Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko "hermolomaa" yleensä annetaan kerralla? Mietin vaan, kun yksi jäi yllättäen pidemmälle sairaslomalle ilman selkeää syytä.

Vierailija
21.01.2023 |

Kun tavallisissa taudeissa ei kai anneta kuin muutamia päiviä kerralla ja jos on jalka poikki tms. niin siitä kertoisi varmaankin avoimesti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis kyylä ja juoruaja.

Vierailija
2/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei sinulle mitenkään kuulu. Ja mitään hermolomaa ei ole olemassa. Jos kyse on masennuksesta, niin aika usein kuukaudella lähdetään liikenteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekity töihisi ja huolehdi omista asioistasi! Kyylä!

Vierailija
4/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä kyttääjä. Kuten yllä on sanottu, asia ei kuulu sinulle.

Vierailija
5/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä voit jo tietää, kuinka pitkä saikku sillä on? Meillä kun joku jää pois, ei me tiedetä milloin palaa takas. Se asia kuuluu vaan pomolle.

Vierailija
6/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tuli 1,5 kk, sitten 3 kk ja sen jälkeen vuosi.

Vierailija
7/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän työpaikkoilla valitettavasti usein käy. Muista poissaolosyistä kerrotaan avoimesti, ja sit kun joku tippuu saikulle pidemmäksi ilman kerrottua (kollegat usein nertoo/tietää, ei tietenkään esihenkilö) syytä, niin heti epäillään pääsaikkua.

Vierailija
8/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä syytä voi tietää. Voi olla myös jokin fyysinen sairaus, jossa on rankat oireet ja hoidot. Mutta asia ei kuulu sinulle.

Vierailija
9/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatteles jos onkin syöpä. Paljonko annetaan lomaa kerralla? Miksi ei tiedoteta heti ekana päivänä koko työyhteisölle tai vaikka seutulehden etusivulla?

Mitä jos sinulle tuleekin seuraavaksi pitkä saikku?

Vierailija
10/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu jäi koronan jälkioireiden takia samantien 2 kk sairauslomalle eli tilanne niin paha, että mikään pari päivää ei riittänyt.

Vierailija
11/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät kerro esim. syövästä, koska eivät halua työkaverien tietävän siitä.

Joten syytä ei voi päätellä oikeastaan mitenkään.

Vierailija
12/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

******** se sulle kuuluu.

Vierailija
13/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä sain heti 3 vuotta hermolomaa, kun kerroin uteliaasta ja raskaasta työkaverista.

Vierailija
14/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät kerro esim. syövästä, koska eivät halua työkaverien tietävän siitä.

Joten syytä ei voi päätellä oikeastaan mitenkään.

Jep. Ja harvemmin kai päästä saa heti pitkiä saikkuja, vaan alkaa parilla viikolla, kun sen verran voi kirjoittaa esim. stressireaktiolla tms.

Vierailija
15/15 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Miksi kenenkään saikut kiinnostaa? Mulle se nyt on aina ollut se ja sama miksi joku työkaveri on sairaslomalle, sille on takuulla syynsä, mutta minulle se ei kuulu eikä kiinnosta. Tietenkin kuuntelen jos joku haluaa itse kertoa sairaudestaan. 

Tuollaisten takia sitä itse stressaa aina, kun lapsella alkaa nenä vuotamaan tai itsellä kurkku kipeytyä, kun ei tahdo uskaltaa olla pois töistä kun alkaa kauhea jauhanta siitä, miksi se on poissa ja lusmuaako vain. Ja tämä silti, vaikka olen todella harvoin pois töistä. Silloin kun olen, niin syystä, esim viimeksi kesällä 2022 olin viisi päivää pois koronan vuoksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme