Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1338)
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin, jos ajaisin hiukset pois. Muuten ei tule mitään.
Vihreän siirtymän vuoksi jokaisen pitäisi luopua pitkistä hiuksista.
Vierailija kirjoitti:
Ilman hiustenpesua kyllä mutta minulla on lasimaiset hiukset ja menee aikaa ennen kuin kastuvat vettyvät. Samoin hoitoaine imeytyy sitten hiuksiin tiukasti joten niitä on huuhdeltava ja huuhdeltava ennen kuin hoitoaine on poistunut.
Ei ole mikään tekosyy vaan oikeasti ärsyttänyt koko elämän kun suihkussa palaa tuhottomasti aikaa yllä mainitun syyn vuoksi.
Tekosyitä. Ei muuta kun pää ämpäriin ennen suihkuun menoa ja lopuksi hiuksiin jätettävä suihkutettava hoitoaine. Ongelma ratkaistu. ;)
Niin ja onhan vielä se ratkaisu, että leikkaat hiukset lyhyeksi.
Tämä todellakin on ASENNEkysymys, kuten joku ketjun alussa totesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en selviä. Jos pitää pestä vaan nopeasti kroppa niin joo, toki. Mutta jos pitää pestä pitkät hiukset, niihin hoitoaine, sheivaus, niin ei tahdo kyllä 20 min riittää. Enkä todellakaan kyllä sammuta hanaa siksi aikaa kun esim. sheivaan, siinähän jäätyy kuoliaaksi.
Mitäpä jos sheivaat ennen kuin kastelet itsesi kokonaan?
Kuivasheivausta? What?? Kokeilepa sheivata ilman vettä koko kroppa. Tän kirjoittaja on pakko olla mies, ei kukaan nainen ehdottelisi noin tyhmiä.
Missäs kohtaa kehotinkaan sheivaamaan kuivana?
Tuossahan sen itse sanot, "mitäpä jos sheivaat ennen kuin kastelet itsesi kokonaan." Eli sheivaaminen ilman vettä. Jos et sitä niin tarkoittanut, niin älä sitten ala urputtamaan kun muut sen niin ymmärtävät. Opettele parempi ulosanti.
Mielestäsi siis kehotus sheivata ennen kuin on kastellut itsensä _kokonaan_ tarkoittaa sheivaamista ilman vettä? Miksi näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman hiustenpesua kyllä mutta minulla on lasimaiset hiukset ja menee aikaa ennen kuin kastuvat vettyvät. Samoin hoitoaine imeytyy sitten hiuksiin tiukasti joten niitä on huuhdeltava ja huuhdeltava ennen kuin hoitoaine on poistunut.
Ei ole mikään tekosyy vaan oikeasti ärsyttänyt koko elämän kun suihkussa palaa tuhottomasti aikaa yllä mainitun syyn vuoksi.
Tekosyitä. Ei muuta kun pää ämpäriin ennen suihkuun menoa ja lopuksi hiuksiin jätettävä suihkutettava hoitoaine. Ongelma ratkaistu. ;)
Niin ja onhan vielä se ratkaisu, että leikkaat hiukset lyhyeksi.
Tämä todellakin on ASENNEkysymys, kuten joku ketjun alussa totesi.
Okei tampio, sovitaan sitten niin. Jos en halua olla lyhythiuksinen ja sheivaamaton nainen, niin minulla on asenneongelma. Tämä selvä.
Teillä miehillä tulee hienot ajat, kun saatte karvaisia, lyhyttukkaisia naisia. Turha sitten valittaa.
Pitkät hiukset voi huuhtoa kastamalla pää pesuvatiin. Säästää vettä
Näin toimittiin mun lapsuudessa maalla, kun vesijohdot talvella jäätyivät ja pesuvesi piti kantaa ämpärillä, lämmittää puilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on tarkoitus säästää energiaa.
Siihen auttaa myös veden paineen säätely.
Vähäisemmälläkin paineella onnistuu, joten tuo ajanmittaus on osittain väärä tapa mitata säästöjä.
Totta, mutta se vienosti lirutteleva suihkupää vaatii vähintään tupla-ajan shampoon huuhteluun, todennäköisesti enemmän. En siis hyväksy veden tarpeetonta lotrausta mutta ei ainakaan mulla kokonaiskulutusta vähennä jos vesi tulee liristen. Just olin hotellissa jossa piti sulkea suihku ja tunkea pää hanan alle että sai pesuaineet pois päästä.
Vierailija kirjoitti:
Näin toimittiin mun lapsuudessa maalla, kun vesijohdot talvella jäätyivät ja pesuvesi piti kantaa ämpärillä, lämmittää puilla jne.
Tälläkö ajattelit että shampoo lähtee? Oikeasti? Että huljuttelee sitä päätä hetken shampoovedessä?
Sitä hiusjuttua on todella vaikea selittää mutta sen ymmärtää sellainen jolla on lasimaiset hankalat hiukset. Niiden hiusten ongelma on vielä itselläni sellainen että ainoastaan pesemällä ne niin saa ne jotenkin. Yön aikana painuvat miten haluavat ja aamulla niitä ei taltuta kuin niiden kasteleminen.
Vaikka ne olisivat lyhemmät niin se sama ongelma on edessä koska hiuslaadusta on kyse. Ei niiden pituudesta.
Tiedän että kuulostaa tekosyyltä mutta sitä se ei todellakaan ole.
Otan päivittäin tunnin kuuman suihkun; se tekee hyvää ja rentouttaa.
Puhuttaisko siitä onko siellä suihkussa pakko käydä joka päivä tavan vuoksi? Vai voisiko käyttää tarveharkintaa tai esim. tehdä pienempiä pesuja? Täällä av:lla saa aina rivin yrjöhymiöitä jos paljastaa ettei käy rutiinisti suihkussa joka päivä, vaikka oikeasti se on varsin normaalia, varsinkin talvella. Ei sovi kaikille, mutta monille sopii, ja osa käy suihkussa tosiaan vain tavan eikä tarpeen vuoksi joka ikinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläkö ajattelit että shampoo lähtee? Oikeasti? Että huljuttelee sitä päätä hetken shampoovedessä?
No kyllä siihen itselläni kaksi vadillista meni, että tuli valmista.
Mitä, jos ottaisit hieman rauhallisemmin? Vähemmän olettamista, kaikkia mutkia ei tarvitse oikaista.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn. Minulla on pitkät ja paksut hiukset.
Tämä on ihan puhtaasti asennekysymys.
Oletpa omahyväinen, yyh. Minulla on pitkät, paksut luonnonkiharat hiukset ja en todellakaan selviä niiden pesusta 5 minuutissa. Minulla on myös asuntokohtainen vesimittari eli maksan todellisen kulutuksen mukaan. Meillä sattuu lämmin vesi olemaan vielä hitusen kalliimpaa kuin monessa muussa paikassa. Ihan mieluusti muuttaisin "asennettani" siihen suuntaan, että saisin omaa vesilaskuani mahdollisimman pieneksi. Jotta saan shampoon jälkeen märältä pumpulilta tuntuvan tukkani edes jokseenkin sileäksi, joudun käyttämään sellaisia hoitoaineita, joiden huuhtelemiseen menee hetki aikaa. Alle 10 min selviän kyllä helposti, mutta 5 min ei riitä. Ei ole mitään järkeä jättää hoitsikkaa huuhtelematta kunnolla, koska hiukset jää helposti vähän likaisen tuntuiseksi ja silloin ne pitää pestä nopeammin.
Olet ärsyttävä, sinun omaan napaan tuijottaminen on puhtaasti asennekysymys.
En pysty, pystyn kyllä jättään mömmöt päähän limaletiks niin kun iso iso iso osa suomalaisista tekee siinä 5 minuutissa.
Kastele kroppa 10s.
Saippui päästä varpaisiin.
Odota hetki ja anna saippuan vaikuttaa.
Huuhtele kroppa 50s.
Minuutissakin menee suihkutukset.
Puolella paineella säästöä tulee vielä 50% lisää.
Ei tarvitse, koska käyn suihkussa joka kolmas päivä, joten voin käyttää siihen silloin 15 minuuttia. Lisäksi vesi lämpenee puilla, joten sähköäkään ei mene yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Sitä hiusjuttua on todella vaikea selittää mutta sen ymmärtää sellainen jolla on lasimaiset hankalat hiukset. Niiden hiusten ongelma on vielä itselläni sellainen että ainoastaan pesemällä ne niin saa ne jotenkin. Yön aikana painuvat miten haluavat ja aamulla niitä ei taltuta kuin niiden kasteleminen.
Vaikka ne olisivat lyhemmät niin se sama ongelma on edessä koska hiuslaadusta on kyse. Ei niiden pituudesta.
Tiedän että kuulostaa tekosyyltä mutta sitä se ei todellakaan ole.
Edelleen pelkkiä tekosyitä. Sinulla on ilmeisesti väärä hiusmalli sinun hiuslaadullesi. Joko leikkaat ne lyhyeksi tai sitten kasvatat ne riittävän pitkiksi, jotta voit pitää niitä kiinni. Vai onko todellakin niin, että et pysty ratkaisemaan asiaa noin 9 kuukauden ajaksi, jolloin henkilökohtaista venymistä ja joustavuutta tarvittaisiin?
Oman kokemukseni mukaan palashampoon ja -saippuan saa huuhdottua pois vähemmällä vedellä kuin nestemäiset. Lisäksi voi tarvittaessa kokeilla, sopisiko omille hiuksille hiuksiin jätettävä hoitoaine tai vaikkapa selvityssuihke.
Ei ole kovinkaan montaa vuosikymmentä siitä, kun Suomessa tavallinen kansa peseytyi aamuisin siten, että vadissa oli haaleaa saippuavettä, johon kastetulla pesulapulla hinkattiin kroppa puhtaaksi. Todennäköisesti näin pihiin vedenkäyttöön tuskin tarvitsee nyt turvautua.
Vierailija kirjoitti:
En pysty, pystyn kyllä jättään mömmöt päähän limaletiks niin kun iso iso iso osa suomalaisista tekee siinä 5 minuutissa.
No tee niin! Tässä on kyse muutamasta kuukaudesta, etkö todellakaan pysty ymmärtämään asiakokonaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en selviä. Jos pitää pestä vaan nopeasti kroppa niin joo, toki. Mutta jos pitää pestä pitkät hiukset, niihin hoitoaine, sheivaus, niin ei tahdo kyllä 20 min riittää. Enkä todellakaan kyllä sammuta hanaa siksi aikaa kun esim. sheivaan, siinähän jäätyy kuoliaaksi.
Mitäpä jos sheivaat ennen kuin kastelet itsesi kokonaan?
Kuivasheivausta? What?? Kokeilepa sheivata ilman vettä koko kroppa. Tän kirjoittaja on pakko olla mies, ei kukaan nainen ehdottelisi noin tyhmiä.
Jospa tässä vaikka lievenisi tämä sheivaushulluuskin. Kainalot itsekin ajan joka kerta, sääret tarvittaessa ja joskus alapään siistimistä. Jotenkin ihan älytöntä tuo totaalikarvattomuuden ihannointi. Miesten karvat ei ole itseäni ikinä häirinneet eikä kukaan ole kommentoinut omistanikan.
Tuossahan sen itse sanot, "mitäpä jos sheivaat ennen kuin kastelet itsesi kokonaan." Eli sheivaaminen ilman vettä. Jos et sitä niin tarkoittanut, niin älä sitten ala urputtamaan kun muut sen niin ymmärtävät. Opettele parempi ulosanti.