Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1338)
Minun ongelmani ei ole se, etten ehtisi, vaan se, että talvella kärsin koko ajan ihan helvetillisestä kylmyydestä. Sen takia kuuma, pidempi suihku houkuttaa, kun en yksinkertaisesti tarkene poistua sieltä. Nyt pitää varmaan yrittää, mutta tärisen jo valmiiksi, kun ajattelenkin.
Jos käy vain joka toinen päivä 10 min suihkussa, keskimäärin siitä tulee 5 min per päivä.
Kyllä 5min täytyy riittää peseytymiseen. Ei siellä suihkussa ole tarkoitus lämmitellä ja hengailla.
En pysty. Hoitoaineen huuhtelu vie aikaa ja muutenkin olen yltäpäätä paskassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn. Minulla on pitkät ja paksut hiukset.
Tämä on ihan puhtaasti asennekysymys.
Oletpa omahyväinen, yyh. Minulla on pitkät, paksut luonnonkiharat hiukset ja en todellakaan selviä niiden pesusta 5 minuutissa. Minulla on myös asuntokohtainen vesimittari eli maksan todellisen kulutuksen mukaan. Meillä sattuu lämmin vesi olemaan vielä hitusen kalliimpaa kuin monessa muussa paikassa. Ihan mieluusti muuttaisin "asennettani" siihen suuntaan, että saisin omaa vesilaskuani mahdollisimman pieneksi. Jotta saan shampoon jälkeen märältä pumpulilta tuntuvan tukkani edes jokseenkin sileäksi, joudun käyttämään sellaisia hoitoaineita, joiden huuhtelemiseen menee hetki aikaa. Alle 10 min selviän kyllä helposti, mutta 5 min ei riitä. Ei ole mitään järkeä jättää hoitsikkaa huuhtelematta kunnolla, koska hiukset jää helposti vähän likaisen tuntuiseksi ja silloin ne pitää pestä nopeammin.
Olet ärsyttävä, sinun omaan napaan tuijottaminen on puhtaasti asennekysymys.
Huokaus. Tässä energiansäästössä EI ole kyse sinun rahoistasi, vaan Euroopassa riehuvasta sodasta.
Jos tilanteesi on noin vaikea, sinä et siis pysty leikkaamaan hiuksiasi lyhyemmiksi yhden talven ajaksi, jotta voisit omalta osaltasi auttaa hätää kärsiviä? T. Eri, jolle vastasit
En onnistu varsinkaan, kun tänne asennettu vettä säästävät suihkut joten shampoota saa huuhdella 30min että sen saa pois. Ennen kun oli normaali suihku, selvisin nopeimmillaan n. 15min. Pelkkä suihku menee helposti 5 minuutissa.
Nyt kaikki pitkähiuksiset tukan leikkuuseen, jotta saadaan kunnon energiatalkoot pystyyn! Kenellä menee hiustenpesun takia yli 5min niin sitten lyhentämään tukkaa tai kaljuksi!
Jos teini olisi vielä teini ja asuisi kotona, minä saisin käydä kerran kuussa suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, koska käyn suihkussa joka kolmas päivä, joten voin käyttää siihen silloin 15 minuuttia. Lisäksi vesi lämpenee puilla, joten sähköäkään ei mene yhtään.
Itse teen näin usein. Yhtenä päivänä pitkät hiukset auki ja ja sitten kaksi päivää kiinni. Ns. kriittiset paikat voi pestä päivittäin muullakin tavalla.
Tuttu kehui että hän ottaa puolen tunnin suihkuja niin kauan kuin lämmintä vettä tulee. Siis pitäisikö minun ottaa 5 minuutin ja sponsrata hänen pitkiä suihkujaan? Käytän 10-15 min suihkussa mutta en käy joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Jos teini olisi vielä teini ja asuisi kotona, minä saisin käydä kerran kuussa suihkussa.
Teinienkin vedenkäyttöä on mahdollista rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki pitkähiuksiset tukan leikkuuseen, jotta saadaan kunnon energiatalkoot pystyyn! Kenellä menee hiustenpesun takia yli 5min niin sitten lyhentämään tukkaa tai kaljuksi!
Juuri näin! Tässä on kyse vain YHDESTÄ TALVESTA.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu menee jo massapsykoosin puolelle.
No kyllä. Ihmisten pitää päteä todella säälittävillä asioilla. Ylpeileminen 5 min suihkuilla on samassa sarjassa kuin aikoinaan ne sadat viestit lukemattomissa eri ketjuissa, kun lipeäkalanaamat ylpeili sillä, kuinka selviävät 20 minuutissa heräämisestä töihin. Ihan kuin oikeasti olisi ylpeyden aihe kulkea ihmisten ilmoilla sen näköisenä, että on herännyt juuri.
Mulle on ollut itsestään selvää AINA, että suihku sammutetaan saippuoinnin ajaksi. Mulla on paksut, pitkät, vaalennetut luonnonkiharat ja niiden pesuun nyt vaan kuluu aikaa. Veden juoksutusaika on hiustenpesupäivänä alle 10 min, mutta yli 5 ja se on ihan ok. Mun hiukset on kauniit ja sellaisena haluan ne pitääkin. Ylpeilen mielummin niillä kuin sillä, että suoriudun jostain arkiaskareesta muutaman minuutin nopeammin kuin joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Puhuttaisko siitä onko siellä suihkussa pakko käydä joka päivä tavan vuoksi? Vai voisiko käyttää tarveharkintaa tai esim. tehdä pienempiä pesuja? Täällä av:lla saa aina rivin yrjöhymiöitä jos paljastaa ettei käy rutiinisti suihkussa joka päivä, vaikka oikeasti se on varsin normaalia, varsinkin talvella. Ei sovi kaikille, mutta monille sopii, ja osa käy suihkussa tosiaan vain tavan eikä tarpeen vuoksi joka ikinen päivä.
Itse käyn suihkussa jokatoinen tai -kolmas päivä. Siinä välissä pesen vain kasvot ja kädet, suihkupäivien välisiä alapesuja teen jos on seksielämää (olen sinkku). Iho ja alapään ph olleet aina hyvät, ei tulehduksia tai näppyjä. Dödöäkin unohdan joskus laittaa, sillä haisen harvoin hielle. Ikää 40.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu kehui että hän ottaa puolen tunnin suihkuja niin kauan kuin lämmintä vettä tulee. Siis pitäisikö minun ottaa 5 minuutin ja sponsrata hänen pitkiä suihkujaan? Käytän 10-15 min suihkussa mutta en käy joka päivä.
Whataboutismi täydessä vauhdissa. :)
En ole koskaan lotrannut suihkussa pitkään. Pystyn nipistämään 5 minuuttiin mainiosti.
Vinkki isotukkaisille: jos teillä on suihku, jossa myös hana, niin pää alaspäin ja hanasta vettä tukkaan. Taatusti kastuu. Extravinkki: käytä shampoopalaa hiuspohjaan (edelleen pää alaspäin) ja vaahdota, latvat saa just sopivasti shampoota ja huuhtele hanasta.
Tämä metodi paras pitkille paksuille luonnonkiharille hiuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu menee jo massapsykoosin puolelle.
No kyllä. Ihmisten pitää päteä todella säälittävillä asioilla. Ylpeileminen 5 min suihkuilla on samassa sarjassa kuin aikoinaan ne sadat viestit lukemattomissa eri ketjuissa, kun lipeäkalanaamat ylpeili sillä, kuinka selviävät 20 minuutissa heräämisestä töihin. Ihan kuin oikeasti olisi ylpeyden aihe kulkea ihmisten ilmoilla sen näköisenä, että on herännyt juuri.
Mulle on ollut itsestään selvää AINA, että suihku sammutetaan saippuoinnin ajaksi. Mulla on paksut, pitkät, vaalennetut luonnonkiharat ja niiden pesuun nyt vaan kuluu aikaa. Veden juoksutusaika on hiustenpesupäivänä alle 10 min, mutta yli 5 ja se on ihan ok. Mun hiukset on kauniit ja sellaisena haluan ne pitääkin. Ylpeilen mielummin niillä kuin sillä, että suoriudun jostain arkiaskareesta muutaman minuutin nopeammin kuin joku muu.
Itse en ole tätä ketjua kuvaamallasi tavalla ymmärtänyt. Minä olen tulkinnut ketjun siten, että monet tilanteen tiedostavat ihmiset yrittävät herätellä (liian) monia omaan napaansa tuijottavia ihmisiä.
Ihmiset, Euroopassa ihmisiä kuolee joka ikinen päivä. Ja te inisette siitä, että 5 min. suihkut eivät riitä teille!
Vierailija kirjoitti:
No en selviä. Jos pitää pestä vaan nopeasti kroppa niin joo, toki. Mutta jos pitää pestä pitkät hiukset, niihin hoitoaine, sheivaus, niin ei tahdo kyllä 20 min riittää. Enkä todellakaan kyllä sammuta hanaa siksi aikaa kun esim. sheivaan, siinähän jäätyy kuoliaaksi.
Totta, mulla on ainakin niin kylmä kylppäri etten hanaa välillä sammuttele. No, sähkön säästöä kai se on sekin...
minä käyn 0min suihkuissa