Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitan vesipaaston nyt. Tänne veikkauksia kauan kestää, ilmoitan paaston päätyttyä.

Vierailija
03.08.2022 |

Sallittua veden lisäksi on musta kahvi ja vichy.

Saatan olla erittäin määrätietoinen kun jotain aloitan. Tavoitetta ei itsellä ole. Ainakin vuorokausi olisi hyvä. Max 7 vrk kuitenkin.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtainen kokemukseni on, että vesipaasto on huono, ja taas vihannesmehupaasto hyvä.

Viikon vesipaasto oli hankala ja ikävä suolihuuhteluineen, eikä virkistänyt, päinvastoin.

Vihannesmehupaasto taas virkistävä. Ja heivasin tuon suolihuuhtelupussin, ja join Luvossavea vesilasilliseen sekoitettuna, sehän tuntui jo melkein aterialta noiden mehujen välillä.

Vierailija
62/64 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi miksi ihmeessä vesipaasto? Ääripäät eivät ole koskaan hyväksi ja paastosta tulee niin törkeä nälkä että ahmiminen sen jälkeen on taattua, kokemusta on. Kokeilepa ennemmin olla 6kk 1800kcal terveellisellä ruokavaliolla.

Väitteesi perustuu mihin? Ei ainakaan ihmisten kokemuksiin tai tieteeseen.

Itseasiassa kalorirajoitusdieetit ovat kaikista idioottimaisen tapa laihtua ja johtavat laihtumis-lihomiskierteeseen 99 prosenttia ajasta.

Kyllä ne joillakin toimii, minulla esimerkiksi. Elimistö tottuu myös siihen päivittäiseen pieneen kalorivajaukseen, siis olo tuntuu normaalilta ja hyvältä. Useamman kerran olen laihduttanut lapsen saamisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkäkurki kirjoitti:

Kannattaisiko mieluummin olla mehupaastolla, sillä pärjää pitkäänkin ja paino tippuu nopeasti. Pelkällä vedellä voi heikkous iskeä nopeasti. Tsemppiä yritykseesi!

Mehupaastossa nyt ei ainakaan ole mitään järkeä, elää pelkällä sokerilla jolloin lihakset katoaa mutta rasva pysyy. Täyspaastossa sentäs rasvaa ja lihaksia lähtee kutakuinkin samaa tahtia jos paastota pitää.

Et sitten ole perehtynyt mehupaastoon. Mehua voi tehdä muustakin kuin hedelmistä ja marjoista.

Toki mehupaaston voi niinkin toteuttaa, että juo vain jotain makeutettuja mehujuomia, ja/tai hedelmätäysmehuja. Mutta siinä ei ole järkeä.

Itselläni ainut paasto on ollut suolentyhjennyspaasto ennen tähystystä.

Vierailija
64/64 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin 4vrk.

Omat kokemukseni paastosta ovat pelkästään positiiviset. Tällä hetkellä pidän kerran viikossa 36h paaston ja pari-kolme kertaa vuodessa 5-7vrk paaston. 

Näin tulisi jokaisen omasta terveydestään huolehtivat ja pitkää, tervettä vanhuutta tavoittelevan tehdä. Mutta kun sillä ei voi kapitalisti ansaita rahaa, niin voi voi. Parempi, että saadaan jengi syömään statiineita ja muita sairaudenhoitolääkkeitä.

Jep. Vaikka tämä paasto-tapani mahdollisesti ehkä johtaa pidempään elämään ja terveempään vanhuuteen, niin varsinaisena syynä minulla on pitää itseni paremmassa kunnossa tällä hetkellä. Olen viittäkymmentä lähestyvä mies ja teen fyysisesti kevyttä toimistotyötä, joten ylimääräisen painon lisääntyminen on hyvinkin uhkana. Olen kuitenkin tällä tavalla onnistunut pitämään painon jotakuinkin kohdillaan. 

En pidä tapaani ainoana oikeana, mutta ainakin se on minulle toiminut. En myöskään pidä paastoamista minään hopealuotina ylipainoa vastaan, mutta se auttaa rytmittämään ja vähentämään liiallista energiansaantia. Muuten en syö minkään dieetin mukaan enkä muutenkaan ihan hirveästi katso mitä syön, vaan ihan perus kotiruoalla mennään. 

Paastoan sunnuntai-iltapäivästä tiistaiaamuun ja sitten nuo pidemmät pätkät olen järjestänyt siten, että ensimmäinen on vuoden vaihteessa, toinen huhti-toukokuun vaihteessa ja viimeinen elo-syyskuun vaihteessa. Mikäli ei huvita pitää pidempää pätkää niin sen ajan menen tuolla 36h paastolla. 

Muutenkin koitan pitää mielessä vanhan japanilaisen sanonnan: "Täyden vatsan kahdeksan osaa ylläpitävät ihmistä; kaksi muuta ylläpitävät lääkäriä." (Hara hachi bu)