Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1347)
Aiai kun talven kylmät tulee, en todellakaan lyhennä minuuttiakaan tai vähennä astettakaan kuuman suihkun nautinnollisuutta.
Mä käyn vaan kylmässä suihkussa, niin ei siinä ei paljoa lämmitysenergiaa kulu. Tukkakin on lyhyt niin tosi nopea pestä.
En viittä minuuttia saa kulumaan, jos ei kuivausta lasketa samaan aikaan. Viisi minuuttia olen kaikkiaan suihkuhuoneessa. 3-4 jos kuivaan pukuhuoneen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Energiansäästökampanja käynnistyy lokakuussa teemalla "Astetta alemmas" – lämpötilaa kylmemmäksi, suihkut lyhyemmiksi, kaasujalkaa kevyemmäksi
https://yle.fi/uutiset/3-12593441
Oletteko puoli tuntia kerralla suihkussa kuppaajat edelleen sitä mieltä, että asia ei juuri teitä koske?
Olen. Minuun ei tehoa pelottelu tai uhkailu. Jos asia tulee siihen pisteeseen niin minulla ei ole mitään menetettävää enkä pelkää poliisia, en kuolemaa. Olen veroni maksanut tähän asti kuuliaisesti ja nyt on aika alkaa saamaan verorahoille vastinetta.
Norjassa leirintäalueilla myydään 5 Min suihkupoletteja. Todellakin 5 minsassa ehtii hyvin peseytyä ja kunnolla.
Jää aikaa hyvin vielä muuten vaan suihkutteluunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energiansäästökampanja käynnistyy lokakuussa teemalla "Astetta alemmas" – lämpötilaa kylmemmäksi, suihkut lyhyemmiksi, kaasujalkaa kevyemmäksi
https://yle.fi/uutiset/3-12593441
Oletteko puoli tuntia kerralla suihkussa kuppaajat edelleen sitä mieltä, että asia ei juuri teitä koske?
Olen. Minuun ei tehoa pelottelu tai uhkailu. Jos asia tulee siihen pisteeseen niin minulla ei ole mitään menetettävää enkä pelkää poliisia, en kuolemaa. Olen veroni maksanut tähän asti kuuliaisesti ja nyt on aika alkaa saamaan verorahoille vastinetta.
Sinunlaisiesi idioottien takia meillä saattaa Suomessa olla ensi talvena todella parin tunnin sähkökatkot ympäri maata päivittäin.
Tosin tietääkseni vettä tai sen lämmitystä ei missään makseta verovaroin. Joissain tuissa ehkä, mutta silloin et todellakaan ole maksanut kehumiasi isoja veroja vaan elänyt muiden siivellä.
Minäkin asun kaupungin vuokrakerrostalossa. Joten, ihan sama.
Käyn suihkussa aamuisin ja ei silloin ole edes aikaa sinne jäädä. 5 minuuttia tai nopeammin on ollut tavoite jo kauan. En tajua, mitä ihmiset suihkussa tekee, jos siellä alkaa mennä esim yli 10 minuuttia. Runkkaavat?
Alkaa muistuttamaan Covid-rokotushysteriaa. Syyllistetään muita, ja oletetaan omien asioitten olevan ns.kunnossa. Joten se riittää muitten hirttämiseksi.
-Teollisuuttahan energian tuhlaamisen lopettaminen ei koske? Hallien ovet auki, kuljettimet pyörivät vakkei ole tarvetta. Parkkipaikoilla valot päällä vkloppuna vaikkei ole toimintaa yms.
Otin aikaa. Hiusten kastelu 15 s, sitten suihku kiinni ja shamppoo. Sitten huuhtelu 45 s. Sen jälkeen hana kiinnii ja saippuointi ja hoitoaina. Sitten n. 2 min jos huuhtelee pitkään, joskus menee 1 min. Hiukset pituudeltaan puoleen lapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman hiustenpesua kyllä mutta minulla on lasimaiset hiukset ja menee aikaa ennen kuin kastuvat vettyvät. Samoin hoitoaine imeytyy sitten hiuksiin tiukasti joten niitä on huuhdeltava ja huuhdeltava ennen kuin hoitoaine on poistunut.
Ei ole mikään tekosyy vaan oikeasti ärsyttänyt koko elämän kun suihkussa palaa tuhottomasti aikaa yllä mainitun syyn vuoksi.
Tekosyitä. Ei muuta kun pää ämpäriin ennen suihkuun menoa ja lopuksi hiuksiin jätettävä suihkutettava hoitoaine. Ongelma ratkaistu. ;)
Niin ja onhan vielä se ratkaisu, että leikkaat hiukset lyhyeksi.
Tämä todellakin on ASENNEkysymys, kuten joku ketjun alussa totesi.
Okei tampio, sovitaan sitten niin. Jos en halua olla lyhythiuksinen ja sheivaamaton nainen, niin minulla on asenneongelma. Tämä selvä.
Teillä miehillä tulee hienot ajat, kun saatte karvaisia, lyhyttukkaisia naisia. Turha sitten valittaa.
Lupaat vaan noin upeaa tulevaisuutta.
Suihkun sulkeminen on se juttu.
Kastelet itsesi, suihku kiinni.
Shampoo, tai mielummin two in one.
Huuhtelet, suihku kiinni .
Saippuat ym. muut jutut...hoitoaine.
Loppuhuuhtelu.
Valmis!!!
Vierailija kirjoitti:
Sinunlaisiesi idioottien takia meillä saattaa Suomessa olla ensi talvena todella parin tunnin sähkökatkot ympäri maata päivittäin.
Tosin tietääkseni vettä tai sen lämmitystä ei missään makseta verovaroin. Joissain tuissa ehkä, mutta silloin et todellakaan ole maksanut kehumiasi isoja veroja vaan elänyt muiden siivellä.
Sinä olet antanut pelon propagandalle vallan. Teollisuuden sähkönkäyttö määrittää oikeasti sen tuleeko Suomessa sähkökatkoja vai ei. Ei se ottaako suomalaiset 5 vai 15 minuutin suihkuja. Suomen sähköntuotanto sekä sähkön kantaverkko on pitkälti rakennettu ja ylläpidetty valtion varoista. Fingridin eli sähkön kantaverkon ylläpitjän omistaa suomalaiset eläkeyhtiöt ja Suomen valtio. Niiden rahat tulevat suoraan verorahoista. Enkä väittänyt maksaneeni sen enempää veroja kuin muutkaan vaan sanoin maksaneeni verot kuuliaisesti.
Joo-o. Miksi koskisi? Lähdetään siitä ettei ole Sinun asiasi huolehtia Minusta. Voi olla ettei mielenterveytesi kestä kahden ihmisen huolia, joista toisen saattavat olla paljolti kuvitteellisia.
Jos lasketaan se aika, jolloin vesi valuu, 5 minuuttia riittää juuri ja juuri, mikäli pesen hiukset. Hoitoainetta ei tässä ajassa ehdi kyllä huuhdella, joten laitan välillä ns. suihketta. Jos en pese hiuksia, menee nopeimnillaan 2 minuuttia.
En tajua miten moni saa muka kaikki pesuaineet huuuhdeltua tarkasti iholta pois jossain minuutin suihkussa? Pelkkä kasvot, kädet, kainalot ja alapää kuluttaa 2 min. huuhtelemiseen, ja siinä täytyy olla todella ripeä.
Ei sitä tarvii käydä joka päivä suihkussa, riittää kun kylpee saunassa kerran viikossa ja muina päivinä suihkasee pideellä vittusa, ukot sitten huuhtasee lavuaarissa mulukkusa ennen naimista. kiipöl simple.
Pystyn, mutta en yleensä viitsi olla niin kauan.
Paitsi kun pesen hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Jos lasketaan se aika, jolloin vesi valuu, 5 minuuttia riittää juuri ja juuri, mikäli pesen hiukset. Hoitoainetta ei tässä ajassa ehdi kyllä huuhdella, joten laitan välillä ns. suihketta. Jos en pese hiuksia, menee nopeimnillaan 2 minuuttia.
En tajua miten moni saa muka kaikki pesuaineet huuuhdeltua tarkasti iholta pois jossain minuutin suihkussa? Pelkkä kasvot, kädet, kainalot ja alapää kuluttaa 2 min. huuhtelemiseen, ja siinä täytyy olla todella ripeä.
6 minuuttia vesi valuu, kun pesen pitkät ja paksut hiukset hoitoaineen huuhteluineen kaikkineen. Kaksi kertaa viikossa. Muulloin 2 min suihku.
Helpostikin. sen sijaan en ymmärrä näitä ihmisiä jotka peseytyvät tyyliin kerran pari viikossa ja SILTIKIN aikaa saa käyttää maksimissaan sen 5 minuuttia kun "vettä pitää säästää". 40-luvulla syntynyt äitini on tällainen. Oli tavallaan hiukan hankalaa runsaasti hikoilevalle murrosikäiselle aikanaan.
Ei siinä ehdi huuhtelemaan pesuaineita, mutta ehtii kyllä peseytyä pelkällä vedellä. Tukka ei tule puhtaaksi, mutta ehkä nykyaikana ei ketään haittaa että jollakin on rasvainen tukka. Sehän on muodikkaan ekologisen elämäntavan merkki. Ja kulkihan Kurt Cobain tukka likaisena jo ysärillä.