Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarvitsee ekaan omaan kämppään?

voisilmäpulla
02.08.2022 |

Olen parin vuoden päästä muuttamassa omilleni ja monelta sain vinkkiä että kannattaa kasailla erilaisia tarve-esineitä jo muutamaa vuotta ennen muuttoa. Lautaset, lasit, aterimet, kulhoja, tarjoiluastioita on. Sukulaiset kyselevät nyt lahjatoiveita, niin mitä kaikkea muuta kannattaa toivoa jo etukäteen esim: Ylioppilas,- ja syntymäpäivälahjaksi? / ostaa S-ryhmän tms lahjakorteilla joita mulla onkin muutamia.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fleshlight kannattaa ottaa mukaan. Ja paljon Nessuja, osta sellainen iso pakkaus tyyliin Tokmannilta

Vierailija
22/81 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloyhtiössä on pyykkitupa, on nyt jo ehdotetuista asioista pyykinpesukone ihan turha hankinta.

Kahvinkeitin, vedenkeitin (ei pakollinen, sillä kattilassakin voi keittää), pari eri kokoista kattilaa, paistinpannu, paistinpannun lasta, vispilä, juustohöylä, vihannesveitsi (sellainen pieni), kuorimaveitsi, leipäveitsi, kokkiveitsi, kakkulapio (yllättävästi sille oli opiskeluaikanakin paljon käyttöä kun illanistujaisissa oli piirakkaa tms tarjolla), piirakkavuoka, sähkövatkain, aterimet, lautaset, lasit, mukit, 4 isoa Ikean metallista kulhoa (voi käyttää salaatin tai sipsien tarjoamiseen sekä leipomiseen), pakasterasioita (koska kannattaa valmistaa iso annos ja pakastaa tai säilyttää jääkaapissa osa seuraaville päiville).

Sitten tietty lakanoita, pyyhkeitä jne.

Itse varmaan pyytäisin lahjakortteja Ikeaan. Sieltä kun saa astiat, liinavaatteet ja huonekalut halvimmalla. Ja muutama lahjakortti vaikka S-ryhmään, niin saa Prismasta mahdolliset kodinkoneet tai ruokaa.

Vierailija
24/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lahjaksi ei välttämätöntä lasitavaraa.

Niitä on helppo antaa, kiva omistaa ja jää muistoksi.

Esimerkiksi joku laadukas kukkamaljakko ja muutama tuikkulyhty, niin se on kiva laittaa pöydälle. Vaikkapa punaviini ja kuohuviini lasit tai jotkut muut lasit arkilasien lisäksi, jos et niin alkoholista välitä. Tarvitseeko jotakin jälkiruoka kuppeja tms.

Kaikki sopivan laadukas tavara kestää aikaa ja itse en ainakaan kyllästy. Teen hankinnat kerralla pitkäksi aikaa eteenpäin. Jotkut matot tyynyt verhot kannattaa ostaa vasta muuttaessa. Käyttötavarat pyyhkeet ja pussilakanat ym voi ostaa ennakkoon. Niiden suhteen ei ole niin tarkkaa mitä on.

Keittiöön yleensä tarvii kaikenlaista edullista pikkutavaraa, keräile kun käyt kaupoissa.

Vierailija
25/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkalupakki, jossa on perusvälineet tyyliin vasara, ruuviväännin ja tähän erilaisia kärkiä, maalarinteippiä, rullamitta yms. Helpottaa kalusteiden kasaamista, lampunvaihtoa jne.

Vierailija
26/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan ja vuokravakuuteen rahat tai asuntolainaa jos omistusasunto.

Vierailija
27/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martoilla on hyviä vinkkejä ensimmäiseen omaan kotiin muuttaville:

https://www.martat.fi/marttakoulu/omaan-kotiin/

Kiitos! Tämähän hyvä, kun keräilen lapselle ensimmäiseen kotiin pikkuhiljaa tarvikkeita. Meillä myös pari vuotta aikaa.

Vierailija
28/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvänen aika. Luulisi kaikkien tietävän mitä tulee tarvitsemaan omassa kodissa.

Ei kaikkea aina tule etukäteen hoksanneeksi, ehkä vasta sitten kun sitä tiettyä tavaraa tarvitsee. Ja jos kerran AP:lta kysellään lahjaideoita, eikö ole hyvä, jos mielessä on jo asioita, mitä voisi tarvita. Ettei mene sitten niin päin, että saa lahjaksi jotain mitä sattuu ja sitten itsenäistymisen jälkeen hoksaakin, että salaattiottimet olis kyllä kiva (ilmankin pärjää toki, mutta on sopivan hintainen paketti lahjaksi).

Vierailija
29/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi keittiön piensähkölaitteet on aika turhia, ei todellakaan ole ekana vaikka opiskelemaan muuttavalle hankintalistalla sähkövatkain ja yleiskonr. Toki jos on erityisen harrastunut leipomaan niin itsensähän tuntee, mutta muille käsivatkain riittää hyvinkin pitkälle.

Oma vinkki asioista mitkä helposti unohtuu ja kertapompsina ostettuna tekee ikävän loven opiskelijan kukkaroon on keittiön pientavara ja siivousaineet. Varsinaiset astiat ja liinavaatteet tulee helpommin muistettua ja niitä tulee lahjoina (ja vanhempien kaapista voi usein verottaa puuttuvat jos jotain jää, yleensä keski-ikäisillä on näitä joka tapauksessa vähän liikaa). Mutta ne kuorimaveitset, lastat, uunivuoat, desimitat, leivinpaperit, elmukelmut, pakastusrasiat, fairyt, siivousliinat ym ym on niin pieniä ettei niitä ajattele mutta jos kaikki tuosta kategoriasta puuttuu niin on vähän tympeä alku kodissa, tai tosi iso prismareissu heti kärkeen.

No ei elmukelmua toki kande kahta vuotta aiemmin varata talteen, mutta kuitenkin. Jos vanhemmat ei ole erityisen varoissaan tai muusta syystä höösää koko pakettia kasaan, niin mun vinkki olisi että pyytää niiltä ton ekan ison kauppareissun "lahjaksi". Eli pidemmän ajan kuluessa suvulta ym. noita astioita ja liinavaatteita, sitten ratsia äidin kaappeihin täydennykseksi (sen mukaan miten kussakin perheessä tämä on ok), ja vanhempien kortin kanssa tuolle pikkuhiluostoskeikalle uudella kotipaikkakunnalla.

Vierailija
30/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikro, vedenkeitin, aterimia, astioita, juustohöylä.

Sänky, pöytä, valaisimia, kunnon petivaatteet, mattoja, pyyhkeitä.

Minä olen kerännyt jo monta vuotta kahdelle lapselle kaikkea oleellista.

Vierailija
31/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi keittiön piensähkölaitteet on aika turhia, ei todellakaan ole ekana vaikka opiskelemaan muuttavalle hankintalistalla sähkövatkain ja yleiskonr. Toki jos on erityisen harrastunut leipomaan niin itsensähän tuntee, mutta muille käsivatkain riittää hyvinkin pitkälle.

Oma vinkki asioista mitkä helposti unohtuu ja kertapompsina ostettuna tekee ikävän loven opiskelijan kukkaroon on keittiön pientavara ja siivousaineet. Varsinaiset astiat ja liinavaatteet tulee helpommin muistettua ja niitä tulee lahjoina (ja vanhempien kaapista voi usein verottaa puuttuvat jos jotain jää, yleensä keski-ikäisillä on näitä joka tapauksessa vähän liikaa). Mutta ne kuorimaveitset, lastat, uunivuoat, desimitat, leivinpaperit, elmukelmut, pakastusrasiat, fairyt, siivousliinat ym ym on niin pieniä ettei niitä ajattele mutta jos kaikki tuosta kategoriasta puuttuu niin on vähän tympeä alku kodissa, tai tosi iso prismareissu heti kärkeen.

No ei elmukelmua toki kande kahta vuotta aiemmin varata talteen, mutta kuitenkin. Jos vanhemmat ei ole erityisen varoissaan tai muusta syystä höösää koko pakettia kasaan, niin mun vinkki olisi että pyytää niiltä ton ekan ison kauppareissun "lahjaksi". Eli pidemmän ajan kuluessa suvulta ym. noita astioita ja liinavaatteita, sitten ratsia äidin kaappeihin täydennykseksi (sen mukaan miten kussakin perheessä tämä on ok), ja vanhempien kortin kanssa tuolle pikkuhiluostoskeikalle uudella kotipaikkakunnalla.

Fairya ja siivousliinoja vaikkapa joululahjaksi? AP:han kyseli vinkkejä siitä, mitä voisi antaa lahjatoiveina sellaisia kyseleville sukulaisille jne. Ei ole siis juuri nyt muuttamaassa pois kotoa, mutta varautuu siihen jo.

Vierailija
32/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo just niin minä kirjoitin, että kannattaa ehdottomasti pyytää fairya ja siivousliinoja joululahjaksi! Hyvä että vielä olit noin nokkela ja tarkkanäköinen lukija ja teit tuon noston kirjoituksen pointista!

Vierailija
33/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juotko kahvia (kahvinkeitin)? Leivotko (leivontavälineitä)? Tarvitsetko blenderiä / saivasekoitinta, mikroa? Hieman tylsä lahjana, mutta imurin tarvitsee jokainen. Kattiloita, paistinpannu, uunivuokia. Kakkulapio, salaattiottimet. Keittiövälineet (kauha, paistinlasta jne). Veitsiä.

5 jatkaa. Itse ostin kahvia juomattomalle tyttärelle pressopannun, jotta asunnolla voi kuitenkin tarvittaessa saada muunkinlaista kahvia kuin pikakahvi. Tämäkin siis vaihtoehtona kahvinkeittimelle.

Tämä on minusta aika epäkohtelias lahja. Miksi kahvia juomattoman pitäisi varautua tekemään toisille kahvia? Pitääkö limsaa juomattomalle ostaa limsakone, absolutistille välineet oluen panoon ym, jotta kun tulen paikalle, saan mitä haluan? Kahvinjuojat ovat varmaan röyhkein porukka vierailijoina, kun kuvittelevat, että juuri heidän erityisjuttunsa vaatii palvelua.

Vierailija
34/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juotko kahvia (kahvinkeitin)? Leivotko (leivontavälineitä)? Tarvitsetko blenderiä / saivasekoitinta, mikroa? Hieman tylsä lahjana, mutta imurin tarvitsee jokainen. Kattiloita, paistinpannu, uunivuokia. Kakkulapio, salaattiottimet. Keittiövälineet (kauha, paistinlasta jne). Veitsiä.

5 jatkaa. Itse ostin kahvia juomattomalle tyttärelle pressopannun, jotta asunnolla voi kuitenkin tarvittaessa saada muunkinlaista kahvia kuin pikakahvi. Tämäkin siis vaihtoehtona kahvinkeittimelle.

Tämä on minusta aika epäkohtelias lahja. Miksi kahvia juomattoman pitäisi varautua tekemään toisille kahvia? Pitääkö limsaa juomattomalle ostaa limsakone, absolutistille välineet oluen panoon ym, jotta kun tulen paikalle, saan mitä haluan? Kahvinjuojat ovat varmaan röyhkein porukka vierailijoina, kun kuvittelevat, että juuri heidän erityisjuttunsa vaatii palvelua.

Me annettiin esikoiselle kahvinkeitin matkaan, mutta toi sen takaisin, kun se vei vain tilaa pienessä keittiössä. Hänellä on vedenkeitin ja vieressä on kauppoja, joista hakea erilaisia valmiskahveja.

Hänellä on vain vedenkeitin, mikro, jääkaappi. Nyt ajattelin kyllä etsiä vielä sinne sauvasekottimen. Se ei vie tilaa, mutta sillä saa tehtyä monenlaista.

Vierailija
35/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehdään perssopannulla teetä. Erilaisia sekoituksia irtoteestä tai pihalta mintunlehtiä. Tai ihan vaan teepussi

Vierailija
36/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousvälineet, kahvinkeitin, pyyhe, saippua.

Vierailija
37/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevintä olisi jos voisit pyytää sukulaisilta ihan vain rahaa lahjaksi. Sitten voisit pikkuhiljaa järkihintaan ostella kaikkea, mitä huomaat tarvitsevasi.

Vierailija
38/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut lahja. Ja itse asiassa tyttö itse mietti, tarvitseeko hän kahvinkeitintä vieraita (esim. minua itseäni) varten. Sanoin itse, että ei ole mitään järkeä ostaa kahvinkeitintä sen takia, että satunnaisesti kerran kahteen kuukauteen keittää kaksi kuppia kahvia, kun tällaisissa tapauksissa pärjää vaikka pressopannulla. Ja on testattu jo, oikein hyvin toimii tämä ratkaisu.

-5

Vierailija
39/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minusta aika epäkohtelias lahja. Miksi kahvia juomattoman pitäisi varautua tekemään toisille kahvia?

-Ei minusta. Kyllähän äitinä voi ostaa jotakin tyttären asunnolle varsinkin jos itse vierailee usein ja haluaa kahvia.

Vierailija
40/81 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me annettiin esikoiselle kahvinkeitin matkaan, mutta toi sen takaisin, kun se vei vain tilaa pienessä keittiössä. Hänellä on vedenkeitin ja vieressä on kauppoja, joista hakea erilaisia valmiskahveja.

Hänellä on vain vedenkeitin, mikro, jääkaappi. Nyt ajattelin kyllä etsiä vielä sinne sauvasekottimen. Se ei vie tilaa, mutta sillä saa tehtyä monenlaista.

Meidän opiskelija hankki irrallisen kahvinsuodattimen johon pannaan tavallinen suodatinpussi ja se nostetaan mukin tai kannun päälle ja kaadetaan kuuma vesi. Eli toimii niinkuin kahvinkeitin mutta käsipelillä. Ei vie paljoa tilaa kaapissa ja maksaa vain muutaman euron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän