Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1347)
Suihku ei ole tarkoitettu pesemistä varten, sauna on. Suihku korvaa helteellä pulahuksen järveen niillä joilla järvi ei ole rannassa.
Sammuvatko sähköt ensi talvena? Tämä on pahin skenaario
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Minuun ei tehoa pelottelu tai uhkailu. Jos asia tulee siihen pisteeseen niin minulla ei ole mitään menetettävää enkä pelkää poliisia, en kuolemaa. Olen veroni maksanut tähän asti kuuliaisesti ja nyt on aika alkaa saamaan verorahoille vastinetta.
Sinunlaisiesi idioottien takia meillä saattaa Suomessa olla ensi talvena todella parin tunnin sähkökatkot ympäri maata päivittäin.
Tosin tietääkseni vettä tai sen lämmitystä ei missään makseta verovaroin. Joissain tuissa ehkä, mutta silloin et todellakaan ole maksanut kehumiasi isoja veroja vaan elänyt muiden siivellä.
Sinä olet antanut pelon propagandalle vallan. Teollisuuden sähkönkäyttö määrittää oikeasti sen tuleeko Suomessa sähkökatkoja vai ei. Ei se ottaako suomalaiset 5 vai 15 minuutin suihkuja. Suomen sähköntuotanto sekä sähkön kantaverkko on pitkälti rakennettu ja ylläpidetty valtion varoista. Fingridin eli sähkön kantaverkon ylläpitjän omistaa suomalaiset eläkeyhtiöt ja Suomen valtio. Niiden rahat tulevat suoraan verorahoista. Enkä väittänyt maksaneeni sen enempää veroja kuin muutkaan vaan sanoin maksaneeni verot kuuliaisesti.
Olet siis oikea Minä-Minä Kermaperse. Koskekoon rajoitukset pelkästään muita, Minä olen niin erinomainen Erikoisyksilö, ettei minua koske mikään. Verojen maksamisella ei ole tietenkään mitään väliä tämän energiansäästön kannalta. Ensi talvena yksinkertaisesti energia ei riitä jollei sitä säästetä.
Teollisuus käyttää sähköstä puolet, kotitaloudet ja maatalous yhdessä neljänneksen. Yhden neljänneksen vie palvelusektori + julkinen sektori. Eivät kotitaloudet ole tietenkään ainoita joiden toivotaan sähköä ja energiaa yleensäkin säästävän, säästöjä etsitään myös muualta.
Fingrid ei tietenkään myy sähköä kenellekään, sehän on pelkästään kantaverkkoyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, älkää masturboiko suihkussa niin, että vettä tulee koko homman ajan. Oma mieheni ei tahdo uskoa tätä, vaikka olen monta kertaa huomauttanut. Kohts kiellän häneltä masturboinnin kokonaan, jos muu ei auta.
Anna pillua niin sen ei tarvitse masturboida. Tosin nussimisen jälkeen molempien pitää käydä suihkussa, joten vettä kuluu vähintään yhtä paljon.
Itse lorotan suihkussa usein 2-3 tuntia. Sitä voisi kyllä vähän lyhentää. Siis suihkussa käyntiä - ei sitä toista, kun on jo niin lyhyt.
Joo saan menemään tuon verran jos olen käynyt pitkällä lenkillä. Yleensä jotain 2-3 minuuttia aamusuihku.
Käytän ämpäriä ja pesusoikkoa apuna jolloin jää hyvinkin viiden minuutin lorotuksen alle.
Höh. Olin varma että suihkussa menee 10min koska pesen aina itseni kokonaan saunaharjan kanssa, laitan hoitoainetta ja huuhtelen huolellisesti.
Iho kun on tyyppiä joka kutiaa jos sitä ei pese päivittäin kosteuttavalla saippualla tai jos saippuaa jää iholle.
Tulos: 5 minuuttia enkä edes käytä suihkussa kovaa painetta. Lämmintä vettä kylläkin.
Asiaan vaikuttaa varmaan se että vaihdoin vihreään, oliiviöljystä tehtyyn 72% Marseille-saippuakuutioon joka ei kuivata ihoa mutta huuhtoutuu silti uskomattoman pienellä suihkuttelulla. Näitä nestemäisiä kosteuttavia saippuoita ei saa huuhdeltua iholta vaikka miten lotraisi.
Vierailija kirjoitti:
Höh. Olin varma että suihkussa menee 10min koska pesen aina itseni kokonaan saunaharjan kanssa, laitan hoitoainetta ja huuhtelen huolellisesti.
Iho kun on tyyppiä joka kutiaa jos sitä ei pese päivittäin kosteuttavalla saippualla tai jos saippuaa jää iholle.
Tulos: 5 minuuttia enkä edes käytä suihkussa kovaa painetta. Lämmintä vettä kylläkin.
Asiaan vaikuttaa varmaan se että vaihdoin vihreään, oliiviöljystä tehtyyn 72% Marseille-saippuakuutioon joka ei kuivata ihoa mutta huuhtoutuu silti uskomattoman pienellä suihkuttelulla. Näitä nestemäisiä kosteuttavia saippuoita ei saa huuhdeltua iholta vaikka miten lotraisi.
Uskon, että monella muulla on aivan sama kokemus, mikäli tosissaan suihkukäyntinsä kellottaisi. :)
Suihkussa palelee hirveästi, kun ei voi lorottaa enää lämmintä vettä. Ei mitään mukavia hetkiä tiedossa.
En ole ottanut aikaa, mutta aamulla nousen klo 6.15, käyn vessassa, pesen hampaat ja menen suihkuun. Kuivaan suihkun lattian, rasvaan itseni ja puen ja klo on 6.30. Suihku on kiinni saippuoinnin ajan, joten oletan, että aikaa itse suihkussa menee max 5 minuuttia.
Sa Int tosiaan opetti että riittää kun pesutuvassa käydään porukalla, hana avataan pariksi sekunniksi, hana suljetaan ja palataan tupaan. Suurin virhe on alkaa levittelemään shampoota, hammastahnaa ja muita tököttejä peseytymisen aikana.
Uskon, että monella muulla on aivan sama kokemus, mikäli tosissaan suihkukäyntinsä kellottaisi. :)
Minulla suihkun keston rajaa se että venytän aamulla kellosta viimeisenkin mahdollisen minuutin unta ja hoidan sitten aamurutiinit optimoidun ohjelman mukaan pysähtymättä missään kohtaa säätämään ylimääräistä.
Silti oli yllätys että täysi peseytyminen hoitoaineineen ja huuhteluineen kesti vain 5 minuutttia koska en tosiaankaan oikaise missään kohtaa. Menen suihkuun tullakseni puhtaaksi, en päteäkseni minuuttilukemalla ituhippien foorumilla.
-edellinen
En, enkä aijo yrittää jatkossakaan. Niin kauan kun minä maksan omat vesilaskuni, niin silloin myös käytän vettä niin paljon kuin haluan.
En kilpaile kellon kanssa mutten pysty kun hiuksetkin pitää pestä, asun kerrostalossa ja olin kesällä 2,5 kk pois jos nyt vähän rennommin ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Sa Int tosiaan opetti että riittää kun pesutuvassa käydään porukalla, hana avataan pariksi sekunniksi, hana suljetaan ja palataan tupaan. Suurin virhe on alkaa levittelemään shampoota, hammastahnaa ja muita tököttejä peseytymisen aikana.
Niin siellä opetettiin, että aamutoimet on vapaat, mutta pakolliset. Varsinainen peseytyminen hoidettiin sitten vapaa-ajalla.
Nippa nappa. Vaikeaa olla noin pitkään suihkussa.
Irtosiko paska hyvin? Onko lika varmasti poissa? Onko syntiset tahrat poistuneet jalkovälistä? Ihminen on likainen tuottaen monenlaisia eritteitä! Kyllä sen tietää...
Ei ellei huuhtele sampoota huolimattomasti ja jätä hoitsikkaa välistä, niin pitkät hiukset. Mut jos hiukset skippaa niin selviytyy vaik 3 minuutissa.
En.