Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarvitsee ekaan omaan kämppään?

voisilmäpulla
02.08.2022 |

Olen parin vuoden päästä muuttamassa omilleni ja monelta sain vinkkiä että kannattaa kasailla erilaisia tarve-esineitä jo muutamaa vuotta ennen muuttoa. Lautaset, lasit, aterimet, kulhoja, tarjoiluastioita on. Sukulaiset kyselevät nyt lahjatoiveita, niin mitä kaikkea muuta kannattaa toivoa jo etukäteen esim: Ylioppilas,- ja syntymäpäivälahjaksi? / ostaa S-ryhmän tms lahjakorteilla joita mulla onkin muutamia.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Patja, tyyny, peitto ja pari pyyhettä. Paistinpannu, veitsi ja kauha, pari lautasta."

Mitä tekee parilla lautasella ja pyyhkeellä? Jos on aikaa varautua vuosi pari niin eikö kannattaisi laittaa jo ihan kunnolla kaikki valmiiksi. Parin lautasen sijasta kerätään astiasto ja pyyhkeitä reilusti.

Vierailija
42/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ennakkoon ei ihan hirveästi kannata ostaa vaan ostat sitten tarpeen mukaan itselle mieluisaa. Sellaisen vinkin annan, että älä nuorena ala keräämään mitään astia tai osta mitään hintavaa, koska maku muuttuu koko ajan. Osta vain käyttöön tavaroita ja käytä muut rahat itseesi ja hauskanpitoon, ehdit sitten kolmekymppisenä keräillä jos kiinnostaa. Ja kierrätyskeskukset on loistavia paikkoja tehdä löytöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hankkia 5 kupin kahvinkeittimen vieraita varten, jos itse ei juo kahvia. Jääkaappi asunnoissa on miltei poikkeuksetta valmiina.

Vierailija
44/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että ennakkoon ei ihan hirveästi kannata ostaa vaan ostat sitten tarpeen mukaan itselle mieluisaa. Sellaisen vinkin annan, että älä nuorena ala keräämään mitään astia tai osta mitään hintavaa, koska maku muuttuu koko ajan. Osta vain käyttöön tavaroita ja käytä muut rahat itseesi ja hauskanpitoon, ehdit sitten kolmekymppisenä keräillä jos kiinnostaa. Ja kierrätyskeskukset on loistavia paikkoja tehdä löytöjä.

Ei välttämättä muutu. Mun tytär alkoi kerätä Marimekon astioita jo varmaan 14-vuotiaana ja rakastaa niitä edelleen nyt 18-vuotiaana. Ainakaan siis 4 vuodessa ei ole mieltymykset muuttuneet mihinkään.

Vierailija
45/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 62 ja mulla on edelleen sama astiamaku, sama lempiväri ja kaikki tavarat jotka olen vuosien varrella hankkinut. Yksi ainoa vuodesohva oli pakko heittää pois koska koiranpentu pissasi siihen.

Vierailija
46/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan liian aikaista muuttaa omilleen, jos ei tiedä mitä tarvii?

Lue aloitus. AP ei ole vielä muuttamassa, vaan haluaisi kartuttaa varastojaan jo etukäteen ja kyselee esim. lahjavinkkejä.

Vierailija
47/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juotko kahvia (kahvinkeitin)? Leivotko (leivontavälineitä)? Tarvitsetko blenderiä / saivasekoitinta, mikroa? Hieman tylsä lahjana, mutta imurin tarvitsee jokainen. Kattiloita, paistinpannu, uunivuokia. Kakkulapio, salaattiottimet. Keittiövälineet (kauha, paistinlasta jne). Veitsiä.

5 jatkaa. Itse ostin kahvia juomattomalle tyttärelle pressopannun, jotta asunnolla voi kuitenkin tarvittaessa saada muunkinlaista kahvia kuin pikakahvi. Tämäkin siis vaihtoehtona kahvinkeittimelle.

Tämä on minusta aika epäkohtelias lahja. Miksi kahvia juomattoman pitäisi varautua tekemään toisille kahvia? Pitääkö limsaa juomattomalle ostaa limsakone, absolutistille välineet oluen panoon ym, jotta kun tulen paikalle, saan mitä haluan? Kahvinjuojat ovat varmaan röyhkein porukka vierailijoina, kun kuvittelevat, että juuri heidän erityisjuttunsa vaatii palvelua.

Mä olen ostanut pressokannun, kun olin n 20 vuotias.

Olen omistanut sen n 30 v.

