Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poimitteko/säilöttekö marjoja?

Marjuska
03.08.2022 |

Minä innostuin viime kesänä marjojen poiminnasta ja säilönnästä ja tänä kesänä "tauti" on vaan pahentunut! Mansikoita kävin poimimassa suoraan tilalta, lakkoja kävin poimimassa pari kertaa ja nyt olen kerännyt hurjan määrän mustikoita. Ja seuraavaksi vattuja, sitten puolukoita poimimaan. Ihanaa, kun on itse tehtyjä hilloja, mehua ja pakastemarjoja yllin kyllin - ja niitä meillä kuluu tosi paljon.
Onko muille iskenyt vastaava "tauti" :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mustikoita löytyy tontin reunalta ja omasta pihasta säilön puna- ja mustaherukoita. Puolukoita kerään, kun niiden aika koittaa. Sieniäkin kerään; tänään löysin kanttarelleja. Lisäksi ostin 10 kg mansikkaa pakkaseen. Kyllä tässä on oppinut että omavaraisuus kannattaa.

Vierailija
22/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin väärin että kyse marsujen säilömisestä. En säilö niitä enkä marjojakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl

Vierailija
24/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi.

Vierailija
25/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehdi.

Et ehdi puoleksi tunniksi poiketa metsään?

Vierailija
26/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Omassa kuplassani on marjoja kerätty ja käyttetty aina koko 44 -vuotisen elämäni ajan. Puna- ja mustaherukka ja puolukka ovat suosikkejani. 

Vierailija
27/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehdi.

Et ehdi puoleksi tunniksi poiketa metsään?

Saahan siitä marjapiirakka -aineet. Tai sitten poikkeaa alakerran saleen ja ostaa kolmessa minuutissa sieltä.

ps. itse siis kerään marjat, mutta ymmärrän ettei ole kaikille yhtä helppoa kuin itselleni

Vierailija
28/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain eilen punkin pyllyyn, vaikka olin muka tosi hyvin suojautunut vaattein metsässä :( 

Nyt kuumotta ja turvotta puremakohtaa. Saa nähdä tuleeko borreoloosia, toivottavasti ei.

Mutta uudelleen olin taas tänään metsässä :) Hirvikärpäsiin en vielä ole törmännyt , vaikka moni niistä on jo alueellamme valitellut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme