Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1347)
En käy suihkussa, yliarvostettua.
2min riittää jos ei tarvitse partaa tai päätä ajella.
Hiuksiin menee jo 5 min ellei enemmänkin.
Käytän peseytymiseen noin 20 litraa vettä, menee kyllä kylpyyn enemmän kuin 5 minuuttia mutta entä sitten? Retkisuihku on hyvä keksintö.
AatunKrokotiili kirjoitti:
2min riittää jos ei tarvitse partaa tai päätä ajella.
Peset siis vain kädet, kainalot ja kulkuset?
Energiansäästökampanja käynnistyy lokakuussa teemalla "Astetta alemmas" – lämpötilaa kylmemmäksi, suihkut lyhyemmiksi, kaasujalkaa kevyemmäksi
https://yle.fi/uutiset/3-12593441
Oletteko puoli tuntia kerralla suihkussa kuppaajat edelleen sitä mieltä, että asia ei juuri teitä koske?
Pystyn. Sitä paitsi sen suihkun voi sulkea välillä kesken peseytymisen.
Tämän ketjun muistaen ihan otin eilen treenien jälkeen aikaa. Suihkukaapissa vietin 4 minuuttia, josta suihku oli päällä noin 2,5 minuuttia. Ensin suihku päälle ja koko kropan ja hiusten kastelu. Sitten suihku pois ja shampoopesu hiuksille. Suihku päälle ja hiusten huuhtelu. Suihku pois ja hoitoaine hiuksiin ja saippuapesu kropalle. Suihku päälle ja hiusten ja kropan huuhtelu. Suihku pois ja ulos kuivaamaan. En tajua, miten muka joku ei selviytyisi 5 minuutissa, jos ei ehdoin tahdoin hidastele, kun itse en todelakaan mitenkään edes kiirehtinyt tuossa hommassa..
Entisajan keinot käyttöön. Pesuvati, ja siihen vettä. Vedessä voi kastaa pesusientä/kinnasta/harjaa ja sitten kuurata itseään vaikka sen puoli tuntia. Veikkaisin, että kyllä siinä alkaa saada puhtaan olon.
Pelkän eidoniksen pesuun menee 5 min. Kymmenen jos se on naparummutuksessa.
5 min suihkussa! Tarkoitatko että vesi valuu kokoajan? Kropan kastelu + pesusienen kastelu 15s. Huuhdonta MAX 1 min. Tosin olen kalju mies.
Miehet, älkää masturboiko suihkussa niin, että vettä tulee koko homman ajan. Oma mieheni ei tahdo uskoa tätä, vaikka olen monta kertaa huomauttanut. Kohts kiellän häneltä masturboinnin kokonaan, jos muu ei auta.
Jos käyn 2 kertaa viikossa suihkussa, voinko käyttää 14 x 5 min, koska en käy 2 x vrk suihkussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisi, mutta miksi ihmeessä pitäisin kiirettä? Joku 30 aamulla ja 20 min illalla.
Kannattaa lukea välillä uutisia.
Jäähän tuossa vielä yli 23tuntia uutisten lukemiseen.
Repesin!
Pystyn, jos suljen suihkun välillä. Hiukset ja vartalon saa huuhdeltua shampoosta ja saippuasta kyllä parissa minuutissa. Pitkä suihku on vain sellaista arjen luksusta, mutta ei sillä lutraamisella mitään järkevää merkitystä ole, pesuaineet lähtee vähemmälläkin.
Toki peseytymiseen menee enemmän vettä kuin vain tuo suihku - kasvojen pesuun tarvii kans aika paljon vettä, varsinkin kun pesee meikit pois. Toki tähänkin on monia tapoja - on meikinpoistoaineita ja kasvojenpuhdistustuotteita joita käytetään ilman vettä. Itse kyllä tykkään puhdistaa kasvoni niin, että käytetään vettä, tulee raikkaampi lopputulos.
Hampaiden pesuun ei oikeastaan tarvita vettä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Energiansäästökampanja käynnistyy lokakuussa teemalla "Astetta alemmas" – lämpötilaa kylmemmäksi, suihkut lyhyemmiksi, kaasujalkaa kevyemmäksi
https://yle.fi/uutiset/3-12593441
Oletteko puoli tuntia kerralla suihkussa kuppaajat edelleen sitä mieltä, että asia ei juuri teitä koske?
En ole puolta tuntia saunassa mutta varmasti pidempään kuin viisi minuuttia. Ei aio kellottaa aikaa sillä se jo täysin naurettavaa mihin hysterian vallassa moni jo ilmeisesti seonnut. Toisaalta käytän sähköä vähemmän kuin valtaosa. Lämmitys pelkästään puulla samoin ruuanlaitto osin kuten aina ennenkin. Sauna lämpenee puulla ja saunassa käydessä vesipadassa lämpenee puulla vesi jota pesulla käytetään. Suihkussa käyn kotona korkeintaan kolme kertaa viikossa. Muutoin työpaikalla. Silloin minä en sitä maksa ja suihkuttelen ja saunon rauhassa. Kävelen tai pyöräilen töihin jne. Autoa minulla ei edes ole.
Pystyn, mutta ei sellainen rentouta päivän päätteeksi. Suihkussa käynnissä lähes yhtä tärkeää kuin puhdistuminen on itselleni lämpimän veden rentouttava vaikutus päivän fyysisen työrupeaman jälkeen.
Yläkerrassa kohisi kylpyhuoneen vesihana joskus tuntikausia. Vesi vaihtui kylpyammeessa, pysyi varmaan puhtaana. Tuli kalliiksi asukkaille kuten muuttkin varsinkin lämpimän veden tuhlaajat. Sai jostain syystä häädön ja jatkuva kohina loppui. Lämmin vesi maksoi Kolmannen osan yhtiövastikkeesta. Muutin maaseudun rauhaan kerrostalosta uudempaan rivitaloon jossa neliöt tuplaantuivat ja jäi mukavasti rahaa, asumiskulut pieneni reilusti. Maksan vedet ja lämmöt mittarin mukaan. Palvelut kilometrin säteellä,myös uuden uimahallin palvelut kuntosaleineen. Täällä pienikin eläke tuntuu isommalta.
Minä käytän uimahallia kaikkine palveluineen vuosikortiilla 22senttiä kerta, 5 kertaa viikossa. Saunalla on käyttöä varastona Eikä suikun hanaa kannata availla.
Jos ei saunassa rapsuttele iholta kuollutta kerrosta, kai se täytyy suihkukopissa tehdä.
Sitten huuhtelu.