Kahvivieraita käy joka vuosi.

Aika hölmöjä noi esimerkit. Limsaa ja olutta saa halvemmalla kaupasta ja lähes kaikki aikuiset juovat kahvia

Vierailija
48/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär varmaankin muuttaa pieneen asuntoon. Kannattaa hankkia hyvin askeettinen varustus, jotta kaapit eivät ole valmiiksi täynnä kaikkea sellaista, jota ei käytä ollenkaan tai hyvin harvoin. Rahaa on hyvä lahjoittaa, että saa hankittua sitten jo muuttaneena sitä, mitä todella huomaa tarvitsevansa.

Vierailija
49/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin lautassettiä tarvitset: sängyn, vaihtolakanat, pölynimurin, kahvinkeittimen, kattilan ja paistinpannun, haarukan, veitsen ja lusikan. Kunnon veitsen, sakset ja kauhan. Pyyhe, aluksi yhdelläkin pärjää. Mieluiten lahjakortteja esim jyskiin tai prismaan tai verkkokauppaan. Verhot on myös ihan kivat jotta saat yksityisyyttä. Näillä pääsee jo pitkälle.

Vierailija
50/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto on yksiö niin keittiöön ei kovin paljon ole kerättävää eikä tilaa. Ihan perusvalikoima ja pikkutavarat. Joku sähkövatkain, tehosekoitin ym voi olla jo turhaa eikä oikein mahdu.

Vierailija
51/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan liian aikaista muuttaa omilleen, jos ei tiedä mitä tarvii?

Nuorihan tytär on vielä, jos yo-kirjoituksetkin ovat vielä edessä. Ap puhuu muutosta parin vuoden päästä. Onko tämä yo-kirjoitusten jälkeen heti?

Vierailija
52/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patja, tyyny, peitto ja pari pyyhettä. Paistinpannu, veitsi ja kauha, pari lautasta.

Jyskin ja ikean tommoset saa sit 2 v päästä niin halvalla,että niitä ei kantsi pyytää lahjaksi.

Älkää viitsikö! Mitään ikea-roinaa. Kunnllisia merkkejä niin eivät leviä heti.

Joo, tekniikkaa kannattaa ostaa vasta kun on se koti. Koko ajan tulee uutta.

Kerää hyvä nikkarilaatikko. Vasaraa, nauloja, mittanauhoja, peltinen ja kerällä oleva, ripustuskoukkuja tarroilla ja porattavia, teippiä, maalarinteippiä, erilaisia liimoja, neuloja ja ompelulankaa, paikka-aineita, laastareita, putsausaineita, no, kysy isältä ja äidiltä mitä pikkutavaraa tarvii semmoseen pakkiin!

Ja joo, ÄLÄ osta ikeasta tms halpakaupasta, osta kunnollista!

Vierailija
53/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pölynimuri

-siivousvälineet

-keittiövälineitä: tiskiharja, keittiöliina, jne.

- vessanpesuvälineet

- astioita, kattiloita, paistinpannu

- sänky, patja, vuodevaatteet, peitot, tyynyt

- pyyhkeitä

- pöytä, tuoleja, valaisimia

Tässä alkua. Jokainen tajuaa kyllä, mitä tarvitsee. Tee lista. Itse varustumme kaksi lasta kodista saaduilla ja Ikeasta ostetuilla tavaroilla niin että molemmille muodostui oman maun mukainen viihtyisä kämppä. Esim. lahjoitimme vanhat sohvamme, verhoja, lamppuja, peilejä, jne. joita vuosien varrella oli kertynyt huusholliimme. Samoin kummit ja isovanhemmat kaivoivat kaappeja ja ullakoita, niin johsn löytyi tarvittavia välineitä, ym. Myös kirppiksiltä löytyi lähes mitä vaan.

Vierailija
54/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensä sukulaiset antaa tarve tavarat, materialin ensi asuntoon nuorelle.Jokaiselta löytyy,lakanoita,pyyhkeitä,tyyny ,peitto. Astioita. Imurin joudut ostaa tai lattian harjan.Pedin pöydän. Jos olet työtön ja muutat omille.Kysy sosiaalivirasto apua tarve hankintoihin.Ei Kela. Vaan sosiaalivirasto.

Vierailija
55/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä mieltä että ei halpakaupan huonoa tavaraa. Jos haluaa varautua niin ostaa kunnollista sen mitä ostaa.

Vierailija
56/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylensä sukulaiset antaa tarve tavarat, materialin ensi asuntoon nuorelle.Jokaiselta löytyy,lakanoita,pyyhkeitä,tyyny ,peitto. Astioita. Imurin joudut ostaa tai lattian harjan.Pedin pöydän. Jos olet työtön ja muutat omille.Kysy sosiaalivirasto apua tarve hankintoihin.Ei Kela. Vaan sosiaalivirasto.

Ei kaikki halua jotain sillisalaattiromua.

Vierailija
57/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänky, joku pöytä, muutama tuoli, varmaankin joku hylly tms, pyykkikori. Ja sitten kodikkuus, joku matto laittialle, verhot, joku taulu tms. Keittiöön perusastioiden lisäksi: 1-2 kattilaa, 1-2 paistinpannua, joku vuoka jonka voi laittaa uuniin, paistolasta, vispilä, kauha, muutama sekoitusastia, joku mittakuppi, juustohöylä, terävä veitsi, raastin, muovinen leikkuulauta. Peitto, pari tyynyä, kaksi settia pussilakanoita ,kaksi aluslakanaa, kaksi kylpyypyhettä, kaksi käsipyyhettä, kaksi astiankuivauspyyhettä. Imuri, lattianpesumoppi, pari siivousrättiä (sellaisia, joita voi pestä) ja tietty pesuaineet. 

58/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taloyhtiössä on pyykkitupa, on nyt jo ehdotetuista asioista pyykinpesukone ihan turha hankinta.

Kahvinkeitin, vedenkeitin (ei pakollinen, sillä kattilassakin voi keittää), pari eri kokoista kattilaa, paistinpannu, paistinpannun lasta, vispilä, juustohöylä, vihannesveitsi (sellainen pieni), kuorimaveitsi, leipäveitsi, kokkiveitsi, kakkulapio (yllättävästi sille oli opiskeluaikanakin paljon käyttöä kun illanistujaisissa oli piirakkaa tms tarjolla), piirakkavuoka, sähkövatkain, aterimet, lautaset, lasit, mukit, 4 isoa Ikean metallista kulhoa (voi käyttää salaatin tai sipsien tarjoamiseen sekä leipomiseen), pakasterasioita (koska kannattaa valmistaa iso annos ja pakastaa tai säilyttää jääkaapissa osa seuraaville päiville).

Sitten tietty lakanoita, pyyhkeitä jne.

Itse varmaan pyytäisin lahjakortteja Ikeaan. Sieltä kun saa astiat, liinavaatteet ja huonekalut halvimmalla. Ja muutama lahjakortti vaikka S-ryhmään, niin saa Prismasta mahdolliset kodinkoneet tai ruokaa.

Kukaan mitään kahvinkeittimiä tarvii. Kofeiininarkkareiden juttuja.

59/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juotko kahvia (kahvinkeitin)? Leivotko (leivontavälineitä)? Tarvitsetko blenderiä / saivasekoitinta, mikroa? Hieman tylsä lahjana, mutta imurin tarvitsee jokainen. Kattiloita, paistinpannu, uunivuokia. Kakkulapio, salaattiottimet. Keittiövälineet (kauha, paistinlasta jne). Veitsiä.

5 jatkaa. Itse ostin kahvia juomattomalle tyttärelle pressopannun, jotta asunnolla voi kuitenkin tarvittaessa saada muunkinlaista kahvia kuin pikakahvi. Tämäkin siis vaihtoehtona kahvinkeittimelle.

Tämä on minusta aika epäkohtelias lahja. Miksi kahvia juomattoman pitäisi varautua tekemään toisille kahvia? Pitääkö limsaa juomattomalle ostaa limsakone, absolutistille välineet oluen panoon ym, jotta kun tulen paikalle, saan mitä haluan? Kahvinjuojat ovat varmaan röyhkein porukka vierailijoina, kun kuvittelevat, että juuri heidän erityisjuttunsa vaatii palvelua.

Aivan. Minulla ei kahvinkeitintä kun en sellaista juo enkä siis keittele muillekaan. Se hajukin on ihan karsea. Kahvin haju.

Vierailija
60/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Minulla ei kahvinkeitintä kun en sellaista juo enkä siis keittele muillekaan. Se hajukin on ihan karsea. Kahvin haju.

Jos AP ajattelee näin myös itse, hän tuskin pyytää kahvinkeitintä tai pressopannua lahjaksi. Eihän me voida tietää kaikkia AP:n mieltymyksiä, joten on hyvä antaa laajasti vinkkejä siitä, mitä hän mahdollisesti voisi tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi