Pitääkö tämä havaintoni mielestäsi paikkansa: ei kannata antaa itseään lyhyemmän henkilön ottaa sinusta kuvaa, jos on sinua pidempiäkin paikalla?
Näyttää mielestäni kuvat usein paremmilta, jos pitkä henkilö on ottanut ne verrattuna lyhyiden henkilöiden ottamiin kuviin. Nämä eivät ole kukaan mitään ammattikuvaajia, että varmaan lyhyet ammattikuvaajat osaavat ottaa kuvia pituudestaan huolimatta.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ei kun päinvastoin minusta. Itse näyttää pidemmältä ja ylväämmältä, jos kuva on otettu matalammalta eli lyhyemmän henkilön korkeudelta.
Okei no itse olen aika pitkä enkä kaipaa lisäpituutta.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on ongelmat. Mitä jos lukisit jonkun itsetunto-oppaan?
Miten liittyy aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
No nyt on ongelmat. Mitä jos lukisit jonkun itsetunto-oppaan?
Olipas turhanpäiväinen kommentti! Itse olen pitkä ihminen, joka tarvitsi viime vuonna ammattimaista, mutta rentoa valokuvaa ansioluetteloon. Otin ensin kuvat lyhyellä ihmisellä, niistä tuli kamalat. Sitten otin uusintakuvat toisella lyhyellä ihmisellä, joka ymmärsi ottaa jakkaran alle kuvatessaan mua. Kuvat onnistuivat.
Jos voin valita jämeräleukaisen, mahaa korostavan alhaa otetun kuvan, tai solakoittavan ja parhaat puoleni esiintuovan yläviistosta otetun kuvan, niin totta Mooses valitsen tuon jälkimmäisen.
Luulin aina olevani kauhean läski ja ruma naamasta, kun kaikki kuvat joita minusta oli otettu oli joko kavereideni tai äitini ottamia (kaikki lyhyempiä kuin minä). Kun veli ottaa kuvia minusta näytän huomattavasti edustavammalta ja luulen sen johtuvan juuri siitä, että hän on pidempi.
Ei kun päinvastoin minusta. Itse näyttää pidemmältä ja ylväämmältä, jos kuva on otettu matalammalta eli lyhyemmän henkilön korkeudelta.