Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarvitsee ekaan omaan kämppään?

voisilmäpulla
02.08.2022 |

Olen parin vuoden päästä muuttamassa omilleni ja monelta sain vinkkiä että kannattaa kasailla erilaisia tarve-esineitä jo muutamaa vuotta ennen muuttoa. Lautaset, lasit, aterimet, kulhoja, tarjoiluastioita on. Sukulaiset kyselevät nyt lahjatoiveita, niin mitä kaikkea muuta kannattaa toivoa jo etukäteen esim: Ylioppilas,- ja syntymäpäivälahjaksi? / ostaa S-ryhmän tms lahjakorteilla joita mulla onkin muutamia.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin rahaa kuin lahjakortteja johonkin liikkeeseen. Silloin voi ostaa, mistä parhaaksi näkee. Inflaatio jyllää. Selvitettävä, mitä on ostettava heti, kun on rahaa, jos tuotteen hinnan voi odottaa kipuavan inflaation mukaan tai voimakkaamminkin.

Vierailija
62/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juotko kahvia (kahvinkeitin)? Leivotko (leivontavälineitä)? Tarvitsetko blenderiä / saivasekoitinta, mikroa? Hieman tylsä lahjana, mutta imurin tarvitsee jokainen. Kattiloita, paistinpannu, uunivuokia. Kakkulapio, salaattiottimet. Keittiövälineet (kauha, paistinlasta jne). Veitsiä.

5 jatkaa. Itse ostin kahvia juomattomalle tyttärelle pressopannun, jotta asunnolla voi kuitenkin tarvittaessa saada muunkinlaista kahvia kuin pikakahvi. Tämäkin siis vaihtoehtona kahvinkeittimelle.

Tämä on minusta aika epäkohtelias lahja. Miksi kahvia juomattoman pitäisi varautua tekemään toisille kahvia? Pitääkö limsaa juomattomalle ostaa limsakone, absolutistille välineet oluen panoon ym, jotta kun tulen paikalle, saan mitä haluan? Kahvinjuojat ovat varmaan röyhkein porukka vierailijoina, kun kuvittelevat, että juuri heidän erityisjuttunsa vaatii palvelua.

Aivan. Minulla ei kahvinkeitintä kun en sellaista juo enkä siis keittele muillekaan. Se hajukin on ihan karsea. Kahvin haju.

Kahvin haju ei ole karsea.😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että ennakkoon ei ihan hirveästi kannata ostaa vaan ostat sitten tarpeen mukaan itselle mieluisaa. Sellaisen vinkin annan, että älä nuorena ala keräämään mitään astia tai osta mitään hintavaa, koska maku muuttuu koko ajan. Osta vain käyttöön tavaroita ja käytä muut rahat itseesi ja hauskanpitoon, ehdit sitten kolmekymppisenä keräillä jos kiinnostaa. Ja kierrätyskeskukset on loistavia paikkoja tehdä löytöjä.

Olen 62 ja mulla on edelleen sama astiamaku, sama lempiväri ja kaikki tavarat jotka olen vuosien varrella hankkinut. Yksi ainoa vuodesohva oli pakko heittää pois koska koiranpentu pissasi siihen.

On tietysti niitä ihmisiä, jotka ei koskaan kehity ja muutu, vaan pysyvät samanlaisina koko elämänsä. Se on sitten eri asia onko se hyvä vai huono juttu. Väittäisin kuitenkin, että suurimalla osalla ei ole sama maku 14v ja 34v.

Vierailija
64/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutavarat työllistää ja niistä kertyy yllättävän paljon laskua yhteensä. Jos on valmiina kaikki keittiöön, vessaan, siivouskomeroon ym niin se helpottaa kovasti.

Vierailija
65/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savukkeita muutama kartonki.

Vierailija
66/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vink

Pari keittiöön liittyvää asiaa, jos mahdollista niin valurautapannu, se kestää loppuelämän ja paranee käytettäessä. Toinen, laadukas keittiöveitsi tuottaa iloa vuosiksi, pysyy terävänä huomattavasti pidempään kuin markettiveitset, siis kaikenmaailman Ikea, Fiskars, victorinox yms yms

Vierailija
67/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä mielummin rahaa ja jos sukulaisilta on pakko jotain tavaraa pyytää, pyydä niitä kalliimpia esim. kattila, kodinkoneet esim. mikro, marimekon lakanat jne. Paljon täällä ehdotellaan, että pyydä jotain siivoustarvikkeita, no niitä saat ihan itse muutamilla euroilla ostettua, joten sellaisten lahjaksi pyytäminen on ihan typerää. Muista myös että pärjäät jo ihan pelkästään sillä, että on pyyhe, sänky ja mikro. Kaikki muu on sitten plussaa, joten ennakkoon ei kannata ostaa kauheaa tavaravuorta, jonka huomaat sitten olevan turhaa krääsää.

Vierailija
68/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tytär kova kokkaamaan? Kannattaa huomioda välineitä hankkiessa.

Vierailija
69/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vink

Pari keittiöön liittyvää asiaa, jos mahdollista niin valurautapannu, se kestää loppuelämän ja paranee käytettäessä. Toinen, laadukas keittiöveitsi tuottaa iloa vuosiksi, pysyy terävänä huomattavasti pidempään kuin markettiveitset, siis kaikenmaailman Ikea, Fiskars, victorinox yms yms

Tämä oli hyvä vinkki, valurautapannu ja valurautakattila ovat ikuisia ja käyvät kaikkiin liesiin. 

Vierailija
70/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että ennakkoon ei ihan hirveästi kannata ostaa vaan ostat sitten tarpeen mukaan itselle mieluisaa. Sellaisen vinkin annan, että älä nuorena ala keräämään mitään astia tai osta mitään hintavaa, koska maku muuttuu koko ajan. Osta vain käyttöön tavaroita ja käytä muut rahat itseesi ja hauskanpitoon, ehdit sitten kolmekymppisenä keräillä jos kiinnostaa. Ja kierrätyskeskukset on loistavia paikkoja tehdä löytöjä.

Olen 62 ja mulla on edelleen sama astiamaku, sama lempiväri ja kaikki tavarat jotka olen vuosien varrella hankkinut. Yksi ainoa vuodesohva oli pakko heittää pois koska koiranpentu pissasi siihen.

On tietysti niitä ihmisiä, jotka ei koskaan kehity ja muutu, vaan pysyvät samanlaisina koko elämänsä. Se on sitten eri asia onko se hyvä vai huono juttu. Väittäisin kuitenkin, että suurimalla osalla ei ole sama maku 14v ja 34v.

Toisilla on jo valmiiksi hyvä maku. Toki se kehittyy ja jalostuu sekin, mutta pohjaelementit ovat tukevat.

Vierailija
71/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et vielä tiedä asumismuotoa, esimerkiksi muutatko mahdollisesti kalustettuun opiskelijasoluun, ei kannata hirveästi kerätä irtaimistoa valmiiksi. Parempi olisi säästää rahaa, jotta voi konkreettisesti ostaa sitä, mitä tarvitsee. 

Vierailija
72/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankin ikävuosina 10-20 rottinkikalusteita ja valkoisia lautasia, ikävuosina 20-30 erilaisia kestäviä keittiötarvikkeita, antiikkipöydän ja kaksi Artekin jakkaraa, ikävuosina 30-40, antiikkipöytään sopivat astiakaapit, laadukkaan sohvan ja lisää valkoisia astioita, lapsille laadukkaat valkoiset kalusteet. Ikävuosina 40-50 en oikeastaan mitään ja nyt ikävuosina 50-62 olen vain täydennellyt mm Ikean valkoisilla lipastoilla.

Olohuoneessa on se laadukas sohva ja rottinkikalusteet, makuuhuoneissa ne lapsille hankitut valkoiset kalusteet, keittiössä edelleen antiikkipöytä ja ne kaapit, kaikki hankkimani astiat ja tarvikkeet jne.

Lisäksi on perittyä tavaraa ja sitten halpoja kirppislöytöjä.

Vierailija
73/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta laadukasta ja suppea valikoima. Vain ne mitkä tiedät varmasti tarvitsevasi. Loput myöhemmin ja säästä rahaa.

Vierailija
74/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelukone

Vierailija
75/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä raha on suurin ongelma. Eikö se riitä että keskittyy säästämään niin sitten saa asunnon äkkiä kuntoon.

Vierailija
76/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänky on jo mainittu. Kannattaa heti alkuun ostaa sen verran leveä, että mahtuu kaksikin nukkumaan. On nimittäin todennäköistä, että tyttärellä saattaa poikakaverikin käydä.

Vierailija
77/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kun niin moni listaa pölynimurin. Mä olen 40+ perheenäiti, eikä meilläkään ole pölynimuria. Se on hankala käyttää, pölypusseja pitää vaihtaa joka imuroinnin jölkeen, jos asunnossa on turkiskuoriaisia, joita on esim Helsingissä 98% vanhoista kerrostaloista, ja se vie paljon t7laa, ja lisäksi pöllyttää pölyjä ilmaan, mikä on huono allergiaperheessä.

Suosittelen staattista liinaa, joka laitetaan moppiin, sillä on huomattavasti kevyempää ja nopeampaa siivota, poistaa pölyn tehokkaammin ja menee pienempään tilaan.

Matot ja verhot ja taulut ovat turhia, meillä ei ole yhtäkään, nekin keräävät pölyä, mikä on paha pienessä asunnossa.

Jos ap hankkii hyllyjä tms säilytystilaa, kannattaa hankkia umpinaisia, joista on helppo siivota pöly vain päältä pyyhkäisemällä. Kaikkia avohyllyjä kannattaa välttää ja sitä, että on kaikki pinnat täynnä tavaraa.

Astioista lautasia, lasit ja mukit ja ruokailuvälinesarja, paistinlasta ja kauha ja pieni leikkuuveitsi ja sakset. Vedenkeitin ja jos haluaa joskus kahvia, muovinen perinteinen irtosuodatin siihen ja pusseja. Mikroaaltouuni. Kattila ja paistinpannu.

Tiskiharja ja -aine. Rättejä. Yleispuhdistusaine vessan siivoukseen. Lakanat ja petivaatteet. Rikkalapio.

Pikkuhiljaa huomaa, mitä tarvitsee, ei kannata hankkia alussa ylimääräistä, koska säilytystilat ovat pienet.

Vierailija
78/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen sitä, että neuvotqan pyytämään jotain Marimekkolakanoita. Ei lakanoiden tarvitse olla mitään merkkiä. Minun kaikki lakanani ja pyyhkeeni ovat Ikeasta ja ne ovat olleet kestäviä ja hyviä, ja kauniita. Itse asiassa myös kaikki astiani ja huonekaluni ovat Ikeasta ja niissä ei ole mitään vikaa.

N51

Vierailija
79/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakset, kynsileikkuri, silitysrauta, ompelutarvikkeet, lamppuja, paristoja, maljakko, kukkaruukkuja...

Vierailija
80/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan liian aikaista muuttaa omilleen, jos ei tiedä mitä tarvii?

Lue aloitus. AP ei ole vielä muuttamassa, vaan haluaisi kartuttaa varastojaan jo etukäteen ja kyselee esim. lahjavinkkejä.

Meinaat että se mitä asuntoon noin yleensä tarvitaan tulee jotenkin radikaalisti muuttumaan?

Näkeehän sen jo näistä vastauksista...patja...astioita...

Voi hyvänen aika sentään...ladellaan itsestäänselvyyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi