Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te eronneet hoidatte lasten kesäloman?

Vierailija
03.08.2022 |

Siis lähinnä vanhemmat vuoroviikkosysteemillä?

Ja ehkä eniten kiinnostaa kun lapset on pieniä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidetaan vuoroviikkosysteemillä lomallakin. Vanhempien lomat pyritään järjestämään eri aikoihin, eli isällä lomaa esim. viikot 26, 27, 28 ja äidillä 29, 30, 31, jolloin molemmilla on lapset kaksi viikkoa lomalla ja yksi viikko omaa lomaa. Joinain vuosina onnistunut niin, että molemmat tai edes toinen pitää joka toisen viikon lomaa ja on töissä joka toisen viikon

Eli:

äiti töissä, isä lomalla ja lapset isällä vk 26, 28, 30

isä töissä, äiti lomalla ja lapset äidillä vk 27, 29, 31

Jos lapset on alle kouluikäisiä, niin ainakaan täälläpäin ei päivähoito ole yleensä paria viikkoa pidempään kiinni, jos sitäkään. Toki saattaa olla yhdistettyjä ryhmiä tai hoitopaikka toisella puolella kaupunkia. Lomia on myös joskus pidennetty esim. ylityövapailla, vanhempainvapaapäivillä ja etätyöpäivillä. Isovanhemmat auttavat joskus, mutta ihan yksittäisiä päiviä/öitä, joten heidän varaan ei lasketa oikeastaan edes poikkeustapauksissa. 

Tietty jos vanhemmat ei pysyt kommunikoimaan keskenään niin hankalaksihan se menee, eikä silloin voi oikein vaikuttaa kun omiin viikkoihinsa. Toisen vanhemman viikolla sitten no... se on herran haltuun, pakko luottaa.

Vierailija
2/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten vuorotellen mutta isällään sen 6 viikkoa jonka olen lomalla Turkissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan lomat niin, että vuorovuosin toinen vanhempi on lomalla kesäkuun ja toinen heinäkuun, ja lapset sitten sen koko loman sillä lomalla olevalla vanhemmalla. toimii kouluaikanakin erinomaisesti, ei jää kuin kaksi viikkoa per loma joka pitää hoitaa jollain leireillä tms. 

Vierailija
4/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö muuta saa kuin Turkkilaisen miehen?

Vierailija
5/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö muuta saa kuin Turkkilaisen miehen?

Tämä!

Vierailija
6/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko viikko pyörii oli lomaa tai ei. Lapset 6, 10 ja 11. 

Vierailija
7/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapset 5 viikkoa mun kanssa, 5 viikkoa isänsä kanssa kesäisin, vuorovuosin alku- ja loppukesä. Spoi meille, ja joustettiin puolin ja toisin tarvittaessa. Kouluvuoden aikana viikko viikko.

Vierailija
8/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroviikot lomalla. Ei mitään tähtitiedettä

Vierailija
9/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä koululaiset on kyllä ihan keskenään päivät kun vanhemmat on töissä, ei mitään ongelmaa. ja korkeintaan ekaluokkalaisen kanssa on mietitty jotain serkulle menoa tms ettei montaa päivää tqrvii itsenään selvitä. hyvin on mennyt. odotan että viimeinenkin pääsee kouluun parin vuoden päästä niin sit on helpompi lomatkin sopia. lasta en vie sijaistavaan hoitoon niin tähän mennessä olen ollut aina heinäkuun kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi