Minulla on ollut pitkät hiukset jo ainakin 10 vuotta enkä käy koskaan parturissa. En myöskään tee hiuksilleni yhtään mitään lukuunottamatta pesua shampoolla ja harjausta.
M49
Vierailija kirjoitti:
Hiukset kasvaa 0.5-1.5cm kuukaudessa. Miten ihmeessä sinä luulet niiden kasvavan jos käyt lyhentämässä niitä 6-7 viikon välein? Tämän on pakko olla provo kun ei kukaan oikeasti ole noin yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt kampaajalla vuosiin. Siistin latvat itse, tutoriaaleja siihen löytyy YouTubesta tuhansittain. Hiukseni ovat hyvän näköiset, ja nykyään lähinnä naurattaa ajatus, että maksaisin sen n. 50 euroa työstä, jonka teen itse alle vartissa.
Minä käyn kampaajalla leikkuuttamassa, mutta en kyllä 50 euroa ikinä maksaisi latvojen tasauksesta. Nykyisellä maksaa 15€ tasaus+pesu. Käyn noin kahdesti vuodessa. Tuolla hinnalla en viitsi nähdä vaivaa, että opettelisin itse leikkaamaan. Ja se pesuosuus on minusta mukavaa.
Kävin viimeksi kampaajalla n 10v sitten. Oikein hämmästyin taas tänä kesänä, kuinka pitkät hiukseni ovat. Välillä leikkaan ohentuneet latvat itse. Roikotan päätä lavuaarin päällä, kampaan hiukset siihen eteeni, ja leikkaan latvat pois.
Ei koskaan.
Näin mä jouduin tekemään.
Lyhennän välillä kuivia latvoja pari milliä itse niin, että kierrän hiussetin ns rullalle, kierrän siis sillälailla ympäri ja nipsin varovasti ihan latvoista ylimääräisiä sojottavia suortuvia